לפני כשבוע וחצי עלה במסגרת שידורי זכיינית ערוץ 2 "רשת" השעשועון "כלוב הזהב" בהנחיית השחקן אבי קושניר.
מדובר בשעשועון טריוויה בו מתמודדים שני אנשים, כאשר האחד צריך לענות על שאלות בתוספת שני גלגלי הצלה, ואילו השני צריך להיכנס לכלוב ולהוציא כמה שיותר פרסים בזמן המוקצב להם. בנוסף, מוצגות 10 שאלות, כאשר מענה על כל תשובה נכונה נותן לך זמן לצבור פרסים יוקרתיים כגון: מחשב נייד, מכונית, אופנוע ים, מוצרי חשמל, טבעת יהלום ועוד.
אם מסתכלים על זה מבחינה מדעית, רואים כי השעשועון טומן בחובו שני דברים אשר אותם אוהב הישראלי המצוי: שאלות ידע כללי ופרסים יוקרתיים ורבי-ערך. ניתן גם לראות בשעשועון זה מעין ניסוי לפיו לשאלות כלל אין חשיבות, אלא מדובר בשאלת המחקר: כמה רחוק מוכן ללכת הישראלי המצוי כדי לקבל פרס בחינם? זה אפילו מזכיר את האירוע המכונה בארצות-הברית "יום שישי השחור", שבו מתרוצצים האמריקנים בחנויות הכל-בו היוקרתיות לאחר סעודת חג ההודיה כדי לקנות מוצרים בזיל-הזול.
לכן, למרות האנטיגוניזם שהוא מייצר, מדובר בשעשועון חביב אשר משלב בתוכו חוכמה ויעילות המצויות בשפע אצל האדם המצוי.