יצרני הטקסטיל מודאגים. הטקסטיל הסיני ממשיך "לשטוף" את המדינה. בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לארץ כ-20 מיליון פריטי לבוש מסין בשווי של כ-88.5 מיליוני דולרים- גידול של 28% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך מסר רמזי גבאי, יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל אופיס טקסטיל.
בתוך כך, הגיע יבוא המוצרים הסרוגים מסין לכ-30 מיליון דולרים - גידול של 21% לעומת שלושת החודשים הראשונים אשתקד. מדובר בחולצות טריקו, חולצות טי, סווטשרטים, מכנסיים סרוגים, חליפות התעמלות ועוד.
יבוא השטיחים, השטיחונים וכיסויי הרצפה מסין בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-225 אלף דולר - גידול של 378% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
היבוא של שמלות, חצאיות ומכנסיים מסין הסתכם ברבע הראשון של השנה ב-11 מיליוני דולרים - גידול של 39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
רמזי ציין, כי "ההיצף" הסיני בתחום הטקסטיל עובר גם על האיחוד האירופי ועל ארה"ב. בחודשים ינואר - פברואר 2005 גדל היצוא מסין לאיחוד האירופי ב-73% והסתכם ב-2.7 מיליארדי דולרים. בחודשים אלו גדל יצוא החזיות מסין לארה"ב ב-157% והסתכם ב-20 מיליון דולר; יצוא החולצות הסרוגות מסין לארה"ב גדל בחודשים ינואר - פברואר 2005 פי 126 והסתכם ב-150 מיליון דולר, ויצוא מכנסי כותנה גדל פי 101 והסתכם ב-176 מיליון דולר.
למרות זאת, טוען רמזי, עדיין קיימת נישה ליצוא הטקסטיל והאופנה מישראל הן לאירופה והן לארה"ב.
רמזי קורא לממשלה ולשר התמ"ת להפעיל בדחיפות וביעילות את מסלול התעסוקה, תוך אפליה מתקנת למגזר המיעוטים ולפריפריה וכן להגמיש את הקריטריונים לענף הטקסטיל והאופנה במסלול זה, בעקבות "האיום" הסיני.