|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
מוניות שירות של קווים בפ"ת. האם ייפגע השירות לנוסע?

מוניות הכסף של פתח תקוה

את קווי מוניות השירות החדשים בפתח תקוה מפעיל אותו תאגיד שמפעיל את קווי האוטובוס בעיר החשש: התחרות תפגע בשירות האוטובוסים לעיר, תגרע מהשירות ותגרום לנוסעים לשלם יותר משרד התחבורה לא הגביל בתנאים את רשיון המפעיל הממונה על ההגבלים: לא נתתי אישור למהלך
17/12/2012  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
רשימת הקווים החדשים
  • מרכז העיר – בי"ח השרון
  • שכונת עמישב – מרכז העיר
  • שכונת עמישב – שכונת שעריה
  • שכונת שעריה – מרכז העיר
  • בי"ח בילינסון – תחנת רכבת סגולה
  • פתח תקוה – ראש העין

התאגיד החל בהפעלה חלקית, ובהדרגה אמור להפעיל את כל הקווים.

חברת התחבורה הציבורית "קווים" הקימה תאגיד מוניות בפתח תקוה, והחלה להפעיל בהדרגה כמה קווים. מקצתם במסלולים שלא היו קיימים עד היום, ואחרים פועלים במסלול של קווים קיימים.

האישור להפעלת מוניות השירות ניתן למרות שלמעשה נוצר מצב מוזר בו חברת קווים מתחרה בעצמה. התנאים לקבלת הרישיון היו אותם תנאים שבמסגרתם מקבלים כל תאגידי מוניות השירות רישיון, ואשר נקבעו במסגרת הרפורמה שיושמה בשנת 2006, ובין היתר: הגשת בקשה במועד שנקבע בחוק, הצגת אישורים על תחנות קצה, משרדים וחנייה תפעולית, מתן ערבויות וחתימה על כתב התחייבות. אולם אין שום תנאי המתייחס לניגוד העניינים לכאורה הטמון בהפעלת קווי מוניות בעיר הזיכיון של אותה חברה.

הממונה על ההגבלים: לא אישרתי
גילה. לא אישרתי [צילום: פלאש 90]

במשרד התחבורה אומרים כי רכישת הזכויות להפעלת קווי מוניות השירות על-ידי חברת קווים מתאגיד אחר ("חי") אינה מהלך חריג בענף המוניות. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה אמר כי "עם זאת, לאור העובדה שמדובר בתאגיד שקשור לאותו מפעיל שמפעיל את קווי השירות באוטובוסים בעיר, פנו משרד התחבורה וחברת קווים לממונה על ההגבלים העסקיים בטרם אישור בקשת החברה וזה אישר את המהלך, ולא התנה העברת בעלות ו/או זכייה בקווי שירות למוניות. נציין כי במסגרת ההליך המשפטי שהגישה חברת חי נכלל גם הנושא הזה ונדחה על-ידי השופט. מרגע שהבקשה אושרה על-ידי הממונה על הגבלים עסקיים, ההתייחסות לתאגיד מוניות 'קווים' הינה כאל כל תאגיד מוניות אחר, ללא קשר להיותו קשור בחברת האוטובוסים".

אולם הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דיויד גילה, דוחה את טענת משרד התחבורה ואומר כי כלל לא קיבל פנייה בעניין. דובר הרשות להגבלים עסקיים, מארק שון, התייחס בתשובתו ל-News1 בנושא באשר לסתירה והסתפק בתגובה קצרה: "לא מכירים אצלנו את העניין, ולא נרצה להתייחס לדברים".

תאגיד קווים החל להפעיל קווי שירות במוניות לאחר שכאמור רכש את הזכויות להפעלתם מתאגיד אחר. במשרד התחבורה מדגישים כי אין מדובר בקווים חדשים, אלא בקווים שניתן רישיון לגביהם במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות, שיושמה בשנת 2006.

תאגיד מוניות קווים רכש את הזכויות להפעלת הקווים, אך עקב הליך משפטי היה מנוע מלהפעיל אותם במשך תקופה ארוכה. משהסתיים ההליך המשפטי ולאחר תקופת התארגנות, התאגיד חידש את הפעילות בקווים.

האם השירות ייפגע?

האם הפעלת מוניות השירות תשפיע על תדירות קווי האוטובוס בפתח תקוה, ותביא לירידה בתדירות? משרד התחבורה אינו מסכים לכך ואומר: "להפעלת קווים אלה אין קשר לתדירות של קווי השירות באוטובוסים שמפעילה חברת קווים".

תעריף הנסיעה במונית שירות גבוה מאשר באוטובוס, בפרט לנוכח העובדה שלא ניתן לעשות במונית שימוש בכרטיס הרב-קו המקנה הנחה לנוסע. מדוע אפוא אישר משרד התחבורה לחברת קווים להפעיל מוניות בעיר הזיכיון שלה?

תשובת דובר משרד התחבורה: "משרד התחבורה רואה בענף המוניות, שירות משלים לענף האוטובוסים. עם זאת, פעילות קווי מוניות מאושרת משיקולים שונים ובין היתר פעילות היסטורית בקווים. במקרה זה, חלק מהקווים הפנימיים בפתח תקוה הופעלו בעבר ברישיון (קו בי"ח השרון – מרכז העיר, קו פ"ת – ראש העין), וחלקם פעלו באופן לא־חוקי ואושרו במסגרת הרפורמה בענף המוניות, שאחד התנאים שקבעה לקבלת רישיונות הייתה הגשת בקשה להפעלתם באופן חוקי בטווח שנים שנקבע בחוק".

קו 67 כמשל
מיניבוס של קו 67. אין תזמון עם הרכבת

דוגמה לאבסורד שנוצר ניתן למצוא בקו 67, שבשנים האחרונות הסיע נוסעים מתחנת רכבת סגולה לתחנה המרכזית ובחזרה. זמני הקו לא הותאמו לזמני הגעת הרכבות, וכך נוצר מצב בו הקו נסע עם נוסעים בודדים. מעט הנסיעות בקו רוכזו בשעות הבוקר ואחרי הצהריים, באופן שלא ניתן שירות בין השעות 09:00 ל-15:00 ואחרי השעה 17:00 (בערך). לתושבים שהתלוננו נאמר כי אין ביקוש לקו (וכי למה שיהיה ביקוש אם זמני הנסיעות אינם מותאמים לצורכי הנוסעים?). אולם באורח פלא, ברשימת קווי המוניות החדשים של תאגיד קווים מופיע קו שייתן שירות מתחנת סגולה עד בית חולים בילינסון.

ומה אומרים על כך במשרד התחבורה? "מדובר בקו שאמור היה לפעול החל משנת 2006 ומסיבות שפורטו מעלה לא הופעל. אחת הסיבות לכלול קו זה ברשימת קווי המוניות הייתה רצון של המשרד לתת אלטרנטיבה של שירות מוניות לתחנת רכבת סגולה. זאת לאור הביקוש הנמוך לאוטובוסים ומחשבה כי שירות מוניות עשוי להתאים, בין היתר לאור קשיי העבירות לאוטובוסים סביב תחנת הרכבת [כתב News1 מעיר כי אין קשיי עבירות לקו 67, הפועל כמיניבוס].

"לא מדובר בהחלטה שנבעה ממידע על ביקוש כלשהו, ולכן גם אין לה קשר לתדירות קו 67 באוטובוסים. ההחלטה נבעה מרצון לספק שירות מסוג שונה לתחנת הרכבת. יש לציין כי מדובר בקו שתוכנן על-ידי המשרד לקראת שנת 2006, ובתקופה זו עדיין לא נפתחה תחנת הרכבת בקריית אריה", לשון התגובה.

חברת קווים סירבה להתייחס לפרטים והסתפקה בתשובה כללית: "קווים מפעילה את קו מוניות השירות על-פי רישיון משרד התחבורה. הקו מופעל כשירות פנימי נוסף לתושבי פתח תקוה, ואינו בא במקומם של קווים אחרים הפועלים בעיר".

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מסר בתגובה כי הוא מודאג מהעובדה שמוניות השירות ואוטובוסים בפתח תקוה מופעלים על-ידי אותו מפעיל, ומבטיחים לעקוב מקרוב כדי לוודא שפעילותן לא תפגע בשירות בקווי האוטובוס בעיר. "אנו מצפים שהכנסת מוניות השירות לרכבת לא תפגע בהטמעת פרויקט שילובים לקישור יעיל של שכונות בעיר עם תחנות הרכבת".

עוד הם מציינים כי בעבר אכן פעלו קווי מוניות ביעדים מסוימים, אך לא בכולם. כך למשל, לא היו מוניות בין שכונת שערייה לשכונת עמישב. בין שתי שכונות אלה לא מחבר קו אוטובוס כך שאין מדובר בשירות משלים ובמקום לפתוח קו אוטובוס פותחים קו מוניות. לא היה גם שירות מוניות בין בית חולים בילינסון לרכבת סגולה וכן לא היה שירות לרכבת ראש העין, אלא היו מוניות שירות שנסעו במסלול דומה למסלול בו עובר היום קו 7.

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל גם מזכיר דברים שאמר בחודש מאי האחרון מנכ"ל קווים, ציון פת, ולפיהם יופעל מתווה שמציע פרויקט "שילובים" המופעל על-ידי משרד התחבורה, על פיו בתוך ארבעה חודשים יבוטל קו 67 ובמקומו יופעל קו משופר שמספרו 63.

כתב News1 מציין כי בפרויקט שילובים בפתח תקוה, שנועד לתאם בין האוטובוסים לרכבות, לא כלולה הפעלה של מוניות שירות. הפרויקט אמור להתחיל בעוד מספר חודשים, ויש לקוות כי הפעלת מוניות השירות לא תעכב או תטרפד את הפעלתו.

תאריך:  17/12/2012   |   עודכן:  17/12/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוניות הכסף של פתח תקוה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגוי..
17/12/12 17:54
2
אורי דוד חי
17/12/12 19:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בג"ץ דחה (יום ה', 13.12.12) את העתירה של ארגון העובדים "כוח לעובדים" וגילה אדרעי וקבע כי ההסתדרות היא הארגון היציג ברכבת ישראל.
13/12/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חבר הכנסת חיים אמסלם יצא (יום ד', 12.12.12) לסיבוב פאבים בתל אביב. על-פי דיווח באתר כיפה, צידד בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת למקומות בילוי.
13/12/2012  |  עידן יוסף  |   מאמרים
נהגי קואופרטיב אגד עומדים לא פעם למשפט חברים באגודה בגין עבירות אותן הם מבצעים במסגרת עבודתם. כמה פסקי דין שניתנו באחרונה בירושלים מלמדים על אופי העונשים הניתנים לחברים ולשכירים שסרחו.
12/12/2012  |  עידן יוסף  |   כתבות
בשורה לנוסעים בתחבורה הציבורית. תעריפי הנסיעה, שהיו אמורים להתייקר בשיעור של 2.7%, לא יתייקרו ב-1 בינואר 2013 כמתוכנן, זאת הפעם השנייה ברציפות.
10/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
מול הפרס הגדול בו זכו עובדי הרכבת בשכר ותנאי עבודה, פנסיה וכדומה, כדאי שנבדוק מה עשה שירות הרכבות לנוחיות האזרח בארבע השנים האחרונות ומה לא עשה? ובגין מה זכו עובדי הרכבת לפרס? ומה עשה משרד התחבורה למען האזרח הישראלי בכלל.
10/12/2012  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
נעם סולברג
נעם סולברג
דברי השופט נעם סולברג בטקס הסמכת עורכי דין חדשים, בבנייני האומה בירושלים [י' באדר ב' תשפ"ד, 20.03.2024]
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il