חברת טליט תקשורת (AIM:TCM), מפתחת ומפיצה גלובלית של תקשורת אלחוטית, הודיעה (ד', 24.8.05) כי חתמה על הסכם עם הוועדה האירופאית ליוזמת שיחות חירום אשר מקדמת חקיקה לפיה כל מכונית תחויב להתקין שירות שיחות חירום, באמצעות מודול סלולארי, על-מנת להפחית את מספר ההרוגים ותאונות הדרכים בכבישי אירופה.
יוזמת eCall תיושם במלואה עד שנת 2009 באמצעות תקנות של הנציבות האירופית שיחייבו כל כלי הרכב באירופה להתקין מערכת eCall תקנית לשיחות חירום. במקרה של תאונה, המערכת, אשר תשולב בלוח המחוונים של המכונית, תשלח אותות אזעקה/מצוקה לשירותי אמבולנס, משטרה או מכבי אש. האות יישלח באופן ידני או אוטומטי במקרה שהמכונית התהפכה או שכרית האוויר הופעלה. עם הפעלתה תקיים המערכת קשר ישיר עם המוקד לבטיחות הציבור הרלוונטית. במקביל יישלח מערך נתוני התקרית למפעיל המוקד המקבל את השיחה.
המודול הסלולארי, אשר יותקן במערכת eCall, ידווח בזמן אמת למוקדי השירות ובכך יביא לצמצום זמן התגובה לתאונות דרכים ולטיפול מיידי בפצועים – דבר שיביא להפחתה במספר ההרוגים. על-פי מחקרים אחרונים, אחד הגורמים לקטל בכבישים הוא אי טיפול מהיר ויעיל בפצועים והבאתם לבתי החולים.
עוזי כץ, מנכ"ל טליט, אמר: "טליט מבינה את החשיבות העתידית של תקשורת עם כלי רכב. מערכת שיחות חירום מבוססת GSM המשולבת בלוח השעונים של כלי רכב תקצר באופן משמעותי את משך הזמן עד להגעת שירותי החירום למקום האירוע. טליט גאה להיות הישראלית היחידה ביוזמה שתתרום מניסיונה והידע שצברה במערכות תקשורת סלולריות. המשמעות העסקית היא שמשנת 2009 כל מכונית תצויד במודולי GPRS וכחברה המעורבת ביוזמה, תוכל טליט למצב את עצמה כספקית מרכזית".