|   15:07:40
דלג
  יעקב אסתרליס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

הרפתקאות אדר כהן וחבריו במשרד החינוך

עוד פעם הכול רותח וכל ערוצי התקשורת עסוקים מעל לראש ובכל תוכנית אקטואליה אתה יכול לשמוע את השם החשוב הידוע בארצנו: אדר כהן כולם מדברים, כולם מגנים – ממש אסון לאומי! אז מה קרה כאן בעצם? לא האריכו לאדון כהן את תקופת הניסיון!
09/08/2012  |   יעקב אסתרליס   |   מאמרים   |   תגובות
אדר כהן. הומצא עבורו תפקיד מיוחד [צילום: פלאש 90]

אם להתייחס לכל ההצגה המתרחשת מול עינינו – אנו בבעיה, כי התנהגות קבוצתית כזו מראה שכל אמצעי התקשורת נשלטים ע"י "המאפיה השמאלנית" שאליה האיש שייך, אבל לפני שנדבר על הסיפור בואו נראה מיהו אדר כהן, מאיפה הוא צץ, איך הוא נעשה מומחה "גדול" באזרחות ומי מושך לו בחוטים. כדי שזה יהיה מובן נצטרך להתחיל מאירועי "שלשום"...

הסיפור התחיל בסוף שנת 2006, שלטה אז ממשלת אולמרט ושרת החינוך הייתה יולי תמיר. אז המפקחת הארצית על מקצוע האזרחות במשרד החינוך הייתה אסתר ברנד מקדומים שהייתה בתפקיד כבר למעלה משלוש שנים ולדעת רבים הצליחה בו ועמדה לקבל קביעות, אבל הגורל רצה אחרת - שרת החינוך מינתה את חברת ילדותה ענת זהר לראשות המזכירות הפדגוגית שבתורה הביאה ללשכה עוזר אישי - אדר כהן, איש המכון הישראלי לדמוקרטיה. מהר מאוד היא מינתה אותו לתפקיד חדש שהומצא עבורו: אחראי על תחום האזרחות. התחילה התנגשות סמכויות ומישהו היה צריך לפנות את מקומו. הממונים (הממונות – נכון יותר) החליטו (וזה היה צפוי) שאסתר ברנד תצטרך ללכת. היה שקט... לא היה סימן לרעש תקשורתי כלשהו כי הרי לפטר מתנחלת – מה יכול להיות טוב מזה! אבל גברת ברנד החליטה לפנות לבית המשפט ולבקש צו מניעה כדי למנוע את הפיטורין.

במרס 2007 בבית הדין, פנו אליה אנשי משרד החינוך והציעו לה מאה אלף שקלים בנוסף לפיצויי הפיטורין כדי שהיא תמשוך את התביעה. ברנד הסכימה מחוסר ברירה כי סיכוייה להישאר בתפקיד היו אפסיים, אז מי מונה במקומה? כמובן, מומחה גדול באזרחות אדר כהן, איש המכון הישראלי לדמוקרטיה – לפי השיטה ה"דמוקרטית" הידועה, אף "לוחם צדק" לא הזיז אצבע. את כל הפרטים על הסיפור אתם יכולים לקרוא בתחקירו של גיל ברינגר "מהפכה אזרחית".

את "הישגיו המקצועיים" של אדר כהן אפשר להגדיר בקיצור נמרץ בהשתלטות השמאל הקיצוני על המקצוע החשוב בחינוכו של הדור החדש בעם ישראל. בינתיים היו בחירות, העם אמר את דברו, ממשלת אולמרט הלכה לעולמה. אבל הפקידים שהם השאירו המשיכו להרעיל את ילדינו ובזה הכשל הגדול של כל ממשלות הליכוד שלא ידעו לשלוט.

עיוותים בספרי לימוד

אז מה הספיק אדון כהן לעשות? קודם כל – וזה העיקר – לשנות את דרך הוראת מקצוע אזרחות מקצה אל הקצה. הכול תלוי בנקודת המבט: אם משכנעים את התלמיד שנקודת מבט יהודית לא מספיקה לו ורצוי להתייחס להתרחשויות בארץ הקטנה שלנו מנקודת מבט של איש החי על הירח – הכול יראה אחרת. לכן הוא השקיע מאמץ כביר להכנסת ספרי לימוד חדשים - כולם אנטי ציוניים, המסלפים עובדות בסיסיות בהיסטוריה היהודית של זמננו. לפי ד"ר צבי צמרת שכיהן כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך מינואר 2010 עד דצמבר 2011: "בימיה של השרה יולי תמיר לא הייתה בכלל ועדת מקצוע בנושא אזרחות והדברים התנהלו ישר משולחן השרה ושולחן יושבת הראש של המזכירות הפדגוגית, פרופ' ענת זהר שעמדתה היא עמדת שמאל קיצוני.... בחודשים האחרונים הופיעו שני ספרי לימוד חדשים בהוצאת רכס ובשניהם יש עיוותים, הטעיות לכיוונים של שמאל כולל שמאל רדיקלי... ראיתי שבספרי האזרחות מדברים על דמוקרטיה אבל לא מדגישים את ההיסטוריה היהודית ואת היותה של מדינת ישראל דמוקרטית – יהודית... "

לדוגמה כמה "צימוקים" מספר לימוד "יוצאים לדרך אזרחית" (הוצאת רכס - אדר כהן היה יועץ בכתיבת הספר):

- "קיימת סתירה בין המסורת היהודית, הטוענת לייסודה בהתגלות אלוהית לבין ערכי הדמוקרטיה שהם יצירה אנושית". (עמ' 53)

- "מדינת ישראל מתעלמת מסמכותו של בית המשפט הבינלאומי הפלילי ובכך מנסה לשמור על ריבונותה. כך הדבר גם בתחום זכויות האדם: ישראל אינה חברה בבית הדין האירופאי לזכויות אדם וככלל נמנעה מלהכיר בסמכותן של ועדות המומחים של האו"ם לדון בתלונות נגדה..."(עמ' 174)

- "במהלך מבצע עופרת יצוקה השתמשה ישראל בכוח צבאי גם בתוככי הערים ברצועה ובאזורים אחרים המיושבים בצפיפות באוכלוסיה אזרחית. אזרחים רבים, תושבי הרצועה, שלא היו מעורבים בפעילות טרור נגד ישראל, איבדו את חייהם ואת רכושם, תשתיות ברצועה וסמלי שלטון של חמאס הופגזו ואף מתקנים של האו"ם נפגעו". (עמ' 180-181)

- "ועדה בינלאומית של האו"ם (וועדת גולדסטון) קבעה כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך המבצע וכי יש לפתוח בהליכים פליליים בינלאומיים נגד אנשי צבא וממשל ישראלים". (עמ' 181)

מספיק? כל מי שמעוניין בפרטים נוספים מוזמן לפנות לקישור זה.

אפשר להתפעל מהעובדה שלקח כל כך הרבה זמן להנהלת משרד החינוך ולשר החינוך כדי להיפטר מאדון כהן. בטוח שמשרד החינוך שורץ בכפילי כהן ואין אחד שיעשה שם סדר.

עוד כמה הערות:

- "המכון הישראלי לדמוקרטיה" – אח תאום ל"קרן לישראל חדשה" – שניהם נוסדו ע"י גורמים זרים, שניהם מנוהלים ע"י צוותים ישראלים אך המטרה האמיתית לקיומם מוסתרת. כל שאנו יכולים לגלות עליהם (באופן גלוי) זו למעשה הסוואה. למכון יש נגישות למידע בצה"ל, במשרדי ממשלה, בכנסת, ובמשטרה ואף אחד לא יודע לאן המידע הזה מועבר. כמה פרטים פיקנטיים: תקציב המכון – בסביבות 30 מיליון שקל (2008 - 28 מיליון). בשנת הכספים החולפת הגיעה עלות שכרו של נשיא המכון, ד"ר אריה כרמון, ל-1,408,287 שקל, כולל מכונית צמודה, שהועמדה לרשותו מאמצע השנה. פרופ' מרדכי קרמניצר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, קיבל מהמכון בשנה החולפת שכר בעלות של 424,474 שקל (קרמניצר קיבל שכר גבוה גם בשנים קודמות).

המכון מוחזק על-ידי מיליארדר יהודי אמריקני, ברנרד מרכוס, אז האם המכון הוא ישראלי? אבל לא זה חשוב. חשוב שאנו לא יודעים מהו מקור הכסף כי אדון ברנרד מרכוס יכול להיות איש קש לארגונים בעלי אינטרס זר כי הרי עשרה מיליון דולר בתקציב השנתי ניתנו לא בגלל העיניים היפות של הישראלים, הם הועברו כדי ליצור נקודות שליטה בצמתים החשובים של המערכות השלטוניות, המשפטיות והצבאיות - וזה נעשה בהצלחה רבה. אדון כרמון לא סתם מקבל את המיליון וחצי שלו, הוא מרוויח אותם ביושר. יש גם אצלנו מנגנונים האמורים להגן על המדינה מניסיונות כאלה – אך האם הם מתפקדים בכלל? לפי הסיפור של הקרן החדשה לישראל זה לא כל כך עובד.

- התנהלות קבוצתית של כהן ותומכיו דומה מאוד להתנהלות כנופיות פשע מאורגן: הם מנצלים את כל הדרכים (חוקיות ולא חוקיות) כדי להגיע למטרה. כאן אנו רואים שילוב של התקפה תקשורתית, השמצות, איומים, גיוס אנשים התלויים בו בפרנסתם – הכול מותר! מספיקה דוגמת רדיפת ד"ר צבי צמרת על ציונות יתר.

והכי חשוב – הגיע הזמן לעשות סדר במערכות שהזכרנו קודם – והעיקר במערכת שלטונית. בואו נלמד מידידנו האמריקנים: כדי שהמנגנון הממשלתי יבצע את רצון העם שהביטוי העיקרי שלו - תוצאת הבחירות והקמת ממשלה חדשה – כל הפקידות הבכירה הממשלתית בכל המשרדים באופן אוטומטי חייבת להגיש את התפטרותה עם הקמתה, כולל התפטרות יועץ המשפטי של הממשלה, ראשי הפרקליטות, ראשי זרועות הביטחון – כמו שעושים בארה"ב עם בחירת הנשיא החדש, רק אז הממשלה תוכל לשלוט.

כרגע ההליך הזה מתבצע רק עם הקמת ממשלות השמאל – כל "הלא מתאימים" לממשל החדש מועפים מתפקידם, אך בניצחון מפלגות הימין "אמצעי שטיפת המוח" מקימים רעש מחריש אוזניים בכל ניסיון, אפילו הקטן ביותר להתאים את המנגנונים הממשלתיים לרצון העם. את זה אנו רואים ושומעים עכשיו עם הסיפור של אדר כהן. זו דמוקרטיה, אדון כרמון?

מיומנו של זקן השבט
תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  10/08/2012
יעקב אסתרליס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרפתקאות אדר כהן וחבריו במשרד החינוך
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דה
10/08/12 18:05
2
מה לא נכון ?
11/08/12 18:18
 
אסתרליס יעקב
14/08/12 21:58
3
גילה פ.
11/08/12 20:21
 
אברהם מערב השומרו
12/08/12 12:48
4
עאדל
13/08/12 00:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת התיעוד וההנצחה של השואה וניצוליה כוללת גופים ממשלתיים, ציבוריים, לאומים ומקומיים, עמותות, ארגונים, ועוד. זאת מערכת אשר מעסיקה בארץ אלפי אנשים במישרין ורבבות בעקיפין, וגם מהיבט זה היא ראויה לחשיפה. בפרק הראשון עסקנו בעיקר בגופים הממסדיים. בחלק זה נפנה את הזרקור לארגונים ציבוריים. כפי שציינתי במבוא לחלק א', אני מציין זאת שוב שהדברים המובאים במאמר, על שני חלקיו, הם לא פרי מחקר. הם התבוננות של משקיף שמכיר את השטח יותר מאשר האזרח הרגיל, ואשר הנושא קרוב ללבו, לא רק כשריד שואה אלא כמי שמעורב בהיבטים השונים של העשייה בתחום הזה, תוך הערכה והוקרה עמוקה לדברים שנעשו
09/08/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
עורכי דין צריכים להתעקש על פסילתה של ורדה אלשיך אמצעי תקשורת צריכים לעמוד על שלהם מול תביעות לשון הרע את המשפט העברי חייבים להכניס לחיי היום-יום של מערכת המשפט אסור למדינה למחול על חובות לא בטוח שכדאי לנו שאסד יוותר על השלטון ועדיין לא צריך לוותר על התקוות העתידיות למדליות
09/08/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
כיצד תקשורת חילונית גונבת דעת, מסיתה ומכפישה - ב"אופן אלגנטי", נגד ציבור שלם למדנו שוב השבוע. והכל ב"חסות משרד החינוך". ידיעה "תמימה" בעיתונות החילונית הציגה "עובדות פשוטות": תוצאות בחינות הבגרות על-פי מפתח הצלחה סקטוריאלי לשנת 2011. כמובן שעל-פי מפתח זה מסתבר שרק 8.8 מהנוער החרדי זכאי לתעודת בגרות.
09/08/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
הביטוח הלאומי אוגר במחשביו מידע רב, כולל מידע רגיש ביותר על אודות מאות אלפי תושבים. בין השאר מצויים ברשותו של הביטוח מידע רפואי וכלכלי רגיש ביותר, מסמכים רפואיים, חוות דעת פסיכולוגיות, דוחות של עובדים סוציאליים, תלושי שכר מפורטים מכל השנים, דפי חשבון בנק וכדומה.
09/08/2012  |  אלי אלון  |   מאמרים
בעקבות חיסול אישים מרכזיים בצמרת הביטחונית של המשטר בסוריה בהתנקשות מוצלחת של המורדים וניהול קרבות בין כוחות האופוזיציה לצבא הסורי בשכונות של דמשק וחאלב - שתי הערים המרכזיות שנפילתם משמעותה נפילת המשטר של אסד - התחזקו ההערכות, כי קריסת המשטר הסורי קרובה. הערכות אלו עוררו שוב את הדיון בשאלת גורלו של המאגר הגדול של נשק כימי, שנמצא בידי הצבא הסורי במתאר של התמוטטות המשטר.
09/08/2012  |  שלמה ברום  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
הכרעת חמאס או שחרור החטופים? התשובה נמצאת ברפיח ובציר פילדלפי    ההשתלטות על רפיח ועל ציר פילדלפי הכרחית גם לביטחון ישראל ביום שאחרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il