מנהלים בכירים וגורמים משפטיים בקבוצת דלק מוטורס, הביעו היום (יום ד') את תמיכתם ביו"ר הוותיק של הקבוצה, אבינועם פינקלמן ("פינקי"). "שלוש וחצי שנים חוקרת הפרקליטות נושא אותו כל עו"ד מתחיל היה מסיים מיד," אומרים בדלק, ומגדירים את ההליך המשפטי כ"קפקאי".
מרבית אנשי דלק שהיו מעורבים בהליכים הנדונים, ממשיכים עד היום בתפקידם ולפיכך החומר טרי עדיין בזכרונם. "נהגנו במשנה זהירות, והגשנו את כל הדיווחים הנדרשים במגמה שלא ליצור ולו את הפתח הקטן ביותר לטענות כנגדנו. אילו לא היינו מקבלים הצעת רכש, ממילא לא היה טעם לדווח על מגעים אודותיו, והמו"מ שניהלנו הינו פועל יוצא מתבקש מהדברים." אומרים גורמים משפטיים בדלק למחלקה ראשונה.
חברת דלק מוטורס ייבאה ארצה את מכוניות מזדה היפניות, בטרם החלה בייבוא דיגמי פורד מארה"ב ואירופה. זיכיון פורד היה נתון שנים רבות בידי קבוצת מכשירי תנועה, אשר דירדרה בארץ את מכירות היצרן המצליח בחו"ל, לתחתית רשימת המותגים בישראל. בין הנהלת מזדה הירושימה ופורד בדטרויט קשרים עסקיים הדוקים, וכך הוצע לדלק מוטורס לקבל לידיה גם את זיכיון פורד. סייעה בהליך הצלחת דלק מוטורס בהזנקת מזדה לראש טבלת המכירות בארץ.
פורד העולמית ניסתה להשתחרר תקופה ארוכה מזכיון הייצוג המקומי, שהיה נתון בידיה של קבוצת מכשירי תנועה וחיפשה הזדמנות לעשות זאת "באופן אלגנטי". מייסד קבוצת מכשירי תנועה היה ידידה האישי של משפחת פורד, אשר חזרה באחרונה לניהול שוטף ופעיל של הקונצרן הנחשב לשני בגודלו בעולם.
כדי להחיש את חלון ההזדמנויות האלגנטי צימצמה פורד את אספקת המכוניות מתוצרתה לישראל. בטווח הקצר הדבר פגע כמובן ביצרן הזר, אך שיקולי הטווח הארוך כבר הוכיחו עצמם בשנים שחלפו מאז. מרגע שעבר זיכיון הייצוג המקומי לידי חברת דלק מוטורס, חזרה פורד למקומה הראוי בנוף המוטורי המקומי.
עו"ד יעקב פרידגוט - יועצה המשפטי ומזכיר קבוצת דלק, ביקש להבהיר כי אין כל החלטה להגיש כתב אישום נגד חברת קבוצת דלק בע"מ, אלא נגד חברת דלק ודלק השקעות.