|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הזגזגן: עבודה בעיניים

הדימוי שדבק בנתניהו בדבר היותו זגזגן סידרתי, הוכח שוב בפרשת מגרון: ראש הממשלה שתמך בוועדת השרים בהותרת רוכשי הקרקעות במגרון, שוב זיגזג ואימץ בחשאי את עמדת הפרקליטות החותרת תחת יסודות ההתיישבות מעשה זמרי
29/08/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   פינוי מאחז מגרון   |   תגובות
בנימין נתניהו. מעדיף לשבת על הגדר [צילום: פלאש 90]

עכשיו, מששקע לפחות זמנית האבק המשפטי סביב סוגיית מגרון, הגיעה השעה לנסות להבין, מדוע הרשתה לעצמה עו"ד אוסנת מנדל, מנהלת מחלקת הבג"צים במשרד המשפטים, לטעון בבג"ץ בעת הדיון בסוגיית מגרון השבוע, כי העמדה שהביעה בפני שופטי הבג"ץ, ולפיה על מתיישבי מיגרון לנטוש את בתיהם ואדמותיהם, לרבות האדמות שלטענתם נרכשו על ידם, הינה על דעת הממשלה?

והרי העובדות מוכיחות לכאורה את ההיפך: ועדת השרים להתיישבות, שהוסמכה ע"י הממשלה לשמש סמכות-על בכל ענייני ההתיישבות ביו"ש, התכנסה ב-17 ביולי, והחליטה פה אחד, לרבות על דעת ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק (תזכרו את השמות הללו, החיוניים להבנת המיפנה שעתיד לחול בעלילה), שהמדינה תיסוג מכוונתה לפנות את מתיישבי מגרון מבתיהם, אם יוכיחו כי אדמותיהם אינן עוד בבעלות פלשתינית, לאחר שנרכשו בכסף מלא. "אם הקרקע נרכשה כדין ואינה בבעלות ערבית, אין כל עילה לפנות את המתיישבים מקרקע שבבעלותם", סברו השרים והינחו את הפרקליטות להבהיר לבג"ץ, כי חלו שינויים ברישום הבעלויות לגבי 17 בתים בשטח ומשום כך אין כל תביעה לפינויים מן האדמות שנרכשו כדין.

עמדה זו התגבשה לאחר שוועדת השרים נחשפה לעמדות שונות בפרשת מגרון, כולל עמדות הפרקליטות, שגרסה (מטעמים כמוסים, אולי אידיאולוגיים, אנטי התיישבותיים?) שיש לפנות את כל תושבי מיגרון, עד האחרון שבהם, כולל דיירי הבתים הניצבים על אדמה שנרכשה בכסף מלא.

עמדת 11 חברי ועדת השרים לענייני התיישבות, בראשות ראש הממשלה, שנתקבלה כאמור פה אחד, ללא עוררין, לא מצאה חן בעיניהם של ראשי הפרקליטות, ובהם היועהמ"ש וינשטיין והמשנה לו עו"ד מייק בלאס, שניהם חובבי ציון ידועים. לפיכך ביקשו דיון נוסף בוועדת השרים. בדיון השני, ב-14 באוגוסט, שטח בלאס בהרחבה את עמדתו, כנגד עמדתה המקורית של ועדת השרים. לגיטימי.

יצא המרצע מן השק

אלא שהדיון השני בוועדה הסתיים מבלי לקבל החלטות. הוועדה התפזרה ללא הצבעה ואפילו מבלי שנוסחה בה הצעת החלטה חדשה. כלום. משמע: ההחלטה הקודמת, מיום 17 ביולי, עודנה בתוקף. זו דרכו של ממשל תקין.

וכאן בא מיפנה קריטי בעלילה: משרד המשפטים פירסם הודעה לעיתונות שלכאורה סותרת את העובדות הבסיסיות על אודות ישיבתה השניה של ועדת השרים בנושא מיגרון: "לאחר הדיון הנוסף בוועדת השרים להתיישבות ב-14 באוגוסט, עמדת המדינה שהוגשה היום לבג"ץ – על דעת ראש הממשלה ושר הביטחון – היא, שאין היתכנות משפטית ותיכנונית להמשך מגוריהם של העותרים במגרון".

במלים אחרות, יכולים השרים, כראשי הרשות המבצעת, להחליט מה שירצו, אבל אנחנו, קרי: הפרקליטות, נניח בפני בג"ץ את העמדה שלנו, של הפרקליטות, שאותה נכפה על הממשלה.

אבל כל זה רק לכאורה. מסתבר שהפעם הפרקליטות לא רימתה את העם, והודעתה אמיתית. אומנם ועדת השרים לא שינתה את העמדה הקודמת שנתקבלה פה אחד, ונכון שגם ראש הממשלה ושר הביטחון לא עירערו עליה, אבל בין הישיבה הראשונה של ה-17 ביולי לבין הישיבה השניה של ה-14 באוגוסט, נפל דבר בעניין מיגרון: ראש הממשלה הזגזגני ביותר בתולדות מדינת ישראל, שמילה שלו אינה מילה ואפילו לצור על-פי הצלוחית אינה ראויה, פשוט נכנע ללחצי הפרקליטות ו/או עמיתו עויין ההתיישבות אהוד ברק, והחליט לגבות את עמדת הפרקליטות – שאותה דחו השרים מכל וכל. שוב הציג נתניהו פליק-פלאק מרשים, כמו לוליין מנוסה בקירקס רוסי.

לא מדובר כאן בתקלה. לא בטעות. לא במעידה מקרית. מדובר במדיניות מכוונת של ראש הממשלה, שמעדיף לשבת על הגדר, רגל פה רגל שם. ללכת בלי (אידיאולוגיה) ולהרגיש עם. לעבוד בעיניים על כולם. וגם לחמוק מאחריות, ולהסתתר בתמימות מעושה מאחורי גבם הרחב של וינשטיין, בלאס ומנדל.

אילו באמת רצה ראש הממשלה לדבוק בעמדת השרים – שנתקבלה פה אחד, על דעתו ובנוכחותו, ללא ציוץ של התנגדות מצידו, כפי שגם ברק לא הביע אז שום התנגדות – יכול היה לנצל את השבועיים שחלפו מאז ה-14 באוגוסט ועד לדיון בבג"ץ ביום ג' השבוע (ה-28 באוגוסט), כדי לזמן אליו את היועהמ"ש ואת משנהו מייק בלאס, ולהבהיר להם: היי, האללו! התבלבלתם! החלטת ועדת השרים, כל עוד לא שונתה, שרירה וקיימת.

אבל נתניהו שוב זיגזג. אמר א' ועשה ב'. מתוך אובססיה שמקורה בצורך לזכות במחמאות מפי השמאל 'הנאור', הוא איפשר לפרקליטות להציג בבג"ץ, בברכתו השקטה, את עמדתה האידיאולוגית הפרטית, כאילו זוהי עמדת הממשלה, כמובן בניגוד מוחלט לעובדות ולהחלטת ועדת השרים.
המרצע יצא בגדול מן השק, בדיון בבג"ץ השבוע. עו"ד אסנת מנדל, מנהל מחלקת הבג"צים, שייצגה את עמדת המדינה בביהמ"ש, אמרה בפירוש בפני כבודם: "עמדת המדינה כפי שמיוצגת כאן, שדינה של מיגרון להתפנות (פרט לחלקה 10 שלגביה המצב בבירור), משקפת בעליל את עמדת ראש הממשלה שהוא גם יו"ר ועדת השרים לענייני ביטחון ושר הביטחון". היא לא רימתה. היא אמרה את האמת.

ולכן, טענותיהם של השרים הרשקוביץ ואדלשטיין, ומחאותיהם של ח"כ אורלב ואחרים, כנגד הפרקליטות בכלל ומייק בלאס בפרט, שכביכול רימו את הבג"ץ עם הצהרה שיקרית, אין להן על מה שיסמוכו. "בפרקליטות באמת סבורים ששרים לא יכולים לתת להם הנחיות", מחה יולי אדלשטיין, והגדיר את עמדת הפרקליטות במונחים כמו "שיבוש רציני של סדרי שלטון... הפרקליטות החליטה שהיא המדינה ומשיבה בשמה תשובה שונה ממה שהוחלט עליו בוועדת השרים... תשובת המדינה לבג"ץ אומנם בעייתית והאבסורד זועק לשמים...". (בראיון ל'בשבע' 23.8.12). וגם אורלב לא טמן ידו בצלחת בהאשמותיו את הפרקליטות: "הפרקליטות והיועהמ"ש הם שקובעים את עמדות הממשלה ולא חברי ועדת השרים להתיישבות... המדינה אינה מתנהלת ע"י נבחרי הציבור אלא ע"י הפרקליטות. שלטון המשפטנים. הטעיית הבג"ץ – וזהו ביטוי עדין...

הודעת משרד המשפטים [מ-14 באוגוסט] אינה אמת" (מעריב, 26.8.12).
גם טענותיהם של מתיישבי מגרון שהפגינו לפני ימים אחדים מול משרד המשפטים, לא הופנו הפעם לכתובת הנכונה. בכרזות שהניפו הם האשימו (אין ספק שבתום לב ומתוך חוסר ידיעה), ברמאות את מי שאינו הרמאי האמיתי בפרשה זו: "מייק בלס מרמה את בג"ץ"; "יועמד עו"ד מייק בלס לדין על עדות שקר ושיבוש הליכי משפט".

לא, ידידַי המתיישבים. לא,רבותי השרים והח"כים. לא בלאס ראוי, בפעם הזו, להגדרות אלה, ולא וינשטיין. מי שמרמה אתכם ואת עם ישראל ומושך אתכם באף עם מצג דו פרצופי, אינו יושב במקרה הנדון ברח' צלאח א-דין בירושלים, אלא בקצה השני של הבירה – בלשכת ראש הממשלה, גבעת רם.

לא סופרים אותם

האמת היא שאישים כמו הרשקוביץ ואדלשטיין היו צריכים להבין זאת מזמן, ולא להטיח האשמות שווא בבלאס (לא שהוא נקי כפיים חלילה, לא בסיפור הזה ולא בהתנכלותו המתמשכת למתיישבים וליש"ע, אבל זו אופרה אחרת). הייתם צריכים להבין זאת מיד לאחר ההודעה השקרית שפירסם משרד המשפטים ב-14 באוגוסט. כשהזדרזתם למחות בפני מזכירות הממשלה, על סטייתה של הפרקליטות מעמדת ועדת השרים, קיבל אדלשטיין שיחת טלפון מפתיעה מאת מזכיר הממשלה צביקה האוזר, שהפציר בו שלא לצאת נגד מה שנתפס בתחילה כפוטש משפטי של הפרקליטות נגד ועדת השרים, ואמר לו כי "יש בעיות משפטיות בהותרת המתיישבים במגרון".

הדג, רבותי, מסריח מהראש, והוא כאמור לא ברח' צלאח א-דין אלא בגבעת רם.

מסתבר שעל ראש הממשלה מקובלת, מצד אחד, עמדת הפרקליטות, המתנגדת להותרת המתיישבים גם לאחר שרכשו את הקרקעות במיגרון; ומצד שני, אין שום הבהרה לציבור בעניין זה. שלא יידעו. שלא יאשימו אותו בבגידה בנוסח שרון שדיבר על 'דין נצרים כדין ת"א' ואחריתו בכף הקלע. עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס.

ואפשר גם לנסח זאת כך: טעו נציגי המחנה הלאומי בליכוד כמו הח"כים ציפי חוטובלי וזאב אלקין, כמו גם השרים הרשקוביץ ואדלשטיין, שטענו כי מדובר בחתירה במחתרת של הפרקליטות כנגד הממשלה. הפרקליטות הפעם פעלה בדיוק לפי הנחיות ראש הממשלה ושר הביטחון.

והמסקנה? - המסקנה האחת היא, שקרסה לחלוטין עמדת משה פייגלין וחבריו אנשי החטיבה למנהיגות יהודית בליכוד, כאילו יכולה להיות להם איזושהי השפעה על התנהלות ראש הממשלה נתניהו. וטעו גם כל הציפי חוטובלים והזאב אלקינים שהאמינו ברוב תמימותם כי מן הליכוד תיוושע ההתיישבות. וטעו גם כל אותם אורי אריאלים ואחרים (ובהם רבנים חשובים) שפיצלו את מחנה הציונות הדתית ערב הבחירות האחרונות, והפכו אותו לגורם שמצד אחד ראש הממשלה לא סופר אותו כלל, ומצד שני הוא בטוח, שבכל העניינים הלאומיים, יתמוך מחנה זה בעמדות לאומיות שיביא בפניו ראש הממשלה, גם אם יבעטו במחנה ובאידיאולוגיה שלו, ויגלגלו אותו מכל המדרגות.

אם הציונות הדתית והמחנה הלאומי כולו חפצי חיים, כדי שלא ידלגו עליהם כשסופרים אצבעות, על כל הרסיסים – דתיים וחילוניים - להתאחד לאגרוף קפוץ אחד, שיוכל לרסן זיגזוגים נואלים וכנועים, ולמנוע מראש ממשלה להטוטן, להתעלל במתיישבים תוך כדי הצגת עצמו ידיד ההתיישבות.

תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  29/08/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הזגזגן: עבודה בעיניים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דאגנית
29/08/12 13:30
2
בן שלמה
30/08/12 09:41
 
דאגנית
30/08/12 15:14
3
אברהם מערב השומרו
30/08/12 11:12
4
רוזית
30/08/12 13:14
5
דאגנית
31/08/12 14:45
 
בן שלמה
2/09/12 08:39
6
איריס כהו
2/09/12 14:47
פורום: פינוי מאחז מגרון כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניאוף תוך ניצול חולשתה של האישה, העדפה מובהקת של בן אחד ונישול השני מזכויותיו החוקיות, בן אהוב שמעולם לא העמידו לו גבולות והוא מגלה ניצנים של פשיעה חמורה, אונס ברוטאלי, גירושין, גילוי עריות בתוך המשפחה... מדובר ברשימה חלקית בלבד של משברים משפחתיים שהפרשה שלנו, פרשת "כי תצא", עוסקת בהם. ראוי אולי היה לשנות את שמה ולתת לה את הכותרת "משפחה במשבר", ואולי בעצם לא. שכן אפשר היה לחשוב שמדובר במקרי קיצון, אולם דוחות המועצה לשלום הילד בשנים האחרונות חושפים, כי התורה ידעה על מה היא מדברת. 40,000 מקרים של התעללויות בילדים נחשפות בישראל מדי שנה. אולי לא מדובר בנורמה, אבל בהחלט יש כאן מגמה מדאיגה.
29/08/2012  |  הרב רפי פוירשטיין  |   מאמרים
אירן מתעתעת. הכלכלה שלה נאנקת תחת הסנקציות אבל הרחוב שלה נראה לפחות כלפי חוץ רגוע ולא רעב. מדינות המערב הטילו עליה חנק, אבל נציגיהן של עשרות מדינות מתארחים בה החל מהיום לוועידת גוש המדינות הבלתי מזדהות, וכפי שמדווח אריאל כהנא בגיליון זה טהרן לבשה חג לכבודם. למשקיף מרחוק קשה לקבוע האם השפע היחסי המצטלם יפה בחנויות ובשווקים של טהרן הוא אמיתי או מצג שווא של השלטון.
29/08/2012  |  אורי אליצור   |   מאמרים
האם עו"ד ערן אטינגר, היועץ המשפטי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חש כי בתקופת כהונתה של אורית נוקד כשרה, נחלשים מעמדו ומידת השפעתו? אולי זו הסיבה שבגללה אטינגר, אשר בתקופת כהונתו של שלום שמחון כשר החקלאות נחשב ליד ימינו, לאיש אמונו ולמעשה לאיש החזק במשרד, עושה לאחרונה מאמצים לנטוש את ספינת החקלאות השוקעת.
28/08/2012  |  עידן יוסף  |   מאמרים
לכבוד
28/08/2012  |  ד"ר גדי אשל  |   מאמרים
יש לי טענות לא מעטות לכתובתו של ההון הגדול על תרומתו לזיהום המופקר של הטבע ובדרך ההתנהלות הלא אחראית כדי למקסם רווחים, כאילו יש רק היום ואין מחר.
28/08/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il