|   15:07:40
דלג
  מיכאל טוכפלד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

בן-גוריון נגד הציונות

חברים בוועדת המל"ג שהמליצה לעצור את ההרשמה למחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן-גוריון דוחים את טענות נשיאת האוניברסיטה שלפיהן הפגמים המקצועיים שהתגלו במחלקה תוקנו פרופ' משה מאור: "הם לא הרחיבו את הסגל כראוי, אף שקיבלו תקנים לשם כך. מה שהם עשו זה להכניס 'עוד מאותו דבר'. שוב גייסו אנשים מאותה אסכולה"
19/10/2012  |   מיכאל טוכפלד   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
אוניברסיטת בן-גוריון. "מתנהלת כאילו היא מדינה בפני עצמה" [צילום: AP]

פרופ' דני פילק, ראש המחלקה:
"שני האנשים שהקימו את המחלקה לא באו מתחום מדע המדינה פרופר. זה היה ברור וידוע לכולם, וזה היה באישור ובהסכמה של המל"ג. אולי זה לא הובהר מספיק לוועדה, וכנראה יצר בעיה בתיאום הציפיות. צריך לזכור גם שהמחלקה שלנו היא המחלקה הצעירה ביותר, ושבכל תוכנית חדשה יש בהתחלה טעויות. אני לא אדרוש מסטאז'ר את אותו הידע שאדרוש מרופא"

   איציק וולף
תיסגר המחלקה לממשל המוטה פוליטית

   איציק וולף
אוניברסיטת בן-גוריון מורדת בוועדת המל"ג

   איציק וולף
המל"ג: השינויים במחלקה לממשל אינם מספקים

50 גוונים של שחור
דרור אידר
ועדה בינלאומית של מומחי אקדמיה קבעה כי המחלקה לפוליטיקה ומימשל באוניברסיטת בן-גוריון לוקה בקיבעון מחשבתי ואינה פלורליסטית * אבל זה לא מפריע לראשי המחלקה, מהשמאל הרדיקלי, לבכות על "סתימת פיות"
לרשימה המלאה

בסוף החודש תתכנס ועדת ההערכה הבינלאומית שמינתה המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) כדי לשמוע את ערעורה של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע על ההחלטה למנוע את הרשמתם של סטודנטים לשנה א' בחוג לממשל ופוליטיקה. לצורך דיון זה צפוי לבוא שוב מי שעמד בראש הוועדה, המדען פרופ' תומס ריסה מאוניברסיטת ברלין. בוועדה חברים בין היתר פרופ' אלן אימרגוט מבית הספר למדעי החברה באוניברסיטת ברלין ומדענים מהארץ ובהם הפרופסורים גבריאל בן-דור, משה מאור, אברהם דיסקין וגליה גולן, שסירבה לחתום על הדוח בטענה שהוא אינו אובייקטיבי ושהייתה בו "יד קשה" מדי. טענותיה של גולן תמוהות בהתחשב בהרכבה של הוועדה. הדיונים בה היו קשים וסוערים אך ההחלטה התקבלה. סגירת רישום היא צעד חריף ובלתי מקובל, והוא ננקט רק כאשר כלו כל הקִצין ולמל"ג מתברר כי החוג אינו עומד במבחנים האקדמיים המקצועיים הראויים.

ההמלצה להגביל את הרישום למחלקה ובעצם להביא לסגירתה כלל אינה נובעת מהמונוליתיות של הדעות הפוליטיות המיוצגות בסגל המחלקה, שעליהן נרחיב בהמשך. מדובר בהעדר פלורליזם מסוג אחר לגמרי. לפני כשנה מצאה הוועדה, שבדקה את המחלקות למדעי המדינה בכל האוניברסיטאות, כי המחלקה סובלת מהעדר מוחלט של גיוון בגישות התיאורטיות השונות הקיימות במדעי המדינה ובשיטות המחקר והניתוח. התברר שרוב אנשי הסגל מייצגים את זרם התיאוריה הביקורתית, בעוד שבמדעי המדינה קיימות שבע גישות שונות שאינן זוכות כלל לייצוג במחלקה. רוב אנשי הסגל אף באים מאסכולת שיטות המחקר האיכותניות, והתחום הכמותני נזנח כמעט לחלוטין. תוצאת הדברים היא שהסטודנטים במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן-גוריון אינם נחשפים ל"חגיגת התיאוריות במדעי המדינה", כפי שמגדיר זאת פרופ' משה מאור, חבר הוועדה, וממילא רמת הלימוד בה נמוכה בהרבה מהמחלקות המקבילות ביתר האוניברסיטאות.

המל"ג דרשה מהאוניברסיטה להמציא לידיה תוכנית פעולה הכוללת לוח זמנים ליישום המלצות הדוח, וכתבה כי "היא רואה בחומרה רבה את הממצאים האקדמיים והעדר הטיפול בהם מעלה ספקות לגבי המשך התוכנית". המל"ג הביעה חשש ש"גיוס אנשי סגל וקידומם במחלקות למדעי המדינה השונות מושפע לעתים משיקולים פוליטיים ולא אקדמיים טהורים", וגם הדגישה את העובדה ש"המרצים במחלקות השונות מבטאים דעות ואמירות פוליטיות אישיות לצד דעות ותפיסות עולם מקצועיות וכי על המרצים להבהיר כי מדובר בדעות אישיות כדי שהסטודנטים ינקטו תפיסה ביקורתית לגבי הנאמר".

ראש המחלקה, פרופ' דני פילק, סבור שהוועדה הגיעה לבדיקת הנושא מבלי להביא בחשבון את הנסיבות המיוחדות באוניברסיטה. בראיון עמו אמר לאחרונה: "שני האנשים שהקימו את המחלקה לא באו מתחום מדע המדינה פרופר. זה היה ברור וידוע לכולם, וזה היה באישור ובהסכמה של המל"ג. אולי זה לא הובהר מספיק לוועדה, וכנראה יצר בעיה בתיאום הציפיות. צריך לזכור גם שהמחלקה שלנו היא המחלקה הצעירה ביותר, ושבכל תוכנית חדשה יש בהתחלה טעויות. אני לא אדרוש מסטאז'ר את אותו הידע שאדרוש מרופא".

כניעה לקמפיין ימני?
הנשיאה רבקה כרמי [יצחק אלהרר/סקופ 80]

נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, אומרת כי היא אינה מבינה את ההחלטה למנוע את הרישום מאחר שהאוניברסיטה תיקנה את הליקויים. "גייסנו אנשי צוות נוספים, הרחבנו את המחלקה, ובדוח השני שלה הוועדה בירכה את האוניברסיטה על צעדיה".

"זה בפירוש לא נכון", אומר בתגובה פרופ' משה מאור. "אמירתו של פרופ' כרמי מטעה את הציבור. הם במפורש לא הרחיבו את הסגל כראוי, אף שקיבלו תקנים לשם כך. מה שהם עשו זה להכניס 'עוד מאותו דבר'. שוב גייסו אנשים הבאים מאסכולת הגישה הביקורתית. אין שם אף אחד מגישת הבחירה הרציונלית, מהגישה ההתנהגותית, מהגישה הפמיניסטית או מגישות אחרות".

פרופ' כרמי מצטטת מהדוח השני את הברכות שהמומחים הרעיפו על האוניברסיטה. האם הוועדה דיברה בשני קולות?

"כלל לא", אומר פרופ' מאור. "המומחים בירכו על גיוס שלושה חברי פקולטה חדשים אך גם כתבו שהם שותפים לחששות המל"ג לגבי העדר גיוון בגישות התיאורטיות ובשיטות המחקר".

לפני שלושה שבועות שיגרה פרופ' כרמי מכתב לכל אנשי האקדמיה והמחקר בישראל ובו הכריזה על מאבק נגד המל"ג. במכתב היא כינתה את ההחלטה "קיצונית בחומרתה". "זהו דגל שחור המתנוסס על עצמאות האקדמיה בישראל", כתבה.

מכתבה של פרופ' כרמי מרגיז את ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), יו"ר השדולה למען הסטודנטים והצעירים בכנסת ובעבר יו"ר ועדת החינוך: "לא מתפקידה לתת פרשנות להחלטות המל"ג. היא המתקצבת והיא אינה גוף פוליטי. אם האוניברסיטה לא תנהג לפי ההחלטות פעולותיה יפגעו בתקצובה".

"נראה כי 'מדינת אוניברסיטת בן-גוריון' החליטה כי תקנות המל"ג אינן תקפות לגביה וכי היא יכולה לעשות כרצונה", אומר רונן שובל, יו"ר תנועת 'אם תרצו'. "תפקיד האוניברסיטה הוא להיות מוסד חינוכי מכובד המחנך לערכים ולקידום אקדמי, ולא להוביל הסתה פרועה במסווה של אקדמיה. אם הנהלת האוניברסיטה רוצה להביע את דעתה הפוליטית, מן הראוי שתמצא את דרכה לכנסת ואת האוניברסיטה תשאיר לסטודנטים מכל קצות הקשת שחיפשו מוסד לימודים ולא מוסד אנטי ציוני. אנו קוראים למל"ג לא להבליג על דברי האוניברסיטה ולהוכיח כי אוניברסיטה בישראל לא תוכל לפעול כאילו היא מדינה קטנה בפני עצמה".

לקמפיין האוניברסיטה גויסו משרדי פרסום ויחסי ציבור המתמחים בקמפיינים פוליטיים לצד משרד עורכי דין מפורסם. לתקשורת הודלף כי שני היועצים מגרמניה, ריסה ואימרגוט, הבהירו שאינם שותפים להמלצה לסגור את הרישום למחלקה.

"הם כתבו לי במפורש שאת נושא מניעת הרישום הם מורידים מהשולחן", אומרת פרופ' כרמי. אם כן, שאלתי אותה, מדוע הוועדה דבקה בעמדתה להשאיר את ההמלצה על-כנה?

"אין לי מושג. כבר כמה שבועות אני מבקשת שמישהו יסביר לי בצורה ברורה. אולי אחרי 22 שנות לימוד אני צריכה שיעורי עזר בהבנה מדוע הנושא עולה מחדש אחרי שהם מודיעים שהוא ירד משולחן הדיונים".

כרמי רומזת שמדובר בכניעה לקמפיין ימני שמנהלים אנשי תנועת 'אם תרצו' וארגון 'NGO Monitor' העוקבים אחרי פעילות אנשי אקדמיה מהשמאל הקיצוני.

"לא נתעקש"

פרופ' משה מאור:
"אין לנו כל מטרה להתערב בתכנים של הסגל, להגבילם, לסגור את המחלקה או לצמצם אותה. להפך, אנחנו מבקשים לשפר אותה. אנחנו רוצים שהסטודנטים יזכו בחופש אקדמי וייהנו מהחגיגה המתודולוגית התיאורטית שמדעי המדינה יכולים להציע להם"

לדברי פרופ' מאור, השתלשלות הדברים שונה לחלוטין. "אין זה מתפקידם של המומחים מחו"ל לייעץ לרגולטור, במקרה זה המל"ג, כיצד ליישם את המדיניות או להפעיל את האכיפה. תפקידם הוא לתת תמונת מצב ועל הרגלטור להחליט אילו צעדי אכיפה ינקוט. בנוסף לכך, נראה בבירור שהמומחים שינו את דעתם בעקבות הלחץ הכבד שהופעל עליהם מצד האוניברסיטה ומצד גורמים רבים באקדמיה בארץ וברמה הבינלאומית. בדוח השני הם מדברים על ההחלטה הקודמת מבלי להזכיר מילה וחצי מילה על ההחלטה. כעבור כמה ימים הם שלחו דוא"ל ובו כתבו כי ההחלטה התקבלה ללא התייעצות איתם וכעבור יומיים שלחו דוא"ל נוסף שבו הביעו אי הסכמה עם צעדי האכיפה. רואים בבירור כיצד עמדתם השתנתה מיום ליום. אני מעריך שזו תוצאה של קמפיין עולמי אגרסיבי.

"מדי יום אנחנו מקבלים מכתבים ופניות מכל העולם ואנו מבקשים להסביר להם שאין לנו כל מטרה להתערב בתכנים של הסגל, להגבילם, לסגור את המחלקה או לצמצם אותה. להפך, אנחנו מבקשים לשפר אותה. אנחנו רוצים שהסטודנטים יזכו בחופש אקדמי וייהנו מהחגיגה המתודולוגית התיאורטית שמדעי המדינה יכולים להציע להם".

בדיון בערעור יש סיכוי שהוועדה תחזור בה מהחלטתה למנוע את הרישום לשנת תשע"ד?

"אנחנו באים לשימוע בנפש חפצה ובלב פתוח. נשמע את אנשי האוניברסיטה ואם נראה כי כוונתם ליישם את ההמלצות רצינית, ברור שלא נתעקש".

מעוז השמאל הקיצוני
ח"כ מילר. הרכב הסגל לא הגיוני [יח"צ]

החוג לממשל ופוליטיקה של אוניברסיטת בן-גוריון הפך בשנים האחרונות למעוז השמאלנות הקיצונית האקדמית, יש אומרים אף הפוסט-ציונית. רוב מוחלט מ-13 חברי הסגל הקבוע של החוג נמנים עם ארגוני שמאל קיצוני, חתומים על עצומות שמאל רדיקליות וחלקם אף פרסמו לא אחת מאמרים אנטי ישראלים בארץ ובעולם. ראש המחלקה, פרופ' דני פילק, הוא יו"ר עמותת 'רופאים לזכויות אדם' וידוע בתמיכתו בסרבנות. ראש המחלקה בעבר היה פרופ' ניב גורדון, אשר בין יתר פעולותיו הטיף במאמר שפרסם ב'לוס אנג'לס טיימס' להטיל חרם על ישראל כדי לאלצה "לסיים את הכיבוש", קרא לה "מדינת אפרטהייד" ותמך בחרם אקדמי על ישראל, כולל על האוניברסיטה המעסיקה אותו עצמו. עם חברי הסגל נמנים גם ד"ר לין שלר שחתמה על עצומה שקבעה כי ישראל מבצעת טיהור אתני בפלשתינים, וד"ר אחמד סעדי, ד"ר חיים יעקבי ופרופ' רנה פוזננסקי שלהם רקורד עשיר של תמיכה בסרבנות או פעילות בגופי שמאל קיצוני.

דוח מיוחד שהכינה עמותת 'אם תרצו' מציין כי "קיים חשש כבד שלפיו הבסיס המרכזי לקבלת תפקיד ולקידום במחלקה אינו מקצועי גרידא אלא גם פוליטי". לדברי הדוח, "המסקנה היא שייצוג היתר וההגמוניה של אנשי השמאל הקיצוני במחלקה נובעים מהעדר חופש אקדמי אמיתי ומכך שבעלי ההשקפות האנטי-ישראליות מקדמים את אלה המחזיקים בעמדות דומות לשלהם".

גם ח"כ אלכס מילר, ששימש יו"ר ועדת החינוך בעת שזו דנה בתפקוד המחלקה, אומר כי הרכב הסגל אינו נראה הגיוני. "התופעות האלה קיימות גם באוניברסיטאות אחרות כמו העברית ותל אביב, אבל באוניברסיטת בן-גוריון הדבר חצה כל גבול. לפני הוועדה הופיעו סטודנטים שטענו כי המרצים כופים עליהם את דעותיהם. סטודנטית שכתבה באחת העבודות את המילים 'ירושלים שוחררה' ספגה הערה כי ירושלים 'נכבשה' ולא 'שוחררה'".

נשיאת האוניברסיטה, פרופ' כרמי, מודה כי אכן היו כמה תופעות מסוג זה אך לדבריה הן אינן מעידות על הכלל. "היו כמה סטודנטים שהתלוננו והמחלקה קיבלה הוראה חד-משמעית להימנע מכך. כיום רוב הסטודנטים יוכלו להעיד שהתופעה אינה קיימת כלל. במשך שלושה חודשים סטודנטים הכניסו להרצאות מצלמות נסתרות ומכשירי הקלטה ולא נמצאה לכך ולו עדות אחת".

ובכל זאת, פרופ' כרמי, איך את מסבירה את העדר הפלורליזם האקדמי במחלקה שרוב מוחלט של אנשי הסגל שלה הם אנשי שמאל קיצוני?

"יש מרצים שמביעים דעות שונות אך הם אינם עושים זאת בכיתה לפני הסטודנטים. זו זכותם. הייתה סטודנטית אחת שהתלוננה על התנכלות מצד המרצה בגין דעותיו והנושא טופל. עבודתה הוערכה על-ידי מרצה אחר".

סטודנטים מרגישים מאוימים

למרות דבריה של הנשיאה, בוועדת החינוך של הכנסת הצטיירה תמונה שונה. "חופש אקדמי אינו קיים במחלקה שלי", אמרה לוועדה הסטודנטית ענת פרץ. "92 אחוז מהמאמרים שמוצגים לנו בסילבוסים מייצגים עמדות אנטי-ציוניות. לאומיות שם היא מילה גסה, היא פאשיזם. הסרטים שמראים לנו הם חד ממדיים, דוגמת 'שיחות עם עזמי בשארה', כאלה המציגים את חיילי צה"ל מתוך עמדה מאוד ברורה. באתר האינטרנט של המחלקה יש לינקים לאתרים שונים ואני אתן לכל אחד מכם לזרוק ניחוש פרוע אילו אגודות מופיעות שם: 'בצלם', 'עדאלה', 'מרכז מוסאווה', 'רופאים למען זכויות אדם', 'רבנים למען זכויות אדם'. ברור לכולם איזו אג'נדה מוצגת פה. אין שם אגודה שמייצגת כיוון שונה".

פרץ העידה בוועדה כי המרצים מנצלים את הבמה האקדמית להסתה נגד חיילי צה"ל. "כך, למשל, כאשר מרצה מסוים ביקש לתת דוגמה לעבֵרה על החוק הוא פרס את עיתון 'הארץ', הראה את הכותרת 'למרות החלטת בג"ץ צה"ל ממשיך במדיניות החיסולים', וקבע שקציני צה"ל מפרים את החוק. במקרים אחרים הוצהר שרק סטודנטים שיסרבו לשרת בשטחים יזכו לסיוע כלכלי".

הסטודנט יאיר כוסף העיד כי בקורס 'המבנה החברתי של ישראל' הציונות מוצגת כתנועה קולוניאליסטית אגב התעלמות מכל הקשר דתי, רוחני ותרבותי וכי שני שלישים מהתרגילים עוסקים במאמרים אנטי-ציוניים. "כשפניתי למרצה, הוא אמר לי שזו תפיסתו ושהוא נהנה מחופש אקדמי".

איתמר שיאון, סטודנט אף הוא, אמר בוועדה כי המרצה בקורס על מדיניות הרווחה של ישראל טענה כי שמירה על חיי האזרחים ביהודה ושומרון מהווה נטל על התקציב. "זה חומר למבחן. אם לא אכתוב זאת, הציון שלי ייפגע!", הוא אמר.

ח"כ אלכס מילר מסכם: "כשאתה נכנס למחלקה אתה חושב שהגעת לארגון מחתרתי, חלק מהסטודנטים מרגיש מאוים".

"אין דבר כזה", פוסקת פרופ' כרמי. "אני רוצה שכל סטודנט שמרגיש מאוים יאזור אומץ ויפנה אליי. אמרתי זאת לאגודת הסטודנטים והכרזתי זאת באוזני הסטודנטים עצמם. אין מדובר בילדי גן אלא בסטודנטים בוגרים".

ואז מה יקרה?

"קודם כול אני רוצה לדעת שהתופעה הזו קיימת. שלושה חודשים ישבו עם מצלמות ולא מצאו כלום".

פרופ' כרמי, מדוע פרופ' ניב גורדון שקרא לחרם על ישראל, על האוניברסיטה עצמה, עדיין מועסק בה?

"פרופ' גורדון הביע דעה בזויה, לא ראויה, סרת טעם וגועלית במסגרת חופש הביטוי שלו. הוא עשה זאת מחוץ לכיתה, לאוניברסיטה ולארץ. אני סולדת מהדברים שאמר באופן קשה ומגנה אותם, כמו יתר חברי המחלקה והאוניברסיטה. אני יודעת שרבים היו רוצים לראותו מחוץ לכותלי המוסד אך ביררנו את הנושא ודשנו בו והתברר לנו כי אין שום קריטריון משפטי או אחר שבגינו אפשר לפטרו. בנוסף לכך, אם ניב גורדון מהווה סכנה קיומית לישראל אז יש למדינת ישראל בעיה".

ח"כ אלכס מילר לא מתרשם. "אדם שמועסק במוסד שמתקצבת המדינה והוא מעודד חרמות אינו יכול להמשיך לעבוד שם. זה המינימום שאפשר לדרוש מהמערכת. אם ההיגיון הבריא לא ישתלט והדבר לא יבוא על תיקונו ניאלץ לפעול בחקיקה. אני מקווה שלא נגיע לזה והאוניברסיטה תבין שהיא לא נועדה לקדם את האג'נדה הפוליטית של המרצים שלה. אם הם רוצים - שייכנסו לפוליטיקה ולא יעשו זאת בשיעורים מול הסטודנטים".

"אם תהיה חקיקה", אומרת פרופ' כרמי, "נציית לחוק. אני שומרת חוק. אני מקווה שלא יהיה חוק כזה מפני שהוא ידרדר אותנו במדרון חלקלק שאנו כבר נמצאים בו".

יו"ר 'אם תרצו', רונן שובל, אומר שהוא דווקא לא תומך בסגירת המחלקה: "זה לא עניין של ימין ושמאל אלא של אנטי ישראליות בוטה. אנחנו לא בעד סגירת המחלקה. אנחנו בעד האפשרות שהדעות ההזויות ביותר יילמדו, אבל צריך ללמוד גם עוד דעות. מותר ללמוד שציונות היא קולוניאליזם, למרות שזו עמדה לא נורמלית, אבל צריך שיהיה מי שילמד גם את ההפך".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/10/2012   |   עודכן:  19/10/2012
מיכאל טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בן-גוריון נגד הציונות
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
19/10/12 16:18
2
תיסגר המחלקה
19/10/12 17:45
3
הכל פתוח ומבוקר
19/10/12 19:16
4
מוטי1
19/10/12 20:11
5
משה מיכאל
20/10/12 06:17
6
מדמוני אסף
20/10/12 08:57
 
יפה כתבת כאן
20/10/12 09:21
7
המשגיח החילוני
20/10/12 10:01
8
בי גי בונד
20/10/12 10:44
9
6666666666666
20/10/12 13:29
10
קיבוצניקים מהצפון
21/10/12 07:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שורשיו של המרד הסורי העכשווי, המלווה בטבח המוני של עשרות-אלפי אזרחים, נעוצים ב"הכרזת דמשק", שהתפרסמה עוד בשנת 2005 ושקראה, לראשונה, להקמת משטר דמוקרטי במדינה הערבית הדיקטטורית. מסתבר שעל ההצהרה מלפני שבע שנים חתמה שכבה לא-מבוטלת של האינטליגנציה הסורית, שכללה בין היתר כורדים וליברטנים. ההכרזה הסתייגה, במפורש, משימוש כלשהו באלימות, ולמרות שלא נכללה בה קריאה להתפטרותו - התעלם הנשיא אסד מן ההכרזה בעליל.
19/10/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
איתיאל בן-פורת (39) הוא עורך-דין בהשכלתו, אך לא במקצועו. לפני שנים סגר את משרדו, הפסיק לטפל בנושאי נדל"ן ומיסוי, ועבר לעולם העסקים. כיום, בן-פורת, יחד עם שותפו דור רייטמן, הם בעליה של "התחדשות אורבנית", אחת החברות המובילות בתחום החדש של עסקות תמ"א 38. בראיון ל-News1 הוא חושף גם מה קורה מאחורי הקלעים, במו"מ בין החברה היזמית לבין הדיירים.
19/10/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
זוהי תקופה טובה לתכנן את העתיד, גם בכל הקשור לתוכניות פנסיה. הראייה שלכם ברורה ובהירה יותר, ונסו לסיים את התכנון עוד לפני התאריך 25.10.
19/10/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
סטירות הלחי הסיטונאיות שקיבל השבוע השר לשעבר אריה דרעי לאות חיבה מהמרן הרב עובדיה יוסף, הרועה הרוחני של שס, היו הקדמה מבטיחה לקראת שילובו של העבריין הפוליטי הבכיר בהנהגת התנועה שניסתה בשנים האחרונות להשתחרר מהסטיגמה של "עיר מקלט" לפוליטיקאים מושחתים. זו שאלה של זמן בלבד עד שדרעי חסר המעצורים והעכבות המוסריים יצליח להשתלט על שס ולהשחית אותה מחדש בדמותו ובצלמו. המוכרים.
19/10/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
כחסיד הרב יאשיהו פינטו אינך יודע להיכן להוליך היום את החרפה. עם הריח הרע כבר הרבה זמן התקשיתם בחצר האשדודית להתמודד. מטהרי האוויר היחצניים, ארומת הקדושה וריח הכסף של הטייקונים לא הועילו להיפטר מהניחוח המטריד שנדף מסביבת הצדיק. הוא נדבק בעקשנות לווילות הפאר, למחלקות הראשונות, לשעוני היוקרה ולרכבי השרד הנוצצים. ובאמת עד השבוע האחרון זה היה עוד נסבל, יכולת לסתום את האף ולהמשיך. אבל מתן שוחד בשטרות מזומנים במזוודות? ניסיון התאבדות של הרבנית? חקירות תחת אזהרה במשטרה? זה כבר יותר מדי. או שלא, תלוי את מי שואלים.
19/10/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il