|   15:07:40
דלג
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

עבאס הבהאי, הסתלק! <br>

מי שמתעלם מהבסיס הדתי של הסכסוך מחטיא את שורש הבעיה "העם הפלשתיני יודע איך הובא האיש הזה, בעל השורשים האירניים והאמונה הבהאאית (דת שיצאה מהאיסלאם) הצפווית (שושלת פרסית) לרבוץ על העורף והגב של העם הפלשתיני, על-מנת למלא את תפקיד כלב השמירה הנאמן"
18/11/2012  |   מרדכי קידר   |   כתבות   |   מראה   |   תגובות
אבו-מאזן. שורשים אירניים [צילום: פלאש 90]

מחמד אסעד בַּיוּד אלתמימי הוא פובליציסט פלשתיני היושב בירדן. במקרים רבים בעבר הביע נכוחה את רחשי הלב של האיש ברחוב הערבי. בעקבות הראיון שנתן מחמוד עבאס לערוץ 2 שבו ויתר על זכותו לשוב ולגור בצפת, צהלה ישראל ושמחה על כך שאבו-מאזן ויתר בשם העם הפלשתיני על זכות השיבה. עבאס עצמו הכחיש לאחר מכן את הוויתור, אך "הפרה ברחה מהרפת".

בתגובה לוויתור של מחמוד עבאס, כתב אלתמימי את המאמר הבא, תחת הכותרת: "עבאס, הסתלק מעימנו, פלשתין שייכת לנו ולא נחליף אותה אלא בגן העדן". יש לציין כי הביטוי "הסתלק" היה הסיסמה שליוותה את "האביב הערבי" והייתה הקריאה העממית כלפי בן עלי בתוניסיה, מובארק במצרים, קדאפי בלוב, צאלח בתימן ואסד בסוריה. המשמעות שאלתמימי רומז אליה היא שעבאס הוא בלתי לגיטימי כמותם, ולכן עתידו דומה לשלהם. כמו-כן , "גן העדן" בהקשר זה הוא המוות. כלומר, פלשתין או מוות.

להלן המאמר (עם תוספותי בסוגרים, מ"ק): "הצהרותיו האחרונות של האיש המכונה 'אבו-מאזן' (ושמו האמיתי הוא) מחמוד רידא עבאס מירזא שהוא ממוצא אירני, הופיעו ביום השנה ה-95 להצהרת בלפור הידועה לשמצה, ואשר על פיה העניקה 'בריטניה הגדולה' את פלשתין - הארץ המבורכת (כינוי של פלשתין על בסיס הקוראן), מולדתנו, ארץ האיסלאם - ליהודים אשר אין להם בה זכות אפילו במשקל גרגר חרדל. ההצהרות (של עבאס) הן אישור להבטחת בלפור והן בגידה גדולה מצידו של מי שטוען כי הוא מנהיגו של העם הפלשתיני ונציגו הלגיטימי. איני יודע מהיכן קיבל המכונה 'אבו-מאזן' (התייחסות מלגלגת) את הלגיטימיות שלו, ומי הביא אותו להיות מנהיג.

"העם הפלשתיני יודע איך הובא האיש הזה, בעל השורשים האירניים והאמונה הבהאאית (דת שיצאה מהאיסלאם) הצפווית (שושלת פרסית) לרבוץ על העורף והגב של העם הפלשתיני, על-מנת למלא את תפקיד כלב השמירה הנאמן. מי שהביא אותו הוא (אריאל) שרון שכפה אותו בכוח הטנקים, כראש ממשלה של הרשות הווירטואלית כדי שייקח בכוח את סמכויותיו של יאסר ערפאת שסירב לוותר על זכות השיבה ועל ירושלים, כמו שסירב להגיע לפיוס היסטורי עם היהודים. לכן לא היה (לשרון) מנוס אלא להיפטר מערפאת. שרון פתח במלחמה נגד העם הפלשתיני ואכן פלש לגדה המערבית בשנת 2000, הרס את המוקאטעה ברמאללה שבה התבצר ערפאת, וכפה את אבו-מאזן כראש ממשלה ואת המרגל מוחמד דחלאן כשר הפנים. אלה הכשירו את האווירה לחיסולו הפיזי של ערפאת אחרי שחיסלו אותו פוליטית על-פי הוראה של שרון... לאחר שהשיגו השניים את התפקיד שהטיל עליהם שרון, פרצה ביניהם מחלוקת בשאלה מי יהיה היורש והמנהיג, ואבו-מאזן ניצח בזכות תמיכתם של היהודים שניתנה לו עקב הקירבה האידיאולוגית בינו ובינם.

היהודים הגזלנים
"פלשתין שייכת לנו מראש הנקרה בצפון עד אום אלרשראש (אילת) בדרום, מנהר הירדן במזרח ועד לים התיכון במערב, אנו נשוב אליה ביום מן הימים, ואם ירצה אללה, יהיה היום הזה בקרוב"
▪ ▪ ▪

"זוהי הסיבה שהוא מבצע את המשימה שהוטלה עליו בנאמנות מלאה - לדכא את העם הפלשתיני, לרדות בו ולהשפילו בשם הישות הגזלנית (כינוי לישראל). שכן הישות היהודית, מאז שנוסדה, לא נהנתה משקט וביטחון כפי שהיא נהנית עכשיו, בזמנו של מחמוד רידא עבאס מירזא. זה מוכיח עד כמה שהוא שונא את העם הפלשתיני, ועד כמה שהוא נאמן ליהודים. תמיד, עם סיבה ובלעדיה, הוא מדגיש את נאמנותו להם באמצעות בקשת ידידות עימהם, התחנפות להם, השבעת רצונם וכניעה להם. הוא שב ואומר בשיא הביזיון, השיפלות, הנבזות והרפיסות, כי אין לנו ברירה אלא להיכנע ולהיכנס למו"מ על תנאי הכניעה.

"בהצהרתו הוא הרגיז את כל הפלשתינים, אלה שבפלשתין ואלה שבגולה. שכן אמר כי אינו מבקש לחזור לצפת הואיל ואין לו רשות לחזור אליה ולחיות בה. זאת, כי פלשתין היא רק בגבולות הגדה המערבית ורצועת עזה, ולתמיד.

"הוא הרי אינו פלשתיני ואינו צפתי, שכן הוא ממוצא אירני, מהעיר בַּנְדַר חַ'מין, העיר שסבו - מייסד הדת הבהאאית, רידא ע'ולאם מירזא - בא ממנה לפלשתין בשנת 1882. האם יכול פלשתיני - אפילו אם יהיה בוגד - לומר: אין לי זכות לגור במולדתי אם אשוב אליה?

"בראיון הוא גם אמר כי לא יאפשר פריצת אינתיפאדה נוספת נגד הישות היהודית ושימוש בנשק נגדה, כל עוד הוא יושב על הכיסא. כשאמר זאת הוא הצביע על הכיסא שעליו הוא ישב, אבל זה לא כיסא אלא ח'אזוּק (סכין הנעוצה בבשרו). הוא גם הדגיש כי ינקוט רק צעדים דיפלומטיים ופוליטיים על-מנת להתמודד עם היהודים הגזלנים. בעבר הוא הכריז כי ישראל תישאר לעד.

"איזה מנהיג הוא?! האם יש טוב ממנו ליהודים?? הוא נאמן להם, מאמין בישות שלהם ומוותר להם בחינם על פלשתין בשיא הנדיבות, כאילו שהיא רכושו הפרטי שירש מאביו הבהאאי רידא עבאס מירזא. אילו היה לו המצפון של העם הפלשתיני המעונה, המדוכא, בעל הזכות הלגיטימית וההיסטורית על פלשתין, אילו היה באמת פלשתיני מצפת, ואילו היה מוסלמי, הוא לא היה מסוגל נפשית להכריז את ההכרזות האלו אפילו כתכסיס פוליטי...

"הו מחמוד מירזא, פלשתין לא שייכת לך, לא לאביך ולא לסבך. אתה לא ממנה ואתה לא שייך לדת בעליה, ולכן אינך יכול להעניק אותה ליהודים כמתנה, כפי שעשה בשנת 1917 אדונך לשעבר, שר החוץ של בריטניה, ארתור בלפור, שנתן את מה שלא היה שלו למי שאין לו שום זכות אפילו על גרגר מאדמת פלשתין.

"הו עבאס מירזא, פלשתין שייכת לנו, המוסלמים, המייחדים את ריבון העולמים, שכן ירשנו אותה מאבות אבותינו עוד לפני שהיינו מוסלמים... אללה קבע בכמה פסוקים בקוראן שאף אחד לא יוותר עליה בעתיד כי הוא - היודע את הנעלם - ידע שהאומה האיסלאמית תעבור שלב מסוכן של חולשה גדולה וחלל מנהיגותי ופוליטי נורא כפי ששורר מאז שנפלה המדינה העות'מאנית, המדינה האיסלאמית האחרונה, וכתוצאה מכך ישתלטו היהודים על פלשתין ויסתננו אל תוך האומה אנשים כמוך כדי שיפרקו אותה ויוותרו עליה למען היהודים.

"הו מחמוד רידא עבאס מירזא, פלשתין היא רכוש של נכדי חברי הנביא מוחמד שכבשו אותה. היא שייכת לעומר בן אלח'טאב (הח'ליף השני שכבש את פלשתין בשנת 637 לסה"נ)... מי ששחרר את פלשתין מהביזנטים הוא האיסלאם, ומי שהציל אותה מהטטארים והמונגולים הוא האיסלאם, ומי שישחרר אותה מידי היהודים הוא האיסלאם. שכן המוסלמים הנאמנים, הצדיקים ולוחמי הג'יהאד למען אללה הם שישחררו אותה ממך ומהיהודים. הנה הם בדרך, אז אל תשמח, אתה ואדוניך היהודים.

"עכשיו זוהי תקופה חשוכה בגלל ענן קיץ אשר יסתלק בקרוב. היהודים שאתה אחד מהם יודעים את האמת: שהם לא לקחו את פלשתין מהעם הפלשתיני בזכות גבורתם ואומץ ליבם, אלא בגלל מזימה בינלאומית של שותפים רבים, מזימה בעלת אמצעים גדולים בהנהגת בריטניה הגדולה ובגלל בגידת מדינות ערב ברגע היסטורי שבו הייתה האומה במצב החלש ביותר.

"הו מחמוד עבאס מירזא, הנה היא האומה אשר החלה להבריא, להתעורר ולקום על רגליה. אל תלך שולל אחרי השקט הזמני של העם הפלשתיני, שכן שקט זה קודם לסערת הזעם והשתוללות הר הגעש. מזה מאה שנה נאבק העם הזה עם הישות הזרה לפלשתין המבורכת. הוא לא נכנע ולא הרים דגל לבן. יהיה אשר יהיה הדיכוי שלך ושל אדוניך היהודים, העם הפלשתיני לא ייכנע, לא יניף דגל לבן ולא יחדל ממאבק, אלא אחרי שתסולק הישות הזו מהמציאות ואחרי שתטוהר ארצנו הקדושה מטומאתה.

"פלשתין שייכת לנו מראש הנקרה בצפון עד אום אלרשראש (אילת) בדרום, מנהר הירדן במזרח ועד לים התיכון במערב. אנו נשוב אליה ביום מן הימים, ואם ירצה אללה, יהיה היום הזה בקרוב. אנו נפרוץ אל הארץ מארבע רוחות השמים ונכבוש אותה כשאנו מהללים ומגדלים את אללה כמו שנכנסנו אליה בפעם הראשונה בפיקודו של עמר בן אלח'טאב... ונשחרר אותה כמו שצלאח א-דין אלאיובי שחרר אותה מהצלבנים (בשלהי המאה ה-12)...

"אנו אומרים לך, הו מירזא, 'לא', אלף מיליון פעם: 'לא'. לא תישאר הישות היהודית בארצנו, בארץ האיסלאם המבורכת, והיא צועדת אל האבדון למרות כעסך, כעס היהודים, כעס המזרח, כעס המערב וכעס כל הבוגדים. יום יבוא ותושמע הקריאה לתפילת הניצחון מהמגדלים של מסגד אלג'זאר בעכו, מסגד חסן בּכּ ביפו, מסגד אלאסתקלאל בחיפה, המסגד הגדול של צפת, ומסגדי צפת האחרים: המסגד האדום, מסגד אלסראיא ומסגד אליונסי. קריאה נצחית זו תתחבר עם הקריאה של הנביא מחמד וחבריו במערכות הניצחון בבדר (623 לסה"נ), בירמוכּ (636), באלקאדסיה (635), בחיטין (1187) ובקונסטנטינופול (1453).

"הו עבאס מירזא, אידיאולוגית, רעיונית ותרבותית הישות הזו היא גוף זר לחלוטין באזור, בדיוק כמוך, ולעולם ימשיכו העם הפלשתיני וכל המוסלמים לסרב לקבלו, כמו שהם מסרבים לקבל אותך, ויקיאו אותו כמו שהם יקיאו אותך עד שתאבד אתה לחלוטין כמו שאבדה הישות הצלבניית הזרה לאחר מאתיים שנה בידי המאמינים בייחוד ריבון העולמים. זוהי ההבטחה שהבטיח לנו ריבוננו, ואילו אתה הולך אל מזבלת ההיסטוריה.

"אנו אומרים לך, הו מחמוד רידא עבאס מירזא, "אבו-מאזן": מי אתה שתוותר על הארץ המבורכת פלשתין. ואם ברצונך לוותר על הארץ המבורכת פלשתין, ארץ האיסלאם, עליך לאסוף את החתימות של כל המוסלמים, החיים והמתים, מאז שבא האיסלאם לעולם. שכן פלשתין שייכת לכל המוסלמים, החיים והמתים, מזה 1400 שנה. היא אינה רכושך הפרטי, ולכן אינך יכול להעניק אותה לאהוביך ואדוניך היהודים, תוך זלזולך המוחלט בעם הפלשתיני ובמוסלמים כולם.

"לך, עבאס, והסתלק מאיתנו. כי פלשתין מהנהר עד לים היא שלנו. לך והסתלק מאיתנו, כי לא נחליף את פלשתין אלא בגן העדן. אין ברצוננו לוותר על מולדתנו. אנו שבים אלייך, הו פלשתין, מכל מדינה וארץ, אללה אכבר, אללה אכבר, אללה אכבר והשבח לאללה".

שלום זמני לתמיד
בשעת כתיבת שורות אלה, המאמר נמצא ביותר מ-22 אלף דפים על פני הרשת, והמספר הזה משקף את הפופולריות שלו
▪ ▪ ▪

עד כאן עיקר דברי אלתמימי. חשוב לציין לגבי מאמר זה מספר נקודות:

בשעת כתיבת שורות אלה, המאמר נמצא ביותר מ-22 אלף דפים על פני הרשת, והמספר הזה משקף את הפופולריות שלו.

המאמר אינו מזכיר את "ישראל" ואת "הציונים", אלא רק את "היהודים", דבר המדגיש את הפן הדתי של הסכסוך עם ישראל. הכותב אינו מבדיל בין יהודים החיים בישראל ובין יהודים החיים בכל מקום בעולם.

טענת אלתמימי כי מחמוד עבאס אינו ערבי אלא ממקור פרסי, ואינו מוסלמי אלא בהאאי ולכן כופר באיסלאם - אינה חדשה. תומכיו מכחישים אותה מכל וכל, ומתנגדיו מציפים אותה בכל פעם שהוא אומר ועושה משהו המנוגד לדעתם. טענה זו נועדה לקעקע את הלגיטימציה של עבאס לשלוט ולוותר על מה שהם רואים כמורשתם ההיסטורית שקיבלו מהיושב במרומים.

על הגישה המבוטאת במאמר זה לעמוד מול עיני כל מי שסבור כי הסכסוך בין ישראל ושכניה הוא טריטוריאלי, לאומי, או פוליטי. שכן הבסיס לסכסוך זה הוא דתי, בין המוסלמים והיהודים, בין מה שמוסלמים רואים כ"דין אלחק" - דת האמת שהיא האיסלאם, ובין מה שהם מכנים "דין אלבאטל" - דת השקר שהיא היהדות. אגב, גם הנצרות היא דת שקר על-פי גישתם.

מי שמתעלם מהבסיס הדתי של הסכסוך מחטיא את שורש הבעיה ולכן לא יוכל לפתור אותה פתרון נכון.

הפתרון לבעיית האיסלאם עם היהדות הוא באמצעות מנגנון "השלום הזמני" שהאיסלאם יכול לתת למדינה בלתי לגיטימית אבל חזקה ובלתי מנוצחת. שלום זמני יכול לשרוד לתמיד, כל עוד המדינה הבלתי לגיטימית זו נשארת חזקה ובלתי מנוצחת.

רק אנשי דת מסוגלים להגיע לידי פתרון דתי לסכסוך בין ישראל ושכניה, שכן רק להם יש לגיטימציה להתמודד מול נימוקים דתיים כמו אלה של אלתמימי. רק לאנשי דת מוסלמיים יש סמכות להחליט מתי "אלמצלחה" - טובת העניין - מחייבת את המוסלמים לבוא להסדרים עם כופרים בלתי מנוצחים. הדבר אינו קל, אבל אפשרי, ולאורך תולדות האיסלאם קרו לא מעט מקרים שבהם אנשים בעלי סמכות דתית מצאו בלית ברירה פתרונות יצירתיים לבעיות שבסיסן דתי. הסכסוך בין ישראל והעולם האיסלאמי אינו שונה באופן עקרוני ממקרים אחרים.

מול אנשים כמו תמימי ועשרות אלפים שאימצו את מאמרו, על ישראל להופיע כמדינה בלתי מנוצחת באופן מתמיד. רק כך היא תזכה לשלום, זמני לתמיד, שיזכה לחותם הכשר מאנשי דת איסלאמיים.

לאתר מגזין מראה
תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עבאס הבהאי, הסתלק!
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
18/11/12 16:37
 
בגין אשליותינו
18/11/12 17:51
2
יהודה לב
18/11/12 22:55
 
ב_שמואל
19/11/12 01:53
 
דוידק'ה
19/11/12 17:24
3
ירון זכאי 1
19/11/12 13:11
4
ידוע
19/11/12 18:11
5
יוד יוד
20/11/12 18:23
6
קתו הזקן
24/11/12 07:11
 
קורא מזדמן
3/12/12 23:19
7
גיא לנסקי
2/06/23 21:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביום ראשון שעבר אחר-הצהריים, בהברקה של רגע, החליט ראש הממשלה לזמן את השגרירים הזרים ואת התקשורת הזרה לביקור באשקלון. הכוונה הייתה לתפוס שלוש או ארבע ציפורים במכה. העברת מסר באופן הכי מוחשי שאפשר, לבירות העולם, לדעת הקהל הבינלאומית, לחמאס ולציבור בישראל. הידיעה של הדיפלומטים כי בכל רגע עשוי ליפול על ראשם טיל טובה מאלף שיחות הסברה. זו הייתה הנחת העבודה.
18/11/2012  |  אריאל כהנא  |   כתבות
הפרעות שינה הינן תופעה שכיחה באוכלוסיה. בין 30% ל-35% מהאוכלוסיה יסבלו במהלך חייהם מהפרעות שינה, כאשר השכיחות עולה עם הגיל. הסובלים מהפרעות שינה נאבקים בהשלכות של חוסר השינה על תפקודם היום-יומי.
18/11/2012  |  ד"ר אולג שומייקו  |   כתבות
לאה גוטליב, (94), הלכה אתמול (שבת, 17.11.12) לעולמה, בביתה ברחוב אורי בתל אביב. היא הייתה מייסדת חברת האופנה גוטקס שהייתה משך שנים חברה בעלת מוניטין ענק בתחום בגדי ים ובעלת שם עולמי. חברת גוטקס נמכרה בשנת 1997 ללב לבייב ומאז החליפה בעלים וירדה ממעמדה. המעצבת האנרגטית, למרות גילה המופלג, המשיכה לעצב קולקציה קטנה של בגדי ים לגוטקס תחת המותג "לאה" כמעט עד הרגע האחרון.
18/11/2012  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
כמעט ארבע שנים אחרי 'עופרת יצוקה', מדהים היה להיווכח לפני כחודש שצה"ל נשלח למבצע בתחילת שנת 2009 ללא יעדים מוגדרים מראש. בעלי התפקידים אז - הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שר הביטחון אהוד ברק, שרת החוץ ציפי לבני, אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט ומפקד חיל האוויר עידו נחושתן - חשפו, בזה אחר זה, בכנס מרתק, מה התרחש מאחורי הקלעים. בשורה התחתונה: המבצע יצא אז לדרך מבלי שיעדיו הוגדרו מראש.
18/11/2012  |  עמיר רפפורט  |   כתבות
חשוב להכין את הגוף. על-פי הרפואה הטבעית, הכנה נכונה של הגוף, תאפשר לגוף להתגונן מפני וירוסים, חיידקים וזיהומים אחרים, וכך ניתן לעבור את החורף בשלום, עם מינימום של מחלות וזיהומים אחרים.
18/11/2012  |  ד"ר ראול רודריגז  |   כתבות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
המשורר הצבר הראשון   /  יוסף אורן
התחלה הכרחית (חלק ב')   /  קנת לוין
"מטה דוד" - תוואי לבחירות 2013  /  אמציה חן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il