|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

הלוקחים ניצחו

אמריקה של אובמה הולכת לכיוון כלכלה מוכתבת מלמעלה, של חלוקת משאבים על-פי החלטת ועדה, של עילית רעיונית אחידה ועריצה היודעת טוב מכולם מה טוב בשבילם, ועוד יותר טוב - מה יחזיק אותה בשלטון. אבל ייתכן כי יהיו לכך גם תוצאות טובות - לנו
09/11/2012  |   יובל ברנדשטטר   |   כתבות   |   בחירות בארה''ב 2013   |   תגובות
הצדק החברתי גם ייראה וגם ייעשה [צילום: AP]

הצדק החברתי ניצח. בראכּ חוסיין אובמה חוזר כמנצח לבית הלבן, לאחר שמחץ את המתמודד מולו מיט רומני. אי-אפשר להאשים את רומני שלא ניחש מראש את מפלתו. הדברים הוקלטו ופורסמו. עכשיו זה רשמי. אמריקה היצרנית, החדשנית, היוזמת, המפרגנת למי שמשקיע ומסכן הון - הפסידה. אמריקה של סוציאליזם, של איגודים מקצועיים, דיכוי היזמות והחדשנות ושל התלות במערכות הרווחה - ניצחה.

ספינת הדגל של אובמה היא מערכת בריאות ממלכתית, והנס שבראש התורן הוא חלוקה מחדש של המשאבים. מאחורי הספינה הזו יש שובל של 16 טריליון ו-300 מיליארד דולר של חובות ממשל, שבספק אם ייפרעו. האופק שאליו היא שטה הוא 22 טריליון דולר של חוב לאומי שייפרע רק בפשיטת רגל רבתי של ממשלת ארצות-הברית. כיוון שחלק גדול מן העולם מחזיק באגרות חוב של ממשלת ארה"ב על תקן של בטוחה, ומאחר שמדובר באמצעי פיננסי המונח כבר היום על קרן הצבי, ומחר ייפול גם משם, מובטח לעולם אסון כלכלי וחברתי שקצה קצהו נראה ביוון.

הכלכלה הגלויה תרד למחתרת

על דגל החלוקה מחדש חקוקה הספרה 250. אלף. כל משק בית או בית עסק שהכנסתו השנתית ברוטו היא מעל 250 אלף דולר (שני רופאים, מכבסה, מכון רנטגן, חווה חקלאית וכדומה) ימוסֶה ביתר שאת. כל מעסיק המשלם משכורות ל-20 עובדים ומעלה יחוייב לספק להם ביטוח רפואי על חשבונו. כל רופא ייאולץ לקבל חולים בעלי כרטיס-מסכן, גם אם הוצאות העסק שלו גדלו עשרת מונים בתוך עשור. גדודים גדודים של פקחים מעשרות רשויות יבדקו כל עסק בשבע עיניים כדי להטיל עליו קנסות. הפיקוח על הבנקים יהודק, במיוחד בכל האמור לסירוב להעמיד אשראי למקבלי קצבאות. הצדק החברתי גם ייראה וגם ייעשה.

לא קשה לנחש מה יעשו בעלי העסקים. כל עסק המעסיק 20 עובדים ומעלה יפטר חלק מהם כדי להשליך מעליו את הוצאות ביטוח הבריאות בנוסף על אלו של הביטוח הממלכתי. משקי בית שהכנסתם מתקרבת למספר הקדוש 250 יצמצמו הכנסות, יפטרו עובדים, יורידו שעות עבודה, כדי להימנע מן הסף. 46 אחוז מן הרופאים שנשאלו אמרו כי יסרבו לקבל כרטיסי ביטוח של הביטוח הממלכתי ויעדיפו לקבל מזומן בלבד, ואם לאו - יסגרו את הבסטה. בביקורם השני ימצאו גדודי הפקחים כי העסק נסגר וכי הקנסות לא ישימים מחמת פשיטת הרגל שהכריזו בעליהם. המכבסות ייסגרו, המרכולים ייאטמו, מרכזי קניות יתייתמו משוכניהם, יזמים יימנעו מהגדלת העסק שלהם ויעדיפו מיקור-חוץ למדינות אחרות, מספרות יֵצאו מחנויות שכורות ויעברו לבתים פרטיים, מוסכים ייסגרו, הכלכלה הגלויה תרד למחתרת, ויישארו רק אותם מפעלים שהאיגודים המקצועיים שלהם הצליחו לסחוט טובות הנאה מאוצר המדינה לטובת המפלגה. איש לא ישקיע בבתי זיקוק, ולכן מחיר הדלק יזנק. חקלאים המעבדים חלקות ענק, המצדיקות השקעות בכלי עבודה ענקיים, יותירו את האדמה שוממת, ומחיר המזון יטפס אל על.
הדגל השני הוא צמצום ההוצאה הצבאית. 530 מיליארד דולר ייעלמו מן המערכת. מערכות נשק בפיתוח ייעצרו, רכישות ממדינות ידידותיות יבוטלו, ספינות שהוחל בבנייתן יישארו כשלדים, ספינות לשיפוץ וחידוש לא יחודשו, ערכות מיגון פסיבי לא יירכשו ולא יחולקו לחיילים, מספר האבידות באפגניסטן יזנק, מצב שיחייב נטישה מהירה של המערכה. חטיבות ואוגדות יבוטלו, חייליהן ישובו הבייתה לשוק עבודה מת. ללא כוח הרתעה אמריקני, תהיה התפרצות של הג'יהאד בכל העולם, מהודו ועד כוש, ובסופו של דבר גם בצפון-אמריקה, בעוד שהמודיעין האמריקני המסורס קשור בכבלי התקינות הפוליטית האוסרת להגדיר את הג'יהאד כאויב.

כיום, אחרי ארבע שנים של כלכלת אובמה, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה של אוכלוסיית ארה"ב נמוך מזה של ישראל. כן, ישראל, של החרדים, של הערביות, של יושבי הקרנות ושחקני השש-בש, נהנית משיעור השתתפות גבוה יותר בכוח העבודה מאשר ארה"ב של אובמה. בעוד ארבע שנים השיעור יהיה נמוך עוד יותר. מספר מקבלי הקצבאות בארה"ב צמח ב-50 אחוז בארבע שנים. הוא יזנק עוד פי-שניים בארבע השנים הבאות. מקבלי הקצבאות הם אלה שבחרו באובמה לעוד ארבע שנים, ואילו משלמי הקצבאות - ברומני. הנשים הרווקות שבאזורים מסוימים 70 אחוז מהן חד-הוריות שהורגלו בקצבאות נדיבות, בחרו באובמה. הנשים הנשואות בחרו ברובן ברומני. החלוקה של הבוחרים על-פי מפתח כלכלי היא חדה ביותר, והלוקחים ניצחו.

מעז ייצא מתוק

וכל זאת גם לטובה. לטובה, כי אמריקה שפשטה את הרגל לא תוכל לתחזק את האו"ם, את אונר"א, את USAID, ואת כל אותם ארגונים אנטישמיים המפעילים את האנרכיסטים חובבי-הג'יהאד כאן בישראל. אמריקה המרוששת לא תוכל לתחזק את הרשות הפלשתינית ואת כוחותיה מזויינים, ולא את מצרים וכוחותיה המזויינים, ולא את ירדן וכוחותיה המזויינים. והיהודים, כל אותם בוחרי אובמה, ימצאו את עצמם מול שוקת שבורה, מיסוי בלתי אפשרי, אנטישמיות גוברת שמתודלקת על-ידי שנאת ההצלחה, וג'יהאד ללא מעצורים. החלום האמריקני ידעך ויעלה מחדש את האפשרות שנראית להם היום בלתי סבירה - לשוב לארץ מכורתם.

מישהו זוכר את העלייה הענקית מברית-המועצות לשעבר, ומדוע עזבו היהודים את גן העדן הקומוניסטי, שבו ישבו אנשים חכמים בראש הפירמידה וידעו בדיוק מה טוב לכל אחד ומה ערכו של כל אדם בחברה? כי גן העדן היה לגיהינום. כי כלכלה מתוכננת מרכזית היא תיאוריה מופרכת. היא כישלון כלכלי וחברתי שורד רק באלימות. אמריקה של אובמה הולכת לכיוון של אותה כלכלה המוכתבת מלמעלה, של חלוקת משאבים על-פי החלטת ועדה, של עילית רעיונית אחידה ועריצה היודעת טוב מכולם מה טוב בשבילם, ועוד יותר טוב - מה יחזיק אותה בשלטון. בארה"ב של אובמה ג'יהאדיסטים אנטישמיים זוכים למקום של כבוד בשירותי הביון וזרועות השלטון, קרוב קרוב לאוזנו של הנשיא. למדינת קליפורניה יש חובות של 200 מיליארד דולר ללא כיסוי, שאותם הם חבים לגמלאים ולקצבאים שהיו עובדיה. העיר סטוקטון כבר הכריזה על פשיטת רגל וחדלות פירעון לכל התחייבויותיה כלפי עובדיה. האם היהודים ימתינו לחלוקה שווה גם של נטל תשלום החובות הללו עליהם? ייתכן. אבל סביר שינוסו על נפשם ככל שמשטר אובמה יפעל להשגת צדק חברתי דרך חלוקה מחדש של העושר שבו הם עצמם מחזיקים.

בהפוך על הפוך, הפוליטיקאים הישראלים המנסים להפיק הון פוליטי מן התיעוב ההדדי הקיים בין אובמה לנתניהו, מאיצים את התהליך של הוצאת מתוק מעז.

באו לקלל ויצאו מברכים.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  09/11/2012   |   עודכן:  09/11/2012
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלוקחים ניצחו
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שטחנה את הרוב.
9/11/12 19:41
 
ליאור צפון גלזגו
10/11/12 18:22
2
יואל קורנבלום
9/11/12 19:42
3
דאגנית
9/11/12 21:15
4
גילה פ.
9/11/12 22:06
 
צנחן
10/11/12 00:19
5
הניה
9/11/12 22:10
6
פרופ אליהו בן-חנן
9/11/12 23:35
7
מאמר נהדר
10/11/12 01:50
8
אלון פלג
10/11/12 03:33
 
צנחן
10/11/12 05:15
9
כמה שהיית
10/11/12 05:16
 
מבין באמריקה
10/11/12 08:17
 
מלש
10/11/12 09:34
 
דר יובל
12/11/12 23:11
 
אוכלי חינם?
12/11/12 23:20
10
דן ה
10/11/12 07:08
11
ממש אחלה
10/11/12 10:32
12
מגלה סודות
10/11/12 18:45
13
ירון זכאי 1
11/11/12 00:15
14
קבל תיקון
12/11/12 09:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעוד שמדינות ערב שקועות באבטלה ובבערות, מנסה ישראל לפתוח אליהן צוהר דרך הפייסבוק
09/11/2012  |  מנשה שאול  |   כתבות
ההתרחשויות שהתעוררו בדירקטוריון מזרחי טפחות עם פרישת יו"ר הבנק, יעקב פרי, בסוף אוקטובר, אינן פוסקות. אחרי הפרסומים בתחילת השבוע הנוגעים לסיבות שבגללן הודח אברהם (בייגה) שוחט מהדירקטוריון על-רקע מאבקי כוחות בין בעלי השליטה, הגיעה טיוטת דוח ביקורת של בנק ישראל, שלפיה דירקטורים בבנק העדיפו את טובתם האישית - הכרוכה בשמירת מאזן הכוחות בין בעלי השליטה בבנק - על פני טובת הבנק. ברקע עולים פרסומים שלפיהם בעלי השליטה מנסים לקדם את המנכ"ל אלי יונס לתפקיד היו"ר.
09/11/2012  |  חגי עמית  |   כתבות
לא רבים מכירים את קונרד מוריס (71) הדואג לשמור על פרופיל אישי ועסקי נמוך. אבל כמעט כל ישראלי יודע בימים אלו מיהו חתנו: שלמה בן-צבי, המו"ל של מקור ראשון, שקנה בשבוע שעבר את מעריב, ושלח (יום ה', 8.11.11) מכתבי פיטורין למאות מעובדיו. האם ובאיזו צורה קיים קשר בין מוריס, בן-צבי, מקור ראשון, ועכשיו אולי גם מעריב?
09/11/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
אנו בתוך רצועת זמן שתימשך עד יום רביעי (14.11.12), בה המציאות אינה ריאלית ומכילה גם חוסר החלטיות, והצורך הוא לגונן על חלקת האלוהים הקטנה של כל אחד מאיתנו. סביב התאריך 12.11 התקשורת תהיה יותר ערנית, לאו-דווקא סביב נושא מסוים. המגמה תישא אופי של פטפטת ובזבוז זמן על שיחות סתמיות.
09/11/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
1. בעימות בין אובמה לרומני ניצחה הרומנטיקה. רומני הציע דם יזע ודמעות; אובמה הציע רומנטיקה וכריזמה. כמו כולם, גם אני נסחף בהתלהבות לנאומיו של אובמה. "הופעה". בגל"צ ניגנו לכבוד הניצחון "הוטל קליפורניה" ו"דמיין" של ג'ון לנון. זה עובד. זה תמיד עבד. זה חלק משורש הבעיה אצל הימין השמרני. אנשים מחפשים תקווה, גם אם היא לרגע. תקווה עכשיו. שלום עכשיו. משיח עכשיו. מה זה משנה, תן לחלום. את החשבון נשלם אחר כך.
09/11/2012  |  דרור אידר  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב 2013  /  מי ומי    / 
"ניצחונך - הבעת אמון במנהיגותך"  /  איציק וולף
נתניהו: "יחסינו הבטחוניים איתנים כסלע"  /  עידן יוסף
סוד הכריזמה של אובמה  /  קווה שפרן
הסקרים מעצבנים אותי  /  יאיר דקל
אמריקה, לאן הולכים מכאן?  /  נורית גרינגר
במהירות הברק  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת    החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il