|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

רצון טוב

"אם אנחנו נאפשר סתימת פיות ולא משנה מה הדעה של אותו אחד שאומר אותה, לדעתי זה באמת הרס הדמוקרטיה". הפרוטוקלים נחשפים: פרשת "סדר יום" ומנחם בן
13/11/2012  |   אורן פרסיקו   |   כתבות   |   העין השביעית   |   תגובות
המגיש המאזן מנחם בן [צילום: פלאש 90]

הנושא המרכזי בשתי הישיבות של מליאת רשות השידור, שפרוטוקוליהן הועברו לעמותת הצלחה לאחר שבמשך תקופה ארוכה סירבה הרשות לשחררם לציבור, היה השינוי שביצעה הנהלת הרשות בתוכנית הדגל של קול-ישראל, "סדר יום". מנחם בן, ואחריו דמויות אחרות, צורפו לקרן נויבך כמגישים אורחים, "מאזנים". מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, הסביר בישיבה משלהי חודש יולי את הרקע להחלטה להתערב באופן בוטה בתוכנית הפופולרית של רשת ב'.

"אנחנו מחויבים לשמור על האיזון בתוכנית, אנחנו לא יכולים", אמר. "התאפקנו, היו שיחות, כדי שהאיזון יישמר היו שיחות של המנהלים עם השדרת, אנחנו ניסינו לא להיגרר לפינה הזאת, אבל זה לא עזר. אני רוצה שתדעו את הדברים האלה, היו שיחות, מנהל הרדיו מיקי מירו ניהל איתה שיחות ארוכות על הנושא הזה תקופה ארוכה, יש רישומים ויש פרוטוקולים של הכל, אנחנו ניסינו לא להגיע למצב הזה שאנחנו נצטרך לאזן את זה בכוחות עצמנו, אבל זה לא עזר, התלונות הצטברו, אנחנו לא יכולים למעול בתפקידנו הציבורי ולא לבצע את תפקידנו כמנהלים ששומרים על האיזון". בין היתר הזכיר בן-מנחם כי "רק השבוע קיבלנו תלונה מחיים רמון על התוכנית הזאת". התלונה, יש לציין, נדחתה על-ידי נציב תלונות הציבור שמונה על ההנהלה הנוכחית של הרשות.

מנהל הרדיו ד"ר מיכאל (מיקי) מירו תיאר את החלטתו לשיבוץ מנחים נוספים ב"סדר יום" כמהלך שנועד "לעשות הטריה של השידור, להביא עוד משהו לתוך השיח של השידור". מירו הבהיר כי כל אחד מהמגישים החדשים אינו מינוי קבוע, אלא "מנחה אורח, אורח, זה הכל, אורח פורח".

באשר לעצם ההחלטה הפתאומית לצרף לתוכנית מגישים "מאזנים", הסביר מירו כי מאז שנכנס לתפקידו קיבל תלונות על "סדר יום", כמו גם על תוכניות אחרות, מאנשים שלטענתם לא הסכימו להעלות אותם לשידור. אשר לשיחות שקיים עם קרן נויבך אמר מירו: "אני לא אכנס למה היו השיחות האישיות עם קרו נויבך כי זה לא רלוונטי, אבל הכל מתועד, הדברים האלה נאמרו לה וגם בחצי הודאה היא הודתה בדברים האלה. זאת אומרת בשיחות שהיו היא גם הבינה על מה אני מדבר, אלה לא היו דברים מופרכים ולא מובנים". יש לציין כי תיעוד כזה מעולם לא ראה אור. פרוטוקולים או הקלטות של השיחות שנערכו, לטענת מנהלי רשות השידור, עם השדרנית נויבך, ובהן פירוט של התלונות הרבות, לכאורה, וההודאה ("חצי הודאה"), מעולם לא פורסמו.

בהמשך הגן מירו על החלטתו ותקף את חברי המליאה. "יושב יוני בן-מנחם, יושב מיכאל מירו", אמר מירו, "אנחנו לוקחים אחריות על ההחלטות שלנו, אני לא אומר הכביש עקום, הבמה עקומה, אני אומר שאני קיבלתי החלטה, אני חושב שהיא החלטה נכונה וראויה ובוא נשפוט אותה. לא יכול להיות מצב שבזמן שאני מקבל החלטה, אני צריך לקרוא בעיתון 'הארץ' מכתב שהמוסדות שאני חי בתוכם כותבים נגדי".

חבר הוועד המנהל יעקב בורובסקי, לעומת זאת, הביע ביקורת על השינויים בתוכנית. "זה רע מאוד, כל מה שקרה עכשיו עם הסיפור של קרן נויבך הוא לא מוסיף כבוד", אמר. "טעתה ההנהלה שאין מוקש שהיא לא עולה עליו בתחום הזה. נא לחשוב מאה פעמים לאיפה אנחנו מגיעים".

לסתום פה ולהרוס תוכנית

הישיבה השנייה שדנה ב"סדר יום", מה-8.8.12, נפתחה בדברים שנשאה השופטת (בדימוס) כהנא. "אני מרגישה שבסיפור הזה, ככה אני מרגישה, שאנחנו באמת נאבקים על הדמוקרטיה", אמרה. "יגידו פה מה שרוצים, כל מי שרוצה, האמת כפי שאני רואה אותה, שמנסים לסתום פיות. אנחנו נציגי ציבור, וכל מי שפה מייצג איזושהי נגזרת מהציבור הישראלי, אני לכאורה נבחרתי כנראה כמייצגת איזשהו מגזר, יש פה אנשים מדהימים שהכרתי בשבועיים האחרונים, אחרים שמייצגים אחרים, אם אנחנו נאפשר סתימת פיות ולא משנה מה הדעה של אותו אחד שאומר אותה, לדעתי זה באמת הרס הדמוקרטיה.

"[...] אנחנו כנבחרי ציבור, אם יש תוכנית טובה שעומדת בקריטריונים של שידור ציבורי כפי שאני רואה אותה שאנחנו הגדרנו אותו, והציבור רוצה להאזין לה, אין שום סיבה בעולם שיהרסו אותה, זה פשוט לא יכול להיות [...] שההנהלה תשבץ במשבצות אחרות, במשבצות דומות, מה שהם רוצים, אני לא מתערבת בזה, שישבצו אנשים אחרים שיביאו את הדעות של כל אחד מהמגזרים שאתם רואים פה, אבל אל תסתמו את הפה למישהו שמביא דעה טובה ואינטליגנטית ואחראית.

"[...] אני מסכמת ואני אומרת, אני חושבת שזאת חובתנו לדון בתוכנית הזאת, אני באמת רואה בזה, אמיתי, פגיעה בדמוקרטיה אם אנחנו ניתן שלא להביע דעה, קרן מביעה דעה אמיצה וחשובה, אני חושבת שההנהלה חייבת למצוא מגישים אחרים שיביעו דעות אחרות ושונות ויביאו סדר יום שונה ויביאו אג'נדות שונות למרחב השידור הציבורי, אבל לסתום פה או להרוס תוכנית בדרך כזאת או אחרת שתסתום את הפה, זאת לא הדרך".

בהמשך הישיבה הזכירה כהנא למשתתפים כי בישיבה הקודמת "אמיר [גילת, יו"ר הרשות] התעקש וכמעט הלכנו ראש בראש, הוא ביקש שלא תהיה הצבעה כי הוא האמין, הוא אמר מלים כמו 'אני מאמין שההנהלה שמעה את הדברים והיא תיקח את זה לתשומת לבה'. [...] למחרת מפנה מישהו את תשומת לבי שתוך כדי, לפני אחרי הישיבה, יצאה הודעת דוברת מסודרת שמנחם בן ימשיך להגיש. וזה היה תוך כדי דיון במליאה, תוך כדי דיון בישיבה בלוד. חני הזכירה את זה. כך שהרצון הטוב היה, מה לעשות שההנהלה לא לקחה אותו".

"אני לא זוכר בדיוק כרגע"

בישיבה זו, השנייה במספר, הרחיב בן מנחם לגבי הסיבות להחלטה להתערב בתוכנית. "כמה שבועות אחרי שנכנסתי לתפקיד כמנכ"ל", אמר, "[...] התחילו להגיע אלי תלונות על התוכנית הזאת שנקראת סדר יום, פניתי אל מנהל הרדיו, ביקשתי ממנו לטפל בדברים האלה. [...] אנשים שפנו אלי, גם מאזינים וגם אנשים שלא מאזינים, אנשים שרצו להתראיין בתוכנית, שאמרו שהיא חד-צדדית, התקשרו אנשים, אני הפניתי אותם למנהל הרדיו, הפניתי אותם לאומבודסמן, אמרתי להם זאת הדרך, תפנו לגורמים המקצועיים שאחראים על העניין הזה.

"דיברתי עם המנהל, ביקשתי ממנו לטפל בדברים האלה, במקביל אחרי כמה שבועות דיווח לי מנהל הרדיו שגם אליו מגיעות תלונות בעניין הזה, של חוסר איזון בתוכנית, ביקשתי ממנו להיפגש עם קרן ועם העורכת שלה ולהסביר את העניינים האלה, להציג בפניהם את הטענות ולנסות להגיע איתם להבנות שיאזנו את התוכנית, שהתוכנית תהיה מאוזנת.

"מהדיווחים שקיבלתי הוא קיים כמה מפגשים עם קרן ועם הצוות או עם העורכת, אני לא זוכר בדיוק כרגע, הדיווחים שאני קיבלתי היו על דיאלוג נעים, לא דיאלוג בעייתי והבטחות שהאיזון ישמר. זה היה לאורך כל הדרך. בפועל, ודיווחו לי המנהלים של הרדיו שנכון, היא הבטיחה את הדברים האלה אבל היא לא עומדת בהבטחות האלה. כל התהליך הזה התרחש על פני כמה חודשים.

"בסופו של דבר כשהבנתי שהמצב לא משתנה אנחנו כינסנו ישיבה אצלי בהשתתפות מיקי מנהל הרדיו ויאיר מנהל רשת ב' להתייעץ איך אנחנו מאזנים את התוכנית והגענו למסקנה שאולי כדאי להנהיג דבר שהיה מקובל עשרות שנים ברדיו, גם בתוכניות האלה של הפריים טיים [...] בתוכניות שהיו לפני קרן היה מנחה אורח והחלטנו שאנחנו נכניס לשם מנחה אורח. זה פחות או יותר התהליך".



יש לציין כי נציב תלונות הציבור, דדי מרקוביץ', הכין עבור ישיבת המליאה תמצית דיווח אודות התלונות הרבות, כביכול, נגד "סדר יום". לפי הנציב, שמונה בתקופת בן מנחם, "מתחילת 2012 הגיעו לממונה על קבילות הציבור 24 פניות נגד קרן נויבך (12 בגלל חוסר איזון בתוכניתה). אף תלונה לא נמצאה מוצדקת", לעומת זאת, "מאז שהצטרף לתוכנית 'סדר יום' מגיש אורח – התקבלו אצלי 30 פניות כנגד המהלך".

עוד נכתב בתמצית הדיווח של מרקוביץ' כי "בשנת 2011 קבלו נגד נויבך 37 מאזינים – רק חמש תלונות נמצאו מוצדקות על-ידי הממונה מר אלישע שפיגלמן – לאחר שקראה לנציגת משרד הרווחה שהתראיינה בתוכנית 'גב' ביורוקרטיה'; לא נתנה תגובה ראויה לטייקון אילן בן דב; ולקתה בחוסר איזון בדיון על שירת נשים בצה"ל (שלוש פניות בנושא שהגיעו דרך האגודה לזכות הציבור לדעת). לשם השוואה ריכזתי תלונות שהגיעו למשרד הממונה על תוכניות האקטואליה הנוספות: כנגד 'הכל דיבורים' הגיעו בשנת 2012 שמונה עשר תלונות (15 מהן היו במחאה על דבריה של אילה חסון בעניין הדרת הנשים). כנגד 'בחצי היום' הוגשו שלוש תלונות בלבד (כולן דרך האגודה לזכות הציבור לדעת בעניין איזון והבעת דעה אישית בשידור). פנייה אחת בלבד נמצאה מוצדקת - כנגד 'יומן הבוקר' ואריה גולן הוגשו 19 תלונות בשנה זו. שלוש בלבד נמצאו מוצדקות – גולן הביע את דעתו בשידור".

בתגובה לתמונת המצב שעלתה מנציבי תלונות הציבור, העיר מירו כי אין להסיק מדחיית תלונה כי לא הייתה מוצדקת. לדבריו, "האומבודסמן מטבעו בא להגן על הארגון וזה בסדר", אמר מירו. "נכון שהוא צריך לאזן בין האינטרס של האזרח המתלונן לבין האינטרס של הארגון, אבל יש בו אלמנט, [...] בדרך כלל האומבודסמנים באים מהדיסציפלינה של עיתונאות, אז יש בהם איזה נטיה לאמפטיה, הם לא אנשים מנותקים".

גם עובדות אחרות עליהן העידו מנהלי רשות השידור, אינן עולות בקנה אחד עם המציאות: כך אמילי עמרוסי מעולם לא הייתה מגישה אורחת ב"סדר יום", ולא התקיימה פגישה של בן מנחם או מירו עם צוות התוכנית.

כשהגיע תורו של מירו, ביקש מנהל הרדיו מחברי המליאה להקשיב לו ב"אוזניים קשובות ולב פתוח". "גם המנכ"ל, גם אני, גם יאיר קורן, אנחנו בשליחות ציבורית", הסביר. "אנחנו עובדים ברשות השידור, באנו לתפקיד הזה מתוך שליחות מקצועית. [...] אנחנו באים לעשות את העבודה המקצועית כי אנחנו שליחי ציבור. אני עם ניסיון של 35 שנה, מ-1978, ד"ר למדע המדינה, פיתחתי את עצמי, גידלתי את עצמי ויש לי פה מערכת של שיקולים שבאה הכל מתוך ראייה מקצועית".

"לא פגענו בקרן אישית", הוסיף מירו בהמשך הישיבה. "בסך-הכל הוספנו מנחה אורח ודיברתי איתה ואני הבנתי מהשיחה הפנימית שהייתה בינינו שהיא לא אוהבת את זה אבל היא תבלע את זה ואחר כך היא הביעה מחאה על הנושא של מנחם בן. בסדר, אז בסופו של דבר מנחם בן משדר? לא, החלפנו, בסדר, אז נענים".

עם הד"ר מירו בטל בייגלס

לאחר תיאור השתלשלות האירועים מנקודת המבט של הנהלת רשות השידור, קיבלה נויבך את רשות הדיבור והכחישה מכל וכל את התיאורים העובדתיים שסיפקו מירו ובעקבותיו בן מנחם. "אני בחצי שעה האחרונה הרגשתי שהלינץ' נעשה בי", אמרה נויבך. "[...] תסלחו לי שהדופק שלי עולה, אני כועסת, אני רותחת ואני נעלבת".

"אני נפגשתי עם מיקי מירו שלוש פעמים באופן אישי מאז שהוא נכנס לתפקיד. פעם אחת במזנון של הרדיו בתל אביב לשיחת חולין של חצי שעה שבה דיברנו בעיקר על התואר שלי ואולי אני אחזור ללימודים ואולי אני לא אחזור ללימודים והתוכנית שאני עושה, כמה זה נחמד וצריך לדבר וכך הלאה. פעם שניה בהערכת העובד שלי ביחד עם יאיר קורן, ששם קיבלתי את הציון 88, נמסר לי שזה ציון גבוה. באותו דיון לא הועלתה המילה איזון ולו פעם אחת, לא נמסרו לי תלונות, לא נאמר לי שאני צריכה לאזן או לשפר או לגוון. אמרו לי שאני מגישה אינטליגנטית, רחבת יריעה, שיש לי הרבה מה להציע. מיקי העיר אכן שלפעמים אני קצת קצרת רוח עם מרואיינים כאלה ואחרים, אני מקבלת את ההערה [...] גם נאמרו לי עוד שתי הערות, שאני מדברת מהר מדי - אני מקבלת, ושיש לי לפעמים שגיאות בעברית במספרים. דני זקן ישב שם, הוא עד לכל הדברים, אני מניחה שגם יש הקלטה או סטנוגרמה".

"הפגישה השלישית שהייתה לי איתך הייתה בבית הקפה טל בייגלס ב-18.7, יום רביעי, לפני שלושה שבועות, בשבע וחצי בבוקר קיבלתי ממך סמס אם אני יכולה לפגוש אותך אחרי התוכנית. בעשר וחצי פגשתי אותך אחרי התוכנית. שם, אחרי ששוב אמרת לי כמה שאני נהדרת ואינטליגנטית ומצוינת ועושה תוכנית נהדרת ואנשים מאוד אוהבים אותי, אבל יש כמה אנשים שאני מרגיזה אותם ולכן 'צריך לשים לידי מגיש מאזן עם דעות שמרניות'. זה היה הציטוט. במשך חצי שעה ניסיתי להבין במה מדובר, מי האנשים, למה, מה מוביל לזה, למה אנחנו לא יכולים לשבת ולדבר על זה. אמרת לי משהו בסגנון 'אני לא רציתי להגיע אגב למקום הזה, לא רציתי להגיע', אבל בשלושה שבועות האחרונים אף אחד לא דיבר איתי, אף אחד, אף אחד לא שאל את דעתי על מה שקורה.

"[...] לא הבנתי, לא הבנתי מה זה לאזן במגישים שמרניים, לא הבנתי ובתום החצי שעה גם לא הבנתי. אבל מיקי אמר לי, בואי נדבר, נראה מה עושים. אמרתי לו, אני לא אוהבת את זה, זה לא מקובל עלי, אבל בסדר. למחרת אני מקבלת טלפון שנבחר המגיש הראשון לשבת לצידי, אנחנו מדברים על יום חמישי כשהתוכנית היא ביום ראשון, קוראים לו מנחם בן.

"[...] אני אמרתי למיקי וליאיר והיה לי ברור שזה מה שיקרה, שהרשות כרשות השידור הציבורית תספוג אש מכל כיוון על העניין של מנחם בן, גם אם יש מקום לדבר הזה ולטעמי אין מקום והסברתי לכם למה לטעמי אין מקום, כי אני לא עוסקת בנושאים שצריך בהם איזון והמרואיינים שלי מספיק מאוזנים ומספיק מגוונים, זאת העבודה שלי, אבל גם אם החלטתם ללכת על הדבר הזה והחלטתם ללכת על זה בדרך של לעשות את זה בצ'יק צ'ק מהיום למחר כאילו זה הדבר הכי חשוב כרגע ברשות השידור, אין שום דבר אחר, אין שום דבר יותר בוער, רק לשים מגיש לצד קרן נויבך, אז מכל האנשים בעולם לקחת אדם שקוראים לו מנחם בן?

"לקחת אדם שעף מקשת ורייטינג, לקחת אדם שהדעות שלו נגד רבנים אורתודוכסיים מכאן ונגד הקהילה ההומו לסבית מכאן, עם הדעות הכי קיצוניות שניתן להעלות על הדעת? את מי הוא מייצג בדיוק? ואני הזהרתי שיהיה כעס ציבורי ואמרתי שזה יגרום נזק לרשות וזה קרה.

"[...] כמובן שכל השלושה שבועות האחרונים האלה, ויעיד השידור, השידור התנהל באופן נקי, אף אחד לא הרגיש לא את הבטן שלי ולא את העצבים שלי ולא את התחושה שדורכים עלי ולא את התחושה שהמנהלים שלי דורכים עלי. מיקי, מה אתה צוחק? למה? מה עשיתי? מה עשיתי לכם שהדבר הכי חשוב בעולם מבחינתכם זה לרמוס אותי ואת העבודה של הארבע שנים האחרונות? למה? מה קרה? הכעס הוא גם בגלל שאף אחד לא דיבר איתנו שלושה שבועות, אף אחד, כל ערב בשבע בערב טלפון, המאזן הבא הוא, המגיש הבא הוא, מחר זה יהיה מאיר עוזיאל, מחר זה יהיה ארז ביטון, מחר זה יהיה מרדכי קידר, אנשים שהגיעו ולא הבינו למה הם מגיעים.

"[...] אתה אומר שזה לא בית משפט, אני מרגישה שעושים לי משפט כבר שלושה שבועות בלי לדעת בכלל על מה ולמה. מאוד חשוב לי לומר מבחינת העובדות, לא התנהל איתנו דיון, התלונות אם היו כאלה לא הועברו אלינו, בכל השנה הזאת לא התקיים איתנו שום דיאלוג על מה שמיקי תיאר כאן כמקרה קטסטרופלי של תוכנית שנמצאת בבעיה עצומה, כל הדבר הזה מעולם לא עלה על השולחן. לא עלה, לא בשיחות איתי ולא בשיחות עם מירית [הושמנד, עורכת "סדר היום"], לא היה, כל ההליך הזה שאתם מתארים שבו, אמר כאן יוני בתחילת הדברים, דיברו איתי ולא עשיתי את מה שביקשו ממני, לא היה ולא נברא".

פעילות מאחורי הקלעים

כאשר רשות הדיבור חזרה לבן מנחם, הבהיר מנכ"ל הרשות לחברי המליאה כי "כמו שלכם יש חובה ציבורית ואנחנו מכבדים אותה, לנו יש חובה ניהולית". לדבריו, "כל עוד מסמך נקדי הוא בתוקף ולא שונה אנחנו חייבים לשמור עליו. אנחנו חייבים לתת את ההסבר לציבור מדוע אין איזון בשידורים, אנחנו חייבים לתת את ההסבר הזה לציבור.

"[...] אנחנו אלה שעומדים בפרץ, אנחנו אלה שעומדים בשורה הראשונה בחזית, אנחנו סופגים את האש. לא אתה מקבל את הטלפונים על חוסר איזון בשידור ותאמין לי לא נעים לקבל את זה, לא נעים לשמוע קללות וצרחות של אנשים וכשמתקשרים מאזינים אני עונה להם. אני חושב שזאת חובתי הציבורית לענות למאזין גם אם אני מנכ"ל רשות השידור. ואם מחייגים אלי לסלולרי אנשים שמשיגים את הטלפון שלי אני לא מנתק להם ואומר להם רבותי תפנו לאומבודסמן, אני שומע אותם ומתייחס אליהם, כי זאת חובתי הציבורית לעשות. אני זה שעומד בפרץ בקו הראשון ומנהל הרדיו ומנהל רשת ב', אנחנו סופגים את האש הזאת".

בתשובה לשאלת וופא זועבי פאהום "אך איך חשבתם שמנחם בן הוא הדבר שהכי מאזן?", אמר בן מנחם "הייתה פעילות מאחורי הקלעים, אני לא רוצה להרחיב על זה כרגע".

רשימות קשורות:

- "'פראבדה' לא היה עושה זאת טוב יותר"
- הרפורמה ברשות השידור על קצה המזלג
- מי לא צריך שידור ציבורי?
- זכות הציבור לדעת?
- הטאלנטים של ה-BBC

תאריך:  13/11/2012   |   עודכן:  13/11/2012
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רצון טוב
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
666 כנסו
13/11/12 18:37
2
חוסר האיזון שלה
14/11/12 19:02
3
דן ה
16/11/12 03:48
4
ציונית
16/11/12 08:59
פורום: העין השביעית כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לכל איבר בפנים תפקיד משלו בעיצוב המראה הכללי, אך השפתיים, בניגוד לאיברים אחרים, אינן סטטיות אלא דינמיות ועל כן הן משנות כל העת את המימיקה בפנים - מחיוך לצחוק, להבעת רוגז או עצב, וכמובן נעות כשהן משמשות לדיבור, אכילה ושתייה וכדומה. השפתיים נתפסות כחושניות, סקסיות ואפילו מפתות, ועל כן כל פגם קטן בהן או אי שלמות, גורמים לנו פחות להזיז אותן ופחות לחייך.
13/11/2012  |  ד"ר להבית אקרמן  |   כתבות
טענות לניהול לא תקין, סתירות מהותיות בין גרסאות מנהלים לעובדים והאשמות חריפות על רדיפה מחד ודורסנות מאידך. כל אלה עולים מתוך שני פרוטוקולים של ישיבות מליאת רשות השידור שהועברו לאחרונה ליועץ המשפטי של עמותת הצלחה, עו"ד אלעד מן. הפרוטוקולים מתעדים שתי ישיבות מליאה שעסקו בשיבוץ מנחם בן כמנחה לצד קרן נויבך בתוכנית "סדר יום" של רשת ב', והם הועברו לעמותת הצלחה בעקבות פנייתה לממונה על חוק חופש המידע ברשות השידור (על הקושי לקבל מידע מרשות השידור ראו כתבה נפרדת).
13/11/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
לרגל יום המודעות למחלת הסוכרת החל השבוע, מפזרת ד"ר ליאנה טריפטו-שקולניק, רופאה בכירה ביחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכר במרכז הרפואי הלל יפה, את הערפל מסביב למיתוסים ועובדות הקשורות למחלה.
אהוד בנאי מפתיע באלבומו החדש "באופק אחר" עם מנגינה קלאסית מיוחדת ועיבודים טובים גם האחים ולדמן עושים עבודה מצוינת בדיסק שירי השבת שלהם, ומביאים לא רק לחנים מוכרים אלא גם חדשים לצד ישנים
13/11/2012  |  משה ניסנבוים  |   כתבות
ארגונים קטנים וגדולים במשק הישראלי היו יכולים להימנע מהפסדים כספיים עצומים ואפילו מחדלות פירעון, במידה והיו מנהלים את הסיכונים שלהם באופן מושכל ולא מסתמכים על שיטת ה"יהיה בסדר" - כך קובע חיים כהן, מנכ"ל D&B העומד מאחורי הקמת האיגוד הישראלי למנהלי סיכונים
13/11/2012  |  חובב לויטס  |   כתבות
זרועו הארוכה  /  אורן פרסיקו
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
גדול עליהם  /  אורן פרסיקו
40% נשים  /  אורן פרסיקו
עניין לציבור  /  טל שניידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il