|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

המשטרה והמפגינים ינסו להגיע להבנה

נערכים לפריצה הלילה לגוש קטיף

המשטרה נחושה למנוע את המשך הצעדה לכיוון הרצועה נודע, כי במהלך הלילה ינסו המפגינים לפרוץ החוצה ולצעוד לרצועה אלפי שוטרים וחיילים נערכו סביב היישוב
19/07/2005  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

נחים בחום של שעות הצהריים




ענבל אביב
בג"צ דחה הדיון בעתירה שהגישה יש"ע נגד המשטרה

עומר שיקלר, שלומי דיאז
המשטרה נכנעה: התירה לינה בכפר מימון

שלומי דיאז
יש"ע: נקיים הצעדה גם בלא רשיון


המשטרה חסמה את היציאות מכפר מימון לכיוון הרצועה

בשעות הערב (יום ג', 19.7.05) החלו שני הצדדים להערך ללילה חם שצפוי להיות רווי עימותים. נודע, כי המפגינים מתכוונים לפרוץ במהלך שעות הלילה אל מחוץ ליישוב ולהתחיל לצעוד לעבר מחסום כיסופים ומשם כל הדרך עד גוש קטיף. גם במשטרה נערכים והיא קידמה למקום פרשים ומשאיות מתיזות מים. פיקוד משטרת המחוז הדרומי, בראשות ניצב אורי בר לב, החליט להפגש לשיחה עם ראשי המפגינים כדי לנסות להביא למצב של "הקפאת מצב" לפיו עד הבוקר שום צד לא ינקוט בצעד כלשהוא. עם זאת במשטרה חוששים שלפנות בוקר יחל העימות.

הערב ניסו כמה עשרות צעירים לפרוץ שניים מהגדרות המקיפות את כפר מיימון. הם נבלמו על-ידי שוטרים וחיילים שמנעו את יציאתם מחוץ לישוב. לא בוצעו מעצרים. במקביל התפתח עימות במחסום כיסופים שם לטענת המשטרה נעצרו שני חשודים תושבי קרית ארבע שעזבו רכב באמצע הכביש סרבו להזדהות וניסו להפר את צו אלוף הפיקוד המונע מהם להגיע לגוש קטיף. אחד מהם ניסה על-פי החשד לתקוף שוטר. כ-20 נערים ונערות החלו להפר את הסדר במקום הפילו בטונדות ונכנסו למתחם הסגור המונע המשך כנסיה לגוש. השוטרים הדפו אותם. אחד מהם נלקח לחקירה.

כמו כן הוזעקו למקום, על-ידי המשטרה, חמישה אוטובוסים שיעמדו אכן לקראת אפשרות שאנשים שירצו לעזוב את המקום וירצו לנסוע הביתה יכלו לעשות זאת. מוקדם יותר הערב נעצרו בצומת בית קמה שלושה אוטובוסים ובהם כשישים מפגינים שירדו מהם והחלו לצעוד רגלית לצומת בית הגדי. ניידת ליוותה אותם ואז התפתח עימות בין השוטרים לצועדים ששניים מהם ניקבו את צמיגי הניידת. אחד החשודים נעצר ונלקח לחקירה.

המצור על כפר מיימון החל למעשה בסמוך לשעה 16:00 כשהחלו כוחות המשטרה ואנשי הביטחון לסגור את שערי היישוב, וקראו להמונים להתפנות ולעזוב את המקום. חלק מהמפגינים החלו להתפנות לכיוון השערים ושם החלו עימותים בין אלפי השוטרים לעשרות אלפי המפגינים.

לדברי המשטרה, אנשים ניסו לצאת מהמקום לכיוון מחסום כיסופים, ולכן החליטו לנעול את השערים ולדרוש שיתפנו מהמקום. כוח גדול של משטרה מכתר את הישוב ויוצר טבעת אנושית סביבו. מוקדם יותר, פעלו הכוחות לתיקון פרצות בגדר היישוב כדי לחסום יציאה מהמקום. במקביל, הודיעה המשטרה ברמקולים לאנשים לעזוב את היישוב ולנסוע הביתה. עם זאת, טרם ניתנה הנחיה לפנות אנשים מהישוב תוך שימוש בכוח.

מהמשטרה נמסר, כי בעת הניסיון למנוע יציאת אנשים בתהלוכה של כלי רכב לכוון רעים וכיסופים, פרצו עימותים עם 28 מפגינים. במשטרה מציינים, כי נתפסו צעירים שעסקו בפיזור מסמרים סביב כפר מימון, בדרכי הגישה בהם נעים ג'יפים משטרתיים. במהלך העימותים נפגע שוטר מג"ב קל.

על-פי דיווח מהמקום, נפצע קל גם איש מועצת יש"ע, בנצי ליברמן. שלושה שוטרים נרמסו על-ידי ציבור מתקהלים ופונו לסורוקה במצב קל. כמו כן פונו לבית החולים שלושה נפגעים מקרב המפגינים.

מועצת יש"ע: עד להודעה חדשה - נשארים בשטח

גורמים במועצת יש"ע הודיעו, כי אין בכוונתם להתפנות מהמקום והם מתכוונים להמשיך בצעדה לעבר כיסופים לפי התיכנון המוקדם. נציגי המועצה הנמצאים במקום ביקשו מההמונים, באמצעות מערכת הכריזה, לצעוד לעבר בית הכנסת ביישוב כדי לקבל תידרוך לקראת המשך הפעולה, שם יוכרע עתיד צעדת האלפים לעבר הגוש. בשלב זה הם העדיפו לשמור את תוכניותיהם לעצמם, ואמרו לקהל כי יעודכן בהמשך. בשלב הנוכחי הם מתכוונים להישאר בשטחי היישוב כפר מימון.

כאמור, בשעות הערב נודע, כי ישנה כוונה של ההמון לנסות ולפרוץ את המצור המשטרתי במהלך שעות הערב המאוחרות והלילה.

שר הביטחון, שאול מופז, הנחה (ג', 19.7.05) את כוחות הביטחון שלא לאפשר למפגיני הימין לצאת מהמקום ולצעוד לעבר מחסום כיסופים או גדר רצועת עזה. "משטרת ישראל לא תאפשר להם להמשיך הלאה. ההנחייה שאני נתתי גם למשטרה וגם לצה"ל מורה: לא לאפשר להם כניסה לגוש קטיף", אמר השר.

כוחות גדולים של חיילים ושוטרים מקיפים מאז שעות הבוקר (ג') את אלפי המתנגדים לתוכנית ההינתקות המשתתפים ב"צעדת ההתחברות", אשר העבירו את הלילה בכפר מימון. על-פי הערכת המשטרה, יש במקום כ-15 אלף איש. רבים שממשיכים להגיע מורשים להיכנס ליישוב והמשטרה לא מונעת זאת מהם.

המשתתפים בצעדה החליטו על הקפאת המצב והישארות בכפר מימון עד שעות הערב בשל עומס החום, אולם הודיעו כי בערב ימשיכו לצעוד לכיוון חניון רעים - התחנה הבאה. משם תמשיך הצעדה לכיוון גוש קטיף. לכפר מימון הגיעו גם אלוף פיקוד הדרום, דן הראל, ומפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב אורי בר-לב.

עדות ראייה: מונעים כניסת הפועלים

אחד מתושבי היישוב סיפר ל-Nfc, כי בשעות אחר הצהריים חזר אחד הפועלים התאילנדיים העובדים בשדות היישוב לכפר והמשטרה מנעה את כניסתו. "השוטרים לא היו מוכנים לתת לו להיכנס, הוא היה מפוחד. איפה רצו שהוא יישן? איפה הוא יאכל?. הם התחילו להציק לו ושאלו אותו אם יש לו רישיון עבודה. הוא לא ידע מה לעשות... אחרי שעה ארוכה נתנו לו להיכנס".

בנוסף הוא סיפר כי מלאי המזון בצרכנייה המקומית כמעט ואזל וגם לתושבים וגם למפגינים אין מספיק אוכל. "אף אחד לא נערך לזה שהם יהיו פה. זה מושב של 100 משפחות ויש פה מהלילה כמה עשרות אלפי בני אדם. מה נאכל? זה פשוט מצור".

עוד הוא אמר, כי האנשים מתחילים להתארגן ללינת לילה. "אין יוצא ואין בא. הכול סגור. גם לתושבים שיצאו לסידורים, כמו אחד התושבים שנסע לבית מרקחת להוציא תרופות לאישתו - לא נתנו לו להיכנס חזרה", הוא מספר.

אין סלולרים ואין אוכל

עדת ראייה שחיכתה בכפר מימון להתחדשות הצעדה בערב, סיפרה ל-Nfc, כי מסוק של המשטרה שחג באוויר פגם באנטנות סלולריות וכרגע אין אפשרות להוציא ולקבל שיחות בטלפונים הסלולרים בכל אזור הכפר. עוד היא ציינה, כי משאית עמוסה באוכל ושתייה שהייתה אמורה להגיע לכפר על-מנת למכור לצועדים סנדביצ'ים, לא הורשתה להיכנס על-ידי כוחות הביטחון, וכעת הם נסמכים על טוב ליבם של תושבי הכפר. "אנשים יושבים כאן על המדשאות, מסתתרים מהחום... התושבים של כפר מימון נהדרים ונותנים הכנסת אורחים ונדיבות מדהימה - מים ושירותים וכל מה שצריך... הם מרוממים את הרוח... המשאית שהייתה אמורה למכור לנו סנדביצ'ים לא הורשתה להיכנס... הם חושבים - נשבור אתכם... תהיו רעבים".

אותה עדת ראייה אמרה גם, כי החיילים והשוטרים מאוד מסכנים. "הם עומדים במשך שעות בחום הכבד, וחלקם הסכימו לדבר איתי ואמרו שהקושי הנפשי גדול מאוד... אני חוששת שהם יהיו הלומי קרב. חבר'ה צעירים כאן אומרים להם דברים קשים, משווים לנאצים – משפטים כמו 'שיזרימו כבר גז ציקלון ויגמרו איתנו'".

למרות התמונה המצטיירת מאמצעי התקשורת, חשוב לצועדים ב"צעדת ההתחברות" להדגיש, כי ביניהם גם אנשים חילוניים אשר גרים בתוך תחומי הקו הירוק. "רוב האנשים פה אכן דתיים ואולי חלקם מתנחלים, אבל לא רק - יש רבים כמוני, שהם חילוניים גרים בתוך הקו הירוק, מהם חוג הפרופסורים לחוסן מדיני, קבוצת רוח אחרת, נציגים של קבוצת הקצינים לביטחון ושלום - כל אלה בשטח. אלה אנשים שמייצגים את כל העם, את כל הציבור בישראל ולא אנשים שרוצים מדינת הלכה, לא המטורפים של הגבעות", אמרה עדת ראייה ל-Nfc.

כוננות שיא במשטרה

המשטרה והצבא קיימו במהך היום התייעצויות. במקביל המשיכו להזרים כוחות לכפר מימון ולהיות ערוכים לכל אירוע, זאת, כפי שנמסר, בשל אפשרות שהצועדים ינסו לנקוט בפעולה כשלהיא או יחלו לעורר מהומות. מאז שעות ההבוקר, העלתה המשטרה את רמת הכוננות שלה לרמת שיא, דרגה פע"מ 4 וזאת בשל חשש למהומות וגם לחסימות כבישים ברחבי הארץ.

מועצת יש"ע עושה מאמץ לגייס מפגינים נוספים, כדי ליצור לחץ בלתי אפשרי על כוחות הביטחון והמשטרה ולאלצם לסגת.

ביום ב' בחצות, לאחר שהמשטרה איפשרה למפגינים ללון בחניון בכפר מימון, החל משא-ומתן בין צמרת המשטרה ולבין ראשי יש"ע וחברי כנסת מהימין. השיחות נמשכו עד ל-05:00 לפנות בוקר ולא הניבו תוצאות חיוביות. מצד המשטרה נכח מפקד המחוז הדרומי ניצב בר לב ומנגד יו"ר מועצת יש"ע בנצי ליברמן וחברי הכנסת אפי איתם ובני אילון. במקביל התנהלו שיחות בביתו של ח"כ יצחק לוי, תושב כפר מימון בין אנשי משטרה ומפגינים. המשטרה תבעה לסיים את הצעדה ולא להמשיך בה. המפגינים הודיעו כי ימשיכו לכיוון צומת רעים ואחר כך לכוון מחסום כיסופים.

בשל הכישלון במו"מ הוחלט לתגבר את כוחות המשטרה במקום והוזרמו יחידות נוספות. כמו כן סגרה המשטרה לתנועה את כביש 232 בין צומת גבים לצומת סעד. השיחות בין הצדדים נמשכות היום. אנשי הימין טוענים שהמשטרה הפרה סיכום מוקדם לפיו לא ינסו לפנות את האנשים מכפר מימון ויאפשרו להם להמשיך. המשטרה טוענת שלא דובר כלל על אפשרות שהצעדה תימשך. בשל החשש מפינוי הודיעו ראשי הצעדה למפגינים להיכנס לתוך כפר מימון. למקום הגיעו גם חברי הכנסת אורי אריאל ויולי אדלשטיין, שכמו אפי איתם ובני אילון טוענים כי הצעדה תימשך.

תאריך:  19/07/2005   |   עודכן:  19/07/2005
שלומי דיאז וענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכורים לקוקאין ולקראק בבריטניה מקבלים 'חבילות בריאות' הכוללות אגוזי ברזיל וגרעיני חמניה במטרה לסייע להם להלחם בהתמכרות, כך מדווחים היום (ג', 19.7.05) ב-BBC News.
19/07/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
אפריקה דורשת שני מושבים קבועים נוספים במועצת הביטחון של האו"ם. האיחוד האפריקני ניסח את ההצעה אמש (ב'). שגריר ניגריה באו"ם, אמינו וואלי, אמר כי ההצעה מכוונת לתקן את חוסר-האיזון הבסיסי במועצה.
19/07/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
אנשים מעשנים שהצליחו להפסיק את ההרגל המגונה נוטים הרבה פחות לאבד את שיניהם בשלב מוקדם מאשר אלו הממשיכים לעשן, כך עולה ממחקר חדש.
19/07/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
בית המשפט העליון של גרמניה הורה לשחרר את הגרמני ממוצא-סורי אשר ספרד ביקשה את הסגרתו בעקבות חשד כי הוא מעורב בפיגוע במדריד ב-2003. יהיה זה בלתי חוקי - כך טוען ביהמ"ש - להסגיר את ממון דרקזנלי, איש עסקים מהמבורג, מכיוון שחוקת המדינה אוסרת להסגיר גרמנים נגד רצונם. "יש לשחרר אותו בעקבות פסק-הדין הזה, אשר מהווה מכה לממשלה ומאמציה ומלחמתה בטרור", אמרה שרת המשפטים הגרמנית, בריג'יט זיפריס לסוכנות איי.פי.
19/07/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
סוכני מודיעין בפקיסטן עצרו חמישה בכירים בטליבן אמש (ב'), בהם סגנו של מנהיג הטליבן מולה מוחמד-עומאר. המעצרים בוצעו לאחר שהסוכנים פשטו על מספר בתים בצפון-מערב המדינה, כך מסרו שני קצינים בכירים אשר היו מעורבים בחקירתם.
19/07/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות

בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il