|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

בנט או רמון - זו השאלה

ביצועי ומחדלי ממשלות הליכוד, מוכיחים שאין שחר לסיסמה הירחמיאלית 'דתי לאומי מצביע ליכוד' בעוד ימים ספורים נצטרך להכריע בין ממשלת נתניהו-רמון או נתניהו-בנט
09/01/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
בנט. כן או לא? [צילום: פלאש 90]

תהייה
איך יכול דתי לאומי להצביע למפלגת הליכוד שאינה דתית (ולפעמים אפילו אנטי) ואינה לאומית (ולפעמים גם אנטי לאומית)? רק בגלל שהליכוד ממוקם ימינה מהשמאל? רק זה אמור להפוך את הליכוד לדתי ו/או לאומי?

בזמן הקצר שנותר עד לבחירות, יגבירו המפלגות השונות את מאמציהן, לבלבל את הבוחר הציוני-דתי ולמכור לו חזות מזויפת, של שוחרות טובת הציבור הציוני-דתי ועמדותיו. בימים הספורים שלפנינו, הם יעשו הכל כדי לגנוב דעת וקולות, לפזר שקרים והבטחות, לסמוך על זכרונו הקצר של הציבור, להתל בו ולנהל לנגד עיניו המשתאות נשף מסכות אחד גדול.

מה הן לא יעשו, המפלגות מימין ומשמאל, לזכות בקולותיו של המצביע הציוני-דתי? קודם כל, הן שיבצו ברשימותיהן דתיי-מחמד, לאמור: ראו אותנו שגם אנו כשרים לבוא בקהל הסרוגים. הרב שי פירון וד"ר עליזה לביא שובצו במקומות בכירים ברשימת 'יש עתיד'; חילי טרופר נדחק למקום ה-24 ברשימת העבודה, בלתי ריאלי אמנם, אבל בכל זאת בעשירייה השלישית; אלעזר שטרן, גדול המטיפים ל'שירות לכל', הוצב במקום ה-4 ברשימת 'התנועה' (אבל 2 מקומות לפניו מוצב גדול הסרבנים בצה"ל אלוף (מיל.) עמרם מצנע, שבמלחמת לבנון הראשונה, בהיותו מפקד פו"ם, גילה בעודו לובש מדים, סרבנות פסיבית ומחאה פוליטית כנגד מדיניות שר הביטחון ופרש מהצבא); ו-6 סרוגים פוזרו ב-35 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד-ביתנו (אף אחד מהם לא בעשירייה הראשונה): זאב אלקין (14), ציפי חוטובלי (15), יולי אדלשטיין (18), דודו רותם (22), משה פייגלין (23) ושמעון אוחיון (31).

מישהו באמת מאמין שהסרוגים הללו באמת יעשו את העבודה? מי, בעצם? שי פירון ואלעזר שטרן? ששת סרוגי הליכוד? אותם שלא מנעו במילימטר את עוולות הממשלה היוצאת? אפילו מחווה סמלית כמו אישור אוניברסיטת אריאל, הם לא קיבלו, אלא רק ברגע האחרון (מפליא שרק השבוע כינס שר החינוך את המל"ג לאישור המהפך באריאל), ועדיין דוח לוי מעלה אבק במגירות לשכת ראש הממשלה. תיאטרון האבסורד הפוליטי במיטבו.

ואחרי כל זה, הם טוענים בהומור ירחמיאלי, ש"דתי לאומי מצביע ליכוד". למה, מה? למה שיצביע ליכוד? בגלל מינויו של פרופ' דניאל הרשקוביץ לתפקיד שר החלל? מפני שלא צומצם שכר הלימוד באולפנות ובישיבות הציוניות? משום שרוסנה התעללותם האכזרית של שר הביטחון והמינהל האזרחי במתיישבים? למה בדיוק?

איך יכול דתי לאומי להצביע למפלגת הליכוד שאינה דתית (ולפעמים אפילו אנטי) ואינה לאומית (ולפעמים גם אנטי לאומית)? רק בגלל שהליכוד ממוקם ימינה מהשמאל? רק זה אמור להפוך את הליכוד לדתי ו/או לאומי?

אסור להתבלבל
רמון. איש המפצים הכושלים [צילום: פלאש 90]

זכותן של המפלגות למיניהן לפזול לעבר הקול הסרוג. מותר לשקול את אמירותיהן, אבל אסור להתבלבל ולהיסחף אחרי הרעש והצלצולים וכל הפירוטכניקה הצבועה. מחמת קוצר המקום לא נתייחס לחיזוריהן של העבודה, התנועה ויש עתיד, שממילא אין לאף אחת מהן סיכוי להרכיב את הממשלה הבאה. אבל חובתנו לבחון מה יקרה למגזר הציוני-דתי לאחר ה-22 בינואר, לאמור: איזו ממשלה יקים בנימין נתניהו, מבין האופציות העיקריות: נתניהו עם כל השמאל (כפי שנהג שרון בממשלתו שכיהנה בין מרס 2001 לפברואר 2003 מבלי לשתף בה את הציונות הדתית); נתניהו עם הימין; או ממשלת גם וגם.

לנוכח הסיכוי שנתניהו יעדיף לכונן ממשלה עם השמאל, ולהותיר בחוץ את 'הימין הקיצוני' (כלומר, את רשימת הבית היהודי שהפכה לפתע, בפי דוברי השמאל האמונים על אמנות ההכפשה, לימין קיצוני), ועל-רקע ביצועיו ומחדליו של נתניהו בעבר, צריך להבין, שממשלת נתניהו-שמאל, תהיה ממשלה בהנחיית העל של חיים רמון, איש המפצים הכושלים, שכבר הרס הרבה מאוד בחייו. רמון עצמו אומנם אינו רץ לכנסת, אבל רוחו ותפיסתו המדינית מעניקים השראה לרשימות השמאל (המתחפשות למפלגות מרכז).

לא צריך הרבה דמיון כדי להבין לאן תוביל ממשלת נתניהו-רמון. על סדר יומה תעמוד סוגיית ההכרה במדינה פלשתינית שתהפוך מיידית לחמאסטאן, וביצוע הינתקות 2. אל תגידו שזה לא יקרה, ואל תגידו לא ידענו, לא שמענו. נתניהו כבר היה, עם כמה מחבריו לליכוד, בסרט הזה של גירושים ועקירות: הוא הצביע ללא ניד עפעף (כך אמר בתום ההצבעה לח"כ אורי אריאל) בעד ההינתקות מגוש קטיף, וסיכל בשנת 2012 את הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב, למניעת הרס בתים קיימים, גם אם נבנו על קרקע שהוכרה בדיעבד בבעלות פלשתינית, תוך מתן פיצוי הולם לבעלים.

ההסדרה וההינתקות
נתניהו. נתן יד להרס [צילום: AP]

תזכורת: בהצבעה בנושא ההינתקות ב-16 בפברואר 2005, תמכו מרבית ח"כי הליכוד – אוי לאותה בושה! - בחוק ההינתקות. מבין 36 ח"כי ליכוד, הצביעו 19 בעד ההינתקות (ובכך סיפקו רוב מוחץ ל-61 תומכי ההינתקות משמאל), ורק 17 היו נגדה (ובסך-הכל 38 ח"כים). בין תומכי ההינתקות המזוויעה היו ארבעה שעדיין מבקשים את קולותינו, בטענה הנואלת ש'דתי לאומי מצביע ליכוד': בנימין נתניהו, לימור לבנת, ישראל כ"ץ וצחי הנגבי. על מה בדיוק הם מבקשים שכר?

כדבר הזה קרה גם בכנסת היוצאת. לפני שישה חודשים נדונה הצעת חוק ההסדרה שיזם ח"כ זבולון אורלב, לפיצוי בעלי מקרקעין ערבים, אם יתברר שעל אדמות הרשומות על שמם נבנו בתים. היוזמה, שתואמת את המוסר היהודי ("תקנת השבים"), נועדה להציל מהריסה את מגרון וגבעת האולפנה, ויישובים נוספים במעמד דומה (שצפויים להריסה לאחר הבחירות). אבל 69 ח"כים הצביעו נגדה, בעד ההרס, ובהם כל ח"כי השמאל, ח"כים שהמשטמה מדברת מגרונם כמו חנין זועבי, איברהים צרצור ומוחמד בראכה, וגם חלק מח"כי הליכוד, ישראל ביתנו ויהדות התורה.

הנה רשימת ח"כי המפלגות הלאומיות כביכול, שנתנו ידם להרס: בנימין נתניהו (שבתחילה טען כי זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, אך עד מהרה זיגזג וכפה על שריו הצבעת נגד), אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ', גלעד ארדן, משה יעלון, לימור לבנת, אורלי לוי-אבקסיס, סופה לנדוור, חמד עמאר, כרמל שאמה-הכהן ויובל שטייניץ; ומיהדות התורה - משה גפני ואורי מקלב. נתניהו ולבנת אף הצביעו פעמיים בעד גירוש והרס, פעם ב-2005 ופעם ב-2012. הייתם נותנים לידיהם את ההגה בפעם השלישית, מבלי להציב לצידם, מתוך אחריות לאומית, בלמים ואיזונים?

העובדות כשלעצמן
בשבוע וחצי שנותרו עד ליום הבוחר, נזכור ולא נשכח. עובדות בלבד. לא התפארויות שווא והבטחות רשומות על הקרח. והעובדות על תפקודה של הממשלה הלאומית, מדברות בעד עצמן:
▪ ▪ ▪

  • ההכרזה (ז'בוטינסקי, מי יגול עפר מעיניך?) בדבר 'שתי מדינות לשני עמים' בארץ ישראל המערבית (שציפי חוטובלי ניסתה להציגה כ'טקטיקה בלבד' וכעבור יום הוכחשה בטענה שזו אסטרטגיה נטו);

  • הקפאה אכזרית של הבנייה לא רק ביו"ש אלא גם בירושלים, מהלך אנטי לאומי חמור ברוח גזירות 'הספר הלבן' המנדטוריות, ששום מפלגת שמאל לא העזה לאמץ;

  • ניהול מגעים עם הנשיא אסד לנסיגה מהגולן;

  • כניעה מבישה ל'דת המשפט';

  • מינויים של שופטים לבית המשפט העליון בשיטת חבר מביא חבר ומינויו התמוה של וינשטיין לתפקיד רב ההשפעה, היועץ המשפטי לממשלה;

  • התקפלות נואלת בפני מעללי הוואקף המשמיד בשיטתיות כל סממן יהודי וישראלי בהר הבית, תוך כדי שלילה גזענית של חופש דת ופולחן ליהודים באתר המקודש ביותר ליהדות, ותוך התפארות שווא כוזבת כי ממשלת הליכוד מבטיחה חופש דת ופולחן לכל הדתות (וזה בעצם די נכון, אם לא סופרים את דת ישראל), וממש באחרונה הקפאת המשך הפעילות לבנייה בשטח E1.

מי ערב לנו שיום אחד אחרי הבחירות יתברר שנתניהו לא יפעל, באין בלמים ואיזונים לימינו, כפי שנהג אחרי בחירות 2009, כשצירף את מפלגת השמאל העבודה לממשלה והעניק למנהיגה אז אהוד ברק כוח עצום להתעמר מסיבות פוליטיות בלבד במתיישבי יו"ש? מי יתקע לידינו שגם הפעם לא יזמין את ברק, על-מנת שיהיה לו לשמאלו שר ביטחון לעומתי? או אולי את בני בגין, שגם מאחוריו התנהלויות מביכות (למשל, התנגדותו האכזרית ב-15.11.09, בוועדת השרים לחקיקה, יחד עם שרי הימין יצחק אהרונוביץ' ודן מרידור, להענקת יחס של חמלה על נערים ונערות מתנגדי ההינתקות, על-ידי החלת דין רציפות על הצעת חוק חנינת מתנגדי ההינתקות)?

כשהבוחר יתייחד עם מצפונו בקלפי, הוא אמור להבין שנפלה לידיו הזדמנות נדירה להכריע בין תפיסת העולם הרמון'ית לזו של נפתלי בנט, ולתרום חלקו לעיצוב דמותה של הממשלה ה-33 בתולדות מדינת ישראל. הבוחר הנבון זכור יזכור, כי חובה ללמוד מניסיון העבר, וכי רק מזוכיסט מצביע נגד עצמו.

תאריך:  09/01/2013   |   עודכן:  09/01/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אהוד ברק   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאלה יקירה   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון אורלב   זהבה גלאון   חיים רמון   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה גפני / Moshe Gafni   משה צרפתי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמרם מצנע   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ראובן אגסי   שאול מופז 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנט או רמון - זו השאלה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וסי שפניר
9/01/13 13:27
2
עידןסובול
9/01/13 14:40
3
רחובות
9/01/13 15:49
4
מזכיר_המדינה
9/01/13 16:44
5
הניה
9/01/13 17:03
6
ישמעאל
9/01/13 17:31
7
אליאל
9/01/13 18:05
 
טומי טייטלבאום
10/01/13 17:34
 
טומי טייטלבאום
10/01/13 17:40
 
אליאל
11/01/13 06:36
8
קורןנאוה טבריה
10/01/13 08:15
9
ד"ר רון בריימן
10/01/13 17:41
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
אתחיל במה שכנראה כל קורא שואל את עצמו: לא, אני לא מעשן תוצרי קנביס. למעשה, מעולם לא עישנתי אותם. אין לי עניין בכך, וככל הנראה זה יישאר המצב גם לאחר שנהפכם לחוקיים והם יימכרו בכל מכולת. אני מעדיף לשתות בירה.
09/01/2013  |  יבגני פטישמן  |   מאמרים
ראש הממשלה נתניהו זורק מיליוני שקלים לים, הכל כדי למלא את שלטי החוצות בקריאה נרגשת: "ראש ממשלה חזק – ישראל חזקה". בואו נבחן את התיאוריה הזו, המוחדרת לנו באמצעים כל כך יקרים, ונתעלם לרגע מהרצון האלקטורלי של נתניהו לחפש מפחדים למיניהם שירוצו באמוק לבחור בו למען שלוותם ובטחונם.
09/01/2013  |  נסים גבאי  |   מאמרים
נתניהו כיהן כראש ממשלה כמעט שתי קדנציות מלאות, אומנם לא רצופות. הוא איננו באמת פופולרי בקרב הציבור והסיבה שאין לו מתחרים חזקים מספיק נובעת, בין השאר, מכך שהבחישה שלו במערכת הפוליטית הייתה משמעותית מדי מכדי לאפשר למחליפים פוטנציאליים ראויים להתפתח בתוך מערכת זו. למשל, הכרזתו על הבחירות מהיום למחר נועדה להקשות על מפלגות והתארגנויות פוליטיות חדשות לרוץ לכנסת.
09/01/2013  |  שי דנות  |   מאמרים
בשס לא מפנימים עד כמה תשדיר התעמולה שלהם בעניין הגיור גזעני, את מה שלא יבינו בכוחות עצמם יש לקוות שיושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית יבהיר להם. אבל חשוב לעמוד על נקודה נוספת בתשדיר.
09/01/2013  |  עידן יוסף  |   מאמרים
חברת הכנסת נינו אבסדזה, ראש מטה העולים במפלגת העבודה, הגישה (יום ג', 8.1.13) בקשה לוועדת הבחירות המרכזית לפסול את התשדיר של מפלגת שס. בבקשה נטען כי מדובר בתשדיר גזעני המציג את ציבור העולים באור מגוחך ונלעג.
09/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il