|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

רקטת קסאם שנורתה לכיוון שדרות נפלה בבית חנון

מחדל: השר עזרא חולץ בקושי לחפ"ק

15 אלף שוטרים וחיילים מוצבים בדרום כ-20 אלף איש הגיעו לשדרות גורם משטרתי: "חשש מהפרת סדר ואי קיום ההסכם" שני מסוקים איבטחו את המפגינים
02/08/2005  |     |   חדשות   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

רקטת קסאם שנורתה לכיוון שדרות בערב, זמן קצר אחרי 22:00, נפלה בבית חנון וגרמה לנפגעים בצד הפלשתיני: הרוג ו-7 פצועים. רקטה נוספת נפלה באזור הנגב המערבי. אין נפגעים. ההערכות הן כי שתי הרקטות נועדו לפגוע בבאי העצרת בשדרות. שתי הרקטות נורו לאחר שהסתיימה העצרת והקהל החל להתפזר ולצאת לכיוון אופקים.

כמה שעות קודם לכן, השלים המחוז הדרומי תגבור אלפי שוטרים מכל הארץ, וזאת במסגרת ההיערכות לאבטחת העצרות בשדרות ובאופקים. על-פי התוכנית, המשתתפים בעצרת יצאו משדרות לכינוס שיחל הלילה באופקים, ויסתיים, על-פי הודעת יש"ע, ביום שישי. המטרה המרכזית מצד כוחות הביטחון: לסכל פריצה לגוש קטיף ולחוות שיקמים. מטרת המפגינים היא לעצור יישום תוכנית ההינתקות.

במשטרה צופים, שעיקר הבעיות יווצרו במשך היום (יום ד') ולכן, כבר הלילה, מקיים מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר=לב, דיון הערכת-מצב עם מפקדי הגזרות במשטרה ובצה"ל כדי להערך לאפשרות של הפרות סדר. המשטרה קיבלה בערב תגבור של 6500 חיילים נוספים שהוצבו באופקים וסביבתה.

מחדל: השר עזרא הוקף ע"י ההמון

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, שהגיע לשדרות, עשה דרכו לכיוון החפ"ק המשטרתי. לפתע הוא הוקף על-ידי כמה עשרות מפגינים, שקראו נגדו קריאות נאצה וקראו לו להתפטר. בשלב מסויים היה חשש בקרב המאבטחים והשוטרים שהשר ייפגע. אי לכך, הכוח המשטרתי הדף את המפגינים וחילץ בקושי רב את השר לחפ"ק.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב אורי בר-לב, הורה לשוטריו להערך לאפשרות שחלק מכלי הרכב שיצאו משדרות לכוון אופקים "יסתובבו", ויסעו היישר לגוש קטיף. השוטרים קיבלו הוראה להיות עירניים וכן לתגבר את מחסומי המשטרה המוצבים סביב שדרות ובכניסות לגוש. קודם לכן, בערב, הציבו המשטרה והצבא "בטונדות" במספר נקודות המובילות לגוש כדי להקשות על מעבר כלי רכב. דוברת המחוז הדרומי במשטרה, סנ"צ עינת צוברי, מסרה כי המשטרה ערוכה לקליטת המפגינים באופקים, וזאת לאחר שהעצרת בשדרות עברה בשקט וללא אירועים חריגים. "ניצב בר-לב מציין לטובה את ראשי יש"ע שעמדו בהתחייבות שנתנו ובהסכמים שסוכמו עם המשטרה" - דברי דוברת המחוז הדרומי.

ההפגנות והעצרות מגיעות לשיאן, כאשר במקביל - בגוש קטיף, הולכות ונשלמות ההכנות לפינוי. מרבית התושבים הפנימו את המעבר הצפוי, ועתה הם עוסקים באריזת החפצים והציוד. יותר מ-1000 משפחות כבר פנו למנהלת סל"ע והחלו בהליכים למציאת דיור חלופי.

הרב אלון, לשרון: תהיה גבר, בוא לשאול את העם

בעצרת נאמו כמה אישי ציבור. ח"כ איוב קרא התריס נגד שרון: כבר נאמר כי "ה' עוז לעמו ייתן" - שרון, אנחנו לא ניתן לך לקחת מאיתנו את העוז. ח"כ אפי איתן דיבר בשבח המפגינים, הפועלים באופן דמוקרטי כדי לעצור את ההינתקות. ח"כ זבולון אורלב ציין, כי הוא מאמין שניתן לשנות את רוע הגזירה, בעזרת הקהל העצום שהגיע לעצרת. הרב דרוקמן מירר בבכי, ואמר כי ההינתקות היא גזירה. השר לשעבר, ח"כ עוזי לנדאו, אמר כי מועצת יש"ע התעקשה לקיים את ההפגנה בשדרות, כדי להמחיש כי כל הארץ הולכת להיות כמו שדרות - תחת מתקפה של קסאמים. הרב מרדכי אלון, בנו של שופט בית המשפט העליון (בדימ.), מנחם אלון, קרא לשרון: תהיה גבר, בוא לשאול את העם. אל תהיה נמושה, אמר.

15 אלף מפגינים

ממשטרת מרחב לכיש נמסר, כי העצרת בשדרות עברה כאמור ללא אירועים חריגים. עד שעות הערב המוקדמות הגיעו רק כחמשת אלפים איש, אך לקראת תחילת העצרת בשעה 20:30 הגיעו כ=15 אלף נוספים. לדברי המשטרה לא נרשמו עומסי תנועה או עימותים כלשהם. מספרם הנמוך יחסית של המפגינים שהגיעו בתחילה, גרם אכזבה קשה לאנשי יש"ע. ח"כ אפי איתם שהתבקש להתייחס לזאת, אמר כי אין לו ספק שקהל המפגינים יילך וייגדל במשך הערב, וכי נהר-אדם ייזרום משדרות לאופקים. ואכן, במהלך הערב הגיעו עוד עשרות אוטובוסים ומאות כלי רכב פרטיים. על-פי הערכות, לעצרת הגיעו בסופו של דבר כ-20 אלף איש.

מהמשטרה נמסר עוד, כי על-פי הערכות - כעשרים אלף איש צפויים להגיע לאופקים. הם יתמקמו בפארק ויגיעו לרחבת המתנ"ס, שם הוכשר שטח לקיום עצרת.

אחר-הצהריים החליטה המשטרה שלא לחסום צירים ורק לסייע בהקלה על עומסי התנועה הצפויים. עם זאת, מאות שוטרים כבר נפרסו בדרכי הגישה לגוש קטיף ולמחסום כיסופים, עקב חשש שחלק מהמפגינים יוותרו על השתתפות בעצרת וינסו להגיע היישר למעברים כדי להסתנן לרצועה. בסך-הכל שוהים במחוז הדרומי כ-15 אלף שוטרים וחיילים.

גורם משטרתי: "מייחלים שזה יעבור ללא הפרות סדר"

המשטרה נקטה בכל צעד שימנע עימות, אבל גורמים במשטרה הביעו חשש שהעימות יהיה בלתי נמנע. המשטרה חוששת כי למרות הסיכום שהושג, ינסו מאות אנשים להסתנן לרצועה. לכן המשטרה מתגברת את הכוחות סביב אופקים, כדי לוודא שכולם יעמדו בסיכום על פיו ביום שישי, בתום העצרת, כולם יתפזרו חזרה לבתיהם ולא ינסו לצעוד.

החשש המשטרתי גבר עם פרסום הודעות של מספר גורמים הקוראים לבאי העצרת לצאת לצעדה אל גוש קטיף. גם גורמים בתוך מועצת יש"ע אמרו, כי הסיכום שהושג לגבי העצרת באופקים לא נוגע לכל פעולה שתיעשה לאחר העצרת. פיקוד המשטרה הנחה את מפקדי הגזרות להיערך לאפשרות שכזו. גורם משטרתי אמר, שאומנם ראשי יש"ע התחייבו לעמוד בכל תנאי הרישיון שהוענק על-ידי המשטרה, אבל ישנו חשש כבד שאותם כמה מאות שלגביהם יש מידע מודיעיני על כוונתם להפר את הסדר, יובילו לעימות.

בראש הכוח שינסה למנוע הפרות סדר עומד מפקד משמר הגבול, ניצב חוסיין-פארס. אגב, מפקדי הכוחות, בראש הכוח האחראי על אבטחת העצרת באופקים, יעמוד נצ"מ יוסי פריאנטה ולא תנ"צ ניסו שחם, מפקד מרחב הנגב, שהודח על-ידי המפכ"ל בעקבות הדברים שאמר בכפר מימון נגד המפגינים.

יש הכוונת תנועה, אין מחסומים

כמה כבישים בעיר שדרות נסגרו לתנועה כבר בשעות הצהריים, לדוגמא: שדרות מנחם בגין עד ככר חסן. משטרת התנועה הציעה לציבור דרכי הגעה חלופיות. שוטרים עמדו בכניסות לאזור כדי להכווין את התנועה. בנוסף, לכוח המשטרתי שיעסוק באבטחה ומניעת הפרות סדר הגיע למקום כוח נוסף שתפקידו יהיה הלילה "ללוות" את משתתפי העצרת לאופקים. על-פי תנאי הרישיון, ראשי יש"ע התחייבו כי באי העצרת בשדרות יגיעו לאופקים ברכביהם ולא יקיימו צעדת מחאה משדרות לאופקים. נזכיר, כי מדובר בתנאי שהציבו המשטרה וגם מערכת הביטחון מחשש צעדה כזו תיהיה חשופה לפגיעה מירי קאסמים.

הצדדים חלוקים בהבנתם את ההסכם

המשטרה הודיעה כאמור, כי בשדרות יורשו להשתתף בעצרת עד חמשת אלפים בני אדם. כולם ירוכזו בהיכל הספורט והעצרת תסתיים תוך שעתיים וחצי. מועצת יש"ע טוענת שאין הגבלה של מספר האנשים ועל שעת הסיום.

במשטרה הודיעו אתמול, כי הושג סיכום עם יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, לפיו ביום שישי כולם מתפזרים הביתה. המשטרה הדגישה כי הסיכום היה בפגישה לילית עם ניצב אורי בר-לב וגם עם אלוף פיקוד דרום, דן הראל. במועצת יש"ע טוענים, כי הרישיון לעצרת המחאה ניתן ללא כל התחייבות מצד ראשי יש"ע על פיזור או על מניעת צעדת מחאה לגוש קטיף. על כך הגיב ל-Nfc גורם משטרתי שאמר: "שיתחילו לשנות את ההסכם ולתת לו פירושים. אנחנו נחכה ונראה. מי שיפר את החוק פשוט ייעצר וילך לבית משפט לכתב אישום".

יושב-ראש הכנסת הודיע על השתתפותו

סמוך לשעה 17:30 - לפני מועד תחילת העצרת בשדרות, הגיעו לעיר כמה מאות ממתנגדי ההינתקות. לעצרת צפוים להגיע יו"ר הכנסת רובי ריבלין, ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, ועמיתו באופקים אבי אסרף. כמו כן הודיעו השר לשעבר נתן שרנסקי וראש ש"ס אלי ישי כי ישתתפו בעצרת.

חפ"ק המשטרה הוקם בישיבת ההסדר בעיר, ובמקום נמצא גם המפכ"ל רב-ניצב משה קראדי. מפקד המחוז הדרומי, אורי בר-לב, הורה לכמה מאות שוטרים להתפרס מאשקלון ועד גוש קטיף כטבעת סביב הדרכים המובילות למעברים של הרצועה. שני מסוקי משטרה חגים מעל שדרות ובסביבה משמשים לאבטחה ולאיתור "מוקדי בעיות". בשאר חלקי הארץ המשטרה נמצאת בכוננות מבצעית רמה ד', הגבוהה ביותר, מחשש לחסימת כבישים.

עצרת מחאה גם בשבוע הבא?

בהודעת המטה למען ארץ ישראל שהגיעה לידי Nfc נמסר, כי המטה למען א"י הגיש בקשה להיתר לקיים תהלוכה של 50,000 איש החל מיום ב' 8.8.05 מצומת גמא אל נווה דקלים גוש קטיף, וקיום עצרת תפילה המונית רצופה בת 24 שעות באגם הסמוך לנווה דקלים בגוש קטיף.

הבקשה להיתר הוגשה למפקד המחוז הדרומי של המשטרה, ניצב אורי בר-לב, ולאלוף פיקוד דרום, דן הראל, בהתבסס על פס"ד של בג"צ שניתן ביום 1.8.05, בעתירת נדיה מטר וברוך מרזל נ' מפקד כוחות צה"ל בחבל עזה (6339/05) כדלקמן:

"מקובל הוא על הכל, כי לעותרים – כמו גם לכל אדם בישראל – הזכות להרים קולם כנגד תוכנית ההינתקות. אסור לה למדינה לפגוע בזכות זו, ומחובתה להגן עליה. חופש הביטוי של כל אדם בישראל הוא מאבני היסוד של הדמוקרטיה שלנו. נטלת מהדמוקרטיה את חופש הביטוי, וזו איבדה את נשמתה. תוכנית ההינתקות פוגעת בישראלים המפונים, אך לא רק בהם. רבים מזדהים עימם, רבים נפגעים. זכותם של כולם לתת ביטוי לפגיעה שנפגעו; זכותם לבטא את כאבם; זכותם לשכנע כי ראוי הוא שישנו את ההחלטות שנפלו. אך במדינה דמוקרטית שומרת חוק, כל אלה צריכים להיעשות במסגרת החוק. המתנגדים לתוכנית המדינית רשאים וזכאים להביע את עמדתם. הם אינם זכאים להשתמש באלימות כלפי שוטרים וחיילים. חיינו הלאומיים מבוססים על שכנוע ולא על אלימות."

ראשי המטה טוענים עתה, כי על-פי פסק הדין, רשאים מתנגדי ההינתקות להפגין נגדה בכל מקום ועל המדינה, המשטרה וצה"ל חלה החובה לא רק שלא להפריע להם אלא אף להגן על זכותם להפגין.

בהודעת המטה נאמר כי המטה, ביחד עם שאר ארגוני הימין, יתאם עם המשטרה וצה"ל את קיום הצעדה ועצרת התפילה, תוך עמידה על העקרונות שקבע בג"צ בנוגע לזכות המחאה נגד תוכנית ההינתקות. המטה קורא למועצת יש"ע לפנות בדחיפות ליועמ"ש ולמשטרה ולעמוד על קיום פסק הדין של בג"צ כלשונו בכל פעולות המחאה אשר הם מקיימים.

תאריך:  02/08/2005   |   עודכן:  02/08/2005
שלומי דיאז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חרב האור בה השתמש השחקן מרק האמיל, בתפקידו כלוק סקייווקר בסרט "מלחמת הכוכבים", נמכרה (29.07.05) תמורת 206 אלף דולר, במכירה פומבית בבבורלי הילס, קליפורניה. זהותו של הקונה המאושר לא פורסמה.
02/08/2005  |  ניר וייס  |   חדשות
אדם אשר בילה 19 שנים מחייו מאחורי סורג ובריח לאחר שנאשם באונס שלא ביצע, שוחרר מהכלא (יום ב') בזכות בדיקת די.אן.איי שהוכיחה את חפותו. תומאס א. דוסוול הפך לאדם חופשי ובאופן אולי מפתיע הביע את תודתו - ולא את כעסו. דוסוול אמר לסוכנות AP: "אני מלא תודה, להיות בבית, על כך שהצדק נעשה. מערכת המשפט אינה מושלמת, אבל היא עובדת". את הדברים אמר מביתה של אמו.
02/08/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
חייל צה"ל נפצע אחר-הצהרים (יום ג', 2.8.05) באורח קל מירי של מחבל פלשתיני לעבר למוצב קל, סמוך לרפיח בגבול ישראל-מצרים.
02/08/2005  |  מירב לוי  |   חדשות
מספר רשתות אופנה החליטו להתאגד ולהקים פורום משותף במטרה למצוא פתרונות לבעיית משאב כוח האדם בענף. הקמתו של הפורום באה בעקבות שיתוף פעולה של חברת "סטוריטייל" מקבוצת מנפאואר ו"סטורקולג'" המכללה לקמעונות והמרכז לאימונים בעסקים
02/08/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
שר האוצר, בנימין נתניהו, הציג היום (ג', 2.8.05) בפני הקבינט החברתי-כלכלי הצעה לייעול חלוקת הכנסות ברשויות המקומיות.
02/08/2005  |  ברוך לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il