|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
יוסי כהן. רמאי [צילום: ניר קידר] יגאל זילכה. רמאי [צילום: ניר קידר]

זילכה - כהן: רמאים עם קבלות

יגאל זילכה קרוב יותר מתמיד לקריסה מהתביעה החדשה שהגישו שני שותפיו הקרובים עולה תמונה מדאיגה של הונאה מתמשכת בהליך הבוררות המתנהל בפני אורי גורן הוא נתבע על גניבת 60 מיליון דולר עו"ד יוסי כהן משתתף באופן פעיל בניסיונות לרמות את בית המשפט ואת הוצל"פ עו"ד כהן בישל "תצהיר" כוזב במטרה להונות
12/01/2013  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
זילכה מטעה מרמה ומסתיר; האוזר נמנע מביצוע תפקידו
יואב יצחק
ביום 27 בדצמבר הוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יגאל זילכה מצד אברהם קלדרון ועודד כהן, שבה הם מגלים: בניגוד לדיווחים של זילכה ושל חברת קווינקו לרשות ניירות ערך לבורסה, זילכה אינו בעל השליטה היחיד בחברה * הוא מחזיק כמויות גדולות בנאמנות ומסרב לגלות זאת
לרשימה המלאה

יום הדין של איש העסקים יגאל זילכה הולך ומתקרב. וכך גם יומו של עו"ד יוסי כהן, כפי שנפרט בהמשך. עסקיו של זילכה, ובהם חברת (י.ז.) קווינקו בע"מ הרשומה למסחר בבורסה בתל אביב, נמצאים במסלול של קריסה מהירה. כבר עכשיו ניתן למנות שורה ארוכה של מעשי מרמה והונאה חמורים. כולל עבירות על חוק ניירות ערך, דיני החברות, חוק העונשין ופקודת מס הכנסה.

השאלה מדוע רשויות החקירה והאכיפה נמנעות מפעולות מהירות, היא שאלה פתוחה. בפועל, נראה כי זילכה מקבל יחס מיוחד, השמור בדרך כלל למלשינים - להם עושים הנחות כדי שיספקו את הסחורה על אחרים. על-אף המידע הרב, שאת מקצתו נביא בהמשך, זילכה יוצא ובא באופן חופשי. הרשויות, כולל רשת המיסים ורשות ניירות ערך, טרם התעוררו לפעולה המתחייבת, שהיא: חקירה ממצה, מעצרים, וחסימת דרכו לבריחה לחו"ל. נציג להלן כמה עניינים הטעונים חקירה.

יודגש כאן: המידע על אודות הצמד זילכה-כהן מוצג כאן באופן חלקי ביותר. בפועל, המידע מצד מקורות שונים הולך ונערם גם בעקבות הפרסומים. בבוא-העת נרחיב וניתן לכך גילוי ב-News1.

עו"ד יוסי כהן עלול לאבד רשיונו

עו"ד יוסי כהן הפועל למענו כקונסיליירי, תמורת ממון רב שאת חלקו הנכבד משלמות החברות הציבוריות, מלווה את זילכה מקרוב. הוא מבצע למענו מעשי מרמה בניסיון לחלצו, כולל בערכאות שיפוטיות, הן כדי להרוויח זמן והן כדי להדוף תביעות המוגשות נגדו. מעשיו טעונים חקירה משטרתית וגם התערבות של לשכת עורכי הדין. הנה שתי דוגמאות:

  • צווים בהוצל"פ -

עו"ד יוסי כהן פעל לדחות דיון בהוצאה לפועל בתביעה רגישה ונפיצה שהגישה צעירה נגד יגאל זילכה החייב על-פי פסק דין לשלם לה 5,000 שקל לחודש. בהתקרב מועד הדיון, ביקש לדחות את שעת הדיון. מסיבותיו האישיות, כביכול. הרשמת קרן גיל דחתה את הבקשה והורתה לצדדים להגיש תאריכים אחרים לדיון. קריאת החלטתה מלמדת כי בפועל הדיון נדחה למועד אחר, שיציעו הצדדים ויאושר על-ידי כב' הרשמת.

אלא שעו"ד כהן התחמק מהצעת מועדים חדשים. באופן מוכוון. המזימה שהקדיח התבררה מאוחר יותר: בשעת הדיון המקורית שנקבעה הוא הופיע לפתע בהוצל"פ. על-אף הערת הרשמת עמד עו"ד כהן על קיום הדיון, בתואנה כי בהעדר מועד חלופי אחר, הדיון אמור להתקיים באותה שעה שנקבעה במקור. גם במעמד צד אחד. תרגיל קטן, נכלולי ומושחת.

וכך, בהעדר צד שכנגד, ועל-אף שהוא עצמו יזם וביקש מבא-כוחה של הצעירה, עו"ד צבי טהורי, להזיז את הדיון למועד אחר, וזה הסכים, באדיבותו, פעל עו"ד כהן באופן נכלולי ו"חטף" פסק דין שביטל צווים שהוצאו נגד זילכה, כולל בטלות צו איסור יציאה מהארץ. רק לאחר שבועות רבים ומאמץ ניכר והוצאות הושב תיק הוצל"פ בחזרה למסלולו. הדיון בבקשות הצעירה יתקיים ביום 13.01.13 בפני ראש ההוצאה לפועל בתל אביב, הרשמת קרן גיל, והיא שתכריע, כמובן, מה יהא דינו של זילכה והאם יחוייב לשלם את הכספים שנדרשו ממנו.

  • תצהיר מפוברק וכוזב -

עו"ד כהן יזם עריכת מסמך, "מכתב", כלשונו אז, עליו החתים את אותה צעירה דלעיל. הצעירה התבקשה לחתום על אותו מסמך כעזרה לזילכה מפני דרישת צד ג' לסכסוך. הצעירה חתמה בחופזה על עמוד 3 למסמך, בפני רמאי נוסף, אילן סילקו, עוזרו של זילכה, בלא שניתן בידיה המסמך לבחון ולקרוא כדבעי את שני העמודים הקודמים. תחתמי תחתמי, אני ממהר, נאמר לה תוך שידור לחץ כביכול. והיא הסכימה.

עכשיו מוצג אותו מסמך כאילו היה תצהיר. בסופו של אותו מסמך, המוצג עתה כאמור כתצהיר, חתום עו"ד יוסי כהן כאילו הצעירה חתמה בפניו, במשרדו, למרות שהדבר לא היה ולא נברא: הצעירה לא חתמה בפניו, ולא במשרדו, אלא בכיכר המדינה בפני אילן סילקו. המסמך הכוזב והמפורק שבישל עו"ד יוסי כהן, אישית, אינו נושא אפילו תאריך חתימה/כתיבה; המסמך כולל סעיפים רבים וכוזבים מתחילתם עד סופם, המציגים את הצעירה באור בעייתי ומשמשים עתה את זילכה וכהן נגדה, למרות שהתחייבו שלא להשתמש במסמך זה נגדה. בקיצור: המדובר במעשי מרמה חמורים ביותר, להם אחראי אישית עו"ד יוסי כהן, הטעונים חקירה ומיצוי הדין עימו, עד כדי שליחתו לכלא ושלילת רשיונו לעסוק בעריכת דין.

  • מסוכנותו של יוסי כהן -

שתי הדוגמאות הנ"ל מלמדות על מסוכנותו של עו"ד כהן, שלא בוחל בחציית הקווים ובביצוע עבירות פליליות, בין היתר במטרה לרמות את בית המשפט ולהטעות שופטים, וכל זאת כדי להשיג את מטרותיו האישיות: לייצג את לקוחו. תמורת ממון רב, כמובן. שיטותיו של כהן מקוממות ופליליות. קונסיליירי כבר אמרנו???

ל-News1 נודע עוד, כי עו"ד יוסי כהן עושה שימוש תדיר במצבו, כנכה צה"ל (צרכיו הקבועים לקבל טיפולים רפואיים), כדי להביא לדחייה/הזזת דיונים בבית המשפט. עו"ד כהן מנסה לבלבל שופטים/רשמים ולייצור שיבוש שיביא, בסיכומו של דבר, להרחקת מועד הדיונים בהם מצבו של לקוחו נחות. הצבענו לעיל על תוצאה אחת "שחטף" למען לקוחו, יגאל זילכה, בדרכי עורמה ותחבולה. וזה אינו היחיד.

בנסיבות אלה, מומלץ לעורכי דין המייצגים תובעים/נתבעים להישמר מעו"ד כהן, הפועל למען לקוחותיו ולמען עצמו באופן נכלולי ומניפולטיבי. מומלץ לעורכי הדין לבדוק אותו שוב ושוב, ולהימנע ככל שניתן ממתן הסכמות לדחיית דיונים אותם הוא מבקש בתואנות שונות ומשונות.

זילכה עלול להסתלק מישראל
ארבלי. לחקור [צילום: עידן יוסף]

יגאל זילכה נקלע למצב של סחרור, העלול להובילו להסתלקות מישראל. חובותיו הגדולים להם הוא ערב אישית נאמדים בעשרות מיליוני דולרים. הוא מתקשה בפתרון צרותיו מבית ומחוץ, כולל עם רעייתו שירלי זילכה. מעשיו הפליליים מתגלים ומתבררים במהירות רבה. גורמים שעזרו לו בעבר, נכוו גם הם. טבעת החנק הולכת ומתבררת סביב צווארו. הנה שתי דוגמאות:

  • תביעה מצד שותפיו -

שניים משותפיו הכמוסים מן העבר, אברהם קלדרון ועודד כהן, הגישו נגדו תביעת ענק לבית המשט המחוזי בתל אביב. הם דורשים פיצוי בסך 10 מיליון שקל, וזאת במקביל לדרישה לקבל חלק ממניות קווינקו המוחזקות בידיו בנאמנות, כדבריהם. לטענת קלדרון וכהן, שניהם, יחד עם מולי הירשברג (השותף הרביעי), הם הבעלים האמיתיים של כמחצית מהמניות שמחזיק זילכה בקווינקו. בפועל, כעולה מהתביעה, הם מאשימים את זילכה בתרמית מתגלגלת ומתמשכת, ובמסירת דיווחים כוזבים במשך שנים הן לרשויות המס והן לרשות ניירות ערך.

לתביעה הנ"ל משמעות מרחיקת לכת: הואיל וכל מניותיו של זילכה בקווינקו משועבדות להלוואות שנטל בעבר מבנק לאומי - אותן הוא מתקשה לפרוע - עלול זילכה להיקלע למצב בעייתי גם ביחסיו עם בנק לאומי, שגם כך הם מסובכים דיים. שכן, אם נכונה תביעתם של קלדרון וכהן, הרי שהוא שיעבד לבנק לאומי מניות לא-לו. וזה כבר סיפור אחר, תרמיתי. מבנק לאומי אליו פניתי נמסר: "הבנק בודק אם יש לתביעה השלכות עליו ויפעל בהתאם".

גם יו"ר קווינקו, חיים אסאיג, עולה על מסלול הסתבכות. אסאיג משתף פעולה עם יגאל זילכה, והוא אף מסייע לו בפרסום הודעות כוזבות ו/או במניעת מידע חיוני מציבור בעלי המניות. אפילו הדיווח המיידי המתחייב על אודת התביעה הנ"ל נמסר באיחור ובאופן נכלולי: התביעה הוגשה ביום 27.12.12. היא נמסרה לקווינקו ביום 30.12.12 או קודם לכן. למרות זאת, הדיווח על-כך נמסר רק לאחר החשיפה ב-News1 ולאחר שפניתי ליו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, ודרשתי התערבות הרשות.

ואכן, החברה דיווחה על-כך ביום 07.01.13. אלא שגם בדיווח זה לא נמנעה מדיווח כוזב: "המועד בו נודע לתאגיד לראשונה על הארוע: 07.01.2013 בשעה: 15:00", נאמר בהודעה הממוחשבת, בעוד שבגוף ההודעה נאמר: "ביום 30 בדצמבר 2012 הודיע מר יגאל זילכה לחברה כי הוגשה כנגדו תביעה...".

הרמאות הפשוטה הזו נועדה להקשות על המערכת הטכנולוגית של הבורסה לאתר פערים וחריגות מהחוק, במיוחד חריגות מהכללים המחייבים דיווח מיידי על אירוע מהותי - כפי המתחייב בעת הגשת תביעה נפיצה שכזו. אין זה הדיווח היחיד שנמסר לרשות ניירות ערך באופן חמקמק ומטעה; ואין זה המקרה הראשון שאנשי הרשות נמנעים ממיצוי הדין עם זילכה ואסאיג, הפועלים באופן מפוקפק ומטעים את ציבור בעלי המניות.

  • תביעה בגין גניבת 60 מיליון דולר -

בפני השופט (בדימ.) אורי גורן, בשבתו כבורר, הולכת ומתבררת תביעה מדאיגה נגד יגאל זילכה שהגיש שותפו בעבר פרדי רובינסון. זילכה מואשם בגניבת כ-60 מיליון דולר (!!!) מחברות שנמצאו בבעלותם השניים בחו"ל. המדובר בתביעה נפיצה ביותר, שפרטיה אינם ידועים ואף מוסתרים מרשויות המס בישראל.

בהליך בוררות זה מייצג עו"ד שולי גולדבלט את רובינסון. את זילכה מייצג, איך לא, איש סודו ונאמנו - הוא הרמאי עו"ד יוסי כהן.

מיותר כמעט לציין: הכספים שנגנבו - בין אם מדובר בעשרות מיליוני דולרים, ובין אם מדובר ביותר/פחות מכך - לא דווחו על-ידי יגאל זילכה לרשויות המס. הם אינם מוחזקים עתה כחלק מרכושו הרשמי. השאלה העולה על הפרק: היכן כספים אלה מוחבאים, אם בכלל, והאם אכן מדובר ב"כסף שחור". התשובות לשאלות אלה נחוצות לשורה של נושים, ובראשם בנק לאומי, להם חייב זילכה עשרות מיליוני דולרים.

טוב יעשה מנהל רשות המיסים, דורון ארבלי, אם יורה על מיצוי חקירה מהירה ותפיסת מסמכים במשרדו ובביתו של עו"ד יוסי כהן. טוב יעשה ארבלי אם יחקור היטב, במקביל, האם וכמה כספים קיבל עו"ד יוסי כהן מאותן חברות מהן גנב זילכה עשרות מיליוני דולרים. יאמר כאן: עו"ד כהן פועל לא רק כבא-כוחו של זילכה, אלא כשותפו וכאיש סודו בעניינים רבים. לכן דרושה חקירתו גם בנושא הנ"ל. גם חקירת שירלי זילכה דרושה בנסיבות אלה, מחמת זאת שהיא נוטלת כיום חלק פעיל בעסקי בעלה, יגאל זילכה.

סיכום ביניים
סגלוביץ'. לחקור [צילום: פלאש 90]

בחודשים האחרונים עסקנו רבות ב"חבורת הזבל" ששניים מאנשיה המרכזיים הם יגאל זילכה ויוסי כהן. שניהם פצחו בהליכים משפטיים במטרה לעצור את הפרסומים. שניהם פועלים באופן נואש גם בימים אלה במטרה למנוע חשיפת מעשיהם הפליליים.

עו"ד כהן אף פעל לפני מספר ימים בניסיון נואל ומכוער כדי להביא לפסלותה של שופטת שהביעה עמדתה על הקובלנה שהגיש. מחמת העבירה שביצע - ניסיון לשיבוש הליכי משפט, הוגשה נגדו תלונה למשטרה מצד הח"מ. ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', הוא שיידרש להורות על חקירה נגד יוסי כהן בתלונה זו וגם בעניינים נוספים שיובאו בפניו נגד זילכה וכהן.

למעלה מן הצורך אומר: אנחנו כאן כדי לעשות את העבודה המתחייבת: לחשוף, לפרסם ולגלות לגולשי News1 ולציבור הרחב את כל האמת על האישים הנ"ל, כמו גם על עבריינים רבים אחרים במערכות שונות. נמשיך לעסוק בכך עד מיצוי הדין עימם. המשך יבוא, כמובן.

תאריך:  12/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר הביטחון אהוד ברק יוזם, בימים אלה, ובעודו מכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל, הקמת קרן הולדינג חדשה שתהא בשליטתו בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לפחות.
12/01/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
הסרט החדש בסדרת הסרטים המופתית, המתארת את המשך עלילותיו של הסוכן המיוחד ג'יימס בונד 007, הוא ללא ספק בשורה יוצאת דופן ונועזת. את הערכת היצירה הזו מן הבחינה הקולנועית (צילום, ביום, משחק, ליהוק, הפקה, מוזיקה וכיוצא באלה) אני משאיר בצד לצורך רשימה זו. יחד עם זאת, נדמה לי כי בעולם ההוליוודי העכשווי, המשדר תדיר את ערכי המחר, המרוממים את היחיד מול הכלל, את הקוסמופוליטיות האוניברסלית מול הלאומיות, את ההפקרות מול המסורת והדת, את העתיד מול ההיסטוריה וכולי, חשוב שיצא הסרט הזה, המנסה לשוב ולהתוות את נתיב השפיות בעולם תלוש, נטול זהות ונטול מחוייבות ערכית.
11/01/2013  |  אלון דהן  |   כתבות
העליות לארץ תמיד היו מלוות בתופעות של נשירה, מה שבעבר הגדירו כ "ירידה" מן הארץ להבדיל מההגירה שזכתה לכינוי "עליה".
11/01/2013  |  צבי גיל  |   כתבות
בשבוע הבא יחגגו חברת הנדל"ן המניב קריית עתידים ובעליה, עיריית תל אביב ואוניברסיטת תל אביב: אחרי שבע שנים, חונכים בצפון החדש של העיר מגדל היי-טק ומשרדים, אולי הגבוה והגדול ביותר מסוגו בישראל: 40 קומות גובהו, 65,000 מ"ר שטחו המניב, ועוד מרתפי ענק בני 55,000 מ"ר. זהו המגדל ה-11, הגבוה והגדול ביותר של הקריה. הדיירים הראשונים נכנסים.
11/01/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
מופע מולד הירח היום, במזל גדי, ומבנה הכוכבים המתלווה אליו, יביאו להתחלה או לסוף מערכות יחסים בין מורה ותלמיד. כך או כך, יש להתפתחות הזו פן חיובי. מולד הירח מתאים להתחלות חדשות. בהמשך השבוע תהיה תחושה שמשהו לוחץ על הצד החלש באופי או באישיות שלנו, והרצון להתגונן יתחזק. ייתכן שהמראות שנראה בשכונה שאנחנו גרים בה, במזרח התיכון, אולי זו השכנה סוריה, יענו על הגדרות אלה.
11/01/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il