|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

תרבות עיר דוד

לאיזה חינוך זקוק מיט רומני לדעתו של עריקאת? לחינוך שמראה עיניו אינו אמת, שהעובדות הן שקר, שהצלחה היא כישלון והכישלון הוא רק בגלל אחרים, שתרבות המרוממת את כל בני האדם חומסת את זכותה של תרבות ההרס
01/09/2012  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
רומני. רוחו של דוד המלך מנשבת מעירו עד וושינגטון[צילום: AP]

ממרפסת התצפית של מתחם עיר דוד אפשר להבין כיצד הרוח גדולה מן החומר. הגבעה המתוחמת היטב בין נחל קדרון וגיא בן-הינום היא כיום פסיק של 40 דונם בירושלים הענקית של ראש העיר ניר ברקת. ובכל זאת הרוח שיצאה ממנה, משמואל ועד לישוע, ממלאת כיום לפחות שני שליש מן העולם. הרוח היא של אלוהים, עם, מקדש, תרבות, משפט, צדקה, חמלה, ומעל הכל - חופש. החופש לחשוב, החופש למחות, החופש לעשות יותר למען העם, הארץ ודרכי אלוהים. הכל מתחיל מן החומר של הגבעה הקטנה, מן הכתבים והחותמות העתיקות המאששות כל מילה הכתובה בספרי מלכים, מן העיקשות הבלתי מובנת של עם קטן לשמר את אוצרותיו הרוחניים. מסביב לגבעה הזאת ושלוחותיה החומריים והרוחניים חלה ההתנגשות האימתנית של התרבויות.

זה מה שראה מיט רומני, המועמד לנשיאות ארצות-הברית, בעומדו מול הר-ציון בחברת מארחיו היהודים. ובשובו מביקור אצל ראש ממשלת הרשות הפלשתינית, פחות מ-8 ק"מ צפונה לירושלים, הוא ראה את החומר של תקומת ירושלים מהריסותיה, ואת הרוח המקוממת הריסות ומרימה עם נרדף ועלוב נפש מגיא ההריגה אל פסגת ההצלחה העולמית. ומנגד, הקלפטוקרטיה של רשות הטרור והרצח. בניגוד לפוליטיקאים אחרים הנזהרים מלפגוע בתקינות הפוליטית, מיט רומני אומר את מה שהוא חושב, שהרוח הנושבת בירושלים גדולה מן החומר, וכי זו הרוח שצריכה לנשב גם בוושינגטון. כי עלינו לדעת שהתנגשות התרבויות, אף שהיא מתמקדת בירושלים, מתרחשת גם בארה"ב. הבחירות שתיערכנה שם בעוד 70 יום הן לא פחות ממשאל עם אודות איזו תרבות תשלוט בעולם בשנים הקרובות.

כדי להבין את עוצמת ההתנגשות נפנה אל ציטוטים של רומני שהביאו מתנגדיו הרוחניים בארה"ב. "אתה שם לב להבדל החד והברור בחיוניות הכלכלית," אמר רומני.

שתי ישויות שכנות, היושבות על אותה ארץ, במרחק מזערי האחת מן השנייה. בעוד שהאחת היא ישות כלכלית משגשגת, השנייה תלויה לחלוטין בדמי הסחיטה מן המדינות התורמות, בעיקר מדינת ישראל.
גם בארה"ב יש שתי תרבויות מתנגשות: האחת של האדרת החופש, הפרט, וצמצום התערבות המדינה בכלכלה, בצד האדרת מעמדה הבינלאומי המגובה בכוח צבאי. השנייה של מעורבות הולכת וגוברת של המדינה בחיים הכלכליים עד כדי גימוד היוזמה הפרטית והורדת מעמדה הבינלאומי לכדי מעצמה נחותה.

מיט רומני סיכם זאת כך:

"התרבות עושה את כל ההבדל. כאשר אני בא לכאן ומתבונן בעיר הזו וחושב על ההישגים של בניה ובנותיה של האומה הזו, אני מזהה את עוצמתה של תרבות, ועוד מספר דברים".

מהי התרבות שאליה מתכוון המועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב? תרבות של חופש הפרט, תרבות של זכות הקניין, תרבות של צדק, של שאיפה לעתיד טוב יותר, של זכרון העבר, תרבות של יצירה, של אמירת אמת. ומהי התרבות שאיתה היא מתנגשת? התרבות של מגיע לי, של שלטון רודני, אלימות אישית, עדתית ושלטונית, תרבות של עושק ושוד בחסות הדת והמדינה, של שקר מובנה, של המצאת עבר שלא היה ולא נברא, תרבות של התנשאות מחמת המוצא, של שנאת השכן והאדרת המוות.

סיר רותח של טרור ושנאה

מיט רומני לא נדרש לזמן רב לראות את התהום המפרידה בין ירושלים המשוחררת לבית-אל הכבושה. הוא לא פילוסוף. הוא לא מצביא. הוא איש עסקים המבקש להשיב את אמריקה לגדולתה - כלכלית וערכית. הוא מזהה את המכשול העיקרי להשגת מטרה זו: השתלטות תרבות-השקר, הזלזול באמת, הזלזול בעובדות, תביעת מגיע-לי-משל-אחרים, ההתנשאות של אליטות, הטיית הצדק לפי הנטיות הפוליטיות, כלכלה של מקורבים. את כל אלה הוא מזהה בארה"ב של אמריקה, שלא לדבר על האיחוד האירופי המתפורר. את כל אלה הוא מזהה ללא ספק ביתר שאת, בתמצות מרשים, בישות ה"פלשתינית", שמזה 15 שנה מקבלת את כל התנאים להצליח - יותר כסף מתוכנית מרשל - אך בסופו של דבר כל שנותר לה הוא להאשים את האורח בגזענות.

"סאאב עריקאת, דובר הרשות הפלשתינית: היום הוא התייחס אלינו כאל תרבות נחותה. מעולם לא שמעתי אמירה כה גזענית, אפילו לא מישראלי. האיש הזה זקוק לחינוך מרובה. האיש הזה הצליח להזיק לאינטרסים אמריקניים יותר מכל מה שהייתי עד לו בשלוש השנים האחרונות".

הפוסל, במומו פוסל. עריקאת מייחס לרומני גזענות. ובכן, איזהו הגזע שאליו מסתפח המועמד האמריקני, אליבא דסאאב עריקאת? היהודים! אבל מה לרומני וליהודים? ובכל זאת עריקאת מיחס לו אחווה גזענית לעם שבקריקטורות האיסלאמו-נאציות תוצרת-אש"ף-לנד מתואר כנמוך-קומה, כהה, מעוקל-אף ונמוך-מצח, בעל סנטר נסוג ומבט חומד-בצע. אך מה שסאאב עריקאת רואה, אבל אינו רואה, הוא אחווה תרבותית, לא אחווה של גזע. אבל עריקאת יעדיף לשקר לעצמו, לשקר לעמו ולומר לו: לא אנו אלה שכשלנו. זה הכל בגלל המזימה הגזענית המופנית נגדנו. זה לא שאנו אוחזים בתרבות קלוקלת, אלא הנחותים מאיתנו, הכופרים יימח-שמם, שהצליחו להורידנו במזימה שטנית.

לאיזה חינוך מחדש זקוק רומני? לחינוך שמראה עיניו אינו אמת, שהעובדות הן שקר, שהצלחה היא כישלון והכישלון הוא רק בגלל אחרים, שתרבות המרוממת את בני האדם כולם חומסת את זכותה של תרבות ההרס. הוא זקוק לחינוך שהעניק חאפז אסד לבנו; לחינוך להוקרה של השהידה שרצחה נער פותה, או של זו שהתפוצצה במסעדה הומה; לחינוך שמציב את הרודנות האיסלאמית במקום העליון ואת החופש במקום האחרון; לחינוך שאשתו של אדם אינה אלא קניינו, ושהיהודי הוא בן חסות שחובתו להיכנע בפני המוסלמי העליון. הוא זקוק לחינוך שרק למאמיני אללה הזכות לרדות בכל בני האדם, לחינוך שחבורה של פושעי-מלחמה, שודדי-קברים, ממלכת-גנבים, גובי דמי-חסות, מציתי יערות, החיים מזה 65 שנה בזכות האנטישמיות העולמית - הם העליונים מוסרית בהתנגשות בין התרבויות.

איזה אינטרסים אמריקניים ניזוקו מדבריו של רומני? סאאב עריקאת מתקשה לסמן אותם בדיוק. אולי כיוון שאינטרסים כאלה אינם בנמצא. מהו בדיוק מקומה של הרשות הפלשתינית, או המדינה הפלשתינית, בעולם של שגשוג כלכלי הנשען על ביטחון ויציבות? הרי על-פי הניסיון המצטבר, כמעט כל מדינה איסלאמית היא סיר רותח של טרור ושנאה הגולשים על הקרוב והרחוק. האם יש סחר משמעותי בין אמריקה לישות הפלשתינית? מהו הידע, הספרות, הטכנולוגיה, הפילוסופיה, האמנות, שיכולה ארה"ב להרוויח מיחסיה עם הישות הפלשתינית? יש לרשות הפלשתינית רק מוצר אחד, והוא אנטישמיות. אם אתה אנטישמי, הרשות הפלשתינית היא הדגל שלך. אם אינך אנטישמי, הרי הרשות הפלשתינית מייצגת את ההיפך מן התרבות שאותה מנסה מיט רומני לקדם - התרבות של עיר דוד.

נחדד את ההבדלים. אמריקה היא כיום בעלת הכוח ההרסני ביותר בעולם. ישראל, על-פי פרסומים זרים, מחזיקה מזה 50 שנה בעוצמה גרעינית. לו רצו, יכלו למחוק כל מדינה או ישות שמצייצת לא יפה. האם מישהו מעלה על דעתו שאמריקה או ישראל ינהגו כך, ואפילו באויב מר? מאידך, האם מטיל מישהו ספק שאירן, או סוריה, או הרשות הפלשתינית, או מצרים של ה"אחים", יהססו להשתמש בנשק להשמדה המונית לו זה יהיה ברשותם?

זוהי התנגשות התרבויות. בעיר דוד רואים זאת בבירור, שני הערוצים מתנקזים לגיא בן-הינום שבו יש רק שאלה אחת: יש מולך, או אין מולך. על-פי עריקאת המולך האיסלאמי, שאין גבול לצמאונו לדם, הוא המלך. על-פי רומני, דוד מלך ישראל הוא המלך, ורוחו מנשבת מירושלים-עיר-דוד עד וושינגטון.

דינש ד'סוזה, אמריקני ממוצא הודי, טוען בספרו "אמריקה 2016" כי ברק אובמה הגיע למשרה הרמה כדי לנקום את נקמתו של העולם השלישי באמריקה, בכך שיהפוך אותה למדינת עולם שלישי -.כמו חמאסטן, שראש ממשלתה מתארח עתה בטהרן, כמו נשיא איחוואניסטן שנשיאה מוחמד מורסי יישא את נאום הפתיחה בפתיחת הוועידה של העולם השלישי. מיט רומני מעדיף את תרבות עיר דוד. נקווה שאמריקה תתעשת, ותזכור מאין היא באה ולאן היא הולכת, ומיהם ידידיה האמיתיים בעולם אכזר ובוגדני.

מגזין "מראה"
פורסם במקור במגזין "מראה"
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  01/09/2012   |   עודכן:  01/09/2012
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרבות עיר דוד
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ופרס המליכו בארצי
1/09/12 13:35
2
מעשי רבין ופרס.
1/09/12 13:47
3
הניה
1/09/12 21:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טארק אלחמיד, הוגה דעות סעודי ועורך העיתון "אל-שרק אל-אווסט", שם ללעג ולקלס את הכינוס של ועידת המדינות הבלתי מזדהות שנערך בטהרן. הוא מכתיר את מאמרו (25.8.2012) בכותרת "איזה בלתי מזדהות" שמשמעותה היא: אירן "הבלתי מזדהה", שבה מתקיימת פסגת הבלתי מזדהות, היא פסגת ההזדהות:
01/09/2012  |  מנשה שאול  |   מאמרים
שנים רבות התלוננו אוהבי העברית על שבעלי בתי קפה, מסעדות ובתי עסק קוראים לעסקיהם בשמות לועזיים ולא עבריים. אביר העברית יצחק נבון, הנשיא החמישי שלנו, זעק פעם: "למה לקרוא לחנות 'אדם אנד איוו' כאשר המקור נמצא בשפתנו שלנו, אדם וחווה?".
01/09/2012  |  עמוס גורן  |   מאמרים
בבוקר לח, לא בשנת תרל"ח, ובשעה די מוקדמת אני חייב לציין, צלצל הטלפון. "זוהי הודעה אישית עבורכם מהישיבה הקדושה בקבר רחל". הודעה? אישית? מהקבר? ובעוד אני פוסח על הסעיפים - אצבעי האחת חותרת אל כפתור הניתוק, ואילו השנייה, מעשה שטן, דווקא מגבירה את הווליום - פורצת מהמכשיר שירת ילדים בסגנון "פרחי מיאמי": "רחל, רחל, מבכה על בניה..."
01/09/2012  |  ניצן הורוביץ  |   מאמרים
מתוך שש מאות ושלש עשרה מצוות בתורה מרוכזות בפרשה השבוע "כי תצא" שבעים וארבע מצוות. מאחר שאני תחום ב-ד' אמות של מסגרת, אטול על עצמי את הזכות להתמקד באמירה אחת נחרצת המודגשת בפרשה שלנו ב"דברים" כ"ג 8: "לֹא תְּתָעֵב מִצְרִי כִּי גֵּר הָיִיתָ בְּאַרְצוֹ...", וזה כהמשך לדרישה כלפי האדומים: "לֹא תְּתָעֵב אֱדוֹמִי כִּי אָחִיךָ הוּא".
01/09/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
לאנשים יש אנרגיה. אנרגיה זו משפיעה על אותם אנשים בחייהם, והרבה יותר - על הסביבה הקרובה של אותם אנשים. האנרגיה עשויה להיות חיובית וטובה או שלילית ופוגעת. יש אנשים שזיהוי האנרגיה שהם משדרים אורך זמן רב, ואילו אצל אחרים - כבר בקשר הראשון קולטים את האנרגיה היוצאת מהם.
01/09/2012  |  יאיר בן-חור  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
ראש הממשלה, זהירות!   /  נמרוד לירם
השד והבקבוק  /  מרדכי קידר
עם כיפות ועם כאפיות   /  מרדכי קידר, איסטנבול
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il