מנהלים בכירים וגורמים משפטיים בקבוצת דלק מוטורס, הביעו (ג',7.5.02) את תמיכתם ביו"ר הוותיק של הקבוצה, אבינועם ("פינקי") פינקלמן. "שלוש וחצי שנים חוקרת הפרקליטות נושא אותו כל עו"ד מתחיל היה מסיים מיד," אומרים בדלק, ומגדירים את ההליך המשפטי כ"קפקאי".
מרבית אנשי דלק שהיו מעורבים בהליכים הנדונים, ממשיכים עד היום בתפקידם ולפיכך החומר טרי עדיין בזכרונם. "נהגנו במשנה זהירות, והגשנו את כל הדיווחים הנדרשים במגמה שלא ליצור ולו את הפתח הקטן ביותר לטענות כנגדנו.
אילו לא היינו מקבלים הצעת רכש, ממילא לא היה טעם לדווח על מגעים אודותיו, והמו"מ שניהלנו הינו פועל יוצא מתבקש מהדברים." אומרים גורמים משפטיים בדלק למחלקה ראשונה.
יצויין, כי חברת דלק מוטורס ייבאה ארצה את מכוניות מזדה היפאניות, בטרם החלה בייבוא דיגמי פורד מארה"ב ואירופה. זכיון פורד היה נתון שנים רבות בידי קבוצת מכשירי תנועה, אשר דירדרה בארץ את מכירות היצרן המצליח בחו"ל, לתחתית רשימת המותגים בישראל. בין הנהלת מזדה הירושימה ופורד בדטרויט קשרים עסקיים הדוקים, וכך הוצע לדלק מוטורס לקבל לידיה גם את זכיון פורד. סייעה בהליך הצלחת דלק מוטורס בהזנקת מזדה לראש טבלת המכירות בארץ.
פורד העולמית ניסתה להשתחרר תקופה ארוכה מזכיון הייצוג המקומי שהיה נתון בידיה של קבוצת מכשירי תנועה, וחיפשה הזדמנות לעשות זאת "באופן אלגנטי". מייסד קבוצת מכשירי תנועה היה ידידה האישי של משפחת פורד, אשר חזרה באחרונה לניהול שוטף ופעיל של הקונצרן הנחשב לשני בגודלו בעולם.
כדי להחיש את חלון ההזדמנויות האלגנטי צימצמה פורד את אספקת המכוניות שמתוצרתה לישראל. בטווח הקצר הדבר פגע כמובן ביצרן הזר, אך שיקולי הטווח הארוך כבר הוכיחו עצמם בשנים שחלפו מאז. מרגע שעבר זכיון הייצוג המקומי לידי חברת דלק מוטורס, חזרה פורד למקומה הראוי בנוף המוטורי המקומי.
את תגובתו של אבינועם פינקלמן עצמו לא ניתן היה לקבל שכן הוא שוהה כרגע בחו"ל.
יוע"מ ראשי ומזכיר קבוצת דלק, עו"ד יעקוב פרידגוט, מסר את ההודעה הבאה בעקבות הפירסום בדף הבית של מחלקה ראשונה:
1. לא הוחלט להגיש כתב אישום נגד חברת קבוצת דלק בע"מ, שכן בעת ביצוע העבירות לכאורה עדיין טרם הוקמה אישיות משפטית זו. החברות שהיו קימות היו דלק השקעות ודלק.
2. לא נכון כי נחקר חדש לאי דיווח מיידי, שכן חברת דלק הוציאה בזמנו דיווח מיידי.