|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

החלטת עצרת האו"ם והבחירות בישראל

ה"עונש" כביכול שנתניהו הטיל כנגד המגה-פיגוע המדיני הזה, הוא פחות מסמלי, הוא - בדיחה. האם באמת יישב עכשיו נתניהו למו"מ עם נשיא "המדינה הפלשתינית"? אין צורך לנחש. הוא אמר זאת בפירוש לקנצלרית הגרמנית וב-9.12.12. אף יצא בקריאה פומבית לאבו-מאזן "לחזור למו"מ"
12/12/2012  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
אבו-מאזן. יבקש לפנות אליו כנשיא המדינה הפלשתינית [צילום: פלאש 90]

בשתי שיחות קודמות העליתי את השאלה הפשוטה - מה יעשה נתניהו אם אבו-מאזן יתייצב עכשיו למו"מ ( שכידוע הוא תמיד רק מתן), כביכול 'בלי תנאים מוקדמים' כפי שכל הזמן נתניהו דורש, אבל הפעם בהיותו עוטה גלימה של "נשיא המדינה הפלשתינית"?, איך יפנה אליו נתניהו? אם יאמר 'אדוני ראש הרשות הפלשתינית' אבו-מאזן פשוט יקום וילך. המו"מ הזה ייכנס לספר השיאים של גינס כמו"מ הקצר ביותר בהיסטוריה, ושוב יאשימו אותנו. בכלל, עצם ישיבתו עם האיש שהוכתר באו"ם כנשיא מדינת פלשתין, היא בלבד די בה כדי להוות הכרה במדינה הווירטואלית שהפלשתינים יצרו על דעת עצמם תוך הפרת ההסכם עימנו. אם יתחיל המו"מ, יאמר אבו-מאזן שלא נותר אלא לסמן את הגבולות, כי על העצמאות הפלשתינית, שבהסכם אוסלו מופיעה בין סוגיות "מצב הקבע" כנושא מרכזי שנותר למו"מ, עליה אין עוד מה לדון. את זה כבר יש להם ישר מן האו"ם. אתה יושב עכשיו עם ראש המדינה הפלשתינית, יאמר אבו-מאזן, לדון עימו איך תסיימו את הכיבוש. זה הכל.

נשק ישרא-בלוף

נוכח המהלך הערבי הזה, קיזוז חוב של כמה מאות מיליונים ובניית כמה אלפי דירות בירושלים וביו"ש, "העונש" כביכול שנתניהו הטיל כנגד המגה-פיגוע המדיני הזה, הוא פחות מסמלי, הוא - בדיחה. האם באמת יישב עכשיו נתניהו למו"מ עם נשיא "המדינה הפלשתינית"? אין צורך לנחש. הוא אמר זאת בפירוש לקנצלרית הגרמנית וב-9.12.12. אף יצא בקריאה פומבית לאבו-מאזן "לחזור למו"מ".

גם המהרסים והמחריבים מבפנים כבר הבינו את הרמז. סמדר פרי חוגגת: "מבחינתו של אבו-מאזן, מהרגע ששודרג, אפשר להתקדם" ויוסי ביילין מלקק את השפתיים:" אבו-מאזן כבר מוכן להיכנס למו"מ - בלי תנאים!"

אלא, בחבילת העונשים של נתניהו יש בכל זאת עניין אחד רציני, הנותן תשובה על הפיגוע המדיני שביצע אבו-מאזן, וכוונתי ל-E1. את מלוא המשמעות הסבירה למי שאינו מבין - קטרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי. אם ישראל תבנה בE1, אמרה, לא תוכל המדינה הפלשתינית להתקיים מפני שתנותק מבירתה ירושלים. פירוש הדבר, שנתניהו פגע כאן בנקודת תורפה של האויב. אלא מה? נתניהו כמו נתניהו: בעת ביקורו בברלין כבר דלף מפמלייתו, או הודלף, שהבנייה בפועל עדיין רחוקה, יש עוד צורך בהרבה אישורים והליכים ומידת ההתקדמות משלב לשלב תלויה בהתנהגותה של רמאללה. במלים אחרות, לא מן הנמנע שהנשק הזה, היחיד למעשה, גם הוא - "ישרא-בלוף!".

עתה, נשוב נא לרגע למו"מ העתידי עם אבו-מאזן, שכדאי להתייחס אליו כאל וודאות קרובה. לאחרונה, לרגל "עמוד ענן", ביקרה בארץ הילרי קלינטון, שרת החוץ האמריקנית. ברמאללה היא הפצירה באבו-מאזן לחכות עד אחרי הבחירות בישראל, כי מייד אחריהן הנשיא אובמה מתכוון להיכנס לעניין בכל הכוח. כידוע, שליט רמאללה לא התרשם, והשיחות שאובמה עלול לכפות עלינו כבר תהיינה עם "מדינת" פלשתין.

ירייה באקדח ריק

לא נותר אלא לחבר בין השיחות הללו, אם חלילה תתקיימנה, לבין פרשת E1. אם עד לעריכתן לא ישתנה בפועל שום דבר ב-E1 בשטח ממש, לא יעלה על הדעת שנתניהו יוכל להתחיל שם בבנייה לאחר שמו"מ עם רמאללה נפתח, או אפילו רק הוכרז עליו. הלא האופוזיציה תקרע אותו לגזרים, כל העולם יראה בזה פרובוקציה וחבלה מכוונת בשיחות, מצרים וירדן יאיימו בניתוק יחסים וגם איומי סנקציות יושמעו. אדם יותר נחוש מנתניהו לא היה עומד בלחץ כזה. אמור מעתה, שעצם הסכמתו של אבו-מאזן להיכנס לשיחות, אם תהיה, תנטרל גם את הנשק היחיד היעיל שנתניהו הפעיל נגד הפיגוע המדיני: E1. ואם נתניהו לא יורה להתחיל את הבנייה במקום מיד, כלומר עוד לפני הבחירות והשיחות, ייצא שירה באקדח ריק ולמעשה קיבל את דין המדינה הפלשתינית ע"י עצם הסכמתו לקיים שיחות אחרי הפיגוע המדיני באו"ם.

עוד לא גמרנו. התקפתו של שליט רמאללה נמשכת. הוא הודיע, שבקרוב יפנה למועצת הביטחון, עכשיו כבר כ"ראש מדינת פלשתין", ויתבע לקבל החלטה האוסרת על ישראל כל פעילות התנחלותית נוספת, מפני ש"מרגע החלטת האו"ם חלים חוקי ג'נבה, כולל האמנה הרואה בשטחים אדמה כבושה, ולכן אסור לישראל לבצע בה שינויים דמוגראפיים".

מה יטענו במועצת הביטחון, ניתן לשמוע מפי אשטון, שהודיעה לאחרונה - "בניית התנחלויות איננה חוקית על-פי החוק הבינלאומי".

מה יכולה, מה צריכה, ישראל להשיב על זה? שההתנחלות היהודית היא כן חוקית, כמובן! ולנמק, ויש לה במה לנמק, שהרי כל החלק הראשון של דו'ח וועדת אדמונד לוי עוסק בדיוק בשאלת החוקיות של ההתנחלות היהודית על-פי החוק הבינלאומי! אלא, שנתניהו גונז את הדוח הזה, מסרב להשתמש בו. תארו לכם שיורים עליכם, יש בידיכם נשק כבד כדי להשיב אש, ומה אתם עושים? יורים קפצונים! כי מה ענה נתניהו עד עתה לטענה 'לסטים אתם', בונים על אדמה גנובה? הוא סיפר שהזמין את הערבים לשיחות והם לא באו, שיש לישראל צורכי ביטחון, שנחוץ לו שיכירו שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, ושיאשרו לו שאם ייתן להם את הארץ, זה יהיה קץ הסכסוך. מכאן ואילך זו כבר אינה שאלה דיפלומטית. זו חזרה לבית ספר העממי, להבנת הנקרא: מטיחים בך שכבשת וגזלת ומה אתה עונה? בב'לת, דברים שאינם ממין העניין. אנחנו שואלים עכשיו, ומבעוד מועד: מה באמת תשיב ישראל במועצת הביטחון? האם לפחות עכשיו, מול אתגר המדינה הפלשתינית, תשלוף את דוח לוי מן הגניזה?

ההפתעות של רמאללה

בכל הנ"ל לא מיצינו כמובן את כל ההפתעות שרמאללה מכינה לנו בתחפושתה החדשה כמדינה. הם כבר מתקינים שלטים "כאן מדינת פלשתין תחת כיבוש" ולפי העיתונות, לפחות בשטח C צה"ל מוריד את השלטים האלה. בשני מקומות, לפחות, "שוטרים" פלשתינים ניסו למנוע בכוח פעילות של צה'ל בשטח עירוני, וזו אולי תחילתה של מדיניות, למנוע בכוח פעילות ישראלית ב"מדינתם". על כל הניירות והטפסים שלהם מופיע בוודאי לוגו של מדינה. האם שלטונות ישראל יעצמו עין? ואיך יגיבו כאשר הפלשתינים יחזירו כל נייר וכל פנייה אליהם כ"רשות פלשתינית" וישיבו רק כשיפנו אליהם כאל מדינה? כמה זמן יוכל נתניהו להתעלם ולהתחמק?

לכל הדברים האלה יש נפקא מינה גם כלפי פנים, ערב בחירות. יש כאן קודם כל 'סור מרע' - כלומר, שלא להצביע לנתניהו ולליכוד, אם אחרי הפיאסקו של "עמוד ענן" שנתן רוח גבית לחמאס ואולי אפילו הצית אנתיפאדה חדשה, עוד תבוא גם מפולת מדינית, השלמה של נתניהו - והליכוד - עם הפיגוע המדיני ששמו מדינה פלשתינית מתוצרת האו"ם!

עוד יותר חשוב מאשר 'סור מרע' הוא 'עשה טוב', וכוונתי לפעולות בתוך הליכוד ובדעת הקהל לפני הבחירות, כדי להוריד את הליכוד מן הפסים הפלשתינים, על-מנת שבוחר לאומי כן יוכל להצביע בעדו.

ואלה הצעותי:

  • מול טענת "הכיבוש" יש להעמיד את החלק הראשון של דו'ח לוי המוכיח עפ'י המשפט הבינלאומי, כי לנו ולא להם הזכות על הארץ, וכפועל יוצא גם הזכות להתנחל בה. אבוי לנו, אם צריך להתחנן היום בפני מפלגתו של ז'בוטינסקי, להואיל ולומר בשער בת רבים דבר כל כך פשוט ואלמנטארי. לצורך זה חייבת הממשלה לאשר מיד, כלומר עוד ל פ נ י הבחירות, כל עוד לא החל הלחץ הגדול עלינו - את דו'ח לוי, ולהשתמש באמור בו מעל לכל במה בארץ ובעולם, ובראש וראשונה במועצת הביטחון. כל מפלגה ימינה מן הליכוד חייבת להודיע מראש, שהיא לא תצטרף לקואליציה עם הליכוד, אם לא יאמץ תחילה את דוח לוי, והיא תצטרף רק על בסיס הדו'ח הזה. באותו ההקשר - מפלגת ימין לא תוכל לחבור לליכוד שמצדד במצעו ב-'2 מדינות ל-2 עמים', ולא תיכנס לממשלה שהשיקוץ הזה יהיה חלק מקווי היסוד שלה. סוף סוף, נאום בר-אילן לא אומץ ע'י שום גוף מפלגתי או ממלכתי, והוא עדיין בחזקת התבטאות גרידא. יש לשמור בשבע עיניים שלא יתגנב, חלילה, לשום נייר רשמי.

ואל פחד: אם נתניהו יאיים לבחור כשותפה את מפלגת העבודה, בפועל אין לו אופציה כזאת. גם מפני שנבחרי הליכוד לא יתנו לזה לקרות, וגם משום שנוכח ההכרח בגזירות כלכליות קשות,
נתניהו ויחימוביץ' לא יוכלו להתאחד מסביב למצע כלכלי אחד.

  • ויש להתחיל בבנייה ב-E1 - מיד, נוכח הלחצים הצפויים אחרי הבחירות. אם רוצים, אפשר להתגבר על עיכובים ביורוקראטיים. כשם שניתן למשוך ולעכב, כך אפשר לזרז ולהחיש, לעקוף, לדלג ולעגל פינות. ובמקרה הקיצוני, אם לא יהיה אפשר לצקת יסודות עוד לפני הבחירות, עדיין אין בעיה להעמיד שם מאה קרוונים ולשכן בהם משפחות ללא דיחוי. אם הליכוד אינו יודע לעשות את זאת, דניאלה ווייס בוודאי לא תתקשה להעניק לו את השירות הזה, ויש כמוה עוד. כי זאת לדעת: אם לא ייווצרו עובדות מוגמרות בE1 עד הבחירות, תעמוד ישראל מול הפיגוע המדיני של רמאללה בידיים ריקות. גם זאת צריכה להיות תביעת כל מפלגה ימנית, כתנאי לשותפות עם ממשלת ליכוד.

עוד נותר זמן מה עד לבחירות. זו תקופת חסד שבה עוד אפשר לעשות משהו כדי לקדם את הרעה. לתשומת ליבם של נבחרי הליכוד ושל מפלגות הימין האחרות, ובראשן 'הבית היהודי'.

תאריך:  12/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החלטת עצרת האו"ם והבחירות בישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראל ל
12/12/12 14:15
 
פועה
12/12/12 19:26
2
קורןנאוה טבריה
13/12/12 05:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
ממצאי הלמ"ס, לפיהם מספר ההרשעות בעבירות תנועה של גברים (כ-80%) בשנת 2010 היה פי ארבעה מִשל נשים (כ-20%), אינם מפתיעים. לא סוד הוא שהכביש הוא זירה מרכזית להפגנת המאצ'ואיזם של הגבר הישראלי, ומכאן שעבירת התנועה הנפוצה ביותר בקרב גברים היא נהיגה מופרזת, בעוד נשים לרוב זהירות יותר על הכביש. ואכן, היחס בהרשעות בין המינים בתחום זה הוא הפוך: בעוד ארבעה (!) מכל חמישה גברים מורשעים בדרכים, רק אחת מכל חמש נשים מורשעת בעבירות אלה.
11/12/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
ממש מול עינינו, לאור היום ובלי שום בושה, מתנהל המרוץ של כל הסיעות לעבר הקואליציה הבאה של בנימין נתניהו, עם הליכוד-ביתנו ויתר מרעין בישין. מילא המרוץ של הסיעות שהיו שותפות לביזיון של הקואליציה היוצאת, עם יהדות התורה בראשות ועדת הכספים ושירותי הבריאות המתפוררים, מילא שס שדוהרת עם עדר המורשעים על גב הגטאות הספרדיים, מילא נפתלי בנט והמתנחלים, מילא כל אלה. אי-אפשר היה לצפות מהם למשהו אחר ממילא.
11/12/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
מערכת בחירות איננה תקופה שבה עוסקים באמירות אמת. יועצי תקשורת, קופירייטרים ממולחים ומלאי כישרון, וכמובן פוליטיקאים, יודעים לדקלם סיסמאות אשר בינן לבין המציאות המרחק עצום. בעצם מערכת הבחירות והקמפיינים נועדו לטמטם את הציבור, לכוון נמוך ככל האפשר, לבטן במיוחד, ולדרבן אותו לצאת להצביע. מחקרים רבים הוכיחו שבין האמירות במערכת הבחירות לבין מה שעשו אותם פוליטיקאים בממשלות השונות קיימים פערים עצומים. כל אזרח ישראלי ותיק מכיר היטב את ההבטחות שלפני הבחירות וחווה על בשרו את ההפך לאחר שנבחריו מתיישבים על כיסא הממשלה.
11/12/2012  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
הפורום המשפטי למען ארץ ישראל עתר לוועדת הבחירות המרכזית בתביעה לפסול את רשימת בל"ד בבחירות לכנסת ה-19. עו"ד תומר ישראל הציג בבקשת הפסילה את התנהלותו של עזמי בשארה המייסד והמנהיג הרוחני של בל"ד שברח מהארץ לפני שהואשם בריגול חמור לטובת החיזבאללה. "הקשר המעשי והרוחני בין המרגל בשארה למפלגה, מאז הימלטותו ועד לימים אלו, לא נותק מעולם", כתב, "תמונתו מתנוססת בעמוד הבית של המפלגה באינטרנט וכל הפעילים המרכזיים במפלגה, שומרים על קשר הדוק עם בשארה".
11/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
קיראו על מה שקיבלו עכשיו עובדי הרכבת, והגידו אם זה צורם אפילו כהוא זה פחות מהקופונים שגוזרים לעצמם הטייקונים.
11/12/2012  |  אריה גל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
הדיונים בחוק הריכוזיות יבוטלו  /  עידן יוסף
עלה ירוק תרוץ - בפעם החמישית  /  עידן יוסף
בקשה לפסילת מועמדות בן ארי, מרזל ובן גביר  /  איציק וולף
על משחקי אגו ויחצני תקשורת  /  מרק בריל
100 מנדטים של פראיירים  /  דן אלון
שתי שגיאותיו של עמיר פרץ  /  שמעון זיו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il