|   15:07:40
דלג
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

סוף בחירות במלחמה תחילה <br>

הממוצע של מבצעים לפני בחירות עומד על חודשיים ימים בטרם הבחירות, ומלבד מערכת הבחירות של 1999, לכל מערכת בחירות קדם מבצע צבאי גם אם הצד השני תמיד אשם, עדיין הסטטיסטיקה מצביעה על כך שישנו קשר הדוק בין קיומן של בחירות בישראל ומבצע צבאי שקודם לה הפוליטיקאים לחוצים. שטייניץ לרמון: "תזדיין בסבלנות" סילבן שלום: "בא לי להקיא" אבל תשובה לשאלה "למה עכשיו?", עדיין אין
16/11/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
שלום. בא להקיא [צילום: AP]

תארו לעצמכם מצב, שבו האוכלוסיה העזתית היא בעלת השכלה ותעסוקה. תארו לעצמכם שהאוכלוסיה העזתית נהנית משירותי בריאות וחינוך. תאכלו לעצמכם מצב שבו יש לאוכלוסיה העזתית מה להפסיד. תשתית תחבורה ואנרגיה, כלכלה ומסחר, תיירות ואפילו בורסה שדרכה זורם כסף גלובלי להשקעות ברצועה בעלת אחוזי הצמיחה הגבוהים בעולם.

ביירות הייתה פעם "פריז של המזה"ת", ולעיר עזה הייתה בעת החדשה "ברית ערים תאומות" עם תל אביב יפו (1998-2008). אתמול נורו משם טילים על תל אביב, למרות הסכנה של הפגיעה ביפו ובאוכלוסיה הערבית.

כשהמסכה נופלת

תארו לעצמכם מצב שהעיר עזה משגשגת, ולתושביה יש מה להפסיד כתוצאה מערעור היציבות. תארו לעצמכם שבמצב של יציבות ושגשוג, מתבצעת הפיכה צבאית ושלטון דתי קיצוני משליט עצמו ומתחיל לירות מתוך העיר לעבר הערים הישראליות. תארו לעצמכם שהשלטון החדש הזה מנצל את זמן הבחירות בישראל כדי להסלים את המצב. תארו לעצמכם את העיתונות החופשית העזתית החושפת את פניו של שלטון הטרור הזה ומקלפת ממנו את המסכה.

זה היה סתם משחק בדמיון מודרך. ברור שהמשחק הזה מקומם כל חלקה טובה בהכרה המודעת של הקורא הממוצע. ברור שהמשפט הראשון שחולף בראשו של הקורא הממוצע, הוא שהכותב "הזוי", והעובדות "דמיוניות", והמציאות "מופרכת", ואולי בכלל עדיף סתם לסנן בין השפתיים משהו כמו: "איזה בן-זונה".

רוטינה של מבצעים ערב בחירות

אי-אפשר להאשים את ממשלת ישראל על כך שהיא פתחה במבצע צבאי ערב בחירות. הרי העזתים ירו ראשונים (מה שלא נכון אגב עובדתית). העזתים הרימו את רף הירי לעבר תחומי ישראל באופן הדרגתי במשך השבועות האחרונים, עד שממש ערב המבצע הזה הם ירו טיל לעבר ג'יפ צה"ל. אפשר לשחזר את התגלגלות העניינים ולמצוא בצד השני את הסיבות למבצע. אפשר בהחלט. מאידך, יהיה קצת יותר קשה להתמודד עם הסטטיסטיקה הבאה:

  • מבצע עמוד ענן החל בנובמבר 2011, זמן הבחירות ינואר 2013


  • מבצע מכת ברק החל בחודש פברואר 2006, זמן הבחירות מרץ 2006

  • מבצע דרך נחושה החל בחודש יוני 2002, זמן הבחירות ינואר 2003

  • מבצע ענבי זעם החל בחודש אפריל 1996, זמן הבחירות מאי 1996

הממוצע של מבצעים לפני בחירות עומד על חודשיים ימים בטרם הבחירות, ומלבד מערכת הבחירות של 1999, לכל מערכת בחירות קדם מבצע צבאי. גם אם הצד השני תמיד אשם, עדיין הסטטיסטיקה מצביעה על כך שישנו קשר הדוק בין קיומן של בחירות בישראל ומבצע צבאי שקודם לה.

האופוזיציה והעיתונות שותקות: "מסורת"

ובחזרה לעזה המודרנית, המתפתחת, העיר המשגשגת שיש לה מה להפסיד, היא "דמוקרטית" כמו ישראל, ויש בה עיתונות חופשית. אך טבעי היה לצפות שהעיתונות תקלף את המסכה מעל פני החמאס, ותחשוף בפני הציבור העזתי את האמת המרה: השלטון פתח במתקפה על ישראל משום שישראל נמצאת ערב בחירות וזו רוטינה. כעת כאשר אנחנו, העזתים, יושבים במקלטים והכלכלה שלנו מיורטת על-ידי הישראלים, זה משום שהחמאס התקיף את ישראל לצרכים שאין להם שום דבר עם האינטרס העזתי. מבולבלים? מצויין. זה מכוון.

כי עכשיו נחזור לישראל הדמוקרטית, המפותחת, שבה פועלת עיתונות חופשית, ויש בה מערכת פוליטית עם אופוזיציה שאמורה לחשוף את האמת בפני הישראלים. אבל כאשר האזעקות מופעלות, והסירנות עולות ויורדות, יש מדיניות של "שקט, תומכים". גם האופוזיציה הישראלית מזדרזת להביע תמיכה, ולהראות סולידריות על הממשלה. כל המראיינים כבר התחילו לשאול את המרואיינים "למה עכשיו?" לכל המרואיינים יש את אותה התשובה: "מסורת".

סילבן שלום אצל ניסים משעל: "להקיא"

יש פוליטיקאים שהמומחיות שלהם היא אמנות ההישרדות הפוליטית. סימני הדרך שהשאירו אחריהם במהלך הקריירה הפוליטית שלהם, הם בעיקר היכולת לשרוד כל שינוי פוליטי. אפס יוזמה, אפס מעשה, אפס חזון. הישרדות זה שם המשחק. אחד כזה הוא סילבן שלום. השורד האולטימטיבי. עובר תמיד מתחת לרדאר עד שאפילו אין צורך להגלותו לאי המתים. התמודד מול נתניהו, הפסיד, קיבל תיק עם שם ארוך כמו הגלות, ומתראיין בעיקר כאשר צריך למלא אולפנים בדוברים וכל היתר עסוקים.

ניסים משעל מראיין. אודי סגל מביט מן הצד ומחייך. ניסים משעל שואל את סילבן שלום "למה עכשיו?" ומשעל ממשיך להקשות: הרי הדרום חוטף כבר שלוש שנים. מה נזעקתם דווקא עכשיו ערב הבחירות. סילבן מנסה להפליג למחוזות של המשפטים המוכרים, השחוקים. "מי שחושב שראש ממשלה או שר בישראל ילך למבצע לצורכי בחירות..." אבל ניסים משעל לא מוותר. "למה עכשיו?"

סילבן מאדים ומשיב אש: "בא לי להקיא על מי שחושב ככה".

יובל שטייניץ לחיים רמון: "תזדיין בסבלנות"

שעה לאחר המופע של סילבן שלום, עולה שטייניץ ולצידו אלי ישי. מי שלא מכיר את היריבויות בין השניים, היה חושב שמדובר בירח דבש של ממש. אלי ישי מפליג בתשבחות לעצמו ולאוצר, על הפעולות המהירות של אנשי מס-רכוש, ועל התמיכה הממשלתית בתושבי הדרום. כולם מחלקים כסף עכשיו, פסטיבל סנטה-קלאוס. עד לפני יומיים לא היה כסף למיגון התושבים. עכשיו כשיש מלחמה - מחלקים כסף...

ישי סיים את שלב התשבחות לעצמו ולשטייניץ, אבל הוא גנב את הקרדיט על חלוקת כספים מהאיש שרצה לדבר על כך בעצמו. על מה ידבר שטייניץ אם הקרדיט נגנב לו מתחת לאף ומתוך הכיס? על מדיניות חוץ וביטחון כמובן. שטייניץ מפליג למחוזות של כיבוש עזה.

חיים רמון (רב אמן בבחישת עובדות בעצמו) עולה מולו ומטיח בשטייניץ את האמת. שטייניץ נזעם. לפני רגע גנב לו אלי ישי את הקרדיט על חלוקת כספים והותיר אותו עם מדיניות חוץ וביטחון, וכעת חיים רמון מקלף ממנו את המסכה הזו. שטייניץ מנסה להמריא אבל רמון שוב קוטע אותו עם עובדות. שטייניץ בתגובה: "תזדיין בסבלנות".

[קישור]

ברשתות החברתיות נאנחים במקביל לשידורים. מילא הקיא של סילבן, והזיונים של שטייניץ. תגידו תודה שמירי רגב כבר לא דוברת צה"ל כי אז היינו צריכים לראות אותה כל הזמן.

אראל מרגלית (העבודה), משלים בשידורי הלילה את כל דוברי העבודה שהתראיינו במשך היום. כולם, ללא יוצא מן הכלל, תומכים בממשלה. משאירים את הדיון "למה עכשיו?" לאחר-כך. כי כשיורים, לא שואלים שאלות.

מדיניות של אנטי-מדינאות

המבצע הזה מוצדק, נכון וראוי, חוקית ומוסרית. נקודה. המבצע הזה הוא אות וסימן לממשלים סביבנו, שישראל לא תתן לנגח את הדמוקרטיה הישראלית אפילו בזמן בחירות.

האופוזיציה צריכה לחזק את ידי ממשלת ישראל בזמן כזה, אבל אך ורק בתמורה להתחייבות להעביר את הלחימה הצבאית למסלולים דיפלומטיים, לא רק לצורך הפסקת-אש, אלא לתהליך של מימוש הפתרונות הדיפלומטיים הרבה מעבר למה שהממשלה הזו מתכוונת לממש. עבור הממשלה הזו הפתרון היחיד הוא הפתרון הצבאי.

הממשלה הזו לא מוכנה לעלות על מסלול מדיני בשום אופן. אחת הסיבות העיקריות לבידוד של ישראל בעולם הדיפלומטי היא המדיניות של הממשלה הגרועה הזו לפיה המדיניות היחידה היא מדיניות של אנטי-מדינאות. במציאות כזו, האופוזיציה חייבת להתנות את התמיכה הפומבית בשינוי המדיניות של אנטי-מדינאות.

המשך המדיניות של אנטי-מדינאות יביא הנה עוד שליטים מלבד שליט קטר, ויזמין לתוך החלל הזה עוד ראשי ממשלות מלבד הישאם קנדיל המצרי. כשיסתיימו הקרבות זה יהיה זמן לדרוש תשובה לשאלה "למה עכשיו?"

תאריך:  16/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוף בחירות במלחמה תחילה
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול, רון בריימן
16/11/12 22:27
 
יצחקי בוש
17/11/12 13:16
2
עודד ב
16/11/12 23:32
3
שמאל ימין שמאל
16/11/12 23:39
4
מה קרה
16/11/12 23:41
5
בתיה
16/11/12 23:49
6
תגידו אתם עיוורים
17/11/12 05:53
 
מי שאכפת לה......
17/11/12 09:06
 
דידה
18/11/12 18:37
 
David us
18/11/12 19:14
7
אביבה רבי
17/11/12 09:08
8
יענקלה
17/11/12 09:41
9
ליאור2
17/11/12 10:21
10
בבון זה קוף
17/11/12 17:57
11
דמוס ♥♥♥ דמקורטיה
17/11/12 18:56
12
דרדר
18/11/12 09:21
 
דן אלון=חמאס
18/11/12 14:39
13
דידה
18/11/12 16:34
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
פורום: מבצע עמוד ענן כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גרשון בסקין טען ביום חמישי שהוחלפה טיוטת הסכם עם "רמטכ"ל החמאס" וזאת בתיווך גורמים מצריים ובידיעת גורמים רשמיים בישראל עלומי-שם. טענתו היא שניתן היה, אם לא היה מבוצע החיסול, להגיע להסכם עם החמאס להפםקת הירי ולקיחת אחריות מצידו על הארגונים הקיצוניים שבעזה.
16/11/2012  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
שניים מדור הצברים הראשון התפרסמו במושבות, בתחילת המאה הקודמת, כמאהבים הגדולים של התקופה. הראשון - איתמר בן-אב"י (יליד 1885), בנם של דבורה ואליעזר בן-יהודה, שפרשת אהבתו ליפיפיית ירושלים, לאה אבושדיד, ממשפחה ספרדית מיוחסת שמוצאה ממרוקו, הייתה פרושה בשירים שפירסם על דפי עיתון "הצבי" וגברה על התנגדות משפחתה למחזר האשכנזי. סיפור אהבה זה הונצח בשיר הזמר "אהבת איתמר" (מילים: דודו ברק, לחן: נורית הירש). והשני - אבשלום פיינברג (יליד 1889), בן גדרה וחבר באירגון המחתרתי ניל"י, בזכות מכתבו לרבקה אהרונסון שנפתח בשורה "אלף נשיקות לך אהובתי" (השורה שעליה ביססה הפזמונאית מירית שם-אור את השיר המפורסם "אלף נשיקות" בביצועו של יורם גאון), וגם בזכות הרכילות (עד שיוכח אחרת) שקיים קשר רומנטי גם עם אחותה של רבקה, שרה אהרונסון.
16/11/2012  |  יוסף אורן  |   מאמרים
הכרזתו של דוח לוי בדבר זכותה החוקית של ישראל להקים ישובים ביהודה ושומרון מהווה היפרדות חשובה מדפוס ההתנהלות הנמשך זה עשרות שנים, שהותיר בידי אויביה של ישראל בלבד את זירת ההגדרה של מעמד אזורים אלה.
16/11/2012  |  קנת לוין  |   מאמרים
לא קשה לאשש, כי ההליכה לבחירות משתלבת היטב בשלשלת מתמשכת של הונאה עצמית. זו מבטיחה כקודמותיה, כי מערכת הבחירות שבפתח לא תשפר במאומה את יכולת המשילות, אלא רק תקנה תחושת הקלה זמנית המאפיינת את תרופת הפלא הישראלית, כי "הכל יהיה בסדר".
16/11/2012  |  אמציה חן  |   מאמרים
מר אבו-מאזן, פרזידנט אוף פלשתין, הופיע בערוץ 2, הערוץ הממלכתי של מדינת תל אביב, והודיע כי הוא אישית יוותר, לעת עתה, על זכות השיבה שלו לצפת, אם יקבל את ירושלים כפי שהייתה בשליטת צבא ירדן עד ה-6 ביוני 1967.
16/11/2012  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עמוד ענן  /  מי ומי  
התעמולה בטלוויזיה המסחרית פוגעת בפרסום  /  עידן יוסף
הבית היהודי: שקד נבחרה; אורבך נדחק  /  עידן יוסף
אפקט אובמה: סדר עדיפויות חדש גם בישראל  /  מירב ארד
חבר הכנסת המחסל  /  אריה אבנרי
הבחירות מיותרות  /  הלל ויס
ומלאה הארץ חמאס  /  אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il