|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סוסים טרויאנים

פיטוריו של המפקח על לימודי האזרחות אדר כהן, מעידים שכשהימין רוצה להשתחרר מלפיתת החנק של פקידי שמאל לעומתיים, הוא יכול ספק אם הימין באמת רוצה עובדה: פקידוני הפרקליטות עודם מנהלים מדיניות לעומתית מרדנית מול הממשלה
08/08/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
אדר כהן. שימש, במודע או שלא במודע, סוס טרויאני של השמאל [צילום: פלאש 90]

   עידן יוסף
מפמ"ר האזרחות פוטר מתפקידו

   עידן יוסף
משרד החינוך פסל ספר בעייתי באזרחות

מהפכה אזרחית
גיל ברינגר
זה נמשך בקדנציה של גדעון סער: הדחה של המפקחת על לימודי האזרחות שגרה בשומרון; גרירת אישור לספר לימוד ציוני ואישור מהיר לספר פוסט-ציוני; ניסיון למניעת כינוס ועדת המקצוע באמתלות שווא, שכתוב פרוטוקולים של הוועדה בניגוד להחלטותיה; איסור על השתתפות בהשקת ספר לימוד ציוני; הכירו את המפמ"ר אדר כהן, צעיר בשנות השלושים לחייו ובוגר המכון הישראלי לדמוקרטיה, שמוביל מהפכה פוסט-ציונית בתוכניות לימודי האזרחות של תלמידי ישראל, מתחת לאפו של שר החינוך גדעון סער
לרשימה המלאה

פרשת סילוקו של המפקח הארצי על לימודי האזרחות, אדר כהן, מן התפקיד הרגיש שהופקד בידיו, לאחר שהתברר כי ניצל מעמדו על-מנת להטמיע את האג'נדה השמאלנית שלו במוחותיהם של תלמידי ישראל, מוכיחה כי בידי המדינה היכולת לסלק מדָרכה פקידים לעומתיים, שמעדיפים ליישם בתפקידם את אמונותיהם האישיות. השאלה מעכשיו, אם כן, אינה אם הממשלה יכולה, אלא אם היא רוצה. ולא תמיד היא באמת רוצה.

במערכת הפקידות הממשלתית, עדיין מכהנים רבים בצלמו כדמותו של אדר כהן, ואף גרועים ממנו. יש בה, במערכת, לא מעט סוסים טרויאנים של השמאל, החותרים תחת מדיניות הממשלה הנבחרת. חלקם אף גאים במעשיהם ובמחדליהם, מעזים להטיל מימיהם מן המקפצה, ובטוחים כי איש לא יגע בהם, בין היתר בגלל מערכת אנאכרוניסטית של חוקי עבודה, ההופכת כל עובד מדינה 'לעומתי' (וגם בלתי יעיל, במקרים אחרים) למסמר בלי ראש, שמבזבז לשווא את כספו של משלם המיסים.

קחו למשל את צמרת פרקליטות המדינה. לכאורה עליה להגיש שירותים משפטיים למדינה. בפועל משמשים עובדים בכירים בה קבלני ביצוע גלויים או מוסווים של גורמי שמאל קיצוניים. בכיריה נוקטים בכל האמצעים הפסוודו-משפטיים העומדים לרשותם, כדי ליישם אג'נדה פרטית משלהם, כדי להחריב או לעכב את התפתחות ההתיישבות ביו"ש. לעיתים הם מופיעים בבתי המשפט עם עמדות הפוכות לעמדת הממשלה, ולפעמים מסרבים מלכתחילה לייצגה בערכאות - מחדלים שכשלעצמם די בהם להוות עילה לפיטורים. אבל נציבות שירות המדינה פוחדת לגעת במרד הזה של משפטני המדינה במעסיקיהם ונמנעת מלעשות את המתבקש – לשלוח אותם אחר כבוד הביתה.

הדברים הגיעו אגב לידי שיא מפחיד, כמעט מרד גלוי, בפרשת מגרון. אף שהממשלה הלגיטימית של ישראל החליטה שיישקל בחיוב נושא הסדרת התיכנון של מגרון, אם יתברר שקרקעות היישוב נרכשו כחוק, הודיעה לבג"ץ ראש מחלקת הבג"צים בפרקליטות אסנת מנדל, כי יש לה ולממונים עליה – כולם עובדי מדינה סוררים - בעיה קשה עם החלטת הממשלה: "העמדה כפי שהיא מוצעת על-ידי ועדת השרים להתיישבות [כלומר, הממשלה – מ"ר], מעוררת קשיים משפטיים". יש לכם, עובדי מדינה, בעיה? אוקיי, אז תלכו הביתה. מכוח איזה תקשי"ר אתם מעזים לכפות בחוצפה רבה דעתכם המלומדת יעני, על הממשלה?

עובדי ציבור לעומתיים אחרים, שורצים בתחומים נוספים של שירות המדינה. תמצא כאלה במשרדי ממשלה שונים, במינהל האזרחי ביו"ש שאנשיו מאמצים אוטומטית תלונות פלשתינים על חשבון המתנחלים, ובעיניהם כל מתנחל הוא עבריין פוטנציאלי הראוי לשליפת "צו שימוש מפריע" נגדו; בתקשורת הממלכתית-ציבורית החד-צדדית, שדמויות לא מעטות בה (קרן נויבך, ארי שביט, משה הנגבי ועוד) ניכסו לעצמם את המיקרופון הציבורי; באקדמיה, ואיפה לא?

פרשת אדר כהן מבהירה שהגיעה העת לנהוג גם בהם כפי שנהגו בו, גם אם מגינים עליהם חוקי עבודה אנאכרוניסטים. הגיעה השעה לאמץ את השיטה האמריקנית, שלפיה מחליף כל ממשל את הפקידות הבכירה ששירתה את קודמו, ומושיב במקומה אנשי מקצוע נאמנים לדרכו, שיבצעו את מדיניות הבוחר הדמוקרטי, ללא ערעור והרהור.

המתמטיקה מתעקשת
תמיר. 'נאורה' ידועה [צילום: יותם פרום]

אמצעים מתוחכמים
לאחר שהבין כי הדרך לכפות על דעתו אינה עוברת בקלפי, פיתח השמאל אמצעים אחרים להפיכת תוצאות הבחירות של העם הטיפש שאינו מבין מהו הדבר הנכון, לבלתי רלוונטיות, וכי היעדים האמיתיים שעל המדינה לאמץ לעצמה הם, למשל, הפיכת מדינת ישראל היהודית-דמוקרטית למדינת כל אזרחיה, מסתנניה ושב"ח'יה; והיפטרות מלאה מכל שטחי יו"ש והגולן

אדר כהן שימש, במודע או שלא במודע, סוס טרויאני של השמאל, במסגרת הטקטיקה הננקטת בידי השמאל, לכיפוף כללי המתמטיקה הפשוטים, ולהפיכת רוב מתמטי למיעוט חסר-משקל. אבל המתמטיקה, מה לעשות, בניגוד לכל מיני הגדרות נזילות מתחום מדעי המדינה (כמו למשל המונח המעוות דמוקרטיה ליברלית, שנועד להקנות למיעוט זכויות מופלגות על חשבון נישול הרוב מזכויותיו), אינה מתכוונת להשתנות בעשורים הבאים. איך שלא יסובבו אותה, עדיין ייחשבו 1,767,220 הקולות שניתנו למפלגות הימין והדתיות בבחירות לכנסת האחרונה, לכמות גדולה יותר מ-1,502,366 הקולות שניתנו למפלגות השמאל והערביות. זוהי המתמטיקה, טמבל.

אבל את השמאל לא מעניינת המתמטיקה הבסיסית, וגם לא עקרונות הדמוקרטיה היסודיים, המתעקשים לראות ברוב רוב ובמיעוט מיעוט. כמו לואי ה-14 שקבע בשעתו כי 'המדינה זה אני', סבור השמאל כי 'הדמוקרטיה זה השמאל', ולעזאזל הכרעת העם בקלפי.

לאחר שהבין כי הדרך לכפות על דעתו אינה עוברת בקלפי, פיתח השמאל אמצעים אחרים להפיכת תוצאות הבחירות של העם הטיפש שאינו מבין מהו הדבר הנכון, לבלתי רלוונטיות, וכי היעדים האמיתיים שעל המדינה לאמץ לעצמה הם, למשל, הפיכת מדינת ישראל היהודית-דמוקרטית למדינת כל אזרחיה, מסתנניה ושב"ח'יה; והיפטרות מלאה מכל שטחי יו"ש והגולן (השבוע, במתקפת הג'יהאד הטרוריסטי האיסלאמיסטי מסיני, קיבלנו תזכורת חיה בשאלה, היכן היינו עלולים למצוא עצמנו, אילו אימצנו את חזון השמאל לוויתורים על יו"ש והגולן).

הודות לשיטת חבר מביא חבר ולחוקי עבודה אנאכרוניסטים, קרסו עוד ועוד מעוזים חשובים: בית המשפט העליון (שפסיקותיו מעמידות את מרצ מימין לו), הפרקליטות (שבמקום לראות עצמה כפופה לממשלה הנבחרת, סבורה שעל הממשלה הנבחרת להכפיף עצמה לה), האקדמיה (כפי שפורסם כאן), התקשורת (ששכחה את תפקידה הבסיסי לדווח ולפרש על ואת העובדות, ומעדיפה לייצר אותן מחדש) ועוד.

אבל שום דבר לא עזר. למרבה הפליאה, כל אלה לא שינו באורח בסיסי את חלוקת הכוחות בעם. על כן בחרה שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, גם היא 'נאורה' ידועה, מי שהייתה ממייסדי 'שלום עכשיו' ומראשי 'האגודה לזכויות האזרח' (הערבי), להפקיד את חינוכם לאזרחות טובה של ילדי ישראל, בידי אדם פוסט-ציוני ושמו אדר כהן. תמיר, בעלת תארים אקדמיים לא מעטים, ידעה היטב מה שלא כל כך היה ברור לעמיתיה משמאל: כדי להשיג רוב בקלפיות, לא יועילו המעוזים שכבר נכבשו. אפילו לא 'האנשים הנאורים' מהעליון ומ'הארץ'. צריך תחילה להתמקד בתלמידים ולעצב מחדש את נפשם, ולנצל לשם כך את העובדה שבשלב זה של חייהם, ניתן עדיין לעבד ולגלף כבפלסטלינה את השקפותיהם, באמצעות מורים מסוגו של כהן.

לטאטא את האורוות

תמיר לא איבדה זמן ושילחה הביתה, דבר ראשון, את המפקחת הארצית על לימודי האזרחות אסתי ברנד, שהיא אישה דתייה שחטאה טמון גם בכך שהיא מתגוררת בקדומים, כדי לפנות מקום לכהן. ואילו כהן, מצידו, לא ביזבז את האמון שהעניקה לו סרת החינוך: הוא אישר לשימוש בבתי הספר את ספר לימודי האזרחות המעוות 'יוצאים לדרך חדשה' (שאפילו שמו מרמז על מגמתו החתרנית, האנטי-דמוקרטית).

באמצעות גבב זה של השקפות מסולפות, ביקש כהן להטמיע בקרב הדור הצעיר תכנים פוסט-ציוניים, מידע מעוות להחריד והטפה למסרים עקומים ומקוממים. כך למשל טענו מחבריו – בגיבויו הפקידותי של אדר כהן - כי כל אדם דתי, המאמין בהתגלות אלוקית, ויהא זה יהודי, נוצרי או מוסלמי, אינו יכול להיות דמוקרט, בשל הסתירה המובנית בין אמונה לדמוקרטיה; שחוק השבות בישראל הוא חוק בלתי ראוי, מפני ש"הקמת מדינת ישראל ב-1948 הפכה את הערבים בשטח פלשתין-ישראל מרוב למיעוט"; ש"הרוב [היהודי] נוקט במדיניות דמוגרפית סלקטיבית, הממסדת את מעמדו לאורך זמן"; ש"ייחודה של העלייה מברית המועצות לשעבר [הוא] בהיותה חילונית ולא ציונית ברובה, כשמניעי המהגרים לעזיבת ארץ הולדתם הם בעיקרם כלכליים"; שהביקורת הישראלית על דוח גולדסטון לא הייתה לגמרי מוצדקת, ועוד כהנה וכהנה הבלים פוסט-ציוניים שנועדו לקעקע את אמונתו של התלמיד באשר לצידקת קיומה של המדינה.

זכותו של אדר כהן להחזיק בדעותיו הפוסט-ציוניות. בשביל זה יש דמוקרטיה. אבל אין לו שום זכות לכפות את האידיאולוגיה שלו על ילדי ישראל ולפטם את מוחם בהבלים פוסט-ציוניים. אנשי מקצוע ופרופסורים הגונים מן האקדמיה, שעיינו ב'יוצאים לדרך חדשה' שאישר כהן כטקסט-בוק של מקצוע האזרחות בבתי הספר, נדהמו מעומק העיוות ומן המסרים הפוסט-ציוניים העולים ממנו. מנכ"ל משרד החינוך דלית שטאובר גילתה בו "טעויות מקצועיות ואקדמיות מהותיות". היו"ר הקודם של המזכירות הפדגוגית ד"ר צבי צמרת מצא כי "בספר יש עיוותים, הטעיות והטיה לכיוונים של שמאל, כולל שמאל רדיקלי". פרופ' (למדע המדינה) אברהם דיסקין מהאוניברסיטה העברית קרא לאדר כהן להתפטר: "יש אבא לפאשלות הללו והוא המפקח הארצי על לימודי האזרחות אדר כהן, ומי שאחראי צריך להיענש בצורה הראויה".

השבוע נשלח כהן הביתה, אבל לא הלכה איתו השיטה שהופכת כל פרקליט בשירות המדינה למלך וכל פקיד בעל אג'נדה פרטית משלו לנסיך שאין לגעת בו. הגיעה השעה לנצל את מומנטום פרשת כהן לשילוחם של פקידים סרבניים או כאלה הסובלים מעודף מוטיבציה שלילית, ומתנכלים לכל עניין יהודי או ציוני, ולמנות במקומם כאלה שיזדהו עם השליחות שמטילה עליהם הממשלה. זו השעה לטאטא את האורוות מן הסוסים הטרויאניים, גם אם לאורוות הללו קוראים פרקליטות המדינה. כשם שלא ייתכן שכל גנרל ינהל מערכה פרטית משלו בשדה הקרב, ולא כל אדר כהן ינהל אג'נדה משלו בשדה החינוך, כך לא ייתכן שכל פרקליט וכל פקיד יציבו את הממשלה בפני עובדות מנוגדות למדיניותה.

אחד מסיפורי חלם מספר על טיפש אחד שזרק אבן לאגם, ומאה חכמים לא הצליחו למשותה. עדיף שממשלת הימין תשלח את הסוסים הטרויאנים הביתה מוקדם ככל הניתן, מאשר לחפש אחר כך מאה חכמים, שספק אם יצליחו בדיעבד לתקן את המעוות.

תאריך:  08/08/2012   |   עודכן:  09/08/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוסים טרויאנים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתעניין
9/08/12 13:12
 
זקן
9/08/12 14:34
2
צבי גלברד
9/08/12 19:41
3
ע.ג.
10/08/12 15:54
 
מתעב אידיוטים
11/08/12 14:06
 
מקרן לישראל החדשה
7/09/12 14:02
4
ציונה
16/08/12 08:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התנהלותה של ממשלת בנימין נתניהו והקואליציה כל כך מלאה באבסורדים באופן שקשה להומוריסט להתחרות בהם. נראה שהמושג "מוסר" הינו מוצר מותרות יקר שמקומו לא מתיישב עם החלטות הממשלה. הנה כי כן ובהמשך לרשימתי מאתמול, קפצה לנגד עיניי השאלה: מדוע מפלגת שס אשר איימה שתצביע נגד גזירות התקציב, הצביעה בפועל בעדם? - תעלומה היא, ברם שקלא וטריא בסוגיה מתגלה המזימה ונחשף סודם – בו בל תבוא נפשנו! שנאמר על יסוד ירושלמי (פאה טו, ג): "חנווני יכול להערים, טבח אינו יכול להערים"; לשון תהפוכים, שקר ורמיה נוהגים בנו חברי הקואליציה של ביבי ולנו אין חלק בזה.
08/08/2012  |  חיים בר  |   מאמרים
פרשת ההכאתו של החייל ע"י ,"חבריו" , איננה אלא פרשה פלילית חמורה של פראי אדם שחצניים שקיבלו את חינוכם ב"מסגרות הצבאיות הסטנדרטיות" אך לא מספיק לפעול נגדם דרך המסגרות הצבאיות הרגילות. זה היה פשוט ניסיון לרצח ע"י פושעים ואם זה היה מתרחש מחוץ לגבולות "צבא העם" הרי שמזמן היה כאן אישום פלילי של ניסיון לרצח ו/או לפוגרום. על הוריו של החייל לפנות לכל ההליכים הפליליים נגד התוקפים ונגד הצבא המאפשר טקסי טרטור נגד מגויסים תמימים ומאפשר לבריונים לנסות לרצוח כאוות נפשם.
08/08/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
תחת ערימת החדשות המרעישות המתחדשות לבקרים הולך ונקבר דוח וועדת השופט אדמונד לוי. אסור לתת לזה לקרות, כי זו "מפת דרכים" שהוענקה לנו כדי להחזיר את ההתיישבות ביהודה שומרון לדרך המלך. הדוח מראה, כיצד הכל צמח מתחילתו בעקמומיות - בעטיו של הלחץ המדיני החיצוני ובגלל חולשתן של הממשלות, שכדי להתחמק מן הלחץ הזה שיחקו משחק כפול: כלפי חוץ אסרו, הגבילו והקפיאו, אך למעשה עצמו עיניים ואפילו עודדו במעשים ובתקציבים אותן פעולות התיישבות שכלפי חוץ אסרו, הגבילו והקפיאו.
08/08/2012  |  אליקים העצני  |   מאמרים
במסגרת חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012 (תיקוני חקיקה), התשע"א 2011 תוקן החוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט-1959 (להלן:"תיקון 68").
קרן פורד (Ford Foundation) היא אחת הקרנות הפילנתרופיות הבולטות, התורמת מיליוני דולרים למיזמים חברתיים פורצי דרך ברחבי העולם. בשבועות האחרונים העניקה הקרן שתי תרומות יוצאות דופן לשני עיתונים יומיים מובילים בארה"ב. הקרן תרמה מיליון דולר ל"לוס-אנג'לס טיימס", שנועדו לסייע לו להעמיק את הסיקור של קהילות המהגרים בארה"ב, המצב בגבולות ובבתי-הכלא במדינה ואת הסיקור של מדינות דרום אמריקה. כמו-כן העניקה הקרן תרומה בסך חצי מיליון דולר ל"וושינגטון פוסט", במטרה לחזק את הסיקור הפוליטי שלו בתחום האחריותיות הממשלתית (Governmental Accountability). שתי התרומות יאפשרו העסקה של עיתונאים נוספים במשרה מלאה ופיתוח של תחומי סיקור נוספים.
08/08/2012  |  שני הורוביץ-רוזן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il