|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

תצהיר סטניסלב יאז'מסקי

19/01/2002  |     |   מקורות   |   פרשת מזרחי   |   תגובות


1.

אני, החתום מטה סטניסלב יאז'מסקי, ת.ז מס' 308906882, בהיותי מוזהר על אחראיות פלילית על מתן מידע כוזב, מצהיר כדלקמן:

אני נותן תצהיר זה לאור התובנה שאני נמצא בסכנה מצד גורמי שררה ושלטון במשטרת ישראל (וגורמי פרקליטות ככל הנראה) זאת לאור הנסיבות כמפורט למטה:

אני נולדתי ב-26.12.1969 בבריה"מ עליתי לישראל ב-1991 ממולדובה שבבריה"מ. בשנת 1995 התגייסתי למשטרה.

במהרה לאחר גיוסי למשטרה, עת, שעברתי בהצלחה מבחני קבלה ניצב משנה שמעון שרביט הציע לי לעבור ולשרת ביחא"פ (יחידה ארצית לחקירת פשעים חמורים), כך ב-1996 התחלתי לשרת כחוקר ביחא"פ.

בתחילת 1998 נתקבלה החלטה למחשב את מערך האזנות הסתר של היחידה. בהיותי בעל ניסיון עשיר וידע בתחום מערכות ממוחשבות ובהיותי בוגר קורס חקירות עבירות מחשב. בהתאם לחוק המחשבים, תשנ"ו-1996 אני מוניתי לראש פרויקט המחשוב של מערכות האזנות הסתר של היחידה - ד"ש (דיסק שמע של חברת אפרת), בפיקודו של רב פקד שאול הניגמן.

בתחילת 1997 תנ"צ משה מזרחי מונה למפקד יחא"פ. מרגע מינויו של מר מזרחי לתפקיד, החלו ביחידה לעבור עבירות חמורות על דיני מדינת ישראל, השחתת מידות, שימוש לרעה בכוח השררה, התעלמות מהנחיות פה"ק והפרת כללי מנהל תקינים, דיווח כזב לפיקוד בכיר. שיבוש הליכי חקירה ומשפט הפכו לנורמה ביחידה וכל זאת בפיקודו של מפקד היחידה תנ"צ משה מזרחי כתוארו דאז.

הפגיעה בדיני מדינת ישראל במסגרת היחידה לא היו תופעה מקרית, אשר בוצעו בתנאים קיצוניים בלית ברירה. אלא שיטה מחושבת לצורך השגת מטרות אשר הוצבו בפני היחידה ע"י תנ"צ מזרחי - "המטרה מקדשת את האמצעים".

אני אשר נולדתי וגדלתי במדינה טוטליטרית, נחרדתי כשהבינותי שאני הופך לחלק ממערכת כוחנית המשתמשת באותן שיטות עליהן קראתי ושמעתי מהורי וסביי כשהם סיפרו על תקופות אפלות בהיסטורית בריה"מ.

והדבר הנורא - שכל זה נעשה תחת כיסוי ציני של הגנה על אושיות השלטון הדמוקרטי.

להלן אביא מס' דוגמאות אשר ההוכחות להן אמסור יחד עם תצהירי זה לשמירה:

דוגמא מס' 1:

בהתאם לחוו"ד המשפטית של עורך דיני מר חנן גולד, העובדות המפורטות מטה מכילות ראיות ועובדות המצביעות על ביצוע עבירות כדלקמן:

עבירה על סעיף 2.א לחוק האזנת סתר תשמ"א-1981.
וכן עבירות על חוק העונשין התשל"ז-1977.

להלן חוק עונשין:

סעיף 237 לחוק העונשין - עדות שקר
סעיף 280 לחוק העונשין - שימוש לרעה בכוח השררה
סעיף 284 לחוק העונשין - מרמה והפרת אמונים
סעיף 286 לחוק העונשין - הפרת חובה וחוקה.

בשלהי 1998 היתה מדינת ישראל נתונה בשיאה של מערכת בחירות. באופן הכי בלתי צפוי הגיעה הוראה מטעם תנ"צ מזרחי לעלות עמדות להאזנת סתר למספר פעילים פוליטיים. ביניהם האח של אריה דרעי (לשעבר שר הפנים של ישראל) יהודה דרעי. אשר באותה העת אריה דרעי כבר נשא עונש מאסר, ואת התיק בעניינו חקרה יחא"ה (יחידה ארצית לחקירות הונאה).

בנוסף לכך פעלו כבר 3 נקודות האזנה: לאיש העסקים דוד אפל (איש עסקים בעל קשרים ענפים עם פעילים פוליטים). אציין, שלמרות שנקודות האזנה הותקנו חקירתו לא הפכה לתיק פלילי עד ליום עזיבתי בספטמבר 2000.

חשוב להוסיף שבו זמנית התנהלה נגדו חקירה ביחא"ה ולהם היו עמדות האזנה לו עצמאיות. בין הפעילים הפוליטיים להם האזינו נמנה גם אביגדור ליברמן, עת פעיל פוליטי אשר פעל בקרב יוצאי חב"מ ובעבר מנכ"ל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

המשטרה בקשה מבית המשפט צו האזנה בטענה שהנ"ל חשוד בעיסוק בסחר בינ"ל בלתי חוקי ונמצא בקשרים עם נציגים של הפשע המאורגן מארצות חב"מ. כך או אחרת הצווים להאזנה של מר ליברמן ונהגו נתקבלו. בצווים נכללה הנחיה חד משמעית שהצווים חלים רק על שיחות הקשורות לחשדות בגינן הוצאו הצווים. זאת אומרת, שהצו אסר לתמלל שיחות שאינן קשורות באופן ישיר עם החשדות המפורטות בבקשה.

המציאות היתה שונה. מר לבירמן בהיותו אישיות פוליטית אשר באותה עת היה עסוק בהקמת מפלגה חדשה ובחירות לכנסת שוחח, כמובן מאליו בנושאים פוליטים בטלפונים שהיו ברשותו.

מפקד היחידה תנ"צ מזרחי נתן פקודה מפורשת אשר עמדה בניגוד לצו המשפטי, לפיה חלה חובה על המשקלטים המוצבים בעמדות האזנה למר א. ליברמן לתמלל את כל השיחות שלו ושל מקורביו מבלי לשים לב לתוכם השיחה. תנ"צ מזרחי לא הגביל עצמו רק בכך, אלא נתן פקודה מפורשת למשקלטים אשר הפעילו את העמדות האזנה האלו לתמלל את כל השיחות ובמיוחד השיחות בנושאים פוליטים.

תנ"צ מזרחי דרש להעביר את התמלילים של השיחות הפוליטיות בעותק יחיד לו באופן אישי. את העתקים אשר נותרו במערכת הממוחשבת למחוק.

כל זה התנהל באופן הבא:

תמלילי השיחות הפוליטיות נמסרו לידי תנ"צ מזרחי באופן אישי, ואלו לתיק הוכנסו תרשומות, המורות שהשיחות המפורטות לעיל אינן קשורות לנושא החקירה. במקרים בהם היתה מתקבלת החלטה על ביצוע רישום כפול לתוך מערכת ד"ש הוכנסה תרשומת שהצו השיפוטי אינו חל על שיחה הנ"ל. דהיינו, שכל אחד אשר נכנס למערכת ד"ש הבין על סמך התרשומות שהשיחות הנ"ל לא תומללו (תרשומות אלא נצרבו במערכת ע"ג תקליטורים מגנטו אופטיים).

לעיתים נהג תנ"צ מזרחי לרדת אישית לחדרי השיקלוט ליטול התמלילים. לרוב הנוהל היה שהמשקלט ו/או ראש מחלק רפ"ק ש. הנגימן היו מעלים את החומר למשרדו של תנ"צ מזרחי ישירות. על הדפים נרשם "לידי מזרחי אישית" כל זה נעשה פעמים רבות מספור אל מול עיני.

בשלב מאוחר יותר, מינה תנ"צ מזרחי את רב פקד אוסנת לתפקיד קצינת "קישור". באחריותה היה להעביר את החומר ישירות אליו וכן לקבוע האם החומר קשור לחקירה ויתויק גם בתיק החקירה או שומה עליו להיות מושמד לאחר תיוקו בתיק אישי של מפקד היחידה.

באחד הימים זומן המשקלט הממונה על עמדות האזנה של א. ליברמן, רס"ל אדי גוטמן לשמ"פ. נוצר מצב שלא היה בנמצא איש שיקלוט השולט בשפה הרוסית בעל סיווג ביטחוני הולם כדי להחליפו (הרבה משיחותיו של מר ליברמן וסביבתו התנהלו בשפה הרוסית).

בנסיבות האלה פקד עלי מפקד המחלק רפ"ק ש. הניגמן לאייש בעמדות הנ"ל.

אני התחלתי בביצוע ההוראה, תוך הקפדה על תנאי צו בית המשפט. כתוצאה מהקפדתי על הוראות הצו השיפוטי ירדה כמות החומר המתומלל באופן משמעותי. לאחר שבוע זומנתי למשרדו של מפקד המחלק רפ"ק הניגמן, בנוכחותה של ראש מפלג הערכה נצ"מ לאה ליפשיץ. במהלך אותה שיחה נשאלתי לפשר הירידה בנפח החומר המתומלל.

תשובתי היתה חד משמעית: "אני לא מוכן להפר צו בית משפט בצורה גסה. אם רוצים שאני אתמלל את השיחות אשר לא קשורות לצו עליכם לתת לי פקודה בכתב". כמובן שפקודה כזו לא קיבלתי.

לאחר חזרתו של רס"ל אדי גוטמן הכל חזר לקדמותו. אני חזרתי לעסוק רק בצד הטכני של התפקיד.

בשלב מסוים, הורה לי ראש מפלג איסוף, סנ"צ חיים אפרגן, האחראי על איסוף חומר מודיעין (בכלל זה חומר הנאסף באמצעות האזנות סתר) לגבות את כל החומר המודפס שמקורו במערכת ד"ש.

בהתאם לפקודה זו, אני התחלתי מדי פעם להעתיק את החומר מכל עמדות האזנה של המשקלטים לספריה מיוחדת שפתחתי במחשבי לצורך העניין.

כך קרה, שרוב החומר שהושג באיסוף חוקי ובלתי נחת על שולחני או ליתר דיוק נאגר במחשבי. כולל חלק מאותם תמלילים בלתי חוקיים אשר אותם הורה תנ"צ מזרחי למחוק מזיכרון המחשבים.

בתחילת אפריל 1999 רס"ל אדי גוטמן אשר אייש באופן קבוע את עמדות האזנה למר ליברמן (היום שר התשתיות) סירב לתמלל שיחה פוליטית מובהקת בינו לבין ראש הממשלה דאז, מר בנימין נתניהו.

הדבר נודע לי ישירות מאדי גוטמן עצמו, אשר בהיותו מצוי בסערת רגשות ביקש עצתי כיצד עליו לנהוג בנושא כה רגיש לאחר פקודתו החד-משמעית של מפקד היחידה. אני יעצתי לו לאבטח עצמו בדרישה לפקודה בכתב.

לאחר מכן, נודע לי מסגנית ראש המחלק, רפ"ק אתי סאלם, שהיא קיבלה פקודה חד-משמעית ממפקד היחידה, תנ"צ משה מזרחי לבצע תמלול השיחה המאזכרת לעיל. הקצינה היתה במצוקה ואמרה לי שבלית ברירה היה עליה למלא אחר פקודה בלתי חוקית של מפקד היחידה. פרט לכך היא סיפרה לי שלאחר ביצוע תמליל השיחה בין מר ליברמן לראש הממשלה ומסירתו לתנ"צ מזרחי היא כתבה זכ"ד לשולחנה. לאחר מספר ימים אני עזרתי לה למחוק מזיכרון המחשב את תוכן תמליל השיחה (היא לא ידעה איך לבצע זאת) אולם תדפיס תמליל זה נשמר במערך הגיבוי עליו סיפרתי קודם.

כעבור תקופה ביחא"ה, נפתחה חקירה בעניין עמותות פוליטיות שהוקמו במהלך מערכת הבחירות של 1999. עפ"י מידע אשר הגיע לאוזני, זאת בעקבות חומר אותו הציג תנ"צ מזרחי בישיבה סגורה אצל השר לביטחון פנים, דאז שלמה בן-עמי, בנוכחות היועץ המשפטי לממשלה מר א. רובינשטיין ופרקליטת המדינה הגברת ע. ארבל.

במסגרת החקירה הנ"ל נתקבל על-ידי מברק מאת יחא"ה ובו פירוט רשימת השיחות אשר העתקיהם הם רצו לקבל. בהיכנסי למערכת ד"ש לצורך איתור הקלטות של השיחות הנ"ל אני גיליתי שליד רובן מופיע סימון: "אינן כלולות בצו בית המשפט". משמעות הדבר שתוכן השיחות הנ"ל היה אסור לתמלול ועל כן חוקרי יחא"ה כלל לא היו צריכים לדעת על קיומן.

אני מייד עדכנתי את ראש המחלק שלי וזה עידכן בתורו את היחידה החוקרת.

בחלוף מספר ימים הגיע אלי רפ"ק מיחא"ה שאת שם משפחתו איני זוכר, בליווי רפ"ק אלי חלפון לצורך קבלת העתקי שיחות בהתאם לרשימה אשר נשלחה אלי מקדום. אני הצגתי בפניהם את תוצאות החיפוש במערכת הד"ש. יש לומר לזכותו של הרב פקד מיחא"ה, שמרגע שהוא הבין שמדובר בחומר אשר הושג באופן בלתי חוקי הוא סירב אף לשמוע את השיחות הנ"ל.

כל הסיפור הזה זעזע אותי. משמעות הדבר שלא רק מפקד היחידה שלי מזלזל באות החוק החרוט אלא גם אישים האמונים על שמירת החוק, כמו שר לביטחון פנים דאז, יועץ המשפטי לממשלה ואף פרקליטת המדינה לעצום עיניים על הוראות החוק על בסיס חומר אשר עולה ממנו ריח ביש של אי חוקיות.

2.

דוגמא מס' 2:

בהתאם לחוו"ד המשפטית שהוכנה על-ידי עורך דיני מר חנן גולד, המצב העובדתי המפורט מטה כולל בחובו ראיות ועובדות המורות על ביצוע עבירות כדלקמן:

עבירות על סעיף 2.א לחוק האזנות סתר תשנ"א 1981. וכן עבירות על סעיפים מחוק העונשין התשל"ז 1977 (להלן חוק עונשין):

סעיף 237 - לחוק עונשין - עדות שקר
סעיף 238 - לחוק עונשין - בידוי ראיות
סעיף 244 - לחוק עונשין - שיבוש הליכי משפט
סעיף 284 - לחוק העונשין - הפרת אמונים
סעיף 286 - לחוק העונשין - הפרת הוראה חקוקה.

מר עופר נמרודי - איש עסקים ישראלי ידוע, אחד המו"לים של עיתון מעריב, בתחילת שנות התשעים הורשע בגין עבירות של האזנות סתר.

עת נפתחה החקירה בפרשת נמרודי 2 הופרו למעשה כל ההוראות, הפקודות, נוהלי העבודה וחוקי מדינת ישראל. תנ"צ מזרחי נתן הוראה לבצע מעשים פעילים לשיבוש הליכי חקירה ומשפט ואף לבידוי ראיות. בעל כורחי הייתי שותף לכל זה, היותי אחראי על מערכת ד"ש אשר הופעלה באופן רבתי בפרשה זו.

תחילה קיבלתי הוראות מראש המחלק להעלות נקודות האזנה מבלי שהוצגו לי ולחברי ולמחלק צווים שיפוטיים כפי שזה נדרש על-פי הפה"ק והדין. יתר על כן, אף לא מסרו לנו את שמות האנשים להם היינו אמורים להאזין.

על-פי גרסת משה מזרחי כל זה נעשה מחשש לדליפת מידע.

שימוש במערכת האזנות באופן כזה הינו מנוגד להוראות הפה"ק והחוק. רק לאחר חצי שנה של ביצוע האזנות בניגוד לנוהלי הפה"ק דווח לממונה ראשי על האזנות סתר.

אני מצידי העדפתי שלא לעורר מהומות והתרכזתי בהפעלה הטכנית של המערכת.

באותה עת החלה ביחידה "צייד מכשפות", אווירת הפחד והטרור אשר לא היתה מביישת את סנטור מק'ארתי בימיו הטובים. האווירה של פחד וחדשנות אשר הוזנה ע"י תנ"צ מזרחי הפכה את תנאי העבודה ביחידה לבלתי נסבלים.

עשרות שוטרים וקציני היחידה נחקרו במח"ש (מחלקה לחקירות שוטרים).

תנ"צ מזרחי השחיר פניהם של שוטרים טובים ונאמנים עמם עבדתי שני רבות ואשר נאמנותם למשטרה לא היה ספק. בניהם, לדוגמא תנ"צ שמעון שרביט, אשר בהמשך זוכה באופן מלא. ברי הוא, שהמצב מעין זה השפיע באופן שלילי על העבודה ביחידה.

בינתיים עבירות על החוק בהתאם לפקודות של מפקד היחידה שברו שיאים חדשים.

למיטב זכרוני, תפקיד המשטרה הינו לחקור חשדות לביצוע עבירות ולנסות להגיע לחקר האמת ולא לנהל חקירות לאימות תיזות הפיקוד.

אולם בעת חקירת פרשת עופר נמרודי אשר משפטו הסתיים לא מכבר בהרשעתו, הכלל הנ"ל נשכח.

במהלך חקירה בפרשת נמרודי הוקלטו ותומללו עשרות ומאות שעות של האזנות סתר של אנשים שונים ביניהם שיחות של עדי מדינה יגאל תם רפי פרידן. עם הגעת כתב האישום בעינינו של נמרודי ובקשה לעוצרו עד תום ההליכים בעינינו, ביקשו ממנו להכין העתקי שיחות מוקלטות של עדי מדינה לצורך מסירתם להגנה. רפ"ק טלי, קצינת הערכה אשר טיפלה בתיק פקדה עלי להעתיק קטעי שיחות של עדי מדינה ולא במלואם כפי שמקובל.

המניעים לכך הוסברו בכך שבשיחות קיימים דברים אשר עלולים לפגוע במהימנות של העדים בעיני בית המשפט, ועל-ידי כך יפגע המשקל הסגולי של הראיות שנאספו בתיק. כלומר הקטנת הסיכוי להרשעתו של נמרודי בכתב האישום נגד.

לאור החריגה מנוהלי העבודה לפיהם חובה להעביר לידי ההגנה את מכלול השיחות המוקלטות במלואם שאלתי: "על סמך מה אנו עורכים את ההקלטות?". תשובתה היתה, שהכל לגמרי חוקי וזה נעשה על-פי הוראת התובע המנהל את התיק.

וכך החלה העריכה.

אנחנו במחלק קבלנו מידי רפ"ק טלי כמות רבה של תיקים, בהם היו תמלילי השיחות של עדי המדינה. בתוך התמלילים היו קטעים אשר נמחקו בטוש ואשר היה אסור להקליט על הקלטות המיועדות למסירה לידי סניגוריו של נמרודי.

חוץ מזה, הקלטות בהן הוקלטו השיחות נתנו להאזנה לעדי מדינה ואלה היו מחליטים אלו חלקים יועברו לידי הסנגוריה ואלו לא. בעיקרון, למעשה כל הקלטות אשר כללו בחובן של עדי מדינה יגאל תם, רפי פרידן, אשר נמסרו לידי סנגורו של עופר נמרודי, פוברקו, וזאת מדברי קצינת הערכה על-פי הנחיה של התובע ובברכת מפקד היחידה אשר פיקד על ניהול התיק באופן אישי.

עלי נמאסו "המשחקים" הקבועים עם החוק במסגרת היחידה ואני החלטתי להתעלם מהוראות העריכה של השיחות. התחלתי להקליט השיחות במלואם כפי הנדרש על-פי החוק (באותה העת כבר גמלה בליבי ההחלטה לעזוב את המשטרה) הדבר נודע למפקדי.

לשמחתי הורחקתי מביצוע תפקיד זה. קיבלתי הוראה להכשיר את רס"מ משה בכר למען יוכל הוא להחליף אותי בתפקיד. כמו כן צורף למלאכת העריכה גם רס"מ שותה ספיר.

3.

האיך הגיעו לידי הוכחות אותם אני מצרף לתצהיר זה.

היות ומבחינה מקצועית הייתי בעל ידע נרחב והיו לי הכישורים הנדרשים לצורך ניהול מערכת ד"ש (דיסק שמע של חברת אפרת), מפקד המחלק רפ"ק הניגמן, (אשר חסר כל השכלה טכנית) האציל עלי את כל הסמכויות המקצועית בעניין ניהול המערכת.

כך קרה שאני הייתי אחראי לתיאום העלאת עמדות האזנה חדשות עם מפעילי שרות הביטחון הכללי וכך ניצול העמדות הקיימות. כמו כן, במסגרת תפקידי הייתי אחראי על איוש עמדות האזנה במשקלטים, בהתאם לסב"ט שלהם, הזנת הצווים למערכת מעקב אחרי מועדי תפוגת הצווים וכן הזנת המערכת בתנאי הצווים הנ"ל כולל הגבלות המופיעות הצווים והבאתם לידיעת משקלטים אשר היו אמונים על ביצוע הצווים. כמו כן הייתי אחראי לביצוע גיבוי החומר אשר נקלט במערכת הד"ש בקלטות שמע במטרה להעבירם לתביעה ו/או לסנגוריה.

זאת ועוד, באחריותי היה ללמד את המשקלטים ומפקדי להשתמש במערכת.

כך למעשה הפכתי לראש המחלק, תוך שאני מנהל את כל העבודה במחלק, זאת ללא מינוי רשמי, מפקד המחלק פשוט האציל עלי את סמכויותיו בהסכמתו ובברכתו של פיקוד היחידה ובכללם של תנ"צ מזרחי מפקד היחידה.

באופן כזה, מתחילת 1998 עד בספטמבר 2000 הייתי חלק בלתי נפרד מכל הפעילות המבצעית של היחידה ככל שהדבר היה קשור להאזנות ומערכת ד"ש.

על פועלי בהקמת המערך הממוחשב להאזנות סתר, תפעולו ותפקודי כמפקד המחלק בפועל זכיתי בהערכת מפקדי ובברכתו של תנ"צ משה מזרחי, הוענק לי תואר שוטר השנה בשנת 1999. דבר בחירתי כשוטר השנה הודע לי מפיו של נצ"מ סיימן פרי ועל-ידי מברק ממטא"ר וכן קוצר הפז"מ והועלתי בדרגה.

בתנאים של "צייד המכשפות" הפחדות והשחרת פני חברי לעבודה, חשדתי שיגיע תורי - זאת רק שאלה של זמן.

אני הכנתי עבורי ועבור חברי לעבודה "פוליסת ביטוח". אני העתקתי את כל תכולת ספריית הגיבוי לקובץ מוצפן ומוגן ואילו את ספריית הגיבוי עצמה מחקתי. את הקובץ הזה בדיוק הריני למסור יחד עם תצהירי זה.

לאחר שחרורי משירות המשטרה, בספטמבר 2000 החלו הרדיפות. זה התחיל מהאשמות שקריות ובהדלפת מידע מהיחידה. בעקבות זאת, התקשר אלי עתונאי של עיתון גלובס בבקשה לראיין אותי.

אני סרבתי ואמרתי לו שאילו היה לי מה לומר הייתי אותר זאת רק במח"ש.

יום למחרת בעיתון גלובס פורסמה כתבה אשר על דבר קיומה נודע לי מחבר ליחידה, רס"ב צבי שלום תמרי, אשר בה נכתב שתנ"צ מזרחי נתן הוראה בלתי חוקית להאזין לשיחות של מר ליברמן עם ראש הממשלה דאז, מר בנימין נתניהו, ושוטר סטינסלב וז'אמסקי אשר סירב לבצע ההוראה ונאלץ לעזוב את המשטרה.

אני מייד התקשרתי לראש זרוע המודיעין של היחידה נצ"מ סיימון פרי. בשיחה מסרתי לו, שאין לי יד ורגל בפרסום הכתבה. ועל כך נכון אני להיבדק בפוליגרף.

האירועים שבאו בעקבות הכתבה לא ממש הפתיעו אותי.

מספר ימים לאחר השיחה עם נצ"מ פרי, בשעה 5:00 הופיעו בביתי שישה או שבעה שוטרים מיחא"ה, רובם ממחלק ללוחמה בעבירות מחשב, אשר אני הכרתי אותם היטב הן אישית והן מקצועית. הם העירו אותי ואת משפחתי, ילדי בן ה-8, אישתי שהיתה בחודשי הריון מתקדמים, ערכו חיפוש יסודי בביתי אשר בסיומו בקשו ממני להתלוות אליהם ליחידה.

כשיצאנו מהבית הצעתי להם לערוך חיפוש ברכב העבודה שלי, בדרך נכנסנו אף למקום עבודתי החדש ועל אף שלא היה להם צו לכך הרשתי להם לבצע חיפוש במקום עבודתי.

בהמשך הגענו למשרדי היחא"ה. שם ראש צוות החקירה סנ"ץ דוד אוסמו הודיע לי שאני חשוד בשיבוש הליכי חקירה ומשפט בעניינו של עופר נמרודי.

חקרו אותי בו זמנית 3 חוקרים. במהלך החקירה ניסתי להפנות את תשומת ליבם של החוקרים לעבירות שבוצעו על-ידי מפקד היחאב"ל. אך הם עשו מאמץ עילאי להתעלם מכך.

לאחר כ-11 שעות שהיתי מעוכב לחקירה, הודעתי לחוקריי, שאין זה כלל משנה כמה זמן הם יחזיקו אותי כאן, אני בסוף ייסע ישירות למשרדי מח"ש. לאחר כמחצית השעה שוחררתי בערבות בתנאי שלא אצור קשר במשך חודש עם אנשי יחאב"ל בהווה ובעבר וכן איסור מוחלט ליצור קשר עם עיתונאים וחברי כנסת. דרכוני נלקח לחצי שנה עם הבטחה להחזיר אותו אלי באם אדרש לנסיעה לחו"ל בענייני עבודה.

כמו כן, נאמר לי מפי ראש הצוות סנ"ץ אוסמו שלא יפתח תיק פ.א. ושהתיק הוא בגדר תיק ל.א. (כשבאתי לקבל דרכוני ראיתי על המעטפה מספר תיק .פ.א אשר נפתח נגדי).

כעבור 30 יום עם סיום תוקף מגבלות שהוטלו עלי עם שחרורי, יצר עמי קשר יו"ר ועדת הביקורת של הכנסת דאז, שר הפנים היום מר עוזי לנדאו. בשיחה עמי הוא ביקש ממני להיפגש עם חוקרי מח"ש. כך עשיתי.

נפגשתי עם חוקרי מח"ש במשרדיהם ברחובות. הודעתי להם שאני מוכן למסור עדות מלאה ומפורטת, זאת בתנאי שתובטח לי חסינות.

פרט לכך אני ציירתי באוזניהם תמונה כללית של העבירות אשר בוצעו על-ידי תנ"צ משה מזרחי והוספתי שבאם יפתח תיק פלילי כנגד מזרחי אני ימסור ראיות המאששות את אמיתות דברי.

במציאות לא רק שלא נפתחה חקירה פלילית נגד תנ"צ מזרחי, אלא שכעבור מספר ימים התראיינה פרקליטת המדינה הגברת עדנה ארבל והודיעה לתקשורת, כי בבדיקה שנערכה על-ידם יחד עם ראש אח"ק דאז, ניצב יוסי סידבון, נמצא שאין כל ממש בהאשמות שהעלו כנגד תנ"צ מזרחי בכתבה של עיתון גלובס.

באותה כתבה, נאמר שמקורות במשטרה מוסרים שבהיותי אשף מחשבים כהגדרתם פרצתי למערכת המחשב של המודיעין המשטרתי, והוצאתי חומר מודיעני מסווג. חושב לציין שמעולם לא נחקתי בחשדות אלו טרם הכתבה וגם לא לאחריה.

כשהבנתי, שלא יניחו לי לנפשי ולא יתנו לי ולמשפחתי לחיות בארצי ככל אדם וכל עוד אנשי מרות אשר רמסו ברגל גסה את חוקי מדינת ישראל ושאני באל כורחי הייתי עד לכך ומשום כך מהווה סכנה עבורם. עלי לעזוב את ארצי.

למען ליצור לעצמי "פוליסת ביטוח" עשיתי תצהיר זה. אני מפקידו למשמרת.

תצהירי זה נעשה בשני שפות. בשפת אימי רוסית ובעברית.

כמו כן אני מוסר למשמרת את הראיות המאמתות את האמור בתצהירי. הקובץ הכולל את הראיות המקודד, במקרה ויקרה לי דבר מה ההוראות לקידוד אני משאיר למשמרת בידיים נאמנות ואמונות.

זהו תצהירי וזהו שמי, וכל כל אשר נאמר בו אמת ויציב.
אני מצהיר בזאת שהנני נכון לעבור בדיקת פוליגרף בלתי תלויה לאימות הדברים האמורים בתצהיר זה.

חתימת המצהיר:

אני, עורך הדין חנן גולד מאשר בזאת שזיהיתי את מר יז'מסקי סטניסלב על-פי תעודת זהות 308906882 המוכר לי אישית והוא חתם על תצהיר זה בפני ביום 17.12.01.

תאריך:  19/01/2002   |   עודכן:  01/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il