|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

זהירות, סוסים טרויאנים משמאלך

ביום ראשון אמורים חברי הליכוד הנאמנים למצפונם לסכל חדירת וירוסים, רוגלות, תולעים ושאר תוכנות זדוניות לתוכנת ההפעלה של הליכוד
21/11/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
הליכוד. להיזהר מווירוסים [צילום: פלאש 90]

אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון מחמת המצב הביטחוני, יתייצבו ביום א' הקרוב, למעלה מ-100 אלף חברי הליכוד לבחור את נבחרת הליכוד לכנסת הבאה, מתוך רשימה של 99 מועמדים, ובהם מרבית הח"כים המכהנים בסיעת הליכוד כיום, ועוד מספר טרמפיסטים שברחו ברגע האחרון כעכברים מסוממים מספינתם הטובעת קדימה: צחי הנגבי, אבי דיכטר, אריה ביבי ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'.

ביום א' יתבקש חבר הליכוד להתייחד מאחורי הפרגוד עם מצפונו, ולבחור את 12 שליחיו לכנסת. משימה קשה, כשמדובר במועמדים אנונימיים. רק מעטים מבין המועמדים החדשים, יכולים להציג קבלות מעשיות, כמו למשל ד"ר גבי אביטל, שאת עמדותיו הלאומיות שטח בפירוט רב במאמריו בעיתונים, משה פייגלין ראש 'חטיבה יהודית' בליכוד, השגריר לשעבר בארה"ב זלמן שובל, או עו"ד יוסי פוקס מהפורום המשפטי למען ארץ ישראל. אבל מי מכיר את כל האחרים?

לעומת זאת ייקל עליו לבחור מקרב מי שכבר מכהנים בכנסת, על-פי מידת נאמנותם למחנה הלאומי. כך למשל אין להטיל ספק בנאמנותם של זאב אלקין (שאמנם התנגד להינתקות מלכתחילה אך לא היסס להצטרף למפלגת הגירוש קדימה, מיד עם הקמתה לאחר הפשע), אופיר אקוניס, דני דנון, ציפי חוטובלי, יריב לוין, ציון פיניאן, מירי רגב, כרמל שאמה-הכהן. לגמרי ברור שאילו שירתו שמונה ח"כים אלה בימי ממשלת הזדון של אריאל שרון, הם היו מצביעים נגד ההינתקות (לרבות מירי רגב, ששירתה בעת ההינתקות בצה"ל, ורק, כמאמר המצטדקים, מילאה פקודות, אך פעילותה בכנסת הוכיחה כי התפכחה מאז).

לצידם מכהנים בסיעת הליכוד ח"כים שאכן פעלו בה גם בכנסת ה-16, כנסת ההינתקות. כיצד נהגו אז, בימי מבחן הנאמנות העליון לארץ ישראל? בשבע ההצבעות הללו: תוכנית הגירוש, חוק הגירוש בשלוש קריאות, צירוף העבודה להצלת ממשלת הגירוש, תקציב ממשלת הגירוש וסוגיית משאל-העם בעניין הגירוש?

מי בעד הגירוש?+
שטייניץ. סרבן הינתקות מהכיסא [פלאש 90]

טבלה מרוכזת של ההצבעות, שהביאו עלינו את חמאסטן ואת מבצע 'עמוד ענן', את הפיכת עזה לממלכת הטרור ואת מבול הסקאדים והגראדים ושאר כלי המשחית ("חפצים מעופפים", בלשונו הציורית של היועץ הבכיר דב ויסגלס) לעבר מדינת ישראל, נערכה בידי 'מטות ערים'. נבדקו לא רק ההצבעות בעד (של הח"כים העיוורים מן הליכוד) או נגד (של הח"כים הליכודיים שראו את הנולד), אלא גם התנהגותם של היושבים על הגדר, הח"כים שלא היה בהם העוז להצביע נגד, אך גם לא בעד. על כל הצבעה נגד ההינתקות קיבלו הח"כים 14%, על כל התחמקות רק 7% ועל כל תמיכה בהינתקות 0%.

מסתבר שרק לשלושה ח"כים היה העוז להצביע לכל אורך הדרך נגד פשע ההינתקות ונגד עריצותו של שרון, וציונם הוא מקור לגאווה גדולה – 100%. הם היחידים בסיעת הליכוד שראו את הנולד, הזהירו מפני האסון שהמטנו על עצמנו, ולא נרתעו מלומר לעריץ הרשע: לא ולא. קבלו אותם: יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, איוב קרא. רק שלושה צדיקים בסדום הפוליטית. ירבו כמותם.

ח"כית אחת קיבלה ציון מעט נמוך, עקב היעדרות אחת: לאה נס, שהשיגה ציון של 93%. לא רע.

מעט נמוך ממנה ניצב ח"כ חיים כץ, עם 86%. אבל ראובן (רובי) ריבלין, האיש שתמיד מתהדר כי "נולדתי לתוך ה-ח' (סימנה של תנועת החירות) הקדמון", הידרדר ל-79%. אחריו גדעון סער וגילה גמליאל, עם 71%. לא משהו.

בתחתית הרשימה, מצויים שבעה ח"כים. זוהי רשימת הקלון, של סרבני ההינתקות מהכיסא, גם במחיר הכפפת מצפונם לגחמות הרשע הצרוף והאכזרי של שרון. תירוצים יש להם, אבל קבלות פרלמנטריות אַיִן, ושלא יעבדו עליכם: יובל שטייניץ וסילבן שלום – 29%; מיכאל איתן ולימור לבנת – 21%; ישראל כ"ץ – 14%. בלתי מספיק בהחלט.

בהצבעות הללו היה גם צחי הנגבי, האיש שבנה את הקריירה שלו על ההתנגדות לגירוש מימית ועל אהבת ארץ ישראל, אז חבר הליכוד. גם הוא הגיע לציון של שפל - 21%. (ואגב, נתניהו, שכרגע לא עומד לבחירה, יצא במבחן הזה עם ציון 14% בלבד).

ומה עם דן מרידור ובני בגין, שניהם חברי הקבינט ו'התשיעייה'? למזלם, הם לא כיהנו בכנסת ה-16, אך אין ספק – על-פי מבחן התנהגותם הפוליטית - כי היו מתגייסים בהתלהבות למען גירוש יהודי קטיף והסגרת השטח לידי הטרור העזתי.

עמית המכון לדמוקרטיה
בגין. מביא זעם [פלאש 90]

שותף לדבר עבירה
בגין הבן, איש ההדר הז'בוטינסקאי שאמור היה לסנדל את נתניהו מימין, הפך לשותף לדבר עבירה, לעשיית מולדת העם היהודי לחתיכת נדל"ן, שנתונה למחלוקת בינינו לבין הערבים. לא קל לנחש מה היה אומר אביו, מן הסתם, בפאתוס הבגיני האופייני, על הצבעה כזו: "ארורה האצבע שהופנתה נגד אחינו חלוצי יהודה והשומרון. תיגדע היד שהורמה נגד מולדתנו"

מרידור פרש בשלהי ימי הכנסת ה-15 מהחיים הפוליטיים, וזכה, כנראה בשל עמדותיו הפוליטיות, בפרס ניחומים מטעם גורמי שמאל: מעמד של עמית המכון הישראלי לדמוקרטיה. איזה כבוד. ובבחירות לכנסת ה-17 הוא כבר התנתק לחלוטין מהליכוד ותמך בגלוי באהוד אולמרט לראשות הממשלה, והסב בכך נזקים ישירים לליכוד.

לזכותו של אברך המשי מרידור ייאמר כי הוא מעולם לא הסתיר את השקפותיו המתיפייפות. לא כן בני בגין, שהוא סיפור אכזבה טוטאלי. שומר נפשו ירחק. ב-2009, למשל, הידרדר האיש שחונך על "שתי גדות לירדן זו שלנו זו גם כן" לעומק השפל המוסרי, כאשר תמך במדיניות נתניהו להקפאת הבנייה המרושעת ביו"ש, ברוח גזירות 'הספר הלבן' המנדטורי הזכור לשימצה, שנגדן נלחם אביו המנוח בשצף קצף.

וכך הפך בגין הבן, איש ההדר הז'בוטינסקאי שאמור היה לסנדל את נתניהו מימין, לשותף לדבר עבירה, לעשיית מולדת העם היהודי לחתיכת נדל"ן, שנתונה למחלוקת בינינו לבין הערבים. לא קל לנחש מה היה אומר אביו, מן הסתם, בפאתוס הבגיני האופייני, על הצבעה כזו: "ארורה האצבע שהופנתה נגד אחינו חלוצי יהודה והשומרון. תיגדע היד שהורמה נגד מולדתנו. ת-י-ג-ד-ע, אני אומר לכם! א-ר-ו-ר-ה, אני אומר לכם. ארורה!!!".

הצבעה נואלת זו לא הייתה הכשל היחיד בהתנהגותו של נסיך הנסיכים הליכודי, שהתיישר לצידם של אחמד טיבי וזהבה גלאון בנושא ההקפאה. האיש בעל המראה הנזירי, שנתפס בליכוד כנביא זעם שאמור לייסר את העם על כל בגידה בלב-ליבה של מולדת העם היהודי, שבר חזק שמאלה גם במקרים נוספים. הציבור למרבה הצער אינו מודע לכך מפני שהתקשורת בדרך כלל הסתירה זאת, אולי כדי לא לפגוע בסיכוייו להיבחר שוב לכנסת הבאה.

הנה כמה דוגמיות. האיש שנשלח על-ידי בוחריו להיות בכנסת 'ימין אמין', פירסם בהארץ בדצמבר 2009 מאמר שממנו עולה שהוא כבר השלים עם רעיון שתי המדינות לשני העמים, וכל טענותיו הן רק כנגד ארגון הפתח שמסרב לפתרון זה. במרס השנה דרש מהיועץ המשפטי לשקול בחיוב מתן היתר לבדווים בנגב שהשתלטו בכוח על אדמות המדינה, לבנות על אדמות אלה, בבחינת רצחת וגם ירשת (קלמן ליבסקינד, מעריב, 29.3.12). ביוני השנה זכה לחיבוק חם בנוסח זה: "בני בגין הוא אחד החברים הטובים שלנו בממשלת ישראל", מידי – לא להאמין! – דניאל סוקאץ', מנכ"ל הקרן לישראל חדשה, בהופעה בסידני (עדי ארבל, מקור ראשון, 8.6.12).

ש"צ ללא ציבור

ועוד: כשהציעו במחנה הלאומי לפצל את סמכויות היועץ המשפטי, התנגד השמאל בתוקף, ותוגבר שוב בידי...בני בגין, החסיד הנאמן עד כדי עיוורון של 'דת המשפט'. במקום לאמץ עמדה קונסטרוקטיבית, העדיף לאמץ את עמדת שופטי בית המשפט העליון כנגד הפיצול, יחד עם כל ח"כי השמאל. הוא גם התנגד, יחד עם דן מרידור (אלא מי?) להצעות החוק שנתפשו בעיניו פוגעות בזכויות המיעוט השמאלני הצעקני, ומגבילות את פעילות ארגוני השמאל וחופש הביטוי של התקשורת.

במקרה מביש אחר הוא התנגד – ללא שום חמלה יהודית/אנושית - להחלת דין רציפות למתן חנינה לנערים ולנערות עצורי המחאות נגד ההינתקות. "יש לי בעיה עקרונית עם חנינה גורפת", הסביר 'הצדיק בפרווה'.

אפילו לביטול החוק המנדטורי העלום, המעניק לשפה הערבית מעמד זהה לזה של השפה העברית בישראל (ונוטל ממנה את מעמד הבכורה שיש לצרפתית בצרפת ולאנגלית באנגליה), הוא התנגד. כשהובאה לוועדת השרים לחקיקה הצעתם של הח"כים יריב לוין (ליכוד), מוץ מטלון (ישראל ביתנו) ואברהם מיכאלי (שס), להעניק עדיפות ברורה לשפה העברית, תמכו בה השרים לבנת, אדלשטיין ומרגי. מי התנגד? – שרי המחנה הלאומי: דן מרידור, מיכאל איתן ויעקב נאמן. במצב זה של תיקו נקרא בני בגין להכריע, והדהים את כולם: לא רק שהצטרף למתנגדי העדפת העברית, אלא גם נשא נאום חוצב להבות נגד "פגיעה בזכויות הערבים בישראל".

עם ליכודניקים שחלקם שוחרי מדינת כל אזרחיה, חלקם מאמצי עמדותיו של יריב אופנהיימר, וחלקם סתם סוסים טרויאנים של השמאל בליכוד, מי באמת צריך שמאל בכנסת?

בבחירות לכנסת ה-15 (1999) פרש בני בגין מהחיים הפוליטיים, לאחר שגילה, כדבריו, כי הפך להיות "איש ציבור ללא ציבור". כל-כך מתבקש לגבי כמה מהמתמודדים דווקא הפעם, ערב הבחירות לכנסת ה-19.

תאריך:  21/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם מיכאלי   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה ביבי   בג"צ קול העם   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דב ויסגלס /  Veisgals Dov"   דן מרידור / Dan Meridor   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאלה יקירה   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זהבה גלאון   זלמן שובל   חופש הביטוי   חיים כץ / Haim Katz   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסי פוקס ושות', משרד עורכי דין / YOSSI FUCHS & CO, Law office   יוסי פוקס, משרד עורכי דין / Yossi Fuchs, Law Firm   יעקב נאמן / Yaacov Neeman   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יריב אופנהיימר   יריב לוין / Yariv Levin   כרמל שאמה-הכהן   לאה נס   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיכאל איתן   מיקי לוי / Mickey  Levy   מעריב   מקסים אוקנין   משה צרפתי   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציון פיניאן   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ראובן אגסי   שאול מופז 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זהירות, סוסים טרויאנים משמאלך
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורצ'אק
22/11/12 13:38
 
סער הטרויאני
24/11/12 05:19
2
הניה
22/11/12 18:32
3
ליכודניק
22/11/12 22:35
 
בגין=משת"פ השמאל
24/11/12 19:25
4
חרות
23/11/12 17:03
5
דניאל סבלדי
23/11/12 17:30
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
ביבי נתניהו נלחם כארי על מקום "משוריין" לכלכלן שלמה מעוז. למרות כל הערכות המגיעות לכלכלן על זה - ולמרות שכותב שורות אלה היה מוכן לחתום גם חלק לא מבוטל של "אמרות הכנף" של אותו שלמה מעוז (ביחס לפער העדתי והחברתי), הרי שבטוחני שנתניהו איננו חפץ באיש הזה כל כך משום כישוריו הכלכליים, ובטח לא משום אמרותיו החדות. נתניהו פשוט מצא מועמד מתאים שיפתור לו חלקית את בעיית "הלבנת הראש" של מפלגת הליכוד ה"עממית".
21/11/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
הכתבת לענייני משפט באזור המרכז ומגישת המבזקים של הערוץ הראשון, פנינה תמנו שטה, תתמודד על מקום בכנסת ה-19 ברשימת "יש עתיד" של יאיר לפיד. כך נודע ל-News1.
20/11/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il