מכבי שירותי בריאות השיקה (ג', 6.9.05) מותג פרטי - "מכבי CARE", כאשר בשלב הראשון הוא יתמקד בתחום הויטמינים ותוספי התזונה ובעתיד יכלול מוצרי OTC, ציוד רפואי (כמו מד לחץ דם), קוסמטיקה ייעודית, מוצרים דנטליים, מוצרים לעיניים ועוד.
בשלב ראשון יצאו לשוק כ-20 מוצרים תחת השם "מכבי CARE" הכוללים:
- תוספי תזונה, כמו תכשירי פרוביוטיקה, אומגה 3, סיבים לשיפור פעילות מערכת העיכול;
- ויטמינים, כמו: ויטמין B12, ויטמין C, קלציום D+, מולטי ויטמין M, ויטמין לאישה הרה, ויטמין לילדים ועוד;
- ציוד רפואי - החל מערכה חדשנית לבדיקת הריון, מד חום דיגיטלי ועוד;
- קוסמטיקה יעודית (בעלת אישור להתויה), כמו: משחה לתפרחת חיתולים;
- לקראת החורף הבא - מוצרי OTC (כמו PARACETAMOL).
מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, פרופ' יהושע שמר, אמר כי מדובר במהלך אסטרטגי חדשני שהכנתו נמשכה למעלה משנה. "הנכסיות והערכיות של המותג "מכבי" היא מהגבוהות במשק הישראלי. מדובר במותג מוכר, אהוד ומוערך. זו גם הסיבה ששם המותג הפרטי נשען על השם מכבי - "מכבי CARE"".
מנכ"ל מכבי אחזקות, עופר כרמל, אמר כי פעילות חברת האחזקות אינה מסתכמת רק במגוון החברות הקיימות כגון: רשת מרפאות השיניים מכבידנט, רשת מרפאות מכבי טבעי, רשת הדיור המוגן מגדל הזהב אלא גם בפיתוח עסקי של מיזמים חדשים. כרמל ציין כי פעילות המותג הפרטי, תחת חברת מכביCARE הינה הסנונית הראשונה במגוון רחב של פעילויות ואת פעילות המותג תנהל נילי אורבך.
נילי אורבך, מנהלת המותג ציינה, כי היקף ההשקעה הראשונית במותג הפרטי "מכבי CARE" מסתכם בכ-5 מיליוני שקלים וכולל את פיתוח המוצרים, עיצוב אריזות, קמפיין שיווק וקידום מכירות.
"הצרכן הישראלי מחפש מקור אמין ואיכותי לויטמינים ותוספי תזונה. הדבר בא לידי ביטוי גם בשינויים ברגולציה שמוביל משרד הבריאות, במטרה להגביר ולהסדיר את הפיקוח על תחומים אלה. אנו מאמינים כי הרחבת המותג "מכבי" יש בה כדי לתת מענה למגמה הצרכנית, והלקוח יוכל ליהנות תחת מותג "מכבי CARE", ממוצרים איכותיים המתאימים לצרכיו", אמרה.
אורבך הוסיפה, כי "כל מוצרי "מכבי CARE" מאושרים על-ידי משרד הבריאות עליהם נוספו דרישות המחלקה הפרמקולגית (רוקחות) של מכבי, כולל מוצרים המיובאים מחו"ל המאושרים על-ידי רשויות מקומיות כמו ה-FDA בארה"ב. לא התפשרנו ולא השארנו מקום לספקות, כל מוצר נבדק בקפדנות על-ידי גורמי הרפואה הרלוונטיים במכבי".