|   15:07:40
דלג
  נמרוד פרידמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

אסתטיקה ואימהות הולכים יד ביד - האומנם?

מהם הפתרונות האסתטיים המוצעים לנשים לאחר הריון ולידה או כאלה שמתכננות לבנות משפחה בעתיד וחושבות לעבור ניתוח פלסטי קודם-לכן? האם ניתוחים פלסטיים מתנגשים עם הרצון להניק, לתפקד כאם במשרה מלאה או להיכנס שוב להריון בעתיד?
24/09/2012  |   נמרוד פרידמן   |   כתבות   |   תגובות
תוכלי להרגיש אישה עם או בלי ניתוח פלסטי [צילום: AP]

מזל טוב! ילדת ואת מאושרת על המתנה הגדולה ביותר שהטבע יכול היה להעניק לך. בעודך מניקה, שואבת, מחתלת ומטפלת, צפות להן תחושות מעורבות הקשורות בשינויים שחלו בגוף שלך בעקבות הלידה ועימם השאלות והדילמות: האם החזה ימשיך לפזול מטה ולהתרוקן?האם אצליח להיפטר מעודף המשקל שצברתי? האם צורת הבטן תחזור למה שהייתה קודם-לכן, ומה אם לא?

להחזיר עטרה ליושנה

נשים לאחר הריון ולידה מבקשות לחזור לעצמן ולגזרה שהייתה להן לפני הלידה. בשונה מנשים הפונות לניתוחים פלסטיים בסביבות גיל 20 ומבקשות להגדיל חזה, נשים לאחר הריון ולידה מעוניינות לשמור על מראה טבעי ומבקשות לעצב את החזה.

שינויים הורמונליים, גיל, הריון, הנקה ולידה, בייחוד אם בוצע ניתוח קיסרי, מותירים חותם על גוף האישה ולכן, נשים רבות בסביבות גיל 30, מבקשות כפי שאני נוהג לתאר 'להחזיר עטרה ליושנה', ופשוט לחזור לעצמן, לגזרת הגוף שהייתה להן קודם. הן מעוניינות לשפר, לתקן, לעצב ולשמור על מראה אסתטי, נשי, מעודן ולא מוחצן.

חזה - התרוקנות וצניחה

החזה של האישה הוא האיבר שביחד עם הבטן, עובר הכי הרבה שינויים במהלך הריון ולאחריו. החזה גדל מאוד בתקופה זו, כתוצאה מהשינויים ההורמונליים וגדלה בתוכו רקמת שד מפותחת. כתוצאה מכך, נפח השד גדל והעטרות נמתחות. לאחר ההריון והפסקת ההנקה, לעיתים קרובות החזה מתרוקן בעיקר בחלקו העליון וצונח, ולצערנו, לרוב לא חוזר למראה המקורי שלו. הניתוח המוצע במקרים אלו הוא עיצוב החזה, הגדלה, הרמה, עיצוב מחדש של העטרות וכל זאת בהתאם לרצונותיה של כל אישה ואישה.

כאמור, נשים לאחר הריון ולידה, מעוניינות במראה טבעי ככל שניתן. הן לא מעוניינות שיבחינו בשינוי, ההיפך, הן רק מבקשות להיראות ולהרגיש טוב יותר עם הגוף שלהן. בחירה נכונה של שתלים ובמיוחד שתלים אנטומיים שצורתם כצורת טיפה, תאפשר להם להשיג מטרה זו. כיום, ישנם שתלים חדשים המעניקים מראה טבעי ואף שומרים על רכות השד לאורך שנים רבות, כך שגם החשש מפני תחושת הסיליקון פוחת.

שיטות נוספות להשבת הנפח לחזה היא באמצעות הזרקת חומרי מילוי כדוגמת המקרולן או הזרקת שומן. לשיטות אלה חסרונות רבים וישנם חילוקי דעות לגביהם בקרב פלסטיקאים בעולם.

השימוש בשתלים צבר ניסיון של עשרות שנים ואנחנו יודעים ששתלים הם בטוחים, לא מסרטנים ולא גורמים למחלות. אבל עדיין, לשימוש בהם יכולים להיות סיבוכים אשר יכולים לפגוע בהנאת האישה מהניתוח, כמו התקשות של החזה, זיהום של השתל, פגיעה בתחושה בשד וצורך בניתוח להחלפת השתל.

הגדלת חזה באמצעות חומרי מילוי (חומצה הילארונית), מאפשר הגדלת חזה ללא ניתוח של ממש, אבל התוצאה תהיה קצרת טווח (כשנה עד שנתיים). עלות הטיפול יקרה יותר מניתוח, והנפח שניתן להוסיף הוא קטן משמעותית מהנפח שניתן לקבל באמצעות הגדלת חזה עם שתלים. בנוסף, מדובר בפעולה שייתכנו בה גם סיבוכים כמו: זיהום, יצירת ציסטות והפרעה באבחון סרטן שד על-ידי ממוגרפיה.

האם ניתן לעשות ניתוח עיצוב חזה מייד לאחר לידה?

אחרת, כמה זמן עליי להמתין? מדובר בניתוח שאפשר לעשות חצי שנה לאחר הלידה או לאחר שהפסקת להניק.

אני לאחר לידה שנייה ומעוניינת להיכנס שוב להריון בעוד 5-4 שנים. האם עדיף שאמתין עם ניתוח לאחר הלידה השלישית?


במידה וצורת החזה מפריעה לך מאוד ואת מעוניינת לבצע את הניתוח כבר עכשיו, יש לציין כי הריונות נוספים בעתיד עלולים לפגוע בתוצאת הניתוח במידה מסויימת, אך צורתו לא תחזור למצב בו היה ללא הניתוח.

מה באשר ליכולת להניק לאחר ניתוח חזה?

במידה ואת מתכננת לידות נוספות בקרוב, בהחלט יש מקום לשקול לדחות את הניתוח עד לאחר-מכן. חשוב לציין, כי במקרים בהם יש צורך בהרמת חזה משמעותית, קיים חשש שהיכולת להניק תפגע. כך שאם ההנקה חשובה לך - שוב, יש מקום לשקול את הניתוח עד לאחר סיום הלידות. במקרים של הגדלת חזה לעומת זאת, אין פגיעה ביכולת ההנקה.

פנים - פיגמנטציה, צניחה והתרוקנות של הפנים

נשים רבות סובלות מפיגמנטציה בהריון ומוטרדות ממנה לאחר-מכן. בחלק גדול מהמקרים, מרביתה חולפת. במקרים שלא, ניתן לטפל בה בשיטות שונות, החל מקרמים רפואיים או פרא רפואיים, טיפולים המשלבים גלי אור ורדיו ועוד.

השאלה החשובה היא, מתי ניתן להתחיל לטפל?

מאחר שבמרבית המקרים הפיגמנטציה חולפת, מומלץ להמתין לפחות חצי שנה לפני התחלת הטיפול. מדובר בפיגמנט שהיווצרתו מואצת בזמן ההריון, ולאחריו פעילותו לרוב חוזרת לאיזון ומרבית הכתמים נעלמים. הבעיה שיותר מטרידה נשים לאחר הריון ולידה, היא דווקא ההשלכה של השינויים במשקל הנובעים כתוצאה מההריון והגיל וגורמים לאובדן נפח בפנים.

בזמן שבאזורים שונים בגוף, שומן דווקא יכול להצטבר לו בתקופת הריון, בפנים השומן הולך ונעלם. אחד המקומות שאנו רואים את זה בצורה בולטת יותר זה אזור הלחיים שמתרוקנות להם. הטיפול המוצע במקרה זה הוא הזרקת חומרי מילוי. כיום, ברשותנו חומרי מילוי המבוססים על חומרים המצויים בגוף שלנו באופן טבעי ולכן הם בטוחים מאוד. מדובר בטיפול ללא זמן החלמה, שנעשה במרפאה, כך שלאחר-מכן האם חוזרת לביתה או לעבודתה, לילדיה ולתפקוד שגרתי, פרמטר בעל חשיבות רבה עבור אימהות.

יש לציין, כי גם טיפול זה מומלץ רק חצי שנה לאחר הלידה וזאת במטרה שהמשקל ומראה הפנים יתייצבו. כמו-כן, אין לבצע טיפולי הזרקות לאישה מניקה.

מתיחת בטן - בעיה מספר אחת

הבטן - הוא האיבר מספר אחת שמטריד נשים לאחר הריון ולידה. נשים מתגעגעות לבטן המתוחה ולעור החלק שהיה להן לפני הלידה והבעיה מחמירה כמובן, ככל שהעלייה במשקל במהלך ההריון הייתה גדולה יותר או במקרה של לידה של תאומים ויותר.

גורם נוסף שפוגע במראה הבטן, הוא הניתוח הקיסרי במידה והאישה נאלצה לעבור אותו, והכוונה היא לא לחתך, שלרוב אינו גדול וממוקם בבטן התחתונה, אלא לעובדה שהצלקת שנותרת בעקבות הניתוח, דבוקה לרקמות העמוקות וכתוצאה מכך יוצרת קפל של עור ושומן המקנה לבטן מראה נפול ולא אסתטי.

הטיפול בבטן יכול להתבצע במגוון שיטות בהתאם לאופי הבעיה, החל משאיבת שומן ותיקון הצלקת של הניתוח הקיסרי, דרך מתיחת בטן קטנה ועד לניתוח מתיחת בטן מלאה. כל אלו, יאפשרו לאישה לקבל שוב את בטן מתוחה וחלקה כפי שהיה לה קודם.

החסרונות בניתוח מתיחת בטן הוא בעיקר בעובדה שאינו מעלים את פסי המתיחה שנוצרו בבטן בעקבות ההריון. נשים רבות מייחלות ליום בו ימציאו חידוש בתחום שיאפשר לטפל בבעיה נפוצה זו, אם כי יש לציין, שסימני המתיחה שמתחת לקו הטבור, יוסרו במסגרת הניתוח - וייעלמו.

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון, הוא הצלקת הרוחבית שנותרת לאחר הניתוח באזור הבטן התחתונה. היתרון הוא שניתן למקם צלקת זו, כך שתוסתר כולה על-ידי בגד-הים או התחתון. באשר לזמן ההחלמה מניתוח זה, מדובר בשבוע ימים. אין צורך לשכב במיטה אפילו יום אחד, אולם בהחלט צפויה הגבלה בתפקוד למשך שבוע-שבועיים כאשר מדובר במתיחת בטן מלאה ופחות מכך כאשר מדובר במתיחת בטן קטנה, תיקון ניתוח קיסרי או שאיבת שומן.

האם מתיחת בטן יכולה להשפיע על היכולת להחזיק הריונות בעתיד?

ניתוח מתיחת בטן אינו מונע מהאישה להיכנס שוב להריון ואין חשש שהבטן או העור יקרעו במהלך ההריון. אם הבטן מאוד מפריעה לך ואת לא מתכננת לידה בזמן הקרוב, בהחלט יש מקום לתקן את הבטן. אך במידה והינך מתכננת להיכנס להריון בשנים הקרובות, בהחלט יש הרבה הגיון בלהמתין עם הניתוח עד לאחר-מכן.

שאיבת שומן - כאשר מכון הכושר לא מספיק

הריון מלווה תמיד בעלייה במשקל ברמה זו או אחרת. בחלק מהמקרים, נשים לא מצליחות להיפטר מכל עודפי השומן שנאספו בתקופה זו, בייחוד כאשר מדובר בהריון שני או שלישי. הבעיה מטרידה בעיקר כאשר ישנם מצבורי שומן עקשניים באזורים ספציפיים בגוף שמסרבים להיעלם באמצעות דיאטה או אימוני כושר קדחתניים.

במקרים שבהם משקל האישה תקין או מעט מעל הממוצע והשומן מרוכז באזורים מוגדרים, ניתן להסירו בתהליך של שאיבה או המסת שומן. מדובר בתהליך פשוט יחסית מבחינה טכנית, אבל דורש מיומנות גבוהה מהמנתח, בכדי לפסל את גוף האישה בצורה נדרשת ובאופן פרופורציונלי ונשי. האזורים השכיחים לשאיבה לאחר לידה הם: בטן, מותניים וירכיים חיצוניות.

החזרה לפעילות שגרתית מתאפשרת לאחר מספר ימים, ולכן גם כאמא, תוכלי לחזור להרים את ילדייך ולטפל בהם ללא שום מגבלה. החסרונות של שאיבת שומן הוא שהפעולה לא מטפלת בצלוליט או בפסי מתיחה. כמו-כן, במידה ויש רפיון של עור, הוא יכול להיות מוחמר לאחר ניתוח, לאור העובדה שנפח הגוף הצטמצם וכמות העור נותרה כפי שהיא.

האם לאחר הניתוח השומן מתרכז באזורים אחרים?

בהחלט לא. היתרון הגדול בשאיבת שומן בניגוד לדיאטה, הוא שבדיאטה תאי השומן רק מתכווצים ואילו בשאיבת שומן לעומת זאת, יש הוצאה של תאי השומן מהגוף, כך שבסיכומו של התהליך, נותרים פחות תאי שומן במקום ממנו שאבנו והסיכוי להשמנה חוזרת באזור הולך וקטן. במידה והאישה שומרת על משקל הגוף שלה, צפוי שהתוצאה תשמר לשנים רבות, במידה והיא תעלה במשקל, השומן יכול להצטבר גם באותו מקום וגם במקומות אחרים.

האם עדיף להמתין עם ניתוח שאיבת שומן עד לאחר הלידות?

לגמרי לא. שאיבת שומן מחזירה את הגוף לפרופורציות ולנקודת פתיחה טובה לקראת הלידה הבאה. לכן, גם אם תעלי במשקל לאחר לידה נוספת, תהיה פחות הצטברות שומן באזורים בהם הוא נאגר לפני השאיבה, ותהליך הדיאטה לאחר הלידה יהיה זהה ויניב תוצאות טובות יותר.

ניתוח פלסטי - כיצד תערכי לכך כאמא?

נשים לאחר הריון ולידה בדרך-כלל מעוניינות לבצע את הניתוח סמוך ללידה במטרה לחזור לעצמן כמה שיותר מהר. אולם כאמור, מומלץ להמתין כחצי שנה על-מנת לאפשר לגוף להתייצב. באם החלטת ללכת על זה, קחי בחשבון שצפויה מגבלה ביכולת שלך לטפל בתינוק, להרים אותו ולרחוץ אותו בשבועות הראשונים לאחר הניתוח.

יש הבדל בין ניתוח אחד למשנהו. בניתוחים כמו הרמה או הקטנה, המגבלה היא למשך מספר ימים בלבד, ואילו בניתוחים כמו הגדלת חזה (במיוחד אם יש שימוש בשתלים אנטומיים), המגבלה יכולה להימשך אפילו חודש.

במקרים של מתיחת בטן, גם כן, החזרה לתפקוד מלא יכולה לקחת כשבוע עד שבועיים. בכל מקרה, חשוב ומומלץ לשתף את בני-המשפחה ולקבל עזרה ותמיכה בתקופה זו. ההחלטה על לוחות הזמנים מתי לעשות ניתוח, צריכה להתחשב בכל הגורמים הנוספים שיכולים לסייע לך בתקופה זו.

לסיכום, אמא יקרה, תוכלי להרגיש אישה עם או בלי ניתוח פלסטי - זה הכל עניין של תפיסה. אך אם הרגשות מעורבים והתסכול גובר, זכרי שיש פתרונות והסירי דאגה מלבך. באפשרותך להחזיר לעצמך את המראה הצעיר והרענן, ללכת בבטחה עם ילדייך לחוף-הים ואפילו - ללבוש ביקיני.

מזל טוב - ותתחדשי.

הכתבה נכתבה בעזרתו המקצועית של ד"ר נמרוד פרידמן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מנהל מרפאה ברחוב האומנים 7, תל אביב. טל': 03-5626464
תאריך:  24/09/2012   |   עודכן:  24/09/2012
ד"ר נמרוד פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אסתטיקה ואימהות הולכים יד ביד - האומנם?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"אז מה?" אני שואלת את ברק גרשון כשאנחנו נפגשים, "גם אני יכולה לרוץ מרתון?" "ברור", הוא ממהר להשיב. "אבל אני והריצה לא ממש חברים, ואת גיל 20 עברתי מזמן", אני מקשה. "את יכולה", הוא עונה. "כל אחד יכול".
23/09/2012  |  יפעת גדות  |   כתבות
תראו מה קורה משילוב של טעות אנוש, מערכת מחשב בעייתית ושופטת חסרת ערנות. כדי לא לשמור אתכם במתח, נגלה כבר כעת את התוצאה: מתן תוקף של פסק דין לפשרה שכלל אינה שייכת לתיק הנדון.
23/09/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
כשאני מסתכל בזמר והשחקן גידי גוב אני רואה שני אנשים: הראשון הינו זמר צעיר ותוסס ששר רוק רך למרות קולו הצרוד, השני הינו סבא חביב שמשתדל ליהנות מהחיים.
23/09/2012  |  רועי אורן  |   כתבות
זוגות אשר נישאו מיום 1.1.1974 ואילך, כפופים לאמור בחוק יחסי ממון. חוק זה קובע, בין השאר, כי חלוקת הרכוש בין בני הזוג תעשה על-ידי איזון סך המשאבים - היינו הרכוש.
23/09/2012  |  אריאל דרור  |   כתבות
בראיון לכתבת הפלילים של קול ישראל, עדי מאירי, בערב ראש השנה תשע"ג (14.9.12) התייחס המפכ"ל בין היתר לסוגייה שנויה במחלוקת, בעלת שובל ארוך של "דם רע", והיא הסמכות הבלעדית הנתונה לשר לביטחון הפנים למנות את הקצונה הבכירה של משטרת-ישראל, ובראשם את הניצבים. רב-ניצב יוחנן דנינו אמר כי עמדתו בה הוא מחזיק מזה שנים רבות היא כי מינוי קצינים בכירים על-ידי השר הממונה, שהינו איש פוליטי, אינו ראוי. דנינו הדגיש כי את דעתו זו הוא מביע לא בהקשר השר הנוכחי, מר יצחק אהרונוביץ', אלא מתוך תפישת עולמו המקצועי והערכי.
23/09/2012  |  אבי דוידוביץ  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il