|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הכל פוליטי

שתיקת השרים

ועדת השרים להתיישבות דנה בעניין מגרון ובעניין בית עזרא בחברון, קיבלה החלטות, אך הפרקליטות מסרבת ליישר קו. השר אדלשטיין שוקל להתפטר מהוועדה, שאר השרים - גלעד ארדן, בוגי יעלון, גדעון סער, אלי ישי ועוזי לנדאו - סתם מביטים מהצד
29/08/2012  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
אדלשטיין. "כמה שרים לא מעוניינים להשמיע ביקורת" [צילום: פלאש 90]

מצדדים ומתנגד
לפני כשבועיים התכנסה ועדת השרים להתיישבות לדיון. כל השרים, כולל שר הביטחון שנעדר מהישיבה אך נציגו הביע את דעתו, צידדו בכניסת שוכרים חדשים לבית. גם היועץ המשפטי של משרד הביטחון הסכים. רק המשנה לפרקליט המדינה מייק בלאס התנגד, ויצא כשידו על העליונה

סופיה רון-מוריה
האם נתניהו מנסה למסמס את דוח לוי?

ביום ראשון בשבוע שעבר לא התקיימה ישיבת ממשלה. בבוקר התקבלה בלשכתו של יולי אדלשטיין, חבר ועדת השרים להתיישבות, טיוטת תשובת המדינה לבג"ץ בעניין מגרון.

הטיוטא נשלחה ממזכירות הממשלה בדואר אלקטרוני. אדלשטיין הסתכל על השעון. השעה הייתה 10:59.

עליך להחזיר תשובה עד 13:00, אמרו לו. בעוד הוא עובר על הטיוטא, התקשרו ממזכירות הממשלה וביקשו להקדים. תחזיר תשובה עד 11:55. 56 דקות על השעון. אדלשטיין השיב בשלילה. הזמן קצר מדי. אם זה טווח הזמנים, הוא מבקש להתנגד לטיוטא. ממזכירות הממשלה התקשרו למזכירתו של אדלשטיין, ושאלו אם הוא רוצה לדבר עם בני בגין כדי שיסביר לו מדוע הטיוטא מתאימה. אדלשטיין ענה שלא. מדוע ששר אחר החבר בוועדה יסביר לו מה נכון ומה לא?

כעבור שעתיים קיבל טלפון ממזכיר הממשלה צביקה האוזר ששהה בחופשה בברלין. האוזר אמר שנושא מגרון הוא מורכב. לפני כשבוע וחצי ניסה האוזר עצמו להגיע לפשרה עם תושבי מגרון, שהוא יפעל לשינוי עמדת המדינה והתושבים יתפנו מרצונם מהקרקע שלא נזכרת בעתירה. ההצעה הייתה סבירה אבל נדחתה.

אדלשטיין השיב: אולי הנושא של מגרון מורכב, אבל מה עם בית עזרא? לפני כשבועיים התכנסה ועדת השרים להתיישבות לדיון. כל השרים, כולל שר הביטחון שנעדר מהישיבה אך נציגו הביע את דעתו, צידדו בכניסת שוכרים חדשים לבית. גם היועץ המשפטי של משרד הביטחון הסכים. רק המשנה לפרקליט המדינה מייק בלאס התנגד, ויצא כשידו על העליונה.

השיחה הסתיימה ללא תוצאות. בערב קיבל אדלשטיין שוב את הטיוטא, והחזיר אותה עם כמה הערות. השגותיו לא התקבלו והוא הודיע שהוא מתנגד.

אדלשטיין, מתברר, היה מהמיוחסים: את הטיוטא קיבל לידיו מוקדם. זאת בעקבות מהומה רבתי שחולל בוועדה בשבוע שעבר, כשהבחין שהשר בני בגין קיבל לידיו מראש את החומר, בשונה משאר השרים. מה זה, התרעם, יש שרים שווים ויש שווים פחות?

עמיתו לוועדה דניאל הרשקוביץ קיבל את הטיוטא ביום שני בבוקר, שעות ספורות לפני שהוגשה לבג"ץ תשובת המדינה. הרשקוביץ הגיע למסקנה שהטיוטא לא הולמת את החלטתה של הוועדה בעניין, וסירב לחתום.

כתוצאה מכך הוגש לבג"ץ תצהיר שנחתם בידי השר בני בגין, על דעתם של ראש הממשלה ושר הביטחון. כלומר, הממשלה חזרה למצב הקודם שבו קומץ שרים קובעים את המדיניות. ועדת השרים להתיישבות לא שימשה הפעם אפילו חותמת גומי. תשובת המדינה הוגשה כאילו הוועדה לא קיימת.

אולטימטום של חודשיים

מה עכשיו? אדלשטיין מציע להקציב תקופת זמן של כחודשיים. חייבים להיות מציאותיים, הוא מסביר. יש חגים בדרך. אם תוך חודשיים המצב לא ישתנה בצורה נראית לעין, אם לא יאושר דוח אדמונד לוי, אם יחזור על עצמו המצב שבו שר אחד יכול להביא תצהיר וזה בסדר, הוא יקרא לחבריו השרים להתפטר מהוועדה. הוא רק חושש משמחה לאיד של הפרקליטות. "במקרה כזה אין לנו מה לעשות שם", אומר אדלשטיין.

ועכשיו יש לכם מה לעשות שם?

"מה שמפריע לי להחליט שאני טורק את הדלת ועוזב את הוועדה זה שאני מדמיין כמה חבר'ה מהפרקליטות חוככים ידיים בהנאה ומחייכים חיוך רחב של 'אמרנו לכם, אף אחד לא יכול עלינו'. לכן אני חושב שצריך להמשיך ולנסות לשנות את המציאות..."

אתם, השרים, מדברים כמו פרשנים שמסבירים מה הקושי, לא כמו נבחרי ציבור שמוסמכים לקבל החלטות.

"אני מוכן לומר שאני קובע טווח של חודשיים. אם לא יחול שינוי ולא יאושר דוח לוי, אודיע על סיום תפקידי בוועדה. הבעיה היא שאם אנחנו השרים לא נצא בחזית אחידה אי-אפשר לשנות את המצב".

מי הם השרים שעורקים מהחזית?

"לא אנקוב שמות. תארי לך שהייתה חזית אחידה - האם הפרקליטות הייתה מתעלמת מהחלטות הוועדה? אבל כמה שרים לא מעוניינים להשמיע ביקורת".

שתיקת השרים?

"כן".

"אני משמיע את דעתי"
הרשקוביץ. הפרקליטות מנסה לקבוע מדיניות [פלאש 90]

קומץ קובע
התצהיר שהוגש לבג"ץ בסוגיית מגרון נחתם בידי השר בני בגין, על דעתם של ראש הממשלה ושר הביטחון. כלומר, הממשלה חזרה למצב הקודם שבו קומץ שרים קובעים את המדיניות. ועדת השרים להתיישבות לא שימשה הפעם אפילו חותמת גומי. תשובת המדינה הוגשה כאילו הוועדה לא קיימת

השר הרשקוביץ אומר שבעוד חודשיים יהיה מוכן אולי לחבור לאדלשטיין. "על כל דבר אני צריך להתמקח עם הפרקליטות. על-פי ההבנה שלי, הפרקליטות עובדת אצל הממשלה ולא הממשלה אצל הפרקליטות. קחי למשל את סוגיית בית עזרא - הפרקליטות טענה שאי-אפשר להכניס לבית בחברון שוכרים משיקולים ביטחוניים, למרות ששר הביטחון נתן את הסכמתו. אז מי קובע מהם השיקולים הביטחוניים? שר הביטחון או הפרקליטות? הפרקליטות צריכה לייצג את הממשלה".

ומה אתה, שר וחבר ועדה, עושה כדי ליישם את העיקרון הזה?

"אני משמיע את דעתי כל הזמן".

רבים מהבוחרים שלך סבורים שלהשמיע זה לא מספיק. הציבור שלח לכנסת ולממשלה אתכם, לא את מייק בלאס. למה בשורה התחתונה הוא קובע את המדיניות ולא אתם?

"לפעמים אני מוכן להסכים שעל עמדה מסוימת קשה להגן בבית משפט. אבל הפרקליטות לא מציגה קשיים אלא מנסה לקבוע את המדיניות".

אז מי קובע את תשובות המדינה לבג"ץ? אתה או מייק בלאס?

"פורמלית יגידו לי שבוועדה היו חילוקי דעות בעניין מגרון. אבל בעניין בית עזרא הייתה עמדה אחידה. נכון שהפרקליטות לא הלכה כאן נגד החלטת הוועדה".

היא כן הלכה, היא ביקשה ארכה כשהוועדה לא החליטה על ארכה.

"הם טענו שיש להם שיקולים משפטיים. בעניין מגרון, היו שרים שהשתכנעו".

הוד מעלתו היועמ"ש

האם אכן הגישה המדינה לבג"ץ תצהיר שונה מהחלטת הוועדה מ-17 ביולי בעניין מגרון משום שחברי הוועדה, מלבד אדלשטיין והרשקוביץ, שינו את דעתם?

הדרישה להקים ועדת שרים להתיישבות, כמו זו שפעלה למשל בממשלת שרון, חזרה ועלתה מתחילת הקדנציה. תשובות המדינה לבג"ץ באופן קבוע לא תאמו את עמדת הממשלה. בשלב מסוים, בעקבות דרישותיה של לימור לבנת, הוקם צוות שרים להתיישבות שכלל את ברק, יעלון, בני בגין ומזכיר הממשלה צביקה האוזר. כשהצוות החליט את ההחלטה המפורסמת שלפיה כל מה שנבנה על קרקע פרטית יפונה, פרצה מהומה רבתי. החל מאבק ארוך בניסיון לקדם את חוק ההסדרה, ובד בבד הוקמה ועדת לוי. ההמשך ידוע. נתניהו הצליח להניא את שרי הממשלה מתמיכתם בחוק ההסדרה בתמורה להקמת ועדת שרים להתיישבות, כשברקע ועדת לוי מכינה את הדוח.

הוועדה הוקמה והדוח הוצג. הוועדה התכנסה לראשונה ב-17 ביולי, לאחר שהוגש הדוח. תפקיד הדוח היה לשמש תשתית להחלטות הוועדה, ותפקיד הוועדה היה לקבוע את מדיניות הממשלה. למעשה, הדוח לא אושר והוועדה התגלתה כנטולת סמכויות.

ב-17 ביולי קיבלה הוועדה החלטה שלפיה 17 משפחות במגרון יוכלו להישאר בבתיהן משום שמעמדה של הקרקע שבה הם שוהים עדיין מתברר בבית המשפט. למחרת, 18 ביולי, הייתה המדינה צפויה להגיש את תשובתה לבג"ץ. הפרקליטות ביקשה ארכה והחלה ללחוץ על נתניהו. ב-22 ביולי הגיעה מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות, אסנת מנדל, לדיון בבית המשפט והציגה את עמדת השרים. "למה לא הגשתם אותה?" שאלה השופטת מרים נאור. "מפני שהיועמ"ש מזהה בה כשלים משפטיים", השיבה מנדל.

"פוטש משפטי"
אלקין. תוקף להחלטות הוועדה [פלאש 90]

במהלך החודש שחלף מאז התנהלו כאמור מגעים בעניין מגרון, אך אלה עלו על שרטון. בהנחה שרוב חברי הוועדה אכן שינו את עמדתם, היה על מזכירות הממשלה לבקש לערוך לכל הפחות הצבעה טלפונית על-מנת לאשרר החלטה חדשה. הדבר לא נעשה. במקום זאת הוגש לבג"ץ תצהיר שהיה חתום על-ידי בני בגין בלבד.

בעניין בית עזרא בחברון, ההתעלמות מהחלטות הוועדה בולטת לעין אף יותר. הוועדה התכנסה לדון בנושא בשבוע שעבר. כזכור, הוויכוח מתנהל בעניין בית שנרכש בחברון. הוועדה החליטה שאין להחזיר לבית משפחות שנכנסו ללא אישור בית המשפט כדי ש"לא יצא חוטא נשכר", אבל אפשר להשכיר את הדירות לדיירים אחרים מהיישוב היהודי בחברון. כל השרים תמכו בהחלטה, כולל שר הביטחון אהוד ברק והשר בני בגין. רק מייק בלאס התנגד.

אבל הפרקליטות לא רואה בוועדה סמכות. היא רואה בה גוף מייעץ. שלשום הגישה בקשה לארכה של חודש לבית המשפט. השופט אליקים רובינשטיין זעם על הסחבת. זו כבר פעם שלישית שאתם לא מצליחים להגיע למסקנה, אמר. הוא העניק למדינה ארכה אבל חייב אותה לשלם לעותרים, כלומר ל'שלום עכשיו' ולערבים שהיא מייצגת בתיק זה, הוצאות בסך 5,000 שקלים.

קודם לכן קרא צביקה האוזר למאבק שמתנהל "מלחמת העצמאות של שרי הוועדה". בינתיים שניים מהשרים, לא החזקים ביותר, מתמידים במלחמה. השאר, כולל מזכיר הממשלה, צופים בה מהצד.

יו"ר הקואליציה זאב אלקין, בכובע יו"ר השדולה למען ארץ ישראל בכנסת, תקף את בקשת הפרקליטות. את התנהלותה הוא מכנה "פוטש משפטי".

ועדת השרים להתיישבות היא בכלל אקטואלית?

"כן, אבל היא צריכה ללמוד להתגבר על השביתה האיטלקית שעושה הפרקליטות. הייתי מגדיר את זה אפילו פוטש משפטי".

לו אתה חבר בוועדה מה היית עושה?

"הייתי מבקש מראש הממשלה לעמוד על כך שיינתן תוקף להחלטות הוועדה, כמו להחלטות ממשלה".

גם אתה היית מגדיר את מה שקורה כמלחמת העצמאות של חברי הוועדה?

"כן. ובמלחמה הזאת אסור להפסיד".

ומפסידים בה?

"בינתיים כן. הם קיבלו החלטה חשובה וטובה בנושא מגרון והיועמ"ש והפרקליטות עשו ממנה צחוק".

אתה והשרים מבקרים את הפרקליטות כאילו הייתם צופים מהצד. למה אתם לא משפיעים? למה אתם לא דורשים מראש הממשלה לקרוא את מי שצריך לסדר?

"למי הוא יקרא לסדר? לוינשטיין ולמייק בלאס? הוא ניסה כמה פעמים. היה צריך לקרוא לפיטוריו של בלאס אבל הוא מסיים עוד כמה שבועות את הקדנציה. אני מצטער מאוד שהאריכו אותה. היה נכון לקדם את הצעת החוק של גפני לקצוב קדנציות של היועמ"שים".

היכולת לשלוט

אם זו מלחמת העצמאות, מדובר במלחמה שקטה מאוד. וקרה. ללא אש חיה.

מרבית השרים שומרים על זכות השתיקה. כך גלעד ארדן שבשבוע שעבר קרא לשרי הוועדה להתפטר, בוגי יעלון, גדעון סער, אלי ישי שנכנס לוועדה כל פעם למספר דקות ועוזב, עוזי לנדאו שניהל מאבק במפלגתו על-מנת להתמנות לוועדה. שני השרים שמוחים, מוחים בעדינות. מציעים להמתין חודשיים. קובלים על הפרקליטות כאילו היו בעלי טורים או בלוגרים. לא מן הנמנע שהם קוראים נכון את המציאות, אבל בשביל לקרוא את המפה הציבור לא צריך שרים. הוא צריך שרים בשביל לשלוט.

לא מדובר במאבק יוקרה. לא יוקרתם של השרים החברים בוועדת השרים להתיישבות עומדת למבחן אלא עצם היכולת לשלוט. של השרים. של הממשלה. של מפלגת השלטון.

הציבור לא שיגר לכנסת את יהודה וינשטיין ולא את מייק בלאס. הוא שיגר לשם את חברי סיעות הליכוד, הבית היהודי, ש"ס וישראל ביתנו, ומהן יצאו השרים. מגרון ובית עזרא הם המחשה של ויכוח עתיק יומין שמתנהל כאן מאז עלייתו של בגין לשלטון ב-1977 - מי מנהל את המדינה, נבחרי הציבור או הפקידות הבכירה? האם הכלב מכשכש בזנב או שמא הזנב מכשכש בכלב? מי יקבע את מדיניות הממשלה, מייק בלאס או גלעד ארדן?

לשלוט זו לא זכות. זו חובה שמטיל המשטר הדמוקרטי על נבחרי הציבור. שר יכול למחול על כבודו, אך הוא לא רשאי לוותר על חובתו לשלוט. ליישם את המדיניות שבה מעוניינים בוחריו. בינתיים הזנב מכשכש בכלב, והכלב מסתפק בנביחות זהירות.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  29/08/2012
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שתיקת השרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
29/08/12 22:25
 
דאגנית
30/08/12 09:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנסים לבנות שריר ולא מצליחים? מרגישים עייפים וחלשים? רעבים כל שעה ואין לכם תחושת שובע? - יתכן שחסר לכם חלבון בתפריט.
29/08/2012  |  אורנית יונה  |   כתבות
מחוברים 2, שהגיעה השבוע לסיומה אחרי 35 פרקים, סיפקה לא מעט רגעים מעניינים, מורכבים וגם מצחיקים (בעיקר באדיבות חנוך דאום, הסטנדאפיסט האמיתי של העונה), אבל בכל זאת העונה הזו הייתה העונה החלשה ביותר של פורמט הדוקו-ריאליטי. בניגוד לשלוש העונות הקודמות (שתי עונות נשיות של מחוברות ועונה מרובת שערוריות של מחוברים), הפעם כל המשתתפים היו מפורסמים במידה זו או אחרת ולכן נותרנו עם התחושה שאנחנו צופים בהתערטלות אינסופית של "אמני חשיפה" שעשו קריירות מהיכולת לשווק את עצמם.
29/08/2012  |  נטע אלכסנדר  |   כתבות
לקראת החזרה לבית-ספר, צעירים רבים עוברים לעדשות מגע מסיבות רבות ומגוונות, החל מהורים המרכיבים עדשות מגע ורוצים להתאים לילדיהם פתרון דומה, לחץ חברתי ודימוי עצמי ועד הרצון האישי שלהם לשפר את המראה החיצוני. עדשות המגע מסייעות לשיפור הביטחון העצמי של הצעירים והמתבגרים ומאפשרות להם חופש תנועה גדול יותר.
29/08/2012  |  א. גל, א. נקר  |   כתבות
ב-6 בדצמבר 2011 הועתקו 24 קווי תחבורה ציבורית של אגד, דן וקווים למעבר משוקע שנכרה בציר רחוב ז'בוטינסקי. המטרה הייתה לשחרר את הלחץ בכניסה/ביציאה של פתח תקוה ולאפשר לאוטובוסים לנסוע במסלול תחבורה ציבורית (מת"ץ) שייחודי רק להם, ולתת להם עדיפות על פני נסיעה ברכב הפרטי.
28/08/2012  |  עידן יוסף  |   כתבות
"אין לי כוח לחרא הזה, זיינו לי את התחת בשתי התוכניות האחרונות", פותח איתי שגב (40) את הראיון ומכבד אותי בסיגריה. שגב שב באחרונה לגזרתו הדקיקה מימי הקומדי סטור העליזים. הרזון הוא ככל הנראה תופעת לוואי של הספירה לאחור לגמר הישרדות VIP שייערך מחר. "אני לא ראיתי כמעט את הישרדות", הוא מספר, "מוציאים דברים מהקשרם, מעצימים דברים, לא מראים את הכל. אני מבין אותם כי גם אני עורך. אבל זה קשה, קשה לראות את זה".
28/08/2012  |  עידן חגואל  |   כתבות
רשימות נוספות   /   פינוי מאחז מגרון  /  מי ומי    / 
אשכנזי: להמשיך במערכה חשאית נגד אירן  /  ישי פרידמן
"סרבו פקודה לתקוף באירן"  /  ישי פרידמן
"לארה"ב ולאירן אינטרס משותף למשוך זמן"  /  אריאל כהנא
משאלות לב מתוקות  /  אורי אליצור
"מערכת החינוך צריכה לעבור טלטלה גדולה"  /  מיכאל טוכפלד
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
זלמן שובל
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על...
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il