|   15:07:40
דלג
  אבי גולדרייך  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אפשר להירגע, אנחנו בידיים טובות

רבותיי, אנחנו נמצאים בידיים הטובות ביותר שהיו כאן אי פעם למדינת ישראל רוצים הוכחות? האמינו לי, זה לא קשה לספקן שוב, בנימין נתניהו ימשיך להיות הקברניט שלי
14/01/2013  |   אבי גולדרייך   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
ראש הממשלה בנימין נתניהו. מנווט היטב את הספינה הקרויה מדינת ישראל [צילום: פלאש 90]

שקל נערץ
אני מרבה לעבוד בעולם וזוכר היטב את התקופות שהשקל הישראלי היה משהו שקוף וחסר ערך. אפילו ה"דיוטי-פרי" בשדה התעופה בן-גוריון סירבו בדחייה מזלזלת לקבל שקלים אלא רק דולרים ומטבע זר. והיום, בכל מדינות העולם, ברוסיה, בארה"ב, בכל ארצות אירופה ואפילו בירדן ובמדינות ערב מעדיפים לקבל שקלים על כל מטבע אחר!

אין ספק שכרבים שהליכוד קרוב לליבם, יש לי ביקורת על בנימין נתניהו, על מדיניותו במרכז הליכוד, על נאום בר-אילן, על התנהלותם של מוסדות הליכוד, על מינויים שלא לרוחי וגם על צירופו של אביגדור ליברמן בעל האידיאולוגיה וההתנהלות הגובלת בדיקטטורה כשותף כמעט שווה לליכוד.

אולם כשבאים לבחור שלטון, ממשל, ובייחוד ראש ממשלה, ראוי לבחון את המצב לאשורו, לא על סמך אשפי תעמולה וההוקוס-פוקוס של תשדירים ביוטיוב או באינטרנט. אלא במבחן התוצאה.

לפי כל הפרמטרים שדרכם ניתן לבדוק התנהלות מדינה או ממשלה, אנחנו, רבותיי, נמצאים בידיים טובות, הטובות ביותר שהיו כאן אי פעם, ואני אשתדל להוכיח את טיעוניי אלה, ותאמינו לי, זה לא קשה.

שקלים חדשים מבוקשים

אני מרבה לעבוד בעולם וזוכר היטב את התקופות שהשקל הישראלי היה משהו שקוף וחסר ערך. אפילו ה"דיוטי-פרי" בשדה התעופה בן-גוריון סירבו בדחייה מזלזלת לקבל שקלים אלא רק דולרים ומטבע זר. והיום, בכל מדינות העולם, ברוסיה, בארה"ב, בכל ארצות אירופה ואפילו בירדן ובמדינות ערב מעדיפים לקבל שקלים על כל מטבע אחר. לפני מספר שבועות הייתי בעמאן בירת ירדן וכשזיהה אותי המוכר באחת מחנויות הקניון הענק בדבוק, דרש במפגיע לקבל את התמורה אך ורק בשקלים.

אני שופט גם את מבחן המינויים. נתניהו ידע לשים את הידיים הנכונות על הגה הרשות המבצעת.

הכאוס הכלכלי שעובר היום על כל העולם כמעט לא מורגש כאן ולא בכדי. יש ניהול כלכלי נבון ונכון. מדינת ישראל מנוהלת לכל הדעות בתבונה רבה במישור הכלכלי.

נכון, יש תעמולה הנובעת מחוגי הקרן לישראל חדשה על משברי דיור, על "עוני" ודלות, אולם אין בישראל רעבים. נכון, אולי לא מחלקים כסף ברחובות, אבל בהשוואה לרוב מדינות העולם מצבנו הכלכלי מצוין. עשרות אלפי המהגרים שמשאת נפשם להגיע לישראל הם פרמטר טוב לכך.

שמיים זרועי מנופים

השמיים בערי ישראל הם השמיים היחידים במערב שזרועים במנופים מאופק עד אופק. מאות אלפי יחידות דיור נמצאות בבנייה או בתהליך רישוי. קוראים לזה פרוספריטי.

מדינת ישראל נמצאת בפעם הראשונה בתולדותיה במצב שיהודים מכל העולם - מצרפת, מארצות הברית, מבריטניה ועוד - משקיעים את מיטב חסכונותיהם ברכישות של דיור כהכנה לעלייה הגדולה מארצות המערב. הם רואים היטב את האנטישמיות העולה ופורחת, והם רואים היטב את יציבותה הכלכלית של מדינת ישראל. הם כנראה אחד הגורמים מבין מכלול שלם שמעלים את יוקר מחירי הדיור בערים הראשיות.

אין לי ספק כי מדינת ישראל קשובה לרחשי הלב של מחאת הקיץ - שמטרתה הייתה רק לנגח את הממשל - ותדע להתגבר על הביקושים הגדולים האלה ותדע לספק דיור גם בהמשך לילידי הארץ לבני המדינה.

תשתיות ותחבורה - מדינת ישראל זכתה בתחום התחבורה לאחד מהשרים המוכשרים ביותר בתחום הביצועי ישראל כ"ץ, שמנהל בשקט ובחוכמה אופיינית את משרד התחבורה על כל אגפיו. כבישים מהירים, קווי רכבת, מכרז הרכבת התחתית בתל אביב שכבר יצא לדרך, הגדלת הנמלים כדי שיוכלו לקבל את אוניות הענק - כל אלה נמצאים בידיים טובות. אלו פעולות שנעשות יומם וליל וכולם רואים אותן, לא ניתן להסתירן.

למרות נאום בר-אילן

נכון, יש ביקורת על נאום בר-אילן. לא שמחתי כששמעתי אותו, אולם מישהו מבין את משמעות המכבש האיום של ממשלת ארצות הברית? את משמעות הלחצים האטומיים שנתניהו חייב לעמוד בהם מול מנהיגי העולם? מול התעמולה האיומה האנטי ישראלית הנובעת ממש מכאן, מחוגי הקרן החדשה לישראל, מהכיוון של אותה מפלגת העבודה בראשותה של מנחת "הכל דיבורים" מצביעת חד"ש לשעבר שלי יחימוביץ', שבמקום שלישי במפלגתה נבחרה נכדתו של קסטנר, ששופט עליון הגדיר שמכר את נשמתו לשטן הנאצי, ועוד שלל פרצופים מהשמאל הקיצוני הרדיקאלי האנטי יהודי שמקומם יכירם אולי במפלגות דוגמת חד"ש אך לא במפלגת העבודה שהוקמה על בסיס ציוני ועוד רוצה להיות אלטרנטיבה...

אני חושב שנאום בר-אילן היה מעין רע במיעוטו. במבחן התוצאה לא רק שסמכויותיו של אבו מאזן לא עלו, אלא פחתו. ההתנחלויות נבנות עקב בצד אגודל ואוכלוסייתן עלתה למרות כל ה"נאומים" וההצהרות ואף עלתה בחמישים אלף נפש במרוצת ארבע השנים של שלטון נתניהו.

אפילו ליברמן כשר חוץ הצליח, אולי בלשונו הבוטה והישירה, לגרום לכמה קמטוטים של שאט-נפש בפניהם של כמה מ"חכמי החלם של השמאל וכתביו" שהביאו עלינו את אסון אוסלו, אולם הוא זוכה להערכה רבה מאוד בחוגים המדיניים העולמיים. הוא אורח רצוי במזרח אירופה ואף במערב הפסיקו להתייחס אליו כקיצוני אלא כשר חוץ המבטא את דעותיו ביושר ובאומץ.

הבנה מצוינת של הכאוס העולמי

בנימין נתניהו מנצח על כל אלה. הוא קורא ומבין מצוין את הכאוס האיום ששורר בעולם הערבי ובהצלחה רבה. הוא מנהל משברים במתינות, תוך ניצול וניהול יעיל של כל המשאבים העומדים לרשותו במדינת ישראל. בנושא אירן הצליח - כן, כן, זה נתניהו שעשה את זה! - להפוך את אירן למדינה מצורעת ללא הזדקקות למלחמה. אירן היא היום מדינה עם כלכלה ממוטטת, בת בריתה סוריה מדממת למוות והחיזבאללה, האויב של אתמול, נמצא במצב התגוננות מול הסונה המאיימת לבולעו. הציר אירן, סוריה וחיזבאללה, שעד לפני שנתיים היה הציר המאיים ביותר הניצב מולנו, במצב סופני.

גם ניהול מבצע "עמוד ענן" היה מתון אך יעיל כדרכו של ביבי. אין מה לעשות, אנחנו נמצאים בעולם סוער וסואן, לא באירופה הרגועה. לפעמים צריך ללכת עקב בצד אגודל, לפעמים בין הטיפות ולפעמים אפילו לספוג קצת יריקות. אולם למרות כל המלעיזים צריך לזכור, אחמד ג'עברי, רמטכ"ל הטרור, חוסל, וזה חילחל היטב לכל ראש נחש בעולם הערבי. נסראללה כבר חמש שנים מבלה בבונקר בבירות ולא יוצא החוצה. וכך גם ראשי החמאס בעזה משתדלים להיות ילדים טובים, אולי מדברים קצת, משתחצנים קצת, אבל בגדול, השקט נשמר.

משבר משט המרמרה נוהל באורח מידתי. מי היה מנהל אותו יותר טוב? אחת מהוויבערס? שלי או ציפי? טורקיה למדה כי מדינת ישראל לא תהיה מרמס לרגליה ויש להתייחס אליה כשווה בין שווים. התנהלות קלוקלת יחידה של דני איילון שהשפיל את השגריר הטורקי בהושיבו אותו על כיסא נמוך, נוהלה אף היא בחוכמה ואיילון לא יהיה בפוליטיקה יותר. האיומים של טורקיה כלפי ישראל, קפריסין ויוון, בייחוד לאור מציאת כמויות הגז העצומות מול חופי ישראל וקפריסין, נקטעו באיבם בניהולו ובניצוחו היעיל של מר נתניהו שידע בכישרון רב לגייס מיד קיר ברזל של ברית עם יוון וקפריסין בסיוע ישיר והדוק של פוטין ורוסיה הגדולה שקיבלה נתח בעבודות הקידוחים (באמצעות חברת גז פרום השייכת לפוטין).

צוות ממשלתי מוכשר ביותר

וכן הצוות שמניח הליכוד כדי לנהל את השלטון ולשלוט בארבע השנים הבאות הוא צוות מנוסה ומוצלח של אנשים מהמוכשרים ביותר שהיו כאן מאז ומעולם. האיזון העדין המבטא את כל רחשי האוכלוסיה - מגדעון סער שר החינוך המוצלח (חבר טוב של שלי יחימוביץ') שנחשב לסמן שמאלי וידע היטב לשמור על האיזון של שלטון החוק, ועד משה פייגלין שידע היטב לדאוג לאינטרסים המבוטאים במצע במנהיגות יהודית, ציפי חוטובלי, דני דנון, מירי רגב מהאגף הימני דרך אגף מרכזי ומאוזן, פאנל מאורגן ומסודר של אנשים טובים וראויים.

מול השלי והציפי, מול שר הביטחון הכושל לשעבר עמיר (משקפת הפוכה) פרץ, מול מירב מיכאלי, יוסי יונה ושאר פליטי ומוצרי הקרן האנטישמית לישראל חדשה, ניצב לו האדם היחיד שברשותו הידע, הניסיון והכישרון לצלוח יחד לעוד ארבע שנים את הנהר האדיר הזה. לקברניט שלי קוראים בנימין נתניהו.

תאריך:  14/01/2013   |   עודכן:  14/01/2013
אבי גולדרייך
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דני איילון   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאלה יקירה   הקרן החדשה לישראל    זהבה גלאון   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   משה זלמן פייגלין   משרד התחבורה   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אפשר להירגע, אנחנו בידיים טובות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זינזנה
14/01/13 13:58
2
לוחם החופש
14/01/13 15:12
3
אמיר111
14/01/13 21:42
4
אחי
15/01/13 04:29
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
שתי שפות שקועות בתוך העם. שפת הקודש ושפת הטומאה. חוקים עתיקים ולא-חוקים חדשים לא שערום אבותינו. אומנם אין חדש בכך. למעשה כך היה תמיד. עזרא הסופר חמש מאות שנה לפני חורבן הבית השני דרש מן העם לגרש את הנשים הנוכריות, לא ממש צלח בידו.
14/01/2013  |  הלל ויס  |   מאמרים
בעוד הקולות הצפים יהיו, ככל הנראה, הפתעת הבחירות, כדאי וראוי לעשות חשבון-נפש נוסף. מסתבר שמלבד הימנעות או פתק לבן, יש עוד דרך-ביטוי למוחים: להצביע עבור מפלגה קיקיונית ובתולית.
14/01/2013  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בארבעים השנים האחרונות אני מצביע למפלגת העבודה בגלגוליה השונים. מלבד בבחירות 2006 שהעמידה בראשה אדם בלתי ראוי לחלוטין.
14/01/2013  |  פסח רויטמן  |   מאמרים
נתניהו חייב לשנות את סדר העדיפויות בתעמולת הליכוד ביתנו ולהציג בהדגשה וללא התנצלות את הישגיו הכלכליים
14/01/2013  |  עמוס שנער  |   מאמרים
לאחרונה פורסם כי נכון לסקרים הנוכחיים, בכנסת ה-19 צפויים לכהן לא פחות מ-40 ח"כים דתיים, זאת לעומת 29 אשר כיהנו בכנסת היוצאת. אומנם לא ברור כיצד אפשר לכלול ברשימה אחת חרדים ממוצא ליטאי וציונים דתיים עם דרגות בכירות בצה"ל, אך אין ספק שהדיווח מצביע על מגמה ברורה של עליית הכוח הדתי הפוליטי. ייצוג זה אמור לשקף במידת מה את הגידול הדמוגרפי של הציבור הדתי והחרדי בישראל. נתון נוסף שחשוב לציין הוא, שבפעם הראשונה מבין הרכב חברי הכנסת הדתיים אמור להיות רוב לציונות הדתית אל מול החרדים.
14/01/2013  |  יצחק אוסטרוב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il