|   15:07:40
דלג
  מיכאל הרשקוביץ  
פובליציסט מצדיעים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

נכי צה"ל: המשאב הבלתי מתכלה של עוה"ד

שיתוף פעולה מזהיר בין משרד הביטחון לבין משרד המשפטים , בשל שותפות אינטרסים מאפשר להפוך את נכי צה"ל למשאב טבע בלתי מתכלה לעורכי הדין
13/08/2012  |   מיכאל הרשקוביץ   |   מאמרים   |   תגובות
הפגנת נכי צה''ול בתל אביב. נלחמים על זכויותיהם הבסיסיות

בחוק הנכים המקורי, אשר חוקק בתש"ט ואשר נועד לדאוג ללוחמי מלחמת השחרור - הפצועים והבריאים שחזרו משדות הקרב צויין סעיף, אשר אסר בתכלית איסור על עורכי דין לייצג נכי צה"ל בתשלום בוועדות רפאיות.. היה ורצה עורך דין לייצג נכה צה"ל בוועדה רפואית, חייב היה לקבל אישורו של יו"ר הוועדה הרפואית לכך...

עם השנים סולף החוק ונשמט ממנו הסעיף האוסר על ציבור עורכי הדין לייצג נכי צה"ל בוועדות רפואיות. לא רק שתקנה חשובה זאת בחוק בוטלה, כי גם היה מי שדאג ליצור מצג שווא הקובע כי רק עורכי דין ונציגי ארגון נכי צה"ל יוכלו לייצג נכי צה"ל בתביעות להכרת נכות או בתביעות להחמרה בוועדות רפואיות.

לא סתם אסרו אבותינו המחוקקים על עורכי דין לייצג - לוחמים, אשר נפצעו במלחמות, פעילויות מבצעיות ואימונים וכן חיילים אשר נפגעו בעת שירותם, במהלך ישיר לשירותם - בתשלום בוועדות הרפאיות. כבר אז חזו וראו המחוקקים את המציאות הקשה העלולה להיווצר ממתן אפשרות לייצוג נכי צה"ל בתשלום על-ידי עורכי דין בוועדות רפואיות. כבר אז הבינו אבותינו המחוקקים, זקני השבט החכמים, כי מתן אפשרות לציבור קטן של נותני שירותים להתעשר על חשבון סבלם של חיילים פצועים, עלול לגרום לנזק כלכלי עצום לציבור של לוחמים, אשר תרם את גופו ואת נפשו להגנה על המולדת - וכי יש להגן עליו מציבור עורכי הדין, הקטן, המייצגם בפני הרשויות ובוועדות רפואיות, תוך נבירה ללא בושה בזכויות המגיעות לנכי צה"ל המוכרים ודרישת כספים ללא מעצורים מהנכים, אשר טעו ובחרו בהם לייצגם מול וועדות רפואיות.

ועדת ח"כ ישראל חסון, וועדה פרלמנטרית שהוקמה על-ידי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת לבדיקת התנהלות אגף השיקום של משרד הביטחון מול נכי צה"ל - בחנה עיוות זה של התנהלות ציבור עורכי הדין מול נכי צה"ל והגישה תיקון לחוק המחייב את הגורם המבצעי ממנו מגיע הטוען להכרה כלוחם צה"ל להגיש שירותים משפטיים חינם לדורש ההכרה, על-מנת לחסוך ממנו הוצאות משפטיות כבדות מנשוא בתביעה להכרה.

באר נפט מניבה

עמותת מצדיעים לנכי צה"ל החליטה להילחם בתופעה, בה ציבור קטן של עורכי דין - עשרות בלבד - שם לעצמו כמטרה להפוך את נכי צה"ל לבאר נפט מניבה...בהופעתה בפני וועדת ישראל חסון בכנסת ציינה עמותת מצדיעים בפני ח"כ ישראל חסון ובפני משפטניות וועדת החוץ והביטחון שנכחו בעת מסירת העדות כנגד דרכי הפעילות של אגף השיקום כנגד נכי צה"ל את העובדה, כי היה מי שרצה ליצור ולקבוע אגדה כי רק עורכי דין או נציגי ארגון נכי צה"ל יכולים לייצג נכי צה"ל מול וועדות רפואיות ומול פקידי ומנהלי אגף השיקום.

אגדה, אשר נמשכה עשרות שנים, בעוד שהחוק המקורי מאפשר, בפירוש, לכל נכה צה"ל להסמיך ולקבוע כל בא-כוח בו הינו מאמין, אשר ייצג אותו בפני הוועדות הרפאיות של אגף השיקום ובפני עובדי אגף השיקום. סעיף, אשר אגב עמותת מצדיעים ניצלה לזכות נכי צה"ל ודאגה לייצגם בהתנדבות וללא תשלום בפני וועדות רפואיות ועובדי אגף השיקום עד למועד מתן העדות בוועדת חסון.

הסבת תשומת לב הוועדה לנושא זהות בא הכוח הרשאי לייצג נכי צה"ל בוועדות רפואיות ובפני אגף השיקום, הביאה לכך שראש האגף אולץ להוציא מכתב לעמותת מצדיעים, המאשר כי חברי העמותה יכולים לייצג נכי צה"ל בפני וועדות רפואיות ובפני עובדי האגף.

מלחמת חורמה בעורכי הדין

בהמשך להצעת התיקון לחוק הנכים של וועדת ישראל חסון בנושא שירותים משפטיים לתובעים הכרה כנכה צה"ל , החליטה עמותת מצדיעים לנכי צה"ל לעשות מעשה ולהילחם מלחמת חורמה באותו קהל מצומצם של עורכי הדין, אשר הפך את ציבור נכי צה"ל מציבור הזכאי לכל הכרת תודה על תרומתו לבטחון המדינה ולשמירת גבולות המדינה, לציבור מניב רווחים עד אין סוף.

שר הרווחה כחלון, אשר עימו נפגשה הנהלת העמותה במטרה לגייסו למאבק להגבלת שכר טירחת עוה"ד לנכי צה"ל בהתאמה לצו המורה זאת שהוצא עבור ניצולי השואה, הפנה את מצדיעים לח"כ ציון פיניאן, על-מנת שהלה יגיש את ההצעה לתיקון החוק בדבר הגבלת שכר טירחת עוה"ד לנכי צה"ל. ח"כ פיניאן אכן החל בפעולה להגשת התיקון לחוק בנושא זה, אולם הפלא ופלא: לאחר מספר שבועות משך ידו מהטיפול בהצעה לתיקון החוק בדבר הגבלת שכ"ט עוה"ד לנכי צה"ל. בדקנו עימו למה משך ידו מההצעה בתיקון לחוק ותשובתו הייתה: "גיליתי ומצאתי כי ההצעה לתיקון לחוק פוגעת בארגון נכי צה"ל".

הצעת החוק פוגעת בארגון נכי צה"ל?! האם ייתכן שארגון נכי צה"ל היה מעורב בסיכול הגשת ההצעה לתיקון החוק בדבר הגבלת שכר טירחת עוה"ד לנכי צה"ל?! לנו אין תשובה על כך ...אתם הקוראים תחליטו מה שתחליטו.

עלויות מטורפות

עמותת מצדיעים לנכי צה"ל החליטה להילחם בהסכמים הדרקוניים, אשר לא פעם נאלץ ציבור נכי צה"ל לחתום עליהם בחוסר הכירו מוצא אחר...ודוגמה לסעיפי הסכם כזה, המשקפים את סוג ההסכמים אותם מחתים ציבור עורכי הדין הקטן והנלוז הזה את לקוחותיו, נכי צה"ל:

  • שכ"ט בסיסי על פתיחת תיק- 8000 שקלים.

  • הופעה בפני וועדת ערעורים (וועדה רפואית עליונה)- 6200 שקלים.

  • תיק החוזר לוועדת ערעורים מבית המשפט מחוזי- 3000 שקלים.

  • ערעור לבית משפט מחוזי- 600 שקלים.

  • בונוס זכייה לפי תוצאות:
כל 1% נכות קבוע שמתווסף לפני שקלול-600 שקלים.
כל 1% זמני שמתווסף לפני שקלול-150 שקלים.
כל 1% זמני שמוארך תוקפו לתקופה נוספת- 116 שקלים.
כל 1% נכות זמני שהופך לקבוע לפני שקלול - 400 שקלים.
כל 1% נכות זמני שיש ללקוח, בטרם תחילת טיפולו של עוה"ד שהופך קבוע לפני שקלול-180 שקלים.

באם שיעור הנכות המשוקלל מגיע לשיעור המקנה זכות לרכב רפואי יתווסף בונוס נוסף בסך 17500 ( שבעה עשר אלף חמש מאות ) ש"ח .
באם שיעור הנכות המשוקלל הנוסף מקנה זכות לשינוי רמת הזכות לרכב רפואי (קרי, העלאת נפח מנוע ) יתווסף בונוס נוסף של 9000 שקלים.

באם שיעור הנכות המשוקלל מגיע ל-90% ומעלה ישולם בונוס נוסף בסך 10000 (עשקת אלפים) שקלים. באם שיעור דרגת הנכות נקבע ל-100% ישולם בונוס נוסף בסך 17,500 (שבעה עשר אלף חמש מאות).

בכל מקרה ישולם בונוס בסך 18 חודשי גמלה.

רבותי, אלה סעיפי ההסכם והבונוסים עליו מחויבים לחתום נכי צה"ל המניבים, לציבור עורכי דין קטן ותאב בצע הנהנה מלוחמים וחיילים פצועים ופגועים...וככל שמצבו של נכה צה"ל קשה יותר פיסית ונפשית מצבו של הכריש הטורף, המכונה גם עורך דין, טוב יותר!

פעולה נמרצת של כלל הציבור - לחקיקה

רק בשבוע האחרון התייצבו אצלנו שני לוחמים שביקשו שנטפל בעניינם והגיעו אלינו לאחר שקיבלו הצעות לשכר טירחה לטיפול בתביעתם להכרה כנכי צה"ל : פנתה אלינו חיילת משוחררת מירושלים , אשר טענה בפנינו כי בהיותה נתונה לקשיים כלכליים, אשר לא מאפשרים לה לשלם מראש שכ"ט עורך דין.

הציע לה עוה"ד שפנתה אליו בנדיבות לב, יוצאת מן הכלל, כי ייטפל בתביעתה תמורת אחוזים בלבד מהגמלה החודשית שתקבל לאחר שתוכר כנכת צה"ל: 20% מסך הגמלה במשך כל חייה בהוראת קבע אליו...דהיינו עשרות אלפי שקלים ואולי מאות אלפי שקלים שכר טירחה (!).

המקרה השני שהגיע אלינו הוא לוחם שעסק בפינוי תושבים מימית ועבר חוויות קשות של אלימות מילולית וגם פיסית נגדו מתושבי המקום שסירבו להתפנות...הבחור, אף הוא חסר אמצעים , פנה לעו"ד שייטפל בו תמורת "אחוזים" בלבד....עוה"ד שפנה אליו הסכים לטפל בו תמורת אחוזים בלבד ואף גילה נדיבות ייתר והתחשבות במצבו ודרש רק 18% מסך התגמול החודשי שייפסק לו עם הכרתו כנכה צה"ל לכל החיים...

חברים, הועלו פה מקרים בודדים המשקפים את המציאות...כולם מכירים ומודעים למציאות הקשה הזאת בה חיילים, לוחמים פצועים מוותרים לא פעם על הגשת תביעה להכרת נכות בגלל חוסר יכולת לממנה ...שיתוף פעולה פורה בין משרד הביטחון, המצהיר בגלוי כי אינו מעוניין ב"תוספת" נכים למצבת נכי צה"ל בהם הוא אמור לטפל, לבין משרד המשפטים , אשר השר הממונה דואג לאינטרסים של עוה"ד מונע ומסכל כל ניסיון להגביל את שכר טירחת עוה"ד לחיילים המבקשים הכרה כנכי צה"ל או הכרה בהחמרת מצבם הרפואי..

רק פעולה נמרצת של כל הציבור אשר מי מבני משפחתו משרת בסדיר, קבע או מילואים ועלול להיפצע בעת מילוי תפקידו, לחקיקה שתחייב את המדינה לממן טיפול משפטי בנושאים אלה לחיילים יכולה לשנות את המצב ולאפשר לכולם (לכל מי שתביעתו מוצדקת) לבקש הכרה כנכי צה"ל או הכרה בהחמרת מצבם...לכייחוקק חוק בכנסת למימון הטיפול המשפטי ע"י המדינה במקרים כאלה, מצידנו עוה"ד יכולים לגבות כל סכם שירצו על טיפולם בנושא ללא כל הגבלה...אולם אנו בטוחים שבמידה ויעבור חוק מימון הטיפול המשפטי לנכי צה"ל בכנסת, יעבור מייד גם חוק להגבלת שכר טירחת עורכי הדין בנושאים אלה.

ובדיוק בגלל הסכמים כאלה החליטה עמותת מצדיעים לנכי צה"ל לעשות מעשה ולהילחם בציבור עורכי הדין הקטן הזה המטיל קלון על ציבור ענק של עורכי דין, העומד מהצד ומסתכל בעיניים כלות על ציבור קטן המבייש את המקצוע בו הינו עוסק.

עורכי דין בעלות קבועה של 4,200 שקלים

עמותת מצדיעים לנכי צה"ל ריכזה ציבור עורכי דין ישר דרך, המוקיר גם את תרומת נכי צה"ל. ציבור עורכי דין הנותן שירותים משפטיים בכל תחומי המשפט האזרחי- מלבד הפלילי והמשפחתי - בעלות קבועה של 4200 שקלים לתיק.

בנוסף מעניקים עורכי דין שירותים משפטיים לנכי צה"ל, לוחמים וגם לא לוחמים, הפונים לוועדות רפואיות של אגף השיקום בעלות של עד 1200 שקלים לתיק - כאשר חברי עמותת מצדיעים לנכי צה"ל מייצגים בוועדות הרפואיות את החברים בהתנדבות מליאה וללא תשלום...נו, אולי תמורת כוס קפה בקפטריה.

ואגב:כל ההסכמים עם קהל עורכי הדין ההגון והישר, אשר החליט להתקבץ ולפעול על-פי עקרונות מצדיעים הינם הסכמים קצרים , ביותר, בלא סעיפי בונוסים כאלה ואחרים, כי אם על בסיס תשלום קבוע וידוע מראש: 1200 שקלים בתוספת מע"מ או 4200 שקלים בתוספת מע"מ-על-פי אופי התיק המטופל.

שערוריית ציבור עורכי הדין הקטן ותאב הבצע הביאה את עמותת מצדיעים לשלוח מכתב תלונה חריף ללשכת עורכי הדין ובו תביעה לדיון מיידי בנושא זה, תוך נקיטת אמצעים נגד עורכי הדין התובעים מנכי צה"ל שכר מפלצתי ובלתי הגיוני, תמורת שירותיהם,תוך הכתבת שורת בונוסים שערורייתיים, בלתי הגיוניים ולא ראויים, תוך ניצול מצוקתם של הנכים...את רשימת ציבור עורכי הדין הקן, המוזכר בכתבתי תוכלו למצוא בצידי כל פורום נכי צה"ל באינטרנט...נסו, תיווכו ותוכו בהלם!

ולסיום אמירה קטנה: אני מאמין שכל אחד ואחת מכם, אשר סיים זה עתה קריאת כתבה זאת מכיר נכה\ת צה"ל-אם קרוב משפחה, שכן או חבר לעבודה...ברצוני לאתגר אתכם: שאלו כל נכה\ת צה"ל שאתם מכירים, האם השתמש אי פעם בשירותי עורך דין בהגישו תביעה להכרה כנכה צה"ל או תביעה להחמרה במצבו כנכה צה"ל...במידה והתשובה חיובית, תשאלו אותו\ה מה היה שכר הטרחה ששילמו לעורך הדין על שירותיו ובמה התבטאו שירותיו.

בטוחני כי כמעט, כל הנשאלים ייספרו לכם כי שילמו שכ"ט בגובה עשרות אלפי שקלים ומעלה או בגובה אלפי שקלים כבדים ורבים לעורכי דין, הנחשבים, צדיקים.

מעט חומר למחשבה לכם ולחבריכם נכי צה"ל.

הכותב הוא יו"ר עמותת מצדיעים ללוחמים נכי צה"ל.מפקד טנק בוגר קרב החווה הסינית ממלחמת יום כיפור, אשר נשלח יחד עם חבריו השריונאים למשימת התאבדות של חילוץ צנחני 890, אשר נשלחו קודם לכן למשימת התאבדות חסרת תכלית ומיותרת בחווה. מחבר הספר " מראה סדוקה"
תאריך:  13/08/2012   |   עודכן:  14/08/2012
מיכאל הרשקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נכי צה"ל: המשאב הבלתי מתכלה של עוה"ד
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוא"ב
14/08/12 13:57
2
יהודה א
14/08/12 14:42
3
מיכאל הרשקוביץ
14/08/12 15:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע שעבר נסעתי בכביש 6, העובר בחלקו בסמוך לקו הירוק. ממזרח לו ראיתי כפר ערבי בתנופת בנייה מרשימה: פה בונים בית, שם מוסיפים קומה. אבל הייתה רק בעיה קטנה אחת עם המראה הזה: יכולתי להניח במידה גבוהה מאוד של ודאות, שהרוב המכריע של הבנייה נעשה ללא היתרים וללא רשיונות.
13/08/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ראשי קהילת המודיעין האמריקנית שברו לאחרונה את שיא השחצנות בספר השיאים של גינס. לאחר סדרת כישלונותיהם המונומנטלית בהערכה מודיעינית בעשור האחרון שהגיעה לשיאה בשני מקרים - פרשת הנשק הלא-קונבנציונלי הווירטואלי של סאדם חוסיין (2002), והקביעה שאירן הפסיקה את תוכנית הגרעין (2007); חשבנו שאבות היהירות והנפיחות למדו לקח, אך מסתבר שה"אידיוטים המודיעיניים" ממשיכים בשלהם.
13/08/2012  |  אריה יצחקי   |   מאמרים
המכשול העיקרי בפני אישור חוקים הוא עלותם התקציבית. רוב החוקים שהעלו חברי כנסת, חשובים ככל שהיו, נפלו מסיבה זו. כזה אולי היה אמור להיות תיקון מס' 98 לפקודת התעבורה, העוסק במסירת מידע בתחבורה הציבורית, שהגישו הח"כים נחמן שי, שלי יחימוביץ' ויריב לוין.
12/08/2012  |  עידן יוסף  |   מאמרים
התחומים הרבים שבהם מדינת ישראל למדה להצטיין במשך השנים מייצרים הערכה, אבל טרם הגיעו האומות ללמוד מעם ישראל רוח וערכים קצת על תרבות, ערכים והשפעה בינלאומית...
12/08/2012  |  יוסף מישל דוד  |   מאמרים
מסע ההשפלה אותו עברה נוסעת בת 19 בקו 277 של אגד תעבורה מצד נוסעים חרדיים ומצד הנהג [ראו: דיווח של כרמלה מנשה] אינו הראשון וכנראה שגם לא האחרון. לא פחות מהנוסעים החרדים, אשמים בכך הנהג שלא הגן על כבודה של הנוסעת, החברה שלא יידעה כראוי את הנוסעת כיצד להתקשר למוקד הביטחון של משרד התחבורה, ולא פחות מכולם - גם משרד התחבורה.
12/08/2012  |  עידן יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il