|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

חלם תעבורתי בפתח תקוה

המסלול לתחבורה ציבורית שתוקע אוטובוסים

שיקוע מיוחד לאוטובוסים גרם דווקא להארכת משך הנסיעה בציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה איך זה קורה, למה לא מעבירים קווים למחלף החדש ומה יקרה כשיתחילו פקקי עבודות הרכבת הקלה?
28/08/2012  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
תחנות אוטובוס בשיקוע ז'בוטינסקי

   עידן יוסף
למה כ"כ קשה להגיע לבר-אילן?

   עידן יוסף
שיקוע ז'בוטינסקי ייפתח ב-6 בדצמבר

   עידן יוסף
הסיוט התחבורתי של תושבי גוש-דן

לא רק בפתח תקוה
בעיה דומה של אי-מתן זכות קדימה ברמזורים קיימת גם ברכבת הקלה בירושלים וגורמת לעיכובה. לעשות חצי עבודה – לפתוח מת"ץ בלי להביא בחשבון את נושא הרימזור - היא מדיניות חלמאית. לרשות המקומית, קרי: עיריית פ"ת, אין אומנם סמכות לשנות את תזמון הרמזורים, אך יש בכוחה לעורר את העניין ולהציף אותו מעלה מול משרד התחבורה. אולם מתשובת העירייה עולה כי כלל לא הייתה מודעת לבעיה. ככה זה כשעובדי עירייה נוסעים ברכב פרטי ואינם שומעים יום-יום את טרוניות נהגי האוטובוסים התקועים.

ב-6 בדצמבר 2011 הועתקו 24 קווי תחבורה ציבורית של אגד, דן וקווים למעבר משוקע שנכרה בציר רחוב ז'בוטינסקי. המטרה הייתה לשחרר את הלחץ בכניסה/ביציאה של פתח תקוה ולאפשר לאוטובוסים לנסוע במסלול תחבורה ציבורית (מת"ץ) שייחודי רק להם, ולתת להם עדיפות על פני נסיעה ברכב הפרטי.

אבל באופן אבסורדי במקום שמשך הנסיעה יתקצר הוא דווקא התארך. קווי תחבורה ציבורית שאינם עוברים במסלול התחבורה הציבורית מגיעים הרבה יותר מהר. כך לדוגמה, בדיקת News1 מגלה כי משך נסיעתם של קווים 82 ו-92 של דן (למרות היותם מפרקיים), כמו גם של כלי רכב פרטיים הנוסעים על אותו כביש, קצר בדקה או שתיים, ולפעמים גם שלוש מאשר זה של קווים הנוסעים במסלול המוקצה לאוטובוסים בלבד.

כיצד זה קורה? התשובה לכך פשוטה: איש לא נתן הוראה לתת עדיפות לתחבורה הציבורית גם ברמזורים, וכך יוצא שבמקום לנסוע בצורה חלקה וללא עיכובים, נאלצים אוטובוסים לעצור בצומת משה דיין, בצומת שנקר, בצומת היצירה ובצומת גהה.

  • דובר עיריית פתח תקוה, חזי חקאק, מסר בתגובה: "תזמון כל מערכות הרמזורים לאורך ציר דרך ז'בוטינסקי תוכנן ואושר כחוק על-ידי משרד התחבורה בחתימת המפקח על התעבורה במחוזות תל אביב והמרכז. ככל הידוע לנו אין עיכובים בקווי תחבורה ציבורית ברחוב הנ"ל. דרך ז'בוטינסקי נמצאת בסמכות של 'רשות תימרור מרכזית' (קרי, משרד התחבורה) על-פי הוראת החוק, אסור לרשות מקומית (קרי, 'רשות תימרור מקומית') לשנות כאוות נפשה את הזמנים הירוקים ברמזורים הנ"ל".

  • תגובת דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה: "משרד התחבורה מבצע בדיקות בקווי השירות בפתח תקוה באופן שוטף. רמת השירות של קווי התחבורה הציבורית בפתח תקוה נמצאת בעיצומו של תהליך התייעלות, בעיקר מאז הקמתו של נתיב התחבורה הציבורית שהחל לפעול לפני מספר חודשים".

קווי אם המושבות

קדמה לפתיחת שיקוע ז'בוטינסקי, פתיחתו לתנועה של מחלף אם המושבות, ביולי 2011. המחלף מחבר בין ארבע רשויות: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב, אך משמש בעיקר לנסיעת כלי רכב פרטיים. שבע שנים ארך תכנון המחלף, שההשקעה בו הגיעה לכדי 190 מיליון שקלים, אך לא נערכה חשיבה מספקת באשר להעברת קווי תחבורה ציבורית אליו.

אמנם החל מפברואר השנה פועל קו 366 החדש של דן בין פתח תקוה למסוף עתידים, אך זהו קו ש"נתפר" במיוחד לעובדים במקומות אלה, תדירותו מצומצמת, רק בימים ראשון עד חמישי ורק בשעות העבודה (הקו האחרון מפתח תקוה יוצא ב-9 בבוקר. ואילו מעתידים הקו הראשון יוצא ב-15:30 והאחרון ב-19:00.

  • תגובת משרד התחבורה: "מאז פתיחתו של מחלף אם המושבות פועל קו חדש שמספרו 366 מפתח תקוה לאזור התעשיה רמת החי"ל בתל אביב. לקו 14 נסיעות יומיות. מספר הנסיעות תואם לביקוש הקיים, במידה שיגדל הביקוש - תעלה התדירות. בנוסף, מסלולו של קו 137 מיהוד לאוניברסיטת תל אביב הוסט כך שיעבור במחלף החדש".

  • תגובת עיריית פתח תקוה: "אכן, נכון להיום, בדרך אם המושבות אין תחבורה ציבורית. כדי לאפשר תחבוה ציבורית על-ידי הוספת קווים חדשים יש צורך בהצדק כלכלי. גם כאן הגורם הבלעדי המאשר קווי תחבורה ציבורית, כולל תחנות אוטובוסים ומסלולי נסיעה של קווי אוטובוסים, הינו משרד התחבורה ולא העירייה. לכל קו תחבורה ציבורית מונפק פרמיט על-ידי משרד התחבורה. יש סיכוי שבעתיד תעבור תחבורה ציבורית גם בדרך אם המושבות".

השארת קווי התחבורה הציבורית הקיימים במסלולם הנוכחי על ציר ז'בוטינסקי (למעט קווים בודדים הנוסעים כיום בכביש מכבית), עלולה להפוך את הנסיעה בקווים אלה כבר בעתיד הקרוב, עם תחילת העבודות לכריית קו האדום של הרכבת הקלה בתחילת 2013, לבלתי נסבלת.

הסטת קווים קיימים ופתיחת קווים חדשים שיעברו בכביש מכבית ובמחלף אם המושבות, כמו גם יצירת נתיבים ומסלולים לתחבורה ציבורית, עשויה לשחרר באופן לא-מבוטל את גודשי התנועה האיומים הצפויים לגוש-דן. אומנם שביל לרוכבי אופניים לא מתוכנן בציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה ובאזור צומת גהה בשל חוסר מקום, אך מתוכנן שביל אופניים בציר ז'בוטינסקי העובר בבני ברק וברמת גן.

תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המסלול לתחבורה ציבורית שתוקע אוטובוסים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מזכיר_המדינה
28/08/12 19:57
 
רני
29/08/12 09:50
 
מזכיר_המדינה
29/08/12 10:38
2
aviku
28/08/12 20:03
3
ישע
30/08/12 07:43
4
רנית
22/09/12 22:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
החל ב-6 בספטמבר 2012, תורשה תחבורה ציבורית (אוטובוסים בלבד) לרדת לשוליו של כביש החוף (דרך מספר 2) בקטע שבין מחלף פולג (דרום נתניה) לצומת כפר שמריהו. זוהי הפעם הראשונה בישראל בה מוכשר שול הכביש לנתיב תחבורה ציבורית (נת"ץ). הפיכתו לנת"ץ פורסמה לראשונה ב-News1 בפברואר 2011 [ראו משמאל].
27/08/2012  |  עידן יוסף  |  כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il