|   15:07:40
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

תחזית פוליטית לשלושת החודשים הבאים

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים יובל שטייניץ, ישראל כ"ץ ואלי ישי "יעופו על עצמם" דליה איציק תמשיך לחלום אהוד ברק ידבוק במנטרות שלי יחימוביץ' תתקיף יאיר לפיד יזכה לפופולריות משה כחלון לא ייאבק וציפי לבני - אם בכלל...
14/10/2012  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
נתניהו, שטייניץ וישי. "מה לא עשינו"... [צילום: פלאש 90]

אין בעיה לצפות מראש איך יהיו הימים הבאים, ימים של לפני בחירות: לכלוך, שקרים, הגזמות, התרברבויות, העמדת פנים ובעיקר שעמום. המדיה תגרד מן העבר פרשות ישנות, הפרשנים ילעסו את אותם עלי לעיסה אינסופיים. אנחנו נפנטז על מועמד חדש, אמיתי, לא ממוחזר, ואם לא יקרה נס, נקבל את אותה גברת בלי שינוי אדרת, מינוס מיליארד וחצי שקל הוצאות מיותרות על בחירות חדשות.

אז מה נשמע בחודשים הקרובים? כל מועמד לכל מפלגה קטנה, זעירה או גדולה, יודיע בביטחון, ללא ערעור, על "סקרים", על "המצב בשטח" וגם על "תגובות שאנו מקבלים מהציבור" כי מפלגתו תפתיע בגודלה העתידי ובמספר הענק של המנדטים שתקבל בבחירות הקרובות. לפי דוברים אלה, מספר חברי הכנסת יגיע לחמש מאות חברים...

יעופו על עצמם
ישי. בוחריו לא מתאכזבים [צילום: פלאש 90]

שר (על) הפנים
אלי ישי ידבר על איך מיגר את המסתננים ואיך אנחנו מעיפים אותם מכאן אחד-אחד. כמה העפנו עד עכשיו? לא חשוב מספרים, זה לא העניין...

כל מועמד ועוזר למועמד, בפרט אנשי הליכוד ומקורבי ביבי והשרים, יעוף על עצמו ועל מפלגתו והעומד בראשה ("יעוף על עצמו" זה הסלנג החדש בעברית, שרוצה לומר שהמדבר מעריץ את עצמו מכף רגל ועד ראש: יופיו, חוכמתו, בעיקר הצטיינותו בכל מעשיו).

יפליאו לעוף על עצמם: יובל שטייניץ ששוב יספר על ספרד, יוון וכמה אנחנו יותר טובים, ובכלל איזו כלכלה נהדרת יש לנו. וגם שר התחבורה ישראל כ"ץ שעף על עצמו כבר ארבע שנים בגלל כמה כבישים שנבנו פה ושם בארבע שנים. רכבת? לא בבית ספרנו. השר כ"ץ בטוח שהוא המושלם באדם והשר המצטיין ביקום. עובדה: הוא נבחר על-ידי ראש הממשלה והוא "מאנשיו".

כל אנשי הקואליציה הנוכחית, לא חשוב מאיזו עדה (ומפלגה), ידברו על ההישג הענקי, שהממשלה הזו היא הראשונה מזה דורות שהצליחה להחזיק מעמד ארבע שנים.

בנימין נתניהו ידבר על הגדר בסיני ואיך הוא מיגר את המסתננים ומהגרי העבודה, ואיך ימגר בעתיד את תעשיית האטום של אירן, שבגלל סיבות שלא תלויות בראש הממשלה, נאלץ לדחות את ההפצצה המפורסמת. יש אופציה לעתיד הקרוב, אז נשמע על זה ונשמע ונשמע.

גם אלי ישי ידבר על איך מיגר את המסתננים ואיך אנחנו מעיפים אותם מכאן אחד-אחד. כמה העפנו עד עכשיו? לא חשוב מספרים, זה לא העניין. יש לציין כי אלי ישי ומפלגת שס על כל שריה היא המפלגה שלדעתי בוחריה לעולם לא מתאכזבים. זו מפלגה שבאמת ובתמים דואגת לבוחריה ולוחמת את מלחמתם. הם מקבלים דירות, משכורות בלי לעבוד, מענקים ומה לא.

בניגוד לאלי ישי המשוויץ, השר אריאל אטיאס הממונה על השיכון הוא באמת צנוע. עושה מה שצריך לבוחרי שס, אבל לא מתרברב כמו השר כ"ץ שלא עושה כלום והשר שטייניץ שממלא פקודות ומתייהר.

דליה החולמת על כיסא
איציק. חולמת על הנשיאות [צילום: פלאש 90]

חברת הכנסת דליה איציק היא זו שחולמת בהקיץ שתהיה נשיא מדינת ישראל. חברת קדימה, חברת העבודה לשעבר ויו"ר הכנסת לשעבר, הקימה עכשיו "חמ"ל לבחירת אולמרט לראש ממשלה"; ואיך לפתע יהיה אולמרט ראש ממשלה? מי בכלל רוצה אותו? אדם שקופת השרצים שלו עדיין תלויה על גבו ולפניו עוד ימים ארוכים בבתי המשפט לערעורים וחקירות.

דליה איציק, המייצגת את כל מטורפי ישראל הממחזרים כל אישיות פוליטית עם עבר מפוקפק, הצטרפה לא מזמן למחנה שאול מופז בשתי הדקות בהן היה נדמה לה שהוא משנה לראש הממשלה, ועכשיו מזגזגת שוב. התחזית הבלתי אסטרולוגית: דליה, בעוד שלושה חודשים אולי, לא תהיה יותר לא בכנסת ולא בממשלה, על-אף עיקרון המיחזור הבלי מתיישן.

אהוד ברק, האיש שיוצא בשלום מכל עניין ודבר, כבר הואשם על-ידי ראש הממשלה ועל-ידי מי שחולם לתפוס את מקומו - בוגי יעלון, כאחראי ליחסים המעורערים בין ישראל לממשל אובמה. מה שבטוח, שברק יגיד בשלושת החודשים הבאים: "נכה בהם בזמן ובעוצמה שנבחר שתתאים לשיקול דעתנו". מנטרה ישנה, לא מקורית וממוחזרת.

ביטחון עצמי של מתחילים
לפיד. סחורה טרייה ופופולרית [צילום: פלאש 90]

שלי יחימוביץ' תדבק בהגדרת הסוציאל-דמוקרטים, תתקיף את מי שתתקיף ברמה של טוקבקיסטים ותמצא לה את הביטחוניסט שיעשה את "העבודה" למפלגה מושלמת: גם סוציאל-דמוקרטית וגם ביטחונית.

יאיר לפיד מסתמן כצעיר ורענן בן חמישים שכדי ללכלך אותו, מן הראוי לאזכר את מיליוני השקלים שיש לו בבנק (?). יאיר הצעיר כבר יודע הכל על שלטון וכל זה, למרות שאין לו ניסיון. הניסיון אצלו טבעי. על תקן של סחורה טרייה הוא יהיה פופולרי בשלושת החודשים הבאים.

השר המועדף עלי, משה כחלון, עשה מעשה יפה ומוצלח, כאשר פעל ביעילות לא אופיינית לממשלות ישראל להוזלת מחירי הניידים והשימוש בהם. בשביל הישראלים זה הגדול בהישגים בתחומי המדיניות והכלכלה; הבעיה היא שבשנתיים האחרונות כשר הרווחה, אין רווחה ואין תקווה לעניים. כל כך מצער שמשה כחלון הוא שר לתפקיד היסטורי אחד ויחיד. אבל הרי הוא לא יריב עם בעל-הבית בשביל עניי ישראל וזקניה שכידוע לא מעניינים את ראש הממשלה.

ציפי לבני תהיה כל שלושת החודשים על תקן "אם". אם היא תצטרף לשאול מופז או ליאיר לפיד, או לשלי יחימוביץ', או לחיים רמון ולמי לא. הפרשנים יוכלו לשחק במילים מסביב לאייטם הזה.

התקשורת? תחפש אייטמים - ואם אפשר, משהו חדש שעוד לא נאמר.

תאריך:  14/10/2012   |   עודכן:  14/10/2012
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אהוד ברק   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   אריאל אטיאס   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דליה איציק   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   חיים רמון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה צרפתי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחזית פוליטית לשלושת החודשים הבאים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גבריאל
14/10/12 12:53
 
כתומית
14/10/12 20:14
 
בני בנקר
16/10/12 09:05
 
שינשיו
15/10/12 08:34
2
ישראל עמיאל
14/10/12 22:29
3
שינשין
15/10/12 08:28
4
מזכיר_המדינה
15/10/12 10:01
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסיפור של שי אגסי וחברת "בטר-פלייס" שהקים הם דוגמה טובה לעיתונות אינטרסנטית. במשך השנים שהחברה קיימת הוכתר לאגסי כל כתר אפשרי. יזם מצליח, גאון טכנולוגי, איש בעל חזון ומעוף ועוד ועוד. העיתונות סקרה באהבה כל מפגש שלו עם שועי עולם וכולנו שמחנו ש"הילד" הזה גדל אצלנו בחצר.
14/10/2012  |  עפר דרורי  |   מאמרים
במשך שנים רבות תושבי האזור של צומת עקרון בואך צומת ביל"ו מתלוננים על המפגע הקשה אשר מתרחש באזור הצומת והוא: הפעילות השוקקת של הסחר בנשים, זנות, ומכירת שרותי המין בצומת עקרון. התושבים המתגוררים במקום זועקים על המפגע הקשה הזה של הזונות העומדות בכל פינה ומציעות את גופן תמורת אתנן. הילדים, הנשים והמבוגרים החולפים במכוניותיהם באזור רואים את הזנות השוקקת במקום.
14/10/2012  |  אלכס לוין  |   מאמרים
בקיץ שעבר חזרתי פתאום לקרוא בספר שיריו הצנום של המשורר אברהם בן-יצחק. הספר מונח תמיד על מדף ספרי השירה שלי, אבל כבר זמן ארוך שלא קראתי בו קריאה מסודרת. בוקר אחד, לגמרי בהפתעה התעוררתי משנתי והיה לי ברור שיש בידי פירוש חדש, מופלא ומרתק על אחד או שניים משיריו הסתומים. כל הלילה נאבקתי ברגשי הגאווה שאיימו לשטוף אותי. האם באמת התגלה לי אגב שינה "העיקרון המכונן" של שירת אברהם בן-יצחק? מה שלא מצאו חוקרים וחכמים גדולים ממני במשך כל השנים, אני יכול לגלות בכמה קרעי חלום? צריך הייתי לשעה ארוכה של תרגילי נשימה, הליכה עצבנית מקיר אל קיר, וכוס קפה אחת או שתיים שלגמתי בחיפזון עצבני, לגמרי שלא כדרכי המתונה, כדי להרגיע את עצמי. כדי לשכך מעט את התקף היוהרה שאחז בי לפתע.
14/10/2012  |  אלישע פורת  |   מאמרים
שמעתי וקראתי - מר לפיד היקר, כי שוב פנית אל הציבור החרדי בבקשת "הידברות". גם אם מחשבך נקייה - ולא עוד תרגיל פוליטי מדרגה נמוכה, הרי שההצעה שלך מתמיהה אותי גם לנוכח העובדה שאינך טיפש (למרות שלא סיימת בגרות, אבל שנינו יודעים מה כל אחד מאיתנו חושב על מערכת החינוך החילונית בישראל...) ומי כמוך יודע שהפערים בינינו אינם ניתנים לגישור. מסתמא שקריאתך ל"הידברות" היא לנסות לשמור על ה"רוב החילוני - המערבי" ולקבל על כך ויתורים מצידנו, במיוחד בתחום מדע הרחם. אם זו מחשבתך אז חבל על זמנך, ובודאי על זה שלנו.
14/10/2012  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
בתיאור תהליך קבלת ההחלטות הסביר פרס את מה שמקובל בגישה המערכתית לתכנון אסטרטגי: אם יש שתי עמדות מנוגדות לפתרון בעיה, צריך לחפש את הדרך השלישית שאותם ניגודים לא ייכללו בתוכה. היום קוראים לזה - לחשוב מחוץ לקופסה - דבר שלצערנו לא מצליחים לעשות אצלנו במערכה לביטחון ישראל.
14/10/2012  |  יוסף דוריאל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
דליה איציק הקימה חמ"ל לבחירת אולמרט  /  איציק וולף
העבודה מסכימה לבחירות ב-22 בינואר  /  איציק וולף
הבחירות לכנסת - ב-22 בינואר  /  לילך ויסמן
למי להצביע?  /  יוסי ברנע
חזיונות דניאל  /  איתמר לוין
העיתונות הכתובה - כרזות תעמולה לבחירות  /  פרד כהן-קידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il