ב-6 בדצמבר 2011 הועתקו 24 קווי תחבורה ציבורית של אגד, דן וקווים למעבר משוקע שנכרה בציר רחוב ז'בוטינסקי. המטרה הייתה לשחרר את הלחץ בכניסה/ביציאה של פתח תקוה ולאפשר לאוטובוסים לנסוע במסלול תחבורה ציבורית (מת"ץ) שייחודי רק להם, ולתת להם עדיפות על פני נסיעה ברכב הפרטי.
אבל באופן אבסורדי במקום שמשך הנסיעה יתקצר הוא דווקא התארך. קווי תחבורה ציבורית שאינם עוברים במסלול התחבורה הציבורית מגיעים הרבה יותר מהר. כך לדוגמה, בדיקת News1 מגלה כי משך נסיעתם של קווים 82 ו-92 של דן (למרות היותם מפרקיים), כמו גם של כלי רכב פרטיים הנוסעים על אותו כביש, קצר בדקה או שתיים, ולפעמים גם שלוש מאשר זה של קווים הנוסעים במסלול המוקצה לאוטובוסים בלבד.
כיצד זה קורה? התשובה לכך פשוטה: איש לא נתן הוראה לתת עדיפות לתחבורה הציבורית גם ברמזורים, וכך יוצא שבמקום לנסוע בצורה חלקה וללא עיכובים, נאלצים אוטובוסים לעצור בצומת משה דיין, בצומת שנקר, בצומת היצירה ובצומת גהה.
- דובר עיריית פתח תקוה, חזי חקאק, מסר בתגובה: "תזמון כל מערכות הרמזורים לאורך ציר דרך ז'בוטינסקי תוכנן ואושר כחוק על-ידי משרד התחבורה בחתימת המפקח על התעבורה במחוזות תל אביב והמרכז. ככל הידוע לנו אין עיכובים בקווי תחבורה ציבורית ברחוב הנ"ל. דרך ז'בוטינסקי נמצאת בסמכות של 'רשות תימרור מרכזית' (קרי, משרד התחבורה) על-פי הוראת החוק, אסור לרשות מקומית (קרי, 'רשות תימרור מקומית') לשנות כאוות נפשה את הזמנים הירוקים ברמזורים הנ"ל".
- תגובת דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה: "משרד התחבורה מבצע בדיקות בקווי השירות בפתח תקוה באופן שוטף. רמת השירות של קווי התחבורה הציבורית בפתח תקוה נמצאת בעיצומו של תהליך התייעלות, בעיקר מאז הקמתו של נתיב התחבורה הציבורית שהחל לפעול לפני מספר חודשים".
קווי אם המושבות
קדמה לפתיחת שיקוע ז'בוטינסקי, פתיחתו לתנועה של מחלף אם המושבות, ביולי 2011. המחלף מחבר בין ארבע רשויות: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן ותל אביב, אך משמש בעיקר לנסיעת כלי רכב פרטיים. שבע שנים ארך תכנון המחלף, שההשקעה בו הגיעה לכדי 190 מיליון שקלים, אך לא נערכה חשיבה מספקת באשר להעברת קווי תחבורה ציבורית אליו.
אמנם החל מפברואר השנה פועל קו 366 החדש של דן בין פתח תקוה למסוף עתידים, אך זהו קו ש"נתפר" במיוחד לעובדים במקומות אלה, תדירותו מצומצמת, רק בימים ראשון עד חמישי ורק בשעות העבודה (הקו
האחרון מפתח תקוה יוצא ב-9 בבוקר. ואילו מעתידים הקו הראשון יוצא ב-15:30 והאחרון ב-19:00.
- תגובת משרד התחבורה: "מאז פתיחתו של מחלף אם המושבות פועל קו חדש שמספרו 366 מפתח תקוה לאזור התעשיה רמת החי"ל בתל אביב. לקו 14 נסיעות יומיות. מספר הנסיעות תואם לביקוש הקיים, במידה שיגדל הביקוש - תעלה התדירות. בנוסף, מסלולו של קו 137 מיהוד לאוניברסיטת תל אביב הוסט כך שיעבור במחלף החדש".
- תגובת עיריית פתח תקוה: "אכן, נכון להיום, בדרך אם המושבות אין תחבורה ציבורית. כדי לאפשר תחבוה ציבורית על-ידי הוספת קווים חדשים יש צורך בהצדק כלכלי. גם כאן הגורם הבלעדי המאשר קווי תחבורה ציבורית, כולל תחנות אוטובוסים ומסלולי נסיעה של קווי אוטובוסים, הינו משרד התחבורה ולא העירייה. לכל קו תחבורה ציבורית מונפק פרמיט על-ידי משרד התחבורה. יש סיכוי שבעתיד תעבור תחבורה ציבורית גם בדרך אם המושבות".
השארת קווי התחבורה הציבורית הקיימים במסלולם הנוכחי על ציר ז'בוטינסקי (למעט קווים בודדים הנוסעים כיום בכביש מכבית), עלולה להפוך את הנסיעה בקווים אלה כבר בעתיד הקרוב, עם תחילת העבודות לכריית קו האדום של הרכבת הקלה בתחילת 2013, לבלתי נסבלת.
הסטת קווים קיימים ופתיחת קווים חדשים שיעברו בכביש מכבית ובמחלף אם המושבות, כמו גם יצירת נתיבים ומסלולים לתחבורה ציבורית, עשויה לשחרר באופן לא-מבוטל את
גודשי התנועה האיומים הצפויים לגוש-דן. אומנם שביל לרוכבי אופניים לא מתוכנן בציר ז'בוטינסקי בפתח תקוה ובאזור צומת גהה בשל חוסר מקום, אך מתוכנן שביל אופניים בציר ז'בוטינסקי העובר בבני ברק וברמת גן.