|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

לפריימריז יצאנו

מי ייכנס לעשירייה הראשונה, מי ייהנה מהמקומות השמורים ומי יעוף מהחלון. הבחירות הפנימיות בליכוד יוצאות לדרך
21/10/2012  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   בחירות 2013   |   תגובות
נתניהו במרכז הליכוד. כללי משחק ברורים [צילום: פלאש 90]

בשבוע האחרון אישרה ועידת הליכוד את כללי המרוץ לרשימת המפלגה לכנסת הבאה. רבבות מתפקדים יגיעו ב-25 בנובמבר לקלפיות ויעצבו את דמותה של סיעת הליכוד בכנסת הבאה. זו הולכת להיות בחירה מכרעת: ככל הנראה יקים נתניהו אחרי הבחירות קואליציה שכוללת מפלגות מרכז ואולי גם שמאל. לאו-דווקא בגלל שהוא מחפש מפלגות שמאליות - גם אפשרות זו יכולה להתגלות כנכונה אם אובמה ייבחר לקדנציה שנייה בתחילת נובמבר - אלא בגלל שהוא מחפש מפלגות זולות, כאלה שאין להן מגזר שעליהן לפרנס. בקואליציה כזאת ראש הממשלה יהיה תלוי בחברי סיעתו בכל צומת. במשבר ממשלתי, בהכרעות מדיניות, בכל מחלוקת כלכלית-חברתית.

מהם כללי המשחק ומהם מוקדי הקרב שיוכרע בעוד חמישה שבועות? ראשית, ספר הבוחרים של הליכוד טרם נחתם. הוא ייסגר סופית ביום חמישי הקרוב. עד אז יכולים מתפקדי עבר שהוראת הקבע שלהם אינה פעילה לחדש את חברותם במפלגה. אם היית חבר ליכוד ועזבת את המפלגה, אתה יכול לחדש חברות ותוכל להצביע כאילו יש לך הוותק הנדרש - 16 חודש. השבוע יפעלו המתמודדים להביא גדודים, או לכל הפחות פלוגות, שישפיעו על ההכרעה העתידית.

רשימת הליכוד היא כמו אוטובוס. המתפקדים ב-25 בנובמבר יחלקו את המקומות ויקבעו מי בפנים ומי בחוץ, בכפוף לתוצאות הבחירות לכנסת כמובן.

המקום הראשון ברשימה שמור לנהג. הנהג נבחר כמעט לפני שנה וכידוע קוראים לו בנימין נתניהו. באוטובוס, לפי הסקרים, כ-28 מקומות. 30 במקרה הטוב. כל מתפקד יכול לסמן רק 12 מתוכם. האוטובוס מתחלק לשלוש מחלקות: מחלקת עסקים, מחלקת תיירים ומקומות שמורים. הרשימה הארצית כוללת את שתי המחלקות הראשונות.

מחלקת עסקים: צפוף
יולי אדלשטיין. יפתיע? [צילום: פלאש 90]

למקומות 2 עד 10, מחיר הכניסה הוא לפחות 30 אלף קולות. מדובר בכורסאות מרווחות, בסבירות גבוהה ליד שולחן הממשלה. ראש הממשלה, כבר אמרנו, לא חייב להתחשב בתוצאות הפריימריז - אבל הוא מבין שמדובר במחלקת VIP. לרוב, רק אם הוא רוחש לח"כ שנבחר לעשירייה ראשונה טינה מיוחדת הוא לא ימנה אותו לשר בממשלה.

המועמדים הוודאים להיכנס למחלקה זו הם השרים המכהנים גדעון סער, גלעד ארדן, סילבן שלום, ישראל כ"ץ ובוגי יעלון. חמישה בסך הכול. גם יו"ר הכנסת רובי ריבלין וחיים כץ שעשוי להגדיל את כוחו משמעותית בכנסת הבאה. אגב, קיימת ברית בין השניים - רובי ריבלין נהנה גם מפופולריות רחבה וגם מתמיכתו של חיים כץ. שילוב מבטיח.

גדעון סער, שנבחר בפעם הקודמת למקום הראשון ברשימה, שמר על עמדותיו כשהוא מחובר גם לקבוצות הימין בקרב המתפקדים דוגמת "הליכוד שלי" של יוסי דגן. מצבו היה טוב עוד יותר אילו הספיק להשלים סופית את הפיכתה של מכללת אריאל לאוניברסיטה. נוכח העימות המתוקשר בין נתניהו לברק, יעלון חוזר למשבצת המועמד לשר הביטחון. גם לארדן צפוי שדרוג בממשלה הבאה. לישראל כ"ץ תשתית חזקה בשטח בשילוב עם הברית עם חיים כץ. סילבן שלום, לאחר פרישתו של כחלון, הוא המועמד היחיד שמייצג זהות מזרחית עם תדמית חברתית. הפעם נתניהו יתקשה לתת לו שוב תיק זניח, אף ששלום (בדומה לכחלון) סגר ברית עם פייגלין.

זו הרשימה המשוערת, לא משנה הסדר. ליתר דיוק הסדר אולי משנה, אבל קשה לצפות אותו מראש. כך או אחרת, כנראה כך תיראה הצמרת של הליכוד בכנסת הבאה.

המקום העשירי שמור לאישה. לא מדובר בשריון אלא בהבטחת ייצוג. זה נשמע אותו דבר אבל קיים הבדל. הבטחת ייצוג משמעותה שבעשירייה הראשונה חייבת להיות לפחות אישה אחת. לא נבחרה אישה, היא מוקפצת למקום העשירי. אם נבחרה אישה למקום לפני העשירי, המקום העשירי חוזר למאגר הכללי.

כל זה משאיר מקום פנוי אחד - כנראה התשיעי. מישהו מהח"כים הצעירים עשוי להפתיע. או אולי השר יולי אדלשטיין שהוא דמות די מוסכמת. פריימריז הם סוג של תוכנית הישרדות. קשה לדעת מראש מה יהיה הסוף.

הכוכבים מבחוץ שלעתים תופסים מקומות במחלקה נוהרים הפעם למפלגות אחרות. לא בגלל שהליכוד בירידה, אלא בגלל הצפיפות הכמעט בלתי נסבלת באוטובוס. אין כניסה. המקומות תפוסים.

מחלקת תיירים: הנגבי ופייגלין ייכנסו?
עוזי דיין. טרם החליט [צילום: שמוליק רחמני]

במקומות 11 עד 21 אין כורסאות, אלא כסאות. אומנם ראש הממשלה עשוי למנות לשר גם נוסעים מהמחלקה הזאת. אחרים - לא בטוח שכולם - יתמנו לסגני שרים ולראשי ועדות, בהתאם לחלוקת העוגה הקואליציונית. מחיר הכניסה המשוער - לפחות 15 אלף קולות. אישה אחת לפחות חייבת להיבחר עד המקום ה-20, על-פי הכללים של הבטחת ייצוג.

גם כאן הצפיפות רבה. 26 ח"כים - לא כולל ראש הממשלה - כיהנו בכנסת היוצאת. יוסי פלד יצא. משה כחלון פרש. לאללי אדמסו שהושבע במקום יוסי פלד ביומה האחרון של הכנסת אין שום סיכוי להיכנס לרשימה הארצית.

לעומת זאת נכנסים למרוץ שחקנים נוספים. צחי הנגבי, משה פייגלין (לאו-דווקא חדש אך טרם נכנס לכנסת) ואולי גם עוזי דיין שטרם החליט. אבי דיכטר טרם הודיע אם יתמודד לרשימה הארצית או ירוץ במחוזות. ראש חוג הפרופסורים לחוסן מדיני גבי אביטל עובד קשה בשטח זה ארבע שנים, מאז הבחירות הקודמות.

אפי איתם טרם הודיע על החלטתו אבל סיכוייו לא טובים. גם בני בגין טרם קיבל החלטה. נתניהו לוחץ עליו שירוץ.

לדיכטר סיכויים קלושים לתפוס מקום. אשר לצחי הנגבי, ההנחה הרווחת היא שיתברג בסוף העשירייה השנייה. מחד-גיסא, יש לו קשרים בשטח. הוא נתפס כקדוש מעונה שסבל בגלל הנאמנות לחברים. הנגבי במשך כל השנים עשה עבודת נמלים כשהוא שומר על כל קשר ומחזיר טלפון לכל פעיל. מאידך-גיסא, זוכרים לו שהוא לא רק קדוש מעונה אלא גם עריק שעזב לקדימה. ויהיו גם מי שיזכירו את זה למי ששכח. נתניהו מצדו ידאג לעזור לו.

את משה פייגלין לעומת זאת נתניהו ינסה לבלום, אך לא בטוח שיצליח. ההנחה בליכוד היא ששניהם ישתלבו בסוף העשירייה השנייה.

הח"כים הצעירים יריב לוין, זאב אלקין ודני דנון, שהתבלטו בכנסת היוצאת, צפויים להשתדרג. גם אופיר אקוניס צפוי להתחזק. כפי שאלקין ידע לשלב את תפקיד יו"ר הקואליציה עם ראשות השדולה למען ארץ ישראל, אקוניס ידע להיות מזוהה עם נתניהו ועם זאת ללכת עם הימין. כך למשל הצביע בעד חוק ההסדרה והתבטא בקביעות בתור יו"ר צוות התגובות של המפלגה נגד מדינה פלשתינית. לוין פתח חזית מול המערכת המשפטית, צעד שזוכה להערכה רבה בקרב המתפקדים, ואילו דנון יכול לרשום על שמו את טרפוד השריון לברק. אולי גם האחרים היו חוסמים לברק את הדרך, אך דנון היה מי שרשם את הפטנט.

לנשים כאמור שמור רק מקום אחד בעשירייה השנייה, אך בבחירות הקודמות נבחרו ארבע נשים לרשימה הארצית ללא הסתייעות בשריון: לאה נס, לימור לבנת, גילה גמליאל וציפי חוטובלי. מירי רגב, שנכנסה למשבצת של אישה חדשה, התחזקה למרות יחסיה העכורים עם נתניהו.

מי עשוי לעוף מהחלון? בשטח מעריכים שכרמל שאמה לא חוזר לכנסת הבאה. מיקי איתן מתנדנד, וסיכוייו של דן מרידור לא טובים. הפעם נתניהו לא יתפנה לעזור לו, בשונה מהפעם הקודמת. גם אם בני בגין יתמודד, בחירתו לא מובטחת. אשר לציון פניאן, מצבו גרוע כי אין לו נוכחות תקשורתית. מאידך-גיסא הוא נהנה מתמיכתו של חיים כץ.

ויש גם הבטחת ייצוג לעולים, כשהמקום השמור – אם לא ייבחר עולה בשתי העשיריות הראשונות - הוא מקום 21. אבל הסבירות שלא ייבחרו לא אדלשטיין ולא אלקין היא אפסית.

המקומות השמורים: רק מועמדים חדשים
אללי אדמסו. מתקבל בחיבוקים [פלאש 90]

באוטובוסים של אגד המקומות השמורים - לזקנים, לנכים, לאימהות עם תינוקות - הם לפנים. באוטובוס של הליכוד, בספסלים האחוריים. מהמקום ה-22 והלאה. מחיר הכניסה נע בין 1,000 לעשרת אלפים קולות. תלוי במחוז או במגזר.

המקומות שמורים לנציגי מחוזות ולמגזרים. הרשימה אינה סופית: סדר המחוזות הוא לפי מספר המתפקדים. אם ביום חמישי כשייחתם ספר הבוחרים יתברר למשל שבמחוז ירושלים (שאליו צורפו מעלה-אדומים וביתר-עילית) יש יותר מתפקדים מאשר במחוז העמק והגליל, נציגיהם יחליפו מקומות.

כיצד נבחרים למקומות השמורים? במחוזות, מצביעים תושבי המחוז המדובר. במגזרים - אישה חדשה ודרוזים - כל מתפקד רשאי להצביע. הוא לא חייב לסמן את המועמד של המגזר ויכול להעדיף להתמקד ברשימה הארצית.

המתפקדים נוטים לייחס למגזרים פחות תשומת לב, אבל האצבע של חבר כנסת שנבחר בעשירייה השלישית שווה בדיוק כמו האצבע של מועמד לשר ממחלקת העסקים, והאפשרות על עיצוב הרשימה בעשירייה השלישית גדולה יותר משום שהמחיר נמוך יותר.

חיים כץ מודע היטב לנקודה זו ועל כן מתמקד בעשירייה השלישית במידה רבה. בכוונתו להכניס לכנסת תת-סיעה משלו וככל הנראה הוא יצליח.

קרב מרתק מתנהל על מקום 24 המיועד לאישה חדשה, והוא מקום ריאלי לכל דבר. קטי שטרית, ראש המטה של גדעון סער ופעילה חברתית מבית-שמש, מזוהה עם הימין והפעילים החברתיים. מולה עומדת קרן ברק, לוביסטית המקושרת עם בעלי הון וכוחות שנוטים יותר למרכז. על כן מתפקדי 'הליכוד שלי' והקבוצה של שבח שטרן ונתן אנגלסמן יעשו טעות אם יתמקדו במאבקים בצמרת: במערכה על מקום האישה החדשה הם עשויים להכריע אם ידאגו לסמן את המועמדת העדיפה להם.

מעבר לכך הסדר בקווים כלליים הוא כזה:

מקום 22 ברשימה שייך למחוז השפלה שם נחשב למועמד המוביל יעקב מלכה, סגנו של חיים כץ בוועד עובדים של התעשיה האוירית. המקום ה-23 הוא של מחוז דן. ראש סניף פתח-תקווה אורי פראג', גדי בשארי ועו"ד יוסי פוקס הם המתמודדים המרכזיים. זהו מחוז עם מחיר כניסה גבוה – כ-13,500 מתפקדים. 800 מזוהים עם חיים כץ, 2,000 עם קבוצות הימין, כלומר עשויים לתמוך בפוקס. פראג' נחשב מוביל והוא נתמך ככל הנראה על-ידי חיים כץ.

למקום ה-24 תיכנס אישה חדשה. את המקום ה-25 של נציג הדרוזים צפוי לאייש איוב קרא. במקום ה-26 יהיה נציג הגליל והעמקים. על הכיסא מתמודדים כעשרה מתמודדים, כשמחיר הכניסה נמוך. בפעם שעברה נכנס ציון פניאן עם 1,000 קולות. חיים כץ תומך בשוקי אוחנה מצפת.

נציג מחוז הנגב והגליל יקבל את המקום ה-27. איציק דנינו ואנדרה אוזנה, בן דודו של סילבן שלום, הם המתחרים. דנינו נבחר בפעם הקודמת אך לא נכנס וכעת המחוז שלו קודם ברשימה. דיכטר ששוקל להתמודד במחוז זה ייתקל בקרב כמעט בלתי אפשרי מאחר שדנינו נתמך על-ידי חיים כץ. המקום ה-28 שייך למחוז ירושלים והמועמד המוביל בו הוא דודו אמסלם.

וישנה גם רשימת המתנה שמתחילה ככל הנראה ממקום 29, אם כי אי-אפשר לדעת. המקומות מ-29 והלאה שמורים לאישה חדשה, לעולה חדש (משנת 1983), למחוזות תל אביב, חיפה, מישור החוף, צעיר וכן הלאה. אללי אדמסו יוכל לספר למי שיגיעו למקומות הללו על ניסיונו כח"כ שכיהן בכנסת יום אחד בלבד.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  21/10/2012   |   עודכן:  22/10/2012
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אגד   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   איוב קרא / Ayoob Kara   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דן מרידור / Dan Meridor   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאלה יקירה   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זהבה גלאון   חיים כץ / Haim Katz   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוסי פלד   יוסי פוקס ושות', משרד עורכי דין / YOSSI FUCHS & CO, Law office   יוסי פוקס, משרד עורכי דין / Yossi Fuchs, Law Firm   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יריב לוין / Yariv Levin   לאה נס   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   מקסים אוקנין   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה צרפתי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ראובן אגסי   שאול מופז 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפריימריז יצאנו
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
666 כנסו
22/10/12 00:34
2
ישראלי מתפקד
22/10/12 08:56
 
666666666666
22/10/12 17:18
3
פשוט ברור וחזק
22/10/12 12:15
4
66666כנסו
22/10/12 18:22
5
דודי30
22/10/12 22:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מבול שמועות הציף את הזירה התקשורתית והציבורית לאחר שהשר משה כחלון הודיע ביום ראשון בערב על פרישתו מהחיים הפוליטיים. יודעי דבר ופרשנים מתנדבים הציעו שלל הסברים, מהציניים ביותר עד לנאיביים ביותר. הציניקנים טענו שמאחורי ההחלטה התמוהה של השר הצעיר, הנמרץ והפופולרי מסתתר סוד אפל. וכי למה יחליט פוליטיקאי בשיא כוחו לפרוש וללכת הביתה? הוא בטח יודע דבר שאנחנו לא יודעים. ודאי הסתבך או שמא טייקונים טמנו לו מלכודת. אם פוליטיקאי במעמדו מצוי בקו הבריאות והוא לא הודח מתפקידו במפלגה או ממקומו ברשימה - רק פרשת שחיתות או תביעה עתידית בגין הטרדה מינית מתקבלות כסיבה הגיונית לפרישתו מהמרוץ. איש לא יתנתק מרצונו מעטיני הזהב של השלטון.
21/10/2012  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
בבתי המרקחת ברחבי ארץ ובעיקר בבתי המרקחת הפרטיים המשתייכים לרשתות הקוסמטיקה וכדומה והממוקמים בד"כ בקניונים ומרכזים מסחריים, ניתן להבחין בתופעה הולכת וגוברת בשנים האחרונות: מאחרי הדלפק המכירות בו מסופקים התרופות לציבור הלקוחות הממתין בתור, ניצבים אחד ליד השני, ממש בצמוד ובאותו דלפק רוקחים לצד דיילי שירות ומכירות עד כי לא תמיד ניתן להבחין מי רוקח ומי לא.
21/10/2012  |  אלי אלון  |   כתבות
משמאל לכניסה לשער שכם אם מביטים עליו ממערב למזרח, ישנה כניסה קטנה ועלומה המובילה לעולם אחר. בכניסה רשום על שלט לא גדול מערת צדקיהו. נכנסתי לא בפעם הראשונה למערה מופלאה זאת אשר נחצבה, יש חוקרים האומרים בתקופת שלטונו של מלך יהודה צדקיהו. יש האומרים שאת חציבת המערה התחיל עוד המלך שלמה. לגבי ההשערה כי בימי המלך שלמה התחילה חציבת המערה, אפשר להפנות לספר מלכים א ,פרק ה : "וַיְהִי לִשְׁלֹמֹה שִׁבְעִים אֶלֶף נֹשֵׂא סַבָּל וּשְׁמֹנִים אֶלֶף חֹצֵב בָּהָר... וַיְצַו הַמֶּלֶךְ וַיַּסִּעוּ אֲבָנִים גְּדֹלוֹת אֲבָנִים יְקָרוֹת לְיַסֵּד הַבָּיִת אַבְנֵי גָזִית".
21/10/2012  |  אלכס לוין  |   כתבות
שני סרטים: "סוף המשמרת" ו"השופט דראד" הראשון מפתיע בדיוקן עצמי ותיעוד, ובסופו נשארת הדרמה והאנושיות; בשני האקשן חוגג
21/10/2012  |  משה ניסנבוים  |   כתבות
האם ניתן לרכוש כיום דירת שישה חדרים ב-412 אלף, שקל ודירת חמישה חדרים במחיר של 372 אלף שקל או לחלופין דירת ארבעה חדרים ב-324 אלף שקל? ואם כבר מדברים על מחירים "לא מציאותיים", אולי בכלל ניתן לרכוש דירת שלושה חדרים ב-281 אלף שקל?
21/10/2012  |  יעקב רייניץ  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
יעקב פרי: אני קרוב למעמד הביניים  /  איציק וולף
מופז: אולמרט, לבני, ואני טובים מנתניהו  /  איציק וולף
חושף תרמית א-דורה: מסיר תמיכתי מבנט  /  איציק וולף
קישוט עם כיפה  /  אלישיב רייכנר
בין קנאות דתית וקנאות חילונית  /  רפי לאופרט
נסיך הג'ל  /  אביתר בן-צדף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
נעם סולברג
נעם סולברג
דברי השופט נעם סולברג בטקס הסמכת עורכי דין חדשים, בבנייני האומה בירושלים [י' באדר ב' תשפ"ד, 20.03.2024]
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il