|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

זריקת מרץ למפלגה גוססת

המתמודדים לראשות הבית היהודי שומרים את טופסי ההתפקדות קרוב לחזה, אך מדיווחי המטות השונים אפשר לנסות לשרטט את התרחישים השונים. דבר אחד בטוח: הפריימריז השיבו את הבית היהודי לחיים. באיחוד הלאומי טעו בגדול כשלא הצטרפו למהלך
11/09/2012  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
טרופר. חושף מספרים [צילום: יו-טיוב]

דני טרופר:
"המפלגה הזו הייתה עלולה להיכחד ללא פריימריז. התכנסנו לדון בדרכים להצילה, כשתחילה לא הייתה לי תקווה שנגיע לפריימריז. המנגנון, שהורכב בחלקו הגדול מחברי מרכז שבחרו את הרשימות הקודמות, התנגד. אבל הדרישה הגיעה מהשטח"

נא להכיר. שלושה מתפקדים לבית היהודי. השמות שמורים במערכת, הבחירה אקראית, את השמות קיבלתי מוועדת המפקד.

ט' היא מורה, תושבת מרכז הארץ, בת 42. התפקדה באינטרנט בתחילת המפקד. בפעמים הקודמות הצביעה למפד"ל.

במי תבחרי לראשות המפלגה?

"נפתלי בנט. זה כמו ב'כוכב נולד', צריך שינוי".

ולרשימה לכנסת?

"אני עוד לא סגורה. אורבך, זה ברור. מהנשים - ככל הנראה שולי מועלם".

תגיעי להצביע פעמיים? גם ליו"ר וגם לרשימה לכנסת?

"אגיע כמה פעמים שצריך".

למי היית מצביעה אם לא היו פריימריז?

"לא יודעת, אולי הייתי נשארת בבית. נמאס לי שלא סופרים אותנו".


י' הוא מורה, תושב השומרון, בן 28. התפקד באינטרנט לפני חודשיים. בבחירות האחרונות עשה עסקה עם אשתו: היא הצביעה לבית היהודי, הוא לאיחוד הלאומי. גם אשתו התפקדה.

במי תבחר לראשות המפלגה?

"עדיין מתלבט. בנט מביא איתו חידוש, אבל אני חושש שהוא יהפוך את המפלגה לליכוד ב' מפני שהוא לא בא ממקום של תורה. אורלב מביא איתו הרבה ניסיון, אבל אולי כבר עשה את שלו. הרשקוביץ מבחינתי הוא לא אופציה".

ולרשימה לכנסת?

"מוטי יוגב, אבי וורצמן, יוני שטבון וניסן סלומיאנסקי".

ואישה?

"לא מצביע".

אז מי החמישי?

"ד"ר דנינו".

תגיע פעמיים להצביע?

"אשתדל. העדיפות הראשונה היא הצבעה ליו"ר שהרי הוא הפנים של המפלגה".

למי היית מצביע אם לא היו פריימריז בבית היהודי?

"כנראה לליכוד".


א' הוא עורך דין, תושב מערב השומרון, בן 52. התפקד באינטרנט השבוע. בבחירות האחרונות הצביע לאיחוד הלאומי.

"ליו"ר המפלגה אצביע כנראה לנפתלי בנט, צריך שינוי ואיחוד כוחות. לכנסת - עוד לא סגור. אורבך בטוח. נראה מי עוד מתמודד".

תגיע פעמיים להצביע?

"ליו"ר אגיע להצביע בטוח. לרשימה, אם יסתדר לי".

למי היית מצביע אם לא היו פריימריז בבית היהודי?

"לאיחוד הלאומי".

טרופר: רבני תקומה דחו את הצעת האיחוד

ביום ראשון השבוע הסתיים המפקד בבית היהודי. משאל טלפוני אקראי לא מעיד כמובן על תוצאות הפריימריז, אבל על דבר אחד הוא מעיד לבטח: שיטת הפריימריז שבה עסקנו בטור זה כשלוש שנים היוותה זריקת מרץ למפלגה גוססת. הרימה אותה מהקרשים והפכה אותה לרלוונטית, על-אף הייצוג הזעיר שלה בכנסת הנוכחית.

הרב דני טרופר, ראש ועדת המפקד, מסכים שהפריימריז הם שיצרו את השינוי הגדול, וקובל על האיחוד הלאומי שדחה את היד המושטת.

"המפלגה הזו הייתה עלולה להיכחד ללא פריימריז. התכנסנו לדון בדרכים להצילה, כשתחילה לא הייתה לי תקווה שנגיע לפריימריז. המנגנון, שהורכב בחלקו הגדול מחברי מרכז שבחרו את הרשימות הקודמות, התנגד. אבל הדרישה הגיעה מהשטח. דבר נוסף שהביא שינוי היה שריון מקומות לאישה ולצעיר בחמישייה הפותחת. ואני אומר: אפילו ללא איחוד נוכל לעבור את החמישה. הצעירים נדלקו על האפשרות להשפיע. גם הכניסה של נפתלי בנט נתנה המון מכיוון שהיא המריצה את התחרות".

לכמה מתפקדים תגיעו, להערכתך?

"אני לא יכול עדיין לדעת. המתמודדים שמחזיקים את הטפסים אצלם כדי שהיריב לא ידע יביאו אותם ברגע האחרון".

אבל הגיעו בכל זאת טפסים. כמה? מאות? אלפים? עשרות אלפים?

"הגיעו אלפים רבים. אני מנוע מלגלות מספרים, אבל מותר לגלות שההתפקדות באינטרנט תגיע להערכתי עד יום ראשון לקרוב ל-15 אלף, פי שניים יותר מההתפקדות שהייתה לשלי יחימוביץ' במפלגת העבודה דרך האינטרנט – 6,700 איש".

להערכתך תגיעו למחצית המתפקדים של מפלגת העבודה? מחצית מ-70 אלף?

"כן. אני מעריך שכן".

[הערת המערכת: לאחר מועד פרסום הכתבה התברר כי כ-40 אלף איש התפקדו, מתוכם 21 אלף באינטרנט]

מתחו עליכם ביקורת בגלל השיטה. למשל, ההחלטה שבחירת אישה צעירה מבטלת את השריון לצעיר, או שיטת האירוויזיון.

"שיטת השריונים נועדה להבטיח אפליה מתקנת וזו הייתה החלטה אופטימלית, כי מדובר במפלגה קטנה. אשר לשיטת האירוויזיון, הוועידה כפתה אותה עלינו הר כגיגית. פניתי לפרופ' אבי דיסקין מהאוניברסיטה העברית, שהיה סטטיסטיקאי ראשי של ועדת הבחירות המרכזית במערכות האחרונות. אדם מקסים. אמרתי לו: אבי, אני רוצה מפלגה שבה קבוצה אחת לא תשתלט על הרשימה. הוא המליץ על שיטת חלוקת הנקודות: ארבע, שתיים, אחת, אחת, אחת".

טרופר מספר שניסה לשתף את האיחוד הלאומי במפקד. במארס ביקש להיפגש עם רבני תקומה ונפגש עם כל השלושה.

"היו אנשי חצר סביבם שלחצו עליהם להסכים. הבאתי להם הצעה שקשה לסרב לה. את הרעיון העלה אורבך ופיתחתי אותו. כל הציבור הדתי-לאומי מתפקד, וכשהוא מגיע להצביע הוא מצביע בשני מסלולים. או בבית היהודי או באיחוד הלאומי. בבית היהודי ההתמודדות חופשית. באיחוד הלאומי המתפקד מדרג 10 מועמדים שבחרו הרבנים. זה היה מקל מאוד על האיחוד, כי היינו יודעים גם מהם יחסי הכוחות בין המפלגות. אבל הם השיבו בשלילה. זו פעם שנייה שנגרם נזק לאיחוד, לאחר הפילוג שהיה ערב הבחירות האחרונות".

מי היה אשם בו?

"הציבור ישפוט. עכשיו, אחרי שהם סירבו ללכת לפריימריז משותפים, האיחוד יהיה קשה ומורכב הרבה יותר".

בשטח פעילי האיחוד הלאומי פוקדים לבית היהודי?

"אני לא יודע עדיין".

35 אלף או 60 אלף?

השאלה מי ייקח את הקופה עדיין מוקדמת. בתוך עשרה ימים מסיום המפקד יתפרסמו התוצאות הסופיות ויהיה אפשר לפלח את מפת המתפקדים לפי גיל, מקום מגורים, קבוצות שייכות ועוד. בינתיים יש רק נתונים ראשוניים שהתקבלו מהמטות של שלושת הטוענים לכתר.

טרופר מדבר על סדר גודל של כ-35 אלף מתפקדים. על-פי הנתונים של שלושת המטות, המספר מתקרב ל-60 אלף.

מטה אורלב מדווח על 28–30 אלף מתפקדים נכון לאתמול, כולל מתפקדים באינטרנט (להערכתם כ-3,000). מדובר בחברי ארגוני הציונות הדתית כמו ארגון המורים הדתיים, הפועל המזרחי, הקיבוץ הדתי ועוד, ובעיקר בחברי סניפי המפד"ל בערים, כשהיד עוד נטויה עד חצות של יום ראשון הקרוב. הערה חשובה: המפקד כולל גם את תומכיו של ניסן סלומיאנסקי שרשמית לא מחויב לאורלב. חלק מתומכי סלומיאנסקי מודיעים שהם מעוניינים לראות את אורלב בכנסת אבל נוטים לבחור בבנט לראשות המפלגה, או לחלופין אומרים שהבחירות לראשות המפלגה הן לא עניינם.

מטה אורלב מדווח לדוגמה על 600 מתפקדים בבאר-שבע, 2,100 בירושלים, 800 ברעננה, 2,500-3,000 בפתח-תקווה, 550 בדימונה, 250 בעפולה, 600 ברמת-גן. הרשימה חלקית ואינה כוללת למשל את נתניה, ראשון-לציון, רחובות וריכוזים נוספים של הציונות הדתית. אם זאת ההתפלגות, אכן מדובר במפקד מסיבי ביותר.

מטה בנט מדווח על יותר מ-21 אלף מתפקדים נכון לאתמול, והיעד הוא להגיע ל-24,500 עד סגירת המפקד. תמיכתו של הרב אבינר בבנט, אומרים במטה, הגדילה פלאים את ההתפקדות באינטרנט. על-פי הערכה של מטה בנט, כ-85 אחוז מהמתפקדים למפלגה באינטרנט יתמכו בבנט לתפקיד היו"ר. כלומר, כ-12,500 מתוך 15 אלף.

במוסדות - מדרשות, מכינות קדם צבאיות, ישיבות הסדר ועוד - פקד בנט כ-5,500 איש. כ-6,500 חברים נוספים פקד בכ-140 חוגי בית שערך במהלך המפקד.

מטה הרשקוביץ מדווח על קרוב ל-15 אלף מתפקדים נכון לתחילת השבוע: 1,580 מתפקדים בפתח-תקווה, 870 בתל אביב, 340 בקרית-מלאכי, 270 בבית-שאן ועוד ועוד. את חיפה, המגרש הביתי, משאירים במטה בכוונה מחוץ לתמונה. לדברי אנשי המטה, הרשקוביץ זוכה לתמיכה בערי הפריפריה שלהן עזר רבות בתפקידו כשר. כמו-כן יש לו מתפקדים בקיבוצים הדתיים - סעד, בארות-יצחק, ניר-עציון ועוד.

אם מצרפים את כל המספרים מקבלים כ-60 אלף, וזה עוד לפני שספרנו את המתפקדים של המתמודדים לכנסת, דוגמת האמריקנים של ג'רמי גימפל. גימפל מדווח על 3,000 איש. לוועדת המפקד מסר עד תחילת השבוע כ-1,000 טפסים. גם אם מדובר בסופו של דבר ב-2,000, זה מספר כלל לא מבוטל. במוצאי שבת נפגש איתו נפתלי בנט, וגם אורלב והרשקוביץ מעוניינים בתמיכתו.

גם אם נניח שדני טרופר פסימי מדי, עדיין לא בטוח כלל וכלל שאכן מדובר בכמות כפולה כמעט של מתפקדים. מניין אם כן מגיעים המספרים? האם כל מטה זורק מספר ומטרתו רק להוכיח שהוא גובר על היריב? הרי אם מדובר בשקר, זהו שקר שעתיד להתגלות. תוך כעשרה ימים יתפרסמו נתוני ההתפקדות בכל עיר ועיר.

ראשית, צריך לומר שהמספר 60 אלף הוא בהחלט ריאלי. במפקד הקודם הגיעה המפד"ל לכ-70 אלף.

אבל מה שקורה כאן ככל הנראה הוא שכל שלושת המתמודדים בונים בחלק מהמקומות על אותם מתפקדים. בשבת התארח נפתלי בנט בפתח-תקווה. הוא הגיע לקידוש בשבת בבוקר בביתו של חבר מרכז ותיק, יהודה לנדצקורן, שהודיע שהוא תומך בו לראשות המפלגה. לאחר מכן עבר לסעודה בביתו של מוטי זפט, סגן ראש העיר ומוותיקי המפד"ל, כשעוד 30 איש יושבים סביב השולחן. האם זפט, מעמודי התווך של המפד"ל, העביר את תמיכתו מאורלב לבנט? כששאלתי אותו הוא הבהיר שאינו תומך באיש משלושת המתמודדים. נפתלי אמר שאני לצדו פשוט משום שישב לצדי, אמר, אבל אני לא קובע עמדה. כל השלושה טובים. אני דואג לאינטרסים המוניציפליים בפתח תקוה.

האם השלושה בונים על זפט ועל מתפקדיו? האם הם מחשיבים אותם כשלהם? ייתכן בהחלט שכן.

בהנחה שהמספרים נכונים פחות או יותר, מדובר בתיקו בין אורלב לבנט, זאת משום שלסלומיאנסקי קרוב ל-10,000 מתפקדים. אם כמחציתם לא יגיעו בכלל לקלפי ביום שבו ייבחר יו"ר התנועה או שיצביעו לבנט, הקרב הוא על חודו של קול, והרשקוביץ עשוי לכפות סיבוב שני.

הרשקוביץ עדיין בתמונה

ההצבעה תיערך בשתי פעימות. בתחילת נובמבר יבחרו מתפקדי הבית היהודי את יו"ר המפלגה. שבוע לאחר מכן, בהנחה שלא יהיה סיבוב שני, ייבחרו חברי הכנסת, חברי המרכז והנציגים המוניציפליים.

בנט רוצה להיות שלי יחימוביץ' של הבית היהודי. דמות צעירה, מודרנית, מחוברת לאינטרנט. אף על-פי שאורלב והרשקוביץ לא מקבילים לעמיר פרץ ובוז'י הרצוג. פרץ לא היה מקובל על ה"שבט הלבן", אורלב דווקא נמנה איתו, מייצג את הדיסק הקשיח של המפלגה. המערכה פה שונה.

מה שנכון - וקצת דומה למערכה שהתנהלה בעבודה - אורלב חזק בשטח, במישור המוניציפלי, נהנה מתמיכתם של סגני ראשי ערים. בנט חזק בזירה התקשורתית, מושך צעירים ויוצר דינמיקה, אווירה של שינוי ושל נוכחות תקשורתית מאסיבית. עם זאת, יחימוביץ' הגיעה לראשות המפלגה מבפנים, מהכנסת. בנט מגיע מבחוץ. הממדים שונים כמובן, אם כי כשהחלה ההתמודדות בעבודה המפלגה הייתה על הקרשים, עם קצת יותר מ-30 אלף מתפקדים וחור שחור בסקרי דעת הקהל.

שאלת המפתח בפריימריז בבית היהודי, מעבר להתפתחויות שיחולו בחודשיים הקרובים, היא ארגון יום הבחירות.

לאורלב לא יהיה פשוט להביא את המתפקדים לקלפי ביום שבו ייבחר יו"ר הרשימה, משום שחלקם, במיוחד אלה שהתפקדו בגלל אינטרסים מקומיים, מעוניינים בעיקר בבחירות לרשימה, למרכז ולנציגים המוניציפליים. לבנט לעומת זאת תהיה בעיה להביא את המתפקדים לבחירות לרשימה. חלק גדול ממתפקדיו הגיעו בגללו, לא בגלל חברי הכנסת.

אשר לרשימה, לשניים עמדה חזקה. לסלומיאנסקי שערך מפקד מסיבי ונהנה מתמיכה חוצת מחנות, ולאורבך שבשונה מסלומיאנסקי בחר להזדהות בגלוי עם אחד מהמתמודדים – ובעצם הביא אותו למפלגה - אבל נהנה גם הוא מתמיכה חוצת מחנות בשל היותו מוכר.

אורלב כאמור יצטרך לעבוד קשה ביום הבחירות. אם ייבחר, יתמודד בנט שבוע לאחר מכן לכנסת. אם ייערך סיבוב שני, המתפקדים שרוצים את בנט בכנסת יצטרכו להצביע בשבילו בכל מקרה לרשימה, מבלי שיֵדעו מי ייבחר לראשות המפלגה. השיטה קצת מסובכת.

אם ייבחר בנט לראשות המפלגה הוא עשוי להיתקל בסיעה לעומתית אם למקומות השני והרביעי ייבחרו ניסן סלומיאנסקי ושולי מועלם. מועלם שמרה תחילה על ניטרליות, אבל התעקשותו של בנט להכניס את איילת שקד - שמסכנת את מקומה - הפכה אותה ליריבה שלו, גם אם לא הצהירה על תמיכה במי מהמועמדים, שכן הרשקוביץ תומך בה.

בינתיים הרשקוביץ הוא הראשון שיוצא בקמפיין תוקפני: "בנט יגרור את המפד"ל לאופוזיציה". מוטי מורל, היועץ האסטרטגי שלו, מתמחה בקמפיינים אגרסיביים. טועה מי שחושב שמדובר במשחק של שניים - המשחק הוא של שלושה, וסיבוב שני הוא בהחלט אפשרות מעשית.

דבר אחד ברור, אומר דני טרופר, מישהו ינצח ואני אסיים את התפקיד ואחזור הביתה. דבר נוסף ברור: הפריימריז החזירו את המפלגה לחיים. באיחוד הלאומי טעו בגדול כשדחו את הפטנט.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  11/09/2012   |   עודכן:  11/09/2012
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כוכב נולד   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זריקת מרץ למפלגה גוססת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פסק הלכה
12/09/12 16:04
2
כשלון המפדל
13/09/12 10:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארבעה מבכירי הליטיגטורים בישראל ישבו (יום ג', 11.9.12) על במה אחת בערב עיון של ועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, ודיברו על מה שהגדירה המנחה, עו"ד אפרת רוזנבלט, כ"מלכת המשפט": הליטיגציה.
11/09/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
במוזיאון חצר היישוב בעיר העתיקה נוהגים להעלות תערוכות מיוחדות במינן, תערוכות שמעלות לאוויר ריחות ישנים, סודות של ההיסטוריה, תולדות היישוב הישן בירושלים, סיפורים על ראשית הציונות.
11/09/2012  |  הרצל חקק  |   כתבות
השר לביטחון הפנים מר יצחק אהרונוביץ' והמפקח הכללי של משטרת-ישראל, רב-ניצב יוחנן דנינו, סקרו בפני הממשלה, בישיבתה ביום 2.9.12, את פעולות המשטרה בשנת 2012 ותוכניותיה. במהלך הסקירה נמסרו נתונים מספריים על היקף הירידה בפשיעה בכ-5%, בכל סוגי העבירות, במשך שמונת החודשים הראשונים של השנה - לעומת אשתקד. ראש הממשלה הודה לשר לביטחון הפנים, למפכ"ל המשטרה ולשוטרי משטרת-ישראל על פעולותיהם להגברת הביטחון האישי של הציבור בישראל ועל מאבקם בפשיעה.
11/09/2012  |  אבי דוידוביץ  |   כתבות
הסיטואציה הבאה מוכרת לרבים מאזרחי ישראל: השכן מרעיד את קירות ביתכם עם מוסיקת דיסקוטקים בעוצמות מחרידות מביתו, ואתם לא יכולים לנהל את חייכם - בין אם מדובר בלימוד לבחינה, השכבת הילדים לישון, או סתם, בילוי ערב שקט בביתכם. אתם מתקשרים למשטרה, מתוך אשליה שאולי גורמי אכיפת החוק יאכפו את החוק, ומי שאמון על הסדר הציבורי יעשה משהו כנגד מפריו. אך לשווא. במשטרה מדקלמים את המשפט הקבוע "מותר עד 23:00".
11/09/2012  |  ענבל בר-און  |   כתבות
"אני לא חושב שאפשר לדבר על זה", מהסס מ' בעברו השני של הקו. "וגם אם כן, אני לא זוכר הרבה. בכל אופן, המשך יום טוב".
10/09/2012  |  טל מיכאל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
סיפור הרחפנים הוא סיפור חדש, גם השאלה במה היו מצויידים אותם הרחפנים, האם היו מצויידים בנפצים או בדומיהם, מטרידה מאד
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il