|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חזיונות דניאל

מאמרו של דניאל פרידמן לטובתו של אהוד אולמרט רצוף שקרים והטעיות מהעובדות שאינן נוחות לו הוא מתעלם, את אלו שאינן מתאימות לו הוא מעוות, ואת אלו העולות בקנה אחד עם השקפותיו - הוא מוציא מהקשרן
13/10/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
אולמרט ופרידמן. מיצג של פרשנות אוביקטיבית [צילום: פלאש 90]

השקר והסילוף
פרידמן: "בינתיים נקבע, ובצדק, על-ידי השופטים דנציגר וסולברג, בתיק אחר, שכשיש זיכוי פה אחד בהרכב של שלושה שופטים, אין לערער לעליון". זהו השקר והסילוף הבוטים ביותר של פרידמן. דנציגר וסולברג לא קבעו אלא אמרו בדרך אגב; והם לא קבעו אלא אמרו שיש לשקול היטב האם לערער; ועם כל הכבוד - בית המשפט העליון אינו יכול לבטל זכות חד-משמעית ובלתי מותנית הקבועה בחוק

אין מנוס מן המסקנה, כי עד לפני ארבע שנים הופקד משרד המשפטים - מהחשובים ומהרגישים שבכל ממשלה - בידיו של מי שהאמת אינה בהכרח נר לרגליו. משום שכך בדיוק מצטייר השר דאז, פרופ' דניאל פרידמן, במאמר שפרסם לטובתו של מי שמינה אותו לתפקיד - אהוד אולמרט (כמובן בעיתון הבית של אולמרט, ידיעות אחרונות).

היה זה לא אחר מאשר פרידמן, שרק לפני חודשיים יצא נגד ניהול משפטו של אולמרט בתקשורת - אחרי שהוא עצמו עשה זאת קודם לכן. כעת הוא חוזר בדיוק על אותו מעשה, בטרם החליטה הפרקליטות האם לערער על זיכויו ועונשו של אולמרט בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות - דהיינו: בעוד משפט זה עודנו תלוי ועומד, ופסק הדין בו איננו חלוט. ואילו בשולי המאמר אין כל איזכור לקשר ההדוק בין הכותב לבין הנושא, ופרידמן מצטייר בצורה שקרית כפרשן אובייקטיבי שרק האמת לנגד עיניו.

אבל אלו רק עבירות טכניות ביחס לתוכנו של המאמר. לא נעמוד על כל הכזבים וההטיות שבו, אלא נסתפק בעיקריים שבהם.

  • הראשון הוא דווקא מה שאין במאמר: אף לא איזכור אחד של פרשת הולילנד. פרידמן נרתם לשירותם של מי שמנסים לטעון, כאילו אולמרט אינו יכול להתמודד על ראשות הממשלה בשל עברו הפלילי - בעוד מה שמונע זאת ממנו הוא ההווה הפלילי. פרידמן אינו מתמודד ולו במילה אחת עם בג"ץ פנחסי, אשר מונע מאולמרט להתמנות אפילו לסגן שר - ומקל וחומר מונע ממנו להיות ראש ממשלה. פרידמן לא יתן לעובדות לבלבל אותו.

  • פרידמן: "אולמרט נאלץ להתפטר עקב המהלך השגוי של הפרקליטות להשמעת עדותו המוקדמת של טלנסקי". העובדות: אותו מהלך אושר בידי בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון, ובפסק הדין אין מילה של ביקורת עליו. היה זה אולמרט שדחה את הצעת המדינה להשמיע את טלנסקי בדלתיים סגורות. והחשוב מכל: הוא התפטר משום שהציבור מאס בו, בחשדות לשחיתות שדבקו בו ללא הרף ובכשלונו הקולוסאלי במלחמת לבנון. אולמרט התפטר רק אחרי שדן חלוץ ועמיר פרץ שילמו את מחיר הכשלים, ומעמדו הציבורי נחלש והפרקליטות העזה להתחיל לטפל ברצינות בחשדות האמיתיים נגדו.

כדאי גם לצטט את דבריו של השופט אהרן ברק בבג"ץ פנחסי: "עשויות להיות נסיבות שבהן עצם קיום החקירה מצדיק סיום כהונה. עשויות להיות נסיבות שבהן גם הרשעה אינה מצדיקה סיום כהונה. לעניין זה, אינו מכריע סעיף האישום בתור שכזה. מכריעות הנסיבות של ביצוע העבירה ושאר נסיבות המקרה".


לא משום שהיה צח כשלג


  • פרידמן: "יש להצטער על כך ששופט עליון בדימוס [אליהו מצא] מחווה דעה כזו [שיש להגיש ערעור] על תיק העשוי להתברר בערעור". כלומר: לשר המשפטים לשעבר מותר להתבטא, ולשופט עליון לשעבר אסור? או שהכל עניין של פוזיציה? כאשר שופט פורש, הוא הופך לאזרח לכל דבר ומותר לו להביע דעה בכל נושא. מצא פרש לפני שבע שנים; כמה זמן צינון לדעת פרידמן עליו לגזור על עצמו?

  • פרידמן: "משנפל האישום בשוחד נותר בידי הפרקליטות [בפרשת טלנסקי] תיק בעייתי למדי". אם כבר, התמיהה היא מדוע באמת - לנוכח המסכת העובדתית שתוארה בכתב האישום ובעיקרה אושרה בפסק הדין - לא הואשם אולמרט בשוחד. הוכח שהיו מעטפות כסף, הוכח שכסף התקבל והוצא ללא דיווח וללא תיעוד, הוכח שהייתה כספת סודית. אולמרט זוכה משום שלדעת בית המשפט המחוזי, מעשיו לא חצו את הרף שבין המשמעתי והאתי לבין הפלילי - לא משום שהיה צח כשלג.

  • פרידמן: "התופעה שלפיה איש ציבור מחליט בעניין של לקוח המיוצג על-ידי מי שמקורב אליו איננה חדשה וכרגיל לא נחשבה עבירה פלילית ולא גררה העמדה לדין". לפי פרידמן, אפשר לעשות כל דבר בפעם השנייה - אבל אי-אפשר לעשות דבר בפעם הראשונה. ההיגיון המעוות שבהשקפה זו ברור לעין.

  • פרידמן: "היה זה השופט מצא... שפסק כי אין בעיה של ניגוד עניינים כשקיימים קשרי ידידות בין השופט לעורך הדין המייצג את הלקוח". בית המשפט המחוזי קבע בנושא אולמרט, כי קשריו עם אורי מסר היו עמוקים בהרבה מחברות גרידא ולכן הרשיע אותו בפרשת מרכז ההשקעות.


מותר וחובה להשתמש בסעיף


  • פרידמן: "הניסוח המעורפל של העבירה של הפרת אמונים מאפשר העמדה לדין בשל התנהגות באיש לא ראה בעבר כפלילית וממחיש גם את בעיית האכיפה הבררנית". ראשית, תפיסות עולם משתנות ותפישות משפטיות חייבות להתאים את עצמן למציאות. שנית, כל עוד הסעיף קיים בחוק העונשין - מותר ואף חובה להשתמש בו במקרים המתאימים. איש לא הפריע לפרידמן, בהיותו שר המשפטים, לפעול לביטול הסעיף או לשינויו - אך נראה שאת ה"בעייתיות" שבו גילה רק כאשר הופעל נגד פטרונו.

  • פרידמן: "בינתיים נקבע, ובצדק, על-ידי השופטים דנציגר וסולברג, בתיק אחר, שכשיש זיכוי פה אחד בהרכב של שלושה שופטים, אין לערער לעליון". זהו השקר והסילוף הבוטים ביותר של פרידמן. דנציגר וסולברג לא קבעו אלא אמרו בדרך אגב; והם לא קבעו אלא אמרו שיש לשקול היטב האם לערער; ועם כל הכבוד - בית המשפט העליון אינו יכול לבטל זכות חד-משמעית ובלתי מותנית הקבועה בחוק.

  • פרידמן: "הרושם המתקבל הוא שהפרקליטות לא תירתע והערעור המיותר יוגש". אם היה פעם ערעור חיוני, זהו המקרה. גם בצוות ההגנה של אולמרט אומרים, כי פסק הדין בנושא טלנסקי (להבדיל מפרשת ראשונטורס) הוא בר-ערעור. חובתה של הפרקליטות להביא את ההאשמות הקשות נגד ראש הממשלה לשעבר להכרעת הערכאה השיפוטית העליונה בישראל. בימים הקרובים גם נסביר על מה בדיוק מן הראוי לערער.
תקציר הכרעת הדין: ת"פ 426/09, מדינת ישראל נ' אולמרט ואח'
תקציר הכרעת הדין בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות

תאריך:  13/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהרן ברק   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו מצא   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחק   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   דניאל פרידמן   דניאלה יקירה   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זהבה גלאון   טל שפירא   טליה דאר   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר רבין   מוסיה ארד   מיקי לוי / Mickey  Levy   מני מזוז / Meni Mazuz   מקסים אוקנין   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה צרפתי   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניגוד עניינים   ניל הנדל / Neal Hendel   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נעמי גרנות   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   ראובן אגסי   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   ש. פרידמן ושות', משרד עורכי דין / S. Friedman & Co, Law Office   שאול מופז   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חזיונות דניאל
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הרועץ המשפטי
13/10/12 19:45
 
נו, באמת!
14/10/12 17:45
2
עובדיה הוכמן
13/10/12 19:53
3
ראיס-פוטין-בוטוקס
13/10/12 20:18
4
רחובותמ
13/10/12 20:20
5
פועה
13/10/12 20:35
6
כרגיל,
13/10/12 20:37
7
הסיבה לתיקיו
13/10/12 21:06
8
יוסף מגבעתיים
13/10/12 22:02
9
אהוד פרלסמן
13/10/12 23:17
10
שיייקה
13/10/12 23:38
 
זו דרך הימין.
14/10/12 12:53
 
בבון זה קוף
15/10/12 00:20
11
גילה פ.
14/10/12 00:36
12
קידי
14/10/12 00:44
13
צנחן
14/10/12 01:49
14
קורןנאוה טבריה
14/10/12 03:12
 
דוגמא מצויינת,
14/10/12 11:07
15
קורןנאוה טבריה
14/10/12 03:24
 
עידןסובול
14/10/12 10:55
16
ארנסט
14/10/12 06:54
 
יוסי מ
14/10/12 07:38
17
יוסי מ
14/10/12 07:28
 
בבון זה קוף
14/10/12 23:40
18
עזרא מועלם
14/10/12 09:14
19
יופיטר
14/10/12 17:21
20
בבון זה קוף
14/10/12 23:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העיתונים ידיעות אחרונות, מעריב והארץ, באצטלה של עיתונות אובייקטיבית, מוכרים לנו בכסף פלקטים פוליטיים ומספרים לנו חצאי אמיתות, מנבאים נבואות, ומטיפים לנו דבר והיפוכו (אפילו באותו עמוד) על אמות-מוסר מול מגבלות-חוקיות. אם היו אלה חינמונים, הרי שהכל בסדר ולאיש לא תהיינה טענות. אבל עיתונים אלה מתכסים באצטלה של עיתונות אובייקטיבית וזה לא ראוי.
13/10/2012  |  פרד כהן-קידר  |   מאמרים
ודאי שמת לב, אדוני ראש הממשלה, שבתקופה האחרונה מדי יום משוגרים טילים לעבר ישובי הדרום.
13/10/2012  |  ירון אביב  |   מאמרים
העיתונאי עופר שלח עומד להיכלל ברשימתו של יאיר לפיד לכנסת ואילו העיתונאי מיקי רוזנטל עומד להיכלל ברשימת מפלגת העבודה לכנסת. מדובר בשני לוחמים נכי צה"ל, אשר נפצעו בפעילויות מבצעיות ואשר עשויים להיות השגרירים הנכונים של נכי צה"ל בכנסת ולהביא סוף סוף לשינוי מעמדם של הלוחמים נכי צה"ל ולהכרה בתרומתם למדינה בהגנתם עליה תוך חירוף נפש.
13/10/2012  |  מיכאל הרשקוביץ  |   מאמרים

12/10/2012  |  אברהם הללי  |   מאמרים
ספר בראשית, כפי שמעיד עליו שמו, הוא לא רק ספר של התחלה חדשה שמסמלת בריאת העולם, אלא גם ספר של בניית זהויות חדשות ועיצובן, הכרוכות זו בזו. השאלות הרטוריות הראשונות, המופיעות בתורה, קשורות לסוגיה מהותית זו. הן משמשות לא רק כאמצעי ליצירת קשר ופתיחת דיאלוג בין הבורא לאדם החוטא, אלא טעונות משמעות סמלית עמוקה.
12/10/2012  |  ציפי לידר   |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
דליה איציק הקימה חמ"ל לבחירת אולמרט  /  איציק וולף
העבודה מסכימה לבחירות ב-22 בינואר  /  איציק וולף
הבחירות לכנסת - ב-22 בינואר  /  לילך ויסמן
כמה שילמנו על שרים בלי תיק?  /  שוקי שדה, צבי זרחיה
טיהור הליכוד  /  הלל ויס
יש אלטרנטיבה לביבי  /  יהודה דרורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il