|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מחבלים בעבודה

צירופו של מנחם בן לתוכניתה של קרן נויבך היה טעות, הודה מנהל קול-ישראל על-רקע ביקורת חסרת תקדים שספג מעיתונאי רשת ב'
28/08/2012  |   אורן פרסיקו   |   כתבות   |   העין השביעית   |   תגובות
ד"ר מיכאל (מיקי) מירו, מנהל קול-ישראל

תוצאה של שורת תלונות
רבים מהדוברים בפגישה עם מירו וקורן החמיאו לתוכניתה של קרן נויבך "סדר יום", והביעו תרעומת על נסיונה של ההנהלה להנחית לצדה מנחים אורחים לצורך "איזון". מירו טען שהייתה זו תוצאה של שורת תלונות שקיבל במהלך השנה האחרונה על התוכנית של נויבך, אך לא נקב בשמות המתלוננים

מנהל קול-ישראל, ד"ר מיכאל (מיקי) מירו, ספג בשבוע שעבר ביקורת קשה מעיתונאי רשת ב'. בישיבה מיוחדת שכונסה ביום שלישי האחרון בירושלים, בנוכחות מירו ומנהל הרשת יאיר קורן, מתחו עיתונאים בכירים ברשת ביקורת על דרך קבלת ההחלטות בקול-ישראל, כמו גם על ההחלטות עצמן. על-פי גורמים שנכחו בישיבה, הדיון היה סוער באופן חריג ואף הגיע מדי פעם לכדי צעקות.

הייתה זו הפעם הראשונה זה למעלה מחצי שנה שמירו ערך פגישה כללית עם עובדי הרשת בירושלים, ודומה כי היא הציפה בבת אחת אל מעל פני השטח את הזעם שהצטבר בחודשים האחרונים בקרב אנשי המערכת. עד לשבוע שעבר היה מירו יכול להתרשם שכמה מעובדי רשת ב' אינם מרוצים מאופן הניהול שלו ושל קורן על סמך הערות מזדמנות, אמירות בעילום שם וטענות שהשמיעה אגודת העיתונאים. אולם ביום שלישי שעבר הוא נאלץ להתעמת, פנים אל פנים, עם ביקורת גלויה ומפורשת מצד כמה מבכירי הרשת.

מירו פתח את הישיבה במעין סיכום ביניים של כהונתו, במלאות כשנה למועד כניסתו לתפקיד, והזמין את המשתתפים להעלות בפניו ובפני קורן את טענותיהם. מירו ציין כי הרשת אומנם סובלת לאחרונה מירידה בהאזנה, אך ייחס זאת למגמות שמאפיינות את כל תחנות האקטואליה ברדיו והבטיח שהתופעה תטופל. מנגד, כך מספרים אנשים שנכחו בישיבה, עובדי הרשת טענו כי הירידה בשיעור ההאזנה נובעת מהחלטות שגויות של הנהלת רשות השידור, שנעשו בלא כל התייעצות, שלא לדבר על הכנה ראויה.

מיקי שושן, עורכת יומן הבוקר של הרשת, יצאה נגד האופן שבו ההנהלה הנוכחית מבקשת לייצר "איזון" בשידורים. שושן אמרה עוד כי לא מקובלת עליה התפיסה שעל השידור הציבורי לשרת את עמדותיהן של הממשלות המתחלפות. יצוין כי שושן עצמה, כך לפי דיווח בהארץ, הודחה לאחרונה מתפקידה בשל ביקורת על "חוסר איזון".

גיל ליטמן, עורך יומני הערב ברשת, טען כי הפיאסקו של השינויים התמוהים והתכופים ברצועת השעות 16:00-19:00 פגעה "באופן אנוש" ביומן החדשות שהוא עורך. הפרשן המשפטי משה נגבי ביקר אף הוא את השינויים שבוצעו ברצועת 16:00-19:00 ויצא נגד הקמפיין הפרסומי של רשת ב', המציג את האקטואליה כטלנובלה. "זו הזניה של כל רעיון החדשות", אמר נגבי, והציע לגנוז את הקמפיין לאלתר.

ניקולא רוזנבאום, שעורך גם הוא את יומני הבוקר ברשת, ביקר את סגנון הניהול של מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם ואת הוראותיו. בעוד שבעבר היה נהוג להשתדל כי הכתבים המשתתפים ביומן הבוקר ידווחו מן האולפן ולא באמצעות הטלפון, בן-מנחם הפך החלטה זו לגורפת וקבע כי על יומן הבוקר לכלול אך ורק דיווחים מהאולפן. רוזנבאום, שבעבר הפר את ההוראה כדי לאפשר לכתבת הפלילים עדי מאירי לדווח על אירוע שדרש עידכון דחוף, יצא בחריפות נגד ההחלטה של המנכ"ל. הוא טען כי זו הוראה שגויה ומטומטמת וכי היא פוגעת ביומן הבוקר. "מי שהפך את ההוראה הזו לגורפת מחבל בעבודה", אמר רוזנבאום.

רוזנבאום אף ביקר את הנוהג של בן-מנחם לבצע מה שכינה "ס"ד", כלומר "סיבובי דאווין", במערכת החדשות של רשת ב'. לדברי רוזנבאום, מנכ"ל רשות השידור עשה לעצמו הרגל להגיע מדי בוקר לאולפני הרשת, להפגין נוכחות ולהשתלח בעיתונאים, לעתים תוך כדי שידור.

רבים מהדוברים בפגישה עם מירו וקורן החמיאו לתוכניתה של קרן נויבך "סדר יום", והביעו תרעומת על נסיונה של ההנהלה להנחית לצדה מנחים אורחים לצורך "איזון". מירו טען שהייתה זו תוצאה של שורת תלונות שקיבל במהלך השנה האחרונה על התוכנית של נויבך, אך לא נקב בשמות המתלוננים.

הכתב רן בנימיני, שהיה בעבר כתב בכנסת עד שהועבר במסגרת הסבב האחרון לתחום הכלכלי, שאל את מירו אם הוא עדיין חושב שההחלטה על צירופו של מנחם בן הייתה טובה. גם עיתונאים אחרים ביקרו במלים קשות את ההחלטה לצרף את בן לתוכנית. "פסיכית", הייתה אחת ההגדרות שהשתמשו בה. "זו הייתה טעות", הודה מירו. לדבריו, הוא חשב שיהיה זה רעיון טוב לצרף את בן לתוכנית של קרן נויבך, אך לאחר מעשה התברר לו שזה אינו רעיון טוב.

לגבי הפיאסקו של רצועת אחר-הצהריים, מירו טען כי זו כלל לא הייתה החלטה שלו, אלא החלטה של ועדת התוכן ברשות השידור, וכי היא התקבלה בניגוד לדעתו ולדעת קורן. לדברי מירו, הוא הציג בפני ועדת התוכן לוח שידורים אחר לרצועת השעות הללו, אבל חברי הוועדה דחו זאת וקבעו כי יש לאחד את השידורים בשעות אלו למשדר אחד הכולל שלושה מגישים.

לפני כשבועיים קבע מירו פגישה דומה עם אנשי קול-ישראל בתל אביב, אך זו נקטעה כעבור זמן קצר. במכתב שנשלח למירו לפני ימים אחדים טען ברוך אסקרוב, יו"ר ועד עיתונאי קול-ישראל, כי הייתה זו הפגישה הראשונה של מירו עם העובדים מאז שנכנס לתפקידו, וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות לקיים מפגש כזה. עוד טען אסקרוב כי מירו קטע את הפגישה כעבור 20 דקות, "למורת רוח העובדים".

"התנצלת ואמרת שנקראת, ולפיכך תמשיך את המפגש בשבוע הבא", כתב אסקרוב בשבוע שעבר. "הנה שבת כבר בפתח, הסתיים לו השבוע הבא, ונמצא אפוא שלא קיימת הבטחתך. והרי חשת עד כמה המצב מתוח! עוד אמרת ברבע הפגישה שראוי שפגישה שכזו עם העובדים תהיה שבועית. דומני שאפשר לציין באחריות כי למרות מה ש'ראוי', אנו מוצאים בכף הזכות רבע פגישה שלא התחילה לגרד אפילו במעט את הבעיות, ריבוין, עומקן - ואילו כף החובה קטנה מלהכיל את 60 הפגישות השבועיות שלא קיימת, מיקי, עם העובדים לאורך כהונתך".

תגובה

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הדיאלוג עם עובדי קול-ישראל בתל אביב ובירושלים, במתחמי החוטים והלני המלכה, נערך ביוזמת מנהל קול-ישראל, ד"ר מיכאל מירו, והם חלק ממדיניות של דיאלוג שוטף שלו באופן ישיר עם העובדים ובגובה העיניים. ד"ר מירו ביקש מהעובדים לדבר באופן חופשי וללא מורא, ולא לחשוש מלהטיח ביקורת אם יש כזו. כל זאת כדי להסיר את המחסומים ואת מסע הרכילויות שנערך באמצעות כלי התקשורת השונים.

"הישיבה הזו הייתה ישיבה מקצועית טובה ובונה ותהווה תשתית לישיבות הבאות שיתקיימו בנושאים מקצועיים, כמו למשל נושא הגיוון והאיזון בשידורי החדשות, רעיון שעלה על-ידי העובדים. זו הפעם הראשונה שבה התקיים דיון כבד משקל על מהות העבודה.

"הישיבה בתל אביב נקטעה בשל ישיבת ועדת התוכן בעניינה של קרן נויבך. מנהל קול-ישראל התנצל בפני העובדים והבטיח לקיים ישיבה נוספת, ואכן זו תצא לפועל ביום חמישי הקרוב".

רשימות קשורות:

- הרפורמה ברשות השידור על קצה המזלג
- זכות הציבור לדעת?
- גולן זוהר נ' או.אר.אס משאבי אנוש בע"מ ואח
- ימים יגידו
- לזכר שמואל אלמוג, המנכ"ל הראשון של רשות השידור

תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחבלים בעבודה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטער קרקר
28/08/12 09:36
2
ליכודניק זועם
28/08/12 19:19
3
עובדיה הוכמן
28/08/12 19:20
4
אל תתן לשמאל כוח
28/08/12 21:44
5
שמואל ארדיטי
28/08/12 22:12
6
ישע
29/08/12 12:00
7
ישע
29/08/12 12:10
8
סבלנות
29/08/12 12:11
9
הקוזקים שנגזלים
30/08/12 15:16
פורום: העין השביעית כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התאמה לצרכי העסק - מעל לכל שיקול אחר, על התוכנה שניקח עבור העסק שלנו, לתת מענה לצרכים של העסק. יש תוכנות זולות ויש יקרות, יש תוכנות בעלות שם ויש תוכנות 'מגניבות'. בכל מקרה, הבחירה חייבת להיות - תוכנה שיש לה פתרון לצרכים של העסק. לדוגמה - סיטונאי, בדרך כלל מחפש פתרון תוכנה לניהול חובות הלקוחות שלו וניהול המלאי, בעל חנות צריך תוכנה לניהול מועדון לקוחות ומנהל מפעל מחפש פתרון לניהול חומרי גלם, כוח האדם וניצול המכונות.
27/08/2012  |  יוסי שטרן  |   כתבות
מה אנחנו לא עושים באמצעות המחשב? פותחים חשבון רכישה ב-eBay, נכנסים לתיבת הדואר שלנו, מתחברים לפייסבוק ולאינסטגרם. אנו מרגישים די בטוחים שהסיסמאות שלנו שמורות ולאחרים אין גישה אליהם. בפועל, בשנים האחרונות כמעט ולא עובר חודש בלי שאנחנו שומעים על פריצה לשירות מקוון כלשהו. בין אם מדובר בבנקים, רשתות חברתיות או אתרי משחקים, הפרטים האישיים של אנשים נגנבים ולכן עלינו לדעת להגן עליהם. כל השירותים המקוונים דורשים מכם להשתמש באמצעי האבטחה הבסיסי ביותר שקיים - סיסמא, אך הם לא יכולים לשלוט בכמה הסיסמא שלכם חזקה. לא צריך להיות אשף אבטחה, מספיקה הקפדה על סיסמא חזקה וכמה כללים פשוטים נוספים, ותהיו מוגנים ב 90% מהמקרים.
27/08/2012  |  רונן מואס  |   כתבות
מזל בתולה עם מזל בתולה - שילוב שני מזלות אלו יוצר שילוב מאוד נוח לאורך ימים. התחושה היא כמו של נעל בית נוחה שאין חשק לזרוק אותה. הסכנה בזוגיות זו היא שמרוב נוחות וצרכים דומים, לא יהיה לכם אתגר לפתח ולקדם את עצמכם.
27/08/2012  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
כבר 30 או 40 שנה תוהים אזרחי ישראל בשאלה שדומה שאיש אינו יכול לתת עליה מענה: מהו הדבר שגורם לכך שמערכת החינוך שלנו מדשדשת במקום, שתלמידיה מדורגים בעשירייה השלישית בעולם בהישגים לימודיים, שמוריה ועובדיה חשים אי-נוחות, ספקות ותסכולים מול הישגים לימודיים דלים ומול רמת אלימות בבתי הספר ומחוצה להם שרק הולכת ועולה. מהו הדבר הפגום שאותו מתקשים אבות החינוך במדינת ישראל לתקן, למרות הרצון הרב, הרפורמות המתחדשות והתוכניות החכמות.
27/08/2012  |  מיכאל טוכפלד  |   כתבות
אוי לו ליזם השם את מבטחו בממשלת ישראל. זוהי המסקנה המתבקשת משני אירועים בשבועיים האחרונים, שאין כל קשר אחר ביניהם. הראשון הוא קריסתו של מפעל פניציה, והשני הוא פסק דין בן 54 עמודים שניתן (יום ב', 27.8.12) בבית המשפט העליון.
27/08/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
העיתונות הכלכלית בישראל וקהלה   /  אורן פרסיקו
באזור שלנו   /  אורן פרסיקו
הציבור משלם   /  אורן פרסיקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il