|   15:07:40
דלג
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

עמוד ענן של בחירות

את ביה"ח באשקלון עדיין לא מיגנו, אבל את 100 מיליון השקלים עבור האוניברסיטה באריאל כבר תקצבו. עוד לא עבר שבוע מאז שר האוצר הכריז על כך שבמהלך הקדנציה הזו "הכפלנו" תקציבים להתנחלויות. כסף למיגון בדרום - אין. כסף להתנחלויות - אין גבול! בשבוע שעבר נמחקו 27 מיליארד שקל שהפכו להטבת מס לטייקונים, אבל כסף לכיפות ברזל - אין. הממשלה מעדיפה תושבים מפוחדים. הפחד נמכר והביטחון מביא מנדטים
15/11/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
ראש הממשלה בנימין נתניהו. האמת יוצאת לאור [צילום: פלאש 90]

חיסול מוצדק

כדי למנוע אי-הבנות, החיסול של אחמד ג'עברי מוצדק. אפילו על-פי הקריטריונים של בית המשפט העליון בנוגע לסיכולים ממוקדים, אחמד ג'עברי הוא מטרה לגיטימית לחיסול מפני שהוא אמון על המערכת של החמאס המיועדת לפגיעה באזרחי ישראל.

מלבד שחקני ההתקפה על ישראל בנבחרות הנגדיות, ולצידם, שחקני זירת הצביעות של הדיפלומטיה העולמית, אין חולק על הלגיטימיות של החיסול הזה. יפה לכך שעה קודם, שנה קודם, הרבה שנים קודם. אז, למה עכשיו?

למה עכשיו?

תושבי הדרום חוטפים מטחים כבר כמעט שלוש שנים. לאחר עופרת יצוקה של אולמרט, הייתה להם שנה של שקט מופתי. מאז - בעיקר הידרדרות מתמדת. קצב הירי, קצב ההברחות, קצת החימוש והביצור, ואפילו קצב הבנייה של המרחבים המוגנים בעזה - היה גבוה פי כמה מקצב הבנייה של המרחבים המוגנים בצד הישראלי.

אני מאוד רוצה להאמין שלא מדובר בהחלטה הנובעת מצרכים פוליטיים של הוכחת "זיקפה לאומית" ערב בחירות לצורך הסטת תשומת הלב מן המחדלים בכל החזיתות. אולמרט נכנס לעופרת יצוקה לפני ארבע שנים בדיוק. זה היה ערב בחירות. ראש הממשלה הנוכחי הופיע בפאתי העיר אשקלון והכריז ש"אנחנו" (ממשלה בראשותו) "אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של החמאס... נחזיר את הביטחון..."

אני מאוד רוצה להאמין שאין להסלמה הזו קשר להבטחה ההיא. מאוד רוצה. ממש לא מצליח.

הדרום מול המזרח

כולנו רוצים לחיות במדינה שבה אנחנו סומכים על הרשויות הממלכתיות שתדענה לטפל בדברים החשובים, לתעדף על-פי סדר-עדיפויות נכון, ולתקצב בהתאם.

את בית החולים באשקלון עדיין לא מיגנו, אבל את 100 מיליון השקלים עבור האוניברסיטה באריאל כבר תיקצבו. עוד לא עבר שבוע מאז הכריז הדוקטור לפילוסופיה, שר האוצר יובל שטייניץ, על כך שבמהלך הקדנציה הזו "הכפלנו" (כך במקור, וכפי הנראה מדובר בו ובשר העל לכלכלה, הלא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו), 'הכפלנו' תקציבים להתנחלויות. כסף למיגון בדרום אין. כסף להתנחלויות - אין גבול! בשבוע שעבר נמחקו 27 מיליארד שקלים שהפכו להטבת מס לטייקונים, אבל כסף לכיפות ברזל אין. הממשלה מעדיפה תושבים מפוחדים. בלי פחד, אי-אפשר למכור ביטחון. בלי צרכי ביטחון, אין מנדטים בקלפי. הציבור רוצה מחאה חברתית כדי לחיות טוב? שילמד להסתפק בביטחון של הזכות לחיות.

אלימות היא מפלטו של האילם

אצל נתניהו כמו אצל נתניהו. כל אחד שומע ממנו את מה שהוא צריך לשמוע. ואז, הוא צריך רק לוודא שבעלי ההבטחות הסותרות לא נפגשים זה עם זה. כאשר בני שיחו נפגשים זה עם זה, האמת יוצאת לאור. אובמה וסרקוזי דיווחו זה לזה על סלידתם מנתניהו. קנצלרית גרמניה כועסת על הולכת השולל בנוגע להתנחלויות. ביל קלינטון מתייחס אליו כאל "אסון". שר ההגנה האמריקני כינה אותו "כפוי-טובה".

איני חסיד של אמירות אפוקליפטיות כדבר שבשגרה. אך השגרה היא המדרון האפוקליפטי ביותר אם אין מודעות להידרדרות הזוחלת. כדור השלג של יחסי החוץ של ישראל הגיע לנקודת הכרעה. אלימות היא מפלטו של האילם. הדיפלומטיה הישראלית אינה נופלת על אוזניים קשובות לא מפני שהיא אילמת, אלא מפני שהיא מנודה.

ישראל נגד העולם

כל המינופים של הדיפלומטיה אבדו. ארה"ב שומרת על קשר קורקטי בלבד, והניסוח הדיפלומטי הוא: "היחסים הביטחוניים עובדים בתיאום". הדגש הוא על: "ביטחוניים". האירופים איבדו עניין. גם בגלל המשבר הכלכלי המעסיק אותם, וגם משום ששר החוץ הישראלי דורך על יבלות דיפלומטיות, וגם משום שהקרדיט של נתניהו נשחק עד דק, ואיננו עוד.

המשבר ביחסי ישראל-טורקיה נמשך. מצרים רוצה לקחת צד לטובת העזתים אך פוחדת מארה"ב. השליטים הסונים של הנסיכויות החליטו להתקרב להיררכיה הדתית הסונית כדי לשמור על יציבות שלטונם. הפער המתרחב בעולם הערבי, בין הסונים לשיעים, הוא החריץ דרכו יכולה הייתה ישראל לחזק את מעמדה.

במודל של הליכוד-ביתנו, כמו שאין הבדל בין פליטים למסתנני-עבודה, כך גם אין הבדל בין סונים לשיעים. כושים הם כושים וערבים הם ערבים. העולם פשוט עבור פשיסטים. כמאמר הליברמן: דקויות כאלה הן עניין ל"פיינשמייקרים".

תמונת מצב: נסיבות או סיבות?

הטריאומווירט של נתניהו, ברק וליברמן מצא עצמו בפני שוקת שבורה. בבחירות הקודמות מכר נתניהו את "חזק בביטחון. חזק בכלכלה".

המחאה החברתית מחתה את היכולת לרוץ על הנושא הכלכלי. שלי יחימוביץ' הקדימה את נתניהו והיא נתפסת גם בקרב הציבור הימני כנושאת הדגל החברתי. כלכלה, חברה, רווחה - יוק!

המציאות הדיפלומטית לא מאפשרת מרווח מחיה בתחום האהוב על נתניהו. הנואם הדגול. האיש והגימיקים של האו"ם. דלתות הדיפלומטיה העולמית נסגרות בפניו, שלא לומר נטרקות בפניו. שר החוץ הקיצוני שלו - מוקצה מחמת מיאוס. אפילו ביקור תנחומים בצרפת, במסגרת טקס אזכרה לנפגעי הטרור הופך לכתב אישום חמור של נשיא צרפת. מדינאות, דיפלומטיה, יחסי-חוץ - יוק!

איפה הייתה הממשלה הזו בשלוש השנים האחרונות כאשר תושבי הדרום חטפו מטחי טילים?

בעיקר במסלול "המרוץ לחברון", ואם לא שם אז במסלול "עוקף מציאות כלכלית", או באירן, באיספהן, בטהרן. נכון, וגם ביוון. ההימור הביטחוני על הכנעת האייתולות האירניות עובר דרך בניית קואליציה מערבית עולמית (ציון נכשל), בניית אופציה צבאית הנשענת על קואליציה עולמית (ציון נכשל), בניית חזית של זהות אינטרסים בעולם הערבי וניצול הפער בין סונים לשיעים (ציון נכשל).

עזה תחילה

למרות חוסר האמון בטריאומווירט (גם ברמה העולמית וגם אצלי), וגם אם אין קשר ישיר לבחירות בישראל כמעין זרז לתהליך של תקיפה בעזה, יש דינמיקה שהממשלה הזו יצרה במשך ארבע שנותיה, וממנה לא ניתן להתעלם. תהליך השלום החל עם "עזה ויריחו תחילה".

רצח תהליך השלום בידי ממשלת הלאומנות הזו עובר דרך "עזה תחילה". בעוד שהגדה המערבית ומחמוד עבאס שקטים, ובעוד שמחמוד עבאס הוא יריב של החמאס והוא נזקק להצלחות על-מנת לבסס את שלטונו ושלטון הפלג המתון החפץ בהסכם שלום עם ישראל, עושה הממשלה הזו הכל כדי להכשילו. ליברמן מצהיר בכל הזדמנות על "חיסול הרשות הפלשתינית".

ומנגד, בעוד שהחמאס ורצועת עזה מהווים איום מפורש ומוצהר על ישראל, ממשלת נתניהו מצהירה כי מטרת המבצע אינה "הפלת שלטון החמאס". היגיון של ימין, לך תבין.

נתניהו לא הסתבך משום המציאות שנכפתה עליו. נתניהו הסתבך משום שכפה את עצמו על המציאות. חיסול תהליך השלום עם מחדל של ארבע שנות דיפלומטיה ליברמנית, בתוספת של חיזוק פירמידת העושק הכלכלי לטובת העשירון העליון ולרעת הציבור, ועכשיו זמן בחירות.

ומה יהיה מחר?

אם המזימה הזו תצלח וישראל נדונה לעוד ארבע שנות ליכוד-ביתנו, בלי אופוזיציה כי כולם רוצים לרוץ לקואליציה, ובלי תקשורת כי השופר הממומן היחיד הוא ישראל היום, אז מה יהיה כאן מחר?

מחר, בטוח לא נפליגה בספינות מחוף אילת עד חוף שנהב, ועל המשחתות הישנות יטעינו רק מטוסים של קרב. וכל זה יהיה מחר, וזה לא חלום, זה פשוט סוף עידן הצדק ומותו של השלום.

תאריך:  15/11/2012   |   עודכן:  15/11/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עמוד ענן של בחירות
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח פשוט
15/11/12 15:47
 
יוסי ק
15/11/12 20:57
2
אריה מחשי
15/11/12 16:10
 
אביבה רבי
15/11/12 16:26
 
לחלוטין מבן בליעל
15/11/12 21:42
3
אביבה רבי
15/11/12 16:16
4
דידה
15/11/12 16:26
5
מומחה לחרמני שלום
15/11/12 17:20
6
ענן חיר
15/11/12 23:15
7
רני
15/11/12 23:15
8
לילך מהצפון
15/11/12 23:47
9
מתעב נבלות סרוחות
16/11/12 05:41
10
גננת
16/11/12 15:03
 
דידה
18/11/12 16:29
11
יוגב מרכז
16/11/12 18:33
12
מאמרי גיא בכור!
16/11/12 22:07
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
פורום: מבצע עמוד ענן כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לעניות דעתי, פרשת 'תולדות' הינה הפרשה בעלת מספר הקושיות-הקשות הרבות ביותר. להלן לפחות חלק מהן:
15/11/2012  |  חננאל ובר  |   מאמרים
הנה שומעים אנו, פה בגלות באמריקה, על הצער והיגון והדאגה אשר חשים בארץ הקודש. נתפלל לריבון העולמים, שומר ישראל, שמור שארית ישראל ואל יאבד ישראל ואל יידח ממנו נידח ויתחזקו אחינו בגופם ונפשם, ויום שישי יעבור בשלום ובלי פגע בארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית השנה, וכל רע יצא בדאגות והפחדים אשר כלל עם ישראל שרוי בהם בימים אלו.
נהניתי מכל רגע. ח"כ אחמד טיבי השתתף ב"לעוף על המליון" ונתן את אחת ההופעות המרשימות שלו מעל המסכים. וכי למה? - אחמד טיבי הוא שובר סטיריוטיפים בחסד עליון. התדמית של הערבי בעיני הציבור היהודי היא תדמית שלילית לרבות "חברי הכנסת הערביים". טיבי הופיע כאינטליגנט ושנון, חינני וידען רגוע וחייכן ובעיקר רחב אופקים ובעל השכלה רחבה: מציקובסקי עד ארנסט המינגווי.ממוריניו עד ג"וליה רוברטס.אפילו הקהל היהודי באולפן מחא לו כפיים סוערות וקרא "הוא גדול הוא גדול". ממתי מחא קהל יהודי לחבר כנסת ערבי?
15/11/2012  |  ד"ר ג'וואד אנקר  |   מאמרים
שלושה/ארבעה פגזי מרגמה וכמה טילים, שנורו בחודשים האחרונים על ישובי הדרום, לא "הזיזו" לקברניטי המדינה, לחברי הכנסת, ולגנרלים במיל. זאת בניגוד להסתערותם על כל כלי תקשורת, כדי לקשקש את עצמם לדעת - בעקבות מסת אש גדולה יותר מהמקובל!!!. מה שמאפשר לכל אזרח במדינה לאשש, כי ממשלת ישראל, מותירה לכל טרוריסט לעשות את הישר בעינו, ובלבד ויקפיד על הקזת דם יהודי במידה, שתשמר להנהגה היהודית את הברירה, שלא לצאת למלחמה.
15/11/2012  |  אמציה חן  |   מאמרים
חברי נבחרת הבית לא נולדו באותו הכפר, ולא קורצו מעור אחד, ולא למדו באותו בית-מדרש, והם אינם תמימי-דעים בסוגיות שונות החוצות את הציונות הדתית. לפיכך, פוטנציאל המחלוקת הפנימית בתוככי הבית חי וקיים
15/11/2012  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il