|   15:07:40
דלג
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

לשחרר את הרווחים הכלואים

מדוע למשל לא משחררים את הרווחים הכלואים? מה עשו הרווחים המסכנים הללו שכולאים אותם עד תום ההליכים ללא משפט? לפחות שישחררו אותם על תנאי למעצר בית כתומך נלהב בזכויות הריני מצרף את תמיכתי למאבק למען שחרור כל הכלואים החפים מפשע
07/10/2012  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
מנהיג מפנים את התרבות הנהוגה בשלטון [צילום: פלאש 90]

שוב אני כותב בנושאים שאינני מבין בהם, אך אין בכך חדש כיוון שזה מה שאני עושה תמיד. להגנתי אני יכול לומר שבדמוקרטיה מותר לאזרח לבחור את נציגיו, גם אם אין לו מושג באקטואליה.

מילה קלה על כלכלה

מומחים לכלכלה הם עם נערץ, הם מבינים דברים כל כך מסובכים. אני כל כך הדיוט, לא מבין כלום. יש כל כך הרבה מושגים שכולם משתמשים בהם כשגרה ולא טורחים להסביר. כך יוצא שאין לי מושג על מה כולם מדברים.

מדוע למשל לא משחררים את הרווחים הכלואים? מה עשו הרווחים המסכנים הללו שכולאים אותם עד תום ההליכים ללא משפט? לפחות שישחררו אותם על תנאי למעצר בית.

מה זו תספורת? למה שתשובה לא ילך לספר, או יעשה מה שאני עושה: יקנה מכונת תספורת, יעביר אותה על כל הראש כמה פעמים כדי שלא יהיו שוונצים, ואח"כ יבקש מאישתו לעשות לו את הפיניש ליד האוזניים ומאחורה?

מהי אזהרת רווח? תרוויח, לבריאות, מפרגנים, אבל למה לצעוק?

אזהרת עסק חי? עד 120, אבל למה אתה מזהיר כל הזמן? כשימות תפרסם מודעת אבל.

מיתון - נשמע מאוד רגוע, איזי, אף אחד לא ממהר, הכל נעשה במתינות. תענוג, הלוואי עלינו...

מהי האמת?

כעת הגיע תורי לומר לכם מה אני חושב על כל המילים המרשימות הללו: הן נועדו לבלבל את האויב (האויב זה אנחנו, הציבור). מרוב התלהבות מהכלכלנים המומחים (שכל הזמן נכשלים ומובילים את האנושות לקריסה כלכלית-חברתית), אין לנו פנאי לעצור רגע ולחשוב: מה בעצם קורה כאן?

האמת פשוטה: המערכת בנויה כך שהיא תפעל למען האליטות. הכלכלה אינה יוצאת דופן, גם היא בנויה כך שההון יזרום כמה שיותר מן הציבור אל בעלי ההון. כדי להסתיר עובדה כה שקופה זו פשוט מפזרים מיסוך ערפילי עשן בדמות כלכלה מסובכת עם מושגים מרשימים.

מיידוף ופונזי גמדים כלכליים

ההונאה הכלכלית הגדולה ביותר בהיסטוריה היא הכלכלה הלגיטימית. המערכת עצמה היא הונאה אחת גדולה! תיאוריית קונספירציה? יכול להיות, בואו נבדוק: כ 90% מן ההון של האנושות נמצא בידי כ-10% מן האנשים. אתם בטוחים שזה מקרי ולי אתם קוראים הזוי...?

אולי תאמרו שזה לא ממש מקרי, אלא חלק מהמחיר שאנחנו משלמים על השיטה הקפיטליסטית. יופי, מתי יהיה המחיר גבוה מדי? 99% בידי 1%? מה יגרום לכם להבין שעבדו עליכם בעיניים? כי את התשובה: "אין מה לעשות, זאת השיטה", אתם יכולים לענות על כל תמונת מצב.

עדיין רעיון הקונספירציה נשמע לכם הזוי? בואו נבחן לרגע עד כמה הוא נדיר: מאז ומעולם, בכל זמן ובכל מקום, חוק הטבע מספר אחד (החזק מנצח) מנהל את העולם. ואכן תמיד השליטים רדו בהמונים, כך היה מאז בריאת האדם, וכך גם בתקופתנו בעולם השלישי. הרבה חדש תחת השמש אין.

אז מה אומרת "הקונספירציה ההזויה"? מה שקרה מאז ומעולם בכל העולם, מה שקורה תמיד בכל זמן ובכל מקום, קורה גם אצלנו! אתם בשוק. האם יכול להיות שחוקי הטבע עדיין מתקיימים? הגאונים מרגיעים: לא יעלה על הדעת... סה"כ אני מסכים איתכם שמישהו כאן הזוי, השאלה היא רק: מי?

לקינוח עוד דבר אחד קטן: ל"קונספירציה ההזויה" יש גם שם מדעי "קשר האליטות", ואפילו שם שאתם בכבודכם ובעצמכם מכירים ואוהבים "הון-שלטון". זה שאתם מכירים רק את קצה הקרחון ואינכם מודעים לעומק וחומרת התופעה - זו בעיה אחרת.

מהי תספורת?

אין לי מושג. ממה שהצלחתי להתרשם נדמה לי שזה מחיקת חובות. בכלכלה מתוקנת לא היו מוחקים שום חוב. במקרה הצורך היו פורסים את החוב ללא הגבלת זמן, תוך חילוט כמעט טוטאלי של הונו הפרטי של בעל החוב. הוא היה נזרק מארמונו לאיזו מעברה, משם ממשיך לנהל את החברה הכושלת שלו, ומשלם למדינה מקסימום החזרי פריסת חוב עד שהוא, ילדיו, נכדיו או ניניו יסיימו לשלם את חובם. זה קפיטליזם. אם אינכם יודעים מה זה קפיטליזם - תשאלו.

קצבאות לעשירים

מהם רווחים כלואים? אין לי מושג, ממה שהצלחתי להתרשם נדמה לי שזה הטבות מס. אומנם אינני מבין בכלכלה, אבל אני יודע מהם עקרונות הקפיטליזם: אין רחמים, מי שמרוויח - מרוויח, מי שמפסיד - מפסיד. והנה, לגבי בני תמותה אכן כך פועלת הכלכלה, מישהו אפילו הצית את עצמו לאחר התדרדרות עקב כשלון עסקיו. לגבי בעלי הון - אוהו, כאן פועלים חוקים אחרים לגמרי. למשל: הטבות מס. המדינה מעניקה שי צנוע של כמאה מיליארד ש"ח מדי שנה לאנשי העסקים הגדולים בגלוי, בצהרי היום. מה הקשר בין קפיטליזם ו"קצבאות לעשירים"? אני כבר הבנתי: חלק מהפטנט לשדוד אותנו.

עסק חי, עסק מת

יש דברים שנשגבים מבינתי, אל תטרחו אפילו להסביר, בשביל זה יש מומחים. אני הבנתי דבר אחד: המערכת בנויה כולה לטובת העשירים.

אם הם מרוויחים - נותנים להם הטבות (צריך לפתות אותם, לא ידעתם שבלי פיתויים אין כלכלה?), מאפשרים להם להעלים הון (תרבות אכיפה סלחנית), מאפשרים להם לעשוק את עובדיהם (תתבעו אותם, אם יתמזל מזלכם אולי תזכו בחלק מהוצאות המשפט ובמנוי חינם ללשכת עבודה), מאפשרים להם להפקיע מחירים (שוק חופשי, מה אתם רוצים). בינתיים הם מחלקים לעצמם משכורות עתק, תנאי תפנוקים, מצנחי רחיפה מזהב, ועוד ועוד מה שאף פעם לא מצליח להשביע את רעבונם הבלתי נדלה.

פורסם שחזירים אכלו את בעליהם. מגיב 28 לא ממש מתפלא: גם אצלנו חזירים קפיטליסטים אוכלים את מעמד הביניים שמפרנס אותם... אופס, כמעט שכחתי את השחיתות, לא נורא, 100 מיליארד יותר, 100 מיליארד פחות, לא נתעכב על קטנות.

יפה, ומה קורה כאשר הם מפסידים? גם כאן אין שום בעיה: התייעלות (פיטורי מאות עובדים), תספורות (היה חוב? בוודאי שהיה, מזכיר את המערכון של הגשש: היה מנוע?), חברה בע"מ (החברה פושטת רגל? מה אתם אומרים? מדגדג לבעל החברה בקצה הזנב), פשיטת רגל (לכו תרדפו אחרי החברה הענייה, לארמון של בעל החברה אין כניסה), בעל הבית זכה בפסל חסינות.

בקיצור, לזכותה של השיטה יאמר שהיא מאוד עקבית: כשהאליטות מרוויחות - הציבור משלם, כשהן מפסידות - אותו דבר. הוגן, לא...?

איך זה יכול להיות?

נניח שאתם פתוחים לרעיונות מוזרים, לא פוסלים על הסף אפילו קונספירציה, אבל עדיין מטריד אתכם הספק. למשל: איך זה יכול להיות? האם כל האליטות התכנסו בלילה ערפילי באיזה מרתף טחוב ואפל ורקמו מזימות? שאלה טובה מאוד.

אסביר לכם איך חברה אנושית מתנהלת. בתחומים בהם אינני מבין אני מודה בבורותי, מצד שני יש תחום אחד קטן שבו אני כן מבין, ואף אחד אחר לצערנו עדיין לא, אותו אשמח להסביר לכם. התחום הזה נקרא תרבות. נתחיל מזה שאין דבר כזה "מנהיגים". יש דבר אחד שמנהיג חברה אנושית: התרבות.

מנהיג נבחר לומד את התרבות ומיד מתנהג כמו ילד טוב בדיוק כפי שהתרבות דורשת ממנו. קחו את נשיא בית המשפט העליון. תחליפו אותו, לא תחליפו אותו, הוא לא קובע שום דבר. התרבות היא שקובעת. בתקופתנו תרבות הנאורות-שמאלנות מנהלת את העולם, אז ינסרו אולפנות וערבים ימשיכו לבנות ללא היתר ללא הגבלה.

למה "מנהיג" שנכנס למערכת מפנים את התרבות ולא משנה אותה? כי היא חזקה ממנו. מי שלא מאמץ אותה היא פולטת אותו. יש תרבות של שחיתות, מי שנלחם בשחיתות - שאלוהים ירחם עליו. אי-אפשר להילחם נגד תרבות. תרבות היא הנשק הבלתי קונבנציונאלי בתחום החברתי. אם דיברנו קודם על חוק הטבע מספר אחד, אז תרבות היא חוק הטבע מספר שתיים: חוק העדר.

אלו הם שני הכוחות החזקים המנהלים את החברה האנושית: החזק מנצח וחוק העדר. ובכן, על איזו תרבות אנחנו מדברים בתקופתנו? יש לה שמות רבים: "קשר האליטות", "הון-שלטון", "קפיטליזם חזירי", "שחיתות", ובעצם גם המערכת כולה היא חלק ממנה, כלומר: הכלכלה, החוק והדמוקרטיה. הכל רקוב ומושחת, משמע: בנוי מיסודו, מתופעל ומאורגן כך שיפעל למען החזקים (האליטות).

כמאה אחוז מן הנורמות על פיהן מתנהל המשק המודרני בנויים כך שהם לטובת האליטות על חשבון הציבור! מדוע איש אינו מבחין בכך? משום שאנחנו לא יודעים להכליל מבחירה. חלק מהתרבות היא האמונה שהחכמה נמצאת בפרטים הקטנים, הכללות הן פשטניות. כולם יודעים...

על כלכלה כבר דיברנו, גם החוק בנוי כך שהחזקים והעשירים יסובבו אותו על קצה האצבע, אם על-ידי סוללת עורכי דין ממולחים, או על-ידי תרבות אכיפה סלחנית. בעיקר על-ידי כך שהמערכת שכחה לגמרי את מטרתה והיא שקועה עד צוואר בתוך הפרוצדורות שלה.

גם הדמוקרטיה בנויה מבסיסה לטובת האליטות: העדר נוהר אחר מנהיגים מפורסמים וכריזמטים. מי שלא עסקן ולא מתאים לתככים, דמגוגיה, מניפולציות ותדמיות, לא יוכל להתקדם בה. גם אם הוא מנהיג מושלם מבחינת אידאולוגיה, להט, הבנת המצב ופתרונות.

אם יש שאלות לא להתבייש, כי במקרה בנושא תרבות אני מתמצא. בנושאי כלכלה עדיף לפנות למישהו אחר, תודה!

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד אך יודע לחשוב לבד
תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  07/10/2012
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לשחרר את הרווחים הכלואים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באותו ההקשר
7/10/12 19:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בן כספית מצא (יום ו', 5.10.12) את האשם הישיר בקריסתו של מעריב: שלדון אדלסון. וגם את האשם העקיף: בנימין נתניהו. שזה כמובן הסבר מאוד קל, פופוליסטי ואולי פופולרי - אך יש איתו בעיה קטנה אחת: הוא לא אמת. מבלי לזלזל בהשלכות הופעתו של ישראל היום ובטלטלה שגרם החינמון/ביביתון לשוק התקשורת הישראלי, כדאי לזכור שהמשבר במעריב נמשך כבר כשלושה עשורים, הרבה לפני שאדלסון בכלל חלם להוציא כאן עיתון.
07/10/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לפני שנים לא מעטות שמעתי ברדיו חוקרת ישראלית העובדת במכון מחקר אמריקני, ודבריה נחרטו בזיכרוני. היא אמרה שכל הדיבורים על סנקציות כנגד אירן הם סתם אוויר חם, כי לעולם לא יעזו להטיל סנקציות על מדינה בעלת חלק כה נכבד בשוק הנפט העולמי.
07/10/2012  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
רבות נכתב ועוד ייכתב על הסכם אוסלו. השבוע לפני 17 שנה (5.10.95), הכנסת אישרה את אוסלו ב', בזכות עריקתם של שני מטונפים מהימין: אלכס גולדפרב וגונן שגב. בימים אלה שהתקשורת עסוקה בהכנות לפסטיבל רבין השנתי, הלכתי לארכיון ושלפתי כמה קטעים רלוונטיים מהם ניתן ללמוד ולתהות - איך יכול להיות שהאחראים לאסון הזה, שגבה אלפי קורבנות (משני הצדדים) - לא שילמו מחיר?
06/10/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
כמו בכל סיום מנדט, גם הפעם ריח הבחירות לכנסת נמצא כבר באוויר. הבחירות אמורות להיות דמוקרטיות, שיוויוניות...ובקיצור: חירטוטי מילים כמו שהפרלמנט הרגיל אותנו לבלה, בלה, בלה.
06/10/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
עובדה ידועה היא שמי שרוכש דירה מקבלן, מופנה על-ידי הקבלן אל משרד עורך הדין שלו ששם מכינים את חוזה הרכישה ואת יתר המסמכים עליהם נדרש הרוכש לחתום, כאשר רוכש הדירה נדרש לשלם לעורך הדין של הקבלן תשלום כספי הנע בין 1.5% ל-2% + מע"מ ממחיר הדירה.
06/10/2012  |  עו"ד נבון קצב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il