|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

כמו בברית-מילה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הכל כרגיל, מצוקה, מסוק-מטוס, לקחי אמת, חמסו, צחוק מתגלגל, עוול וסדום
31/07/2012  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
יובל שטייניץ, בנימין נתניהו. הגדולים שותים ואוכלים ולקטנים מקצצים [צילום: פלאש 90]


פגם גנטי

בין המצרים - בסוף תשעת הימים - ממש ערב יום השנה לטיהור האתני של גוש קטיף, נסגר עוד חשבון עם אחד מעושי המזימה ביהודי קטיף. ניסו שחם, קצין הנימוסים וההליכות של המשטרע, הושעה, וכנראה (לא אופתע אם תימצא לו פדות וישועה) ישוגר לביתו.

מאוחר מדי, מעט מדי, אך גם לזוועה, הנקראת ניסו, כנראה, יש סוף.

הבעיה אינה אותו הבריון, שטיפס למעלה, אלא המערכת הלקויה, שלא עצרה את קידומו ואת קידום בני מינו, וטיפחה אותם. יש אומרים, שכשאשתך קצינה בכירה מאוד במח"ש, יש לך כרטיס פתוח להשתוללות. אם יש חברים, אין צורך בפרוטקציה.
מעניין מה זוגתו המעטירה אומרת עכשיו?!

והאם יעמוד הבריון לדין, או שמא אותרג עקב חלקו הברוטלי בפוגרום ביהודי קטיף, או ברדיפת יהודים במחוז ירושלים?!
בכל אופן, אני מקווה בכל לבי, שדרך החתחתים של המנוול לביתו תעבור דרך ספסל הנאשמים, ולא תהיה לו מנוחה ורגיעה לעולם - ולו רק בגלל חלקו בפשע המלחמה נגד העם היהודי בקיץ האומלל של שנת 2005.

המפכ"ל הודיע, שדין אחד לשוטר ולניצב. ואכן, הוא צדק. השוטר הבריון, שהורשע בהכאת מפגינים בעמונה, עדיין משרת במשטרה, שמחפה עליו ועל חבריו.

כנראה, רצה רנ"ץ יוחנן דנינו להרגיע בדבריו את ניצביו, שבמשטרע הכל נותר כרגיל. אני מקווה, שדובר המשטרע מוצא זמן לעיין בפייסבוק, ורואה את פרץ ההומור, הלועג למשטרע, שמקרטעת ממפח-נפש למפלה, ובינתיים מספקת לנו כותרות עסיסיות.
יש על מי לסמוך!

הנצחה

סומֶרסט הנו מחוז של מכרות פחם בפנסילווניה, שבו התרסקה טיסה 93 של חברת יונייטד, שנוסעיה התנגדו בכוח לחטיפתם באחד-עשר בספטמבר 2001.

סומרסט (LPD-25) הנה האחרונה בשלוש ספינות של חיל הים האמריקני, שתיקרא על-שם המקומות, שנפגעו בפיגוע הזה. היא הושקה ביום שבת על-יד מארי ג'ו מאיירס, אשתו של מי שהיה ראש המטות המשולבים של ארצות-הברית.

הספינה, שישרתו עליה כ-360 ימאים וקצינים, תשמש למבצעי נחיתה. היא תימסר לחיל הים בסוף השנה הבאה, תהיה האחרונה, שתיוצר במספנות אינגאלס באווֹנדייל שבניו-אורלינס, שייסגרו. אחותה - ארלינגטון (LPD-24) - תימסר כחצי שנה קודם לכן לחיל הים, שבוחן כבר את הספינה הראשונה בסדרה - ניו-יורק (LPD-21).
לאור המצוקה התקציבית האמריקנית, הספינות הללו, שמשמשות כמסלולים שטים, מהוות תחליף זמין וזול לנושאות-מטוסים, שאין לחיל הים האמריקני, כדי לתגבר את כוחותיו במזרח התיכון ובאוקיינוס השקט, שחוזר להיות מוקד להתעניינות האמריקנית.

היברידי

בשדה התעופה של מנאסאס, ליד נמל-התעופה דאלס בוואשינגטון, סיימה חברת אירוקופטר את מסע התצוגה של המסוק ההיברידי שלה, X³ (איקס בשלישית), שיש לו רוטור ראשי ושני מדחפים, הקבועים על כנפיים קצרות בצד המסוק.

כיוון שיש לו מדחפים, X³ אינו זקוק לרוטור זנב, שייצב אותו. בינתיים המדובר במסוק קטן וניסויי, אך לאור הקשיים של הכוחות המזוינים האמריקניים בקליטת המטוס-מסוק המהפכני אוספרי, נראה, כי רחוקה הדרך לשילוב מסוק כזה בצבאות.

מצד שני, האם זקוקים הצבאות לכלי-טיס מאוישים, המחייבים להשקיע הון תועפות בבטיחות טיסה ובמיגון? לדעת גנרל נורטון שווארץ, המפקד היוצא של חיל האוויר האמריקני, למרות ההתקדמות הרבה בכלי-טיס לא-מאוישים (כטב"מים), לא תם עידן הטיסה המאוישת.

האם דומים דברי גנרל שווארץ לדברי מפקדים בצבאות העולם (כולל בצבאנו, כלקחי "התרגיל הגדול", בתחילת שנות החמישים), שהטנקים אינם אמינים טכנית לצלוח שטח בקרבות יבשה? אני רוצה להאמין, שכטב"מים עדיין בתחילת דרכם (למרות שחזיתי בתחילת העידן, לפני כארבעים שנה, בהיותי בתעשיה האווירית, שראשיה לא הבינו את חשיבות הפיתוח, וויתרו עליו), וכמו בכל טכנולוגיה מבקיעה, יש להמתין בסבלנות לפורצי-דרך בתחום הזה.

בבחינות הבגרות, לפני כחמישים שנה, נדרשתי לדעת להשתמש בלוחות לוגריתמים ולהפעיל סרגל חישוב - חפצים, עברו מן העולם למוזיאוני נוסטלגיה. נכדיי עמדו לא מזמן נפעמים מול טלפון חוגה, ונדהמו לראות, שהם יכולים לדבר באמצעותו. כך, כנראה, גם המאבק הבלתי-נגמר בין הטיס המאויש לבין מחליפיו הרובוטיים. ובתחום אמצעי-הלחימה הרובוטיים (גם בלוחמת יבשה) אכן השמיים הם הגבול.

מי אשם?

כדאי לזכור את השם, זכריה בן אבקולס, ולחוקקו על לוח-לבנו - דווקא משום הכותרת המטעה לסיפור השחוק-מדי על קמצא ועל בר-קמצא (גטין דף נ"ה-נ"ו), שנשלף לצורכי תעמולה כל אימת שמתקרבים ימי בין המצרים.

ובכן, בסופו של הסיפור, אחרי שכולם הבינו, ששנאת-חינם וכו', חתם רבי יוחנן, גדול אמוראי ארץ-ישראל בדור השני: "ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו". כלומר, מי שמעלים על נס את הלחימה בשנאת-חינם כלקח הסיפור, מזייפים בזדון את מה שהתלמוד רצה ללמדנו.
ולהזכירכם, רבי זכריה לא רצה לכופף את הדין, כדי להימנע מעימות עם הרומאים, וגם לא הסכים לחיסולו של הבוגד בר-קמצא, כפי שהציעו חכמים, כדי להיפטר מהפרובוקטור.

הנה הבנתם מדוע מזדרזים תועמלנים למחוק את הסיפא מהסיפור.
ועל כך, הוסיפו חכמים, כי הבית השני חרב משום קשיחות-יתר של ייקוב הדין את ההר. מסכת בבא מציעא (דף ל', עמוד ב') קובעת, "אמר רבי יוחנן לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה ... אלא אימא שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין". אם תרצו - זו הביקורת של רבי יוחנן על רבי זכריה, שעמד על קוצו של יו"ד. כבר אז, לאסוננו, היו שופטים בירושלים, והיא חרבה משום ששופטיה דנו בה בקשיחות דווקנית רק לפי הדין, ולא התחשבו במתדיינים.

לעומת זאת, כאלף שנה אחריהם, טען הרמב"ם (באיגרתו לחכמי מרסיליה) - וגם את דבריו משכיחים מהסיבה הנ"ל - כי בית שני חרב משום שחכמי הדור לא למדו מלחמה וכיבוש ארצות - כלומר, כיצד ללחום ולנהל צבא.

תשעה באב חלף, ומשיח צדקנו טרם הופיע. לכן, כדאי לזכור את רבי זכריה, את רבי יוחנן ואת דברי הרמב"ם כמגדלורים, ולא נלך כצאן תועה אחרי עזים עיוורות שמא עוד ר"ל נחריף את החורבן עד שניגאל.

נחלת אבותיהם

דווקא השמאלנים, המעוניינים למסור בחפץ-לבם לכל מאן דבעי - ובעיקר, ליקיריהם, אויבינו - כל חלקה מארץ-ישראל, שמחוץ לשתי גדות לירקון - נאבקים בזעם קדוש על נחלת אבותיהם, היא השידור הציבורי, שחמסו מהעם היושב בציון.

הוויכוח הסוער מזכיר לי את הנרי פורד, שהסכים לצבוע את המכוניות דגם T שלו בכל צבע - בתנאי שיהיה שחור.

רשימת המראיינים והמרואיינים ברדיו ובטלוויזיה - כמו בעיתונות הכתובה - מורכבת בשיטת פורד. והתוצאה הבלתי-נמנעת: התקשורת בקוריאה הצפונית הרבה יותר פלוראליסטית ויותר אוהדת לעם היהודי מתקשורתנו.

אלא שפורד שיחק בהשקעותיו, ועיתונותנו הכתובה הנה כיום עסק פרטי לחלוטין - בניגוד לשידור הציבור, שנעשה בכספי העם, אך משרת (עיינו במקרה של תחנת ההסתה השמאלנית גלי צה"ל, שעולה ביכולתה על רדיו מוסקבה בימיו החשוכים ביותר) רק צד זניח במפה הפוליטית הישראלית, שהשתלט על התקשורת הישראלית, ומנסה להגדיל באמצעותה את קומץ תומכיו.

לקטנים מקצצים

הקיצוץ התקציבי המסתמן מזכיר לי ברית-מילה: הגדולים שמחים, שותים ואוכלים, ולקטנים מקצצים.

משרד הביטחון - חבית ללא-תחתית, שמבזבזת בלי הרף ובלי שום שכל את תקציבה, כדי לבסס אי-ביטחון לעם היהודי בארצו - עלול לקבל תוספת, שתממן את המשך הבטלה המאורגנת בו. לעם המסכן בציון מוסרים, שיש איומים נוראים ... - התרגיל הידוע של כל רמאי הביטחון בכל האומות בכל הזמנים.

ובו-בזמן, מדווח גלובס, יקצצו בשנתיים הקרבות מתקציב החינוך כ-61 מיליוני שקלים; 57 מיליוני שקלים - מההשכלה הגבוהה; כארבעה-עשר מיליוני שקלים - מהבריאות; מתקציב המשרד לביטחון פנים, הכולל בתוכו גם את המשטרע הכושלת - כ-151 מיליוני שקלים; מהרשויות המקומיות - יותר מ-37 מיליוני שקלים; ומתקציב משרד הרווחה - יותר מעשרה מיליוני שקלים.
כמובן, אפשר להיתמם: מה אפשר לעשות?!

והנה הצעתי: קיצוץ דראסטי בתקציב הביטחון, שיביא להקטנה חריפה בגודל הצבא ומערכת הביטחון; הסרה ביד קשה של שומנים כבדים, המכסים בה כל חלקה טובה; סגירת כל פעילות לא-מלחמתית בצבא ובמערכת הביטחון; ואפילו פגיעה בתנאי הפרישה המופלגים של אנשי צבא הקבע, שאינם לוחמים.

האמריקנים יכולים לעשות זאת, ואנחנו לא?!

כמובן, זה לא יקרה לעולם, כיוון ששר אי-ביטחוננו ועוד רבים כמותו ממקבלי ההחלטות נהנים גם מגמלה דשנה מדי של איש צבא קבע (האם אין זה ניגוד אינטרסים, שהוא ומנכ"לו בין הקובעים את היקף הגמלאות, שהם עצמם מקבלים?!).
האם יוותרו על מעט משכרם המופלג תמורת אי-פגיעה בחינוך, ברפואה, ברווחה ובביטחון הפנים?
הפעם הצחקתי גם אותי.

האמנם?

אלכס גלעדי-ישראלי, שחבר בוועד האולימפי הבינלאומי - מכחיש את הדברים, שמייחסים לו שאירי הי"א, שנרצחו במשחקים האולימפיים במינכן.

לדבריהם, אמר להם גלעדי, שאם יעמדו דום לזכר י"א הספורטאים, יצטרכו לעמוד דקת דומייה גם למתים הפלשתינים במשחקים האולימפיים במינכן; וכידוע, הפלשתינים היחידים, שנהרגו אז במינכן, היו המחבלים, שחטפו את ספורטאינו.

ובכל זאת, שוב לא עמדו דום לזכר הי"א; והשאלה האם עשה גלעדי משהו לתקן את העוול, שהחל בכך, שהוועדהאולמפ בינלאומי חידש המשחקים האולימפיים במינכן יום לאחר הרצח - כאילו לא קרה דבר.

הרמטכ"ל אינו אומר, אחריי!

גיוס חובה הוא מין מס. מחייבים כל אזרח (נניח ...) לתת שלוש שנים מחייו למדינה, כביכול תמורת מה שהוא מקבל ממנה. ואני סברתי תמיד לתומי, שהמדינה נועדה לתת לנו, ורק לשם כך נוסדה (עיינו באמנה החברתית של ז'אן ז'אק רוסו ובלוויתן של הובס).
שלושה אחים - חייל בחובה ושני אחיו המילואימניקים - החליטו לבדוק את ההנחה, כי חיילי החובה צריכים לשרת חינם. הם עתרו לבג"ץ כדי שיאכוף על הצבא לשלם לחיילים שכר מינימום.

תביעה הוגנת לחלוטין, לדעתי - מה עוד שהם טוענים שבעשור האחרון גדל השכר האסטרונומי של החיילים בעשרה אחוזים בלבד, ואילו שכר הרמטכ"ל - רק בארבעים אחוזים. כמו בהרבה תחומים אחרים, הרמטכ"ל אינו מראה דוגמה אישית, ואינו קורא, אחריי!
איני מצפה לרגע, שבג"ץ יקבל את העתירה. אני צופה, שהשופטים ינידו את ראשיהם, יביעו את הזדהותם עם השכר הדל ועם התרומה של הפראיירים, ויעיפו את שלושת האחים מכל המדרגות. נקווה, שלא יפסקו להם הוצאות.

כי ככה זה בסדום.

תאריך:  31/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כמו בברית-מילה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תבוסתן
31/07/12 14:30
 
אביתר בן-צדף
31/07/12 22:54
 
תבוסתן
2/08/12 11:13
 
אביתר בן-צדף
2/08/12 19:27
2
שלמה המגיב
31/07/12 20:34
 
אביר בן-צדף
31/07/12 21:24
 
שלמה המגיב
1/08/12 07:29
 
אביתר בן-צדף
1/08/12 09:24
 
שלמה המגיב
1/08/12 10:39
 
אביתר בן-צדף
1/08/12 12:11
 
בתיה
3/08/12 21:15
3
לוחם קרבי
16/08/12 22:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התמונות באינטרנט, על מרקע הטלוויזיה ומעל גבי המגזין המצויר, נראות מרהיבות. הן אינן מותירות כל ספק שמעבר לפינה מצפה חופשה חלומית. מה שנותר לעשות הוא רק להקליק, לטלפן, או לרשום את פרטי כרטיס האשראי.
31/07/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
עם פרוץ המחאה לחיינו לפני כשנה עלה לראשונה נושא מצוקת הדיור לראש סדר היום הציבורי. דפני ליף נזרקה מדירתה והקימה אוהל בשדרה הכי מבוקשת בארץ, שדרות רוטשילד.
31/07/2012  |  עליזה כהן  |   מאמרים
"בכניסתנו לפלשתין, אדמתה לא תהיה מכוסה בחול, אלא רוויה בדם", הכריז גמאל עבד אלנאצר, נשיא מצרים, ב-8 במרס 1965. קריאה זו לרצח עם סיטוני שהשמיע מנהיגה של הגדולה במדינות ערב יותר משנתיים לפני שהייתה נוכחות ישראלית כלשהי ב"שטחים הכבושים", לא היה ביטוי נדיר או חריג באותה עת.
31/07/2012  |  מרטין שרמן  |   מאמרים
מדינה כשלנו, המצויה בחלק-עולם מיוחד במינו, עם היסטוריה אזורית שעדיין לא נתגבשה - נגזר עליה להמשיך להיאבק להבטחת קיומה ושלום תושביה, גם לעתיד הנראה לעין. במציאות נמשכת כזו, "דגל-הביטחון" חייב להיות מונף בראש "מצעד-הדגלים" הלאומי, על כל הכרוך בכך - בין למחיר העצום בדם ובדמים, ובין לתרומות הנילוות לאופי ולגאווה המיוחדים של החברה בישראל ושל רוב יחידיה.
31/07/2012  |  מרדכי שחם  |   מאמרים
בעוד חודש תתחדש שנת הלימודים. לצערי, למעלה מעשרת אלפים עַבְדֵי הוֹרָאָה יפקדו את מערכת הלימודים גם בשנת הלימודים הקרובה.
31/07/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il