|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הטור של פריצי

על אסיר מפורסם שתומך ונתמך, על תת-אלוף צהלית וצוהלת, ועל הברירה שלנו בין הבררה של יום שלישי הקרוב
18/01/2013  |   אברהם (פריצי) פריד   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

בית יהודי תומך

רוצחו של רבין, האסיר יגאל עמיר, פרסם כי הוא תומך במפלגת הבית היהודי. לא צריך לזקוף לחובת חברי הבית היהודי את העובדה שזה מי שתומך בהם. לכל אסיר בישראל יש זכות לתת את קולו למי שהוא תומך בו, ובמיוחד שאילו הייתה לו זכות גם להתמודד, גם הוא היה מקבל את הקולות שלהם.

קצינה בכירה מאוד
[צילום: פלאש 90]

הבחירות הללו הצליחו לחשוף לציבור מקרוב את אישיותה האינטלקטואלית של ח"כ מירי רגב, יקירת ומועמדת הליכוד, זו שהייתה בעברה דוברת צה"ל בדרגת תת-אלוף. יותר ממה שהדבר מעורר תמיהה עד כמה רדודים ופאטתיים יכולים להיות חברי הכנסת ונבחרי הציבור שלנו, הדבר צריך לעורר דאגה באשר לרמתם ואיכותם של קציני צה"ל. אם האישה הזו הייתה תת-אלוף בצה"ל, יש לנו באמת סיבה להתחיל להיות מודאגים.

הצבעה כמנהג אבות
[צילום: פלאש 90]

רבני החצרות החרדיות למיניהם חתמו כמנהגם על קול קורא המורה לכל החרדים האשכנזים לשים בקלפי את האות ג' המסורתית של אגודת ישראל (כיום: יהדות התורה). ספרדים חרדים מצווים כידוע לשים בקלפי את האותיות שס, וככה הסדר בעולם החרדי נשמר, למעט חריגות ותקלות כמו הרב אמסלם והמטיף אמנון יצחק.

ועלתה קושיה מה הורו הרבנים החרדים ליהודים חרדים ושומרי מצוות שאביהם אשכנזי ואמם ספרדיה (או להפך) לשים בקלפי. האם מצביעים לפי האבא או לפי האמא, או שיתכן שמשום כבוד אב ואם במשותף הם יכולים לשים בקלפי איזו אות באמצע, משהו כמו מ' או נ'?

תראו איך מרוב בחירות נתבלעה דעתכם ואתם עוסקים בשטויות. וכי מצאתם אי פעם חרדי אשכנזי שהקים משפחה וילדים עם ספרדיה?

האוליגרכיה
[צילום: ערוץ 1]

תיק חקירת משפחת שרון בפרשת הכספים מסיריל קרן נסגר השבוע. למי שלא זוכר: גלעד שרון, בנו הצעיר והמוכשר של ראש הממשלה בזמנו, אריק שרון, קיבל לחשבונו והעביר ממנו לאבא שלו 3 מיליון דולר שהוזרמו אליו דרך דרום אפריקה ובנק אוסטרי.

כשנחשף המעשה הוסברה קבלת הכסף כ"תשלום מרוסיה" עבור איזו עסקה מעורפלת שטיבה לא הובהר בדיוק. משהו כמו "השבחת" קולחוזים רוסיים. אשרי המאמין. זה כמו להאמין שגלעד שרון אכן ביצע עבודה תמורת מאות אלפי הדולרים שקיבל מהקבלן והיזם דוד אפל, שיושב כיום בכלא על מתן שוחד, זה שעסקיו נגעו ישירות למינהל מקרקעי ישראל בו אריאל שרון היה תמיד שליט ומעורב.

אז נתגלה שהבן גלעד קיבל מאות אלפי דולרים מדודי אפל כ"שכר עבודה" עבור גלישה באינטרנט וקריאת חומר על אייים יוונים. גם התיק ההוא נסגר. כמו עוד תיקים. כמו ענייני הכסף בין שרון לאריה גנגר, שותפו של משולם ריקליס, שאריאל שרון, בעת שכיהן כשר התמ"ת, מכר לו במחיר סמלי ומגוחך את מניות המדינה ב"חיפה כימיכלים". משולם ריקליס ואריה גנגר, אגב, הם מי שנתנו בזמנו לאריק שרון את הכסף לקניית החווה שלו. אז אח"כ שרון העביר לגנגר במתנה את "חיפה כימיקלים" של המדינה. כמה לא מפתיע.

פרקליט המדינה שלנו הסביר עכשו כי תיק החקירה נגד גלעד נסגר כיוון שהאבא שרון לא מסוגל לענות לשאלות. נכון, שבץ זו סיבה טובה לאי מיצוי חקירה, אבל הפרשה הזו נתגלתה כבר בשנת 2002 ואז כן אפשר היה לקבל ממנו תשובות. שרון כזכור קיבל את השבץ שלו רק ב-2006, ככה שהיו למשטרה ולפרקליטות 3 עד 4 שנים לקיים ולסיים חקירה. אבל הם "לא הספיקו". 4 שנים לא הספיקו להם לחקור ולגבות עדות מאריאל שרון על הכסף של הבן שלו ועל חלקו בזה. ככה הם טוענים.

או שהם שלא רצו.

כי כמה זמן צריך בעידן הטלפון הסלולארי, המחשב והטיסות הישירות כדי לקיים חקירה ולגבות עדות מכל המעורבים? כמה ימי עבודה נדרשים לצוות חקירה כדי לפגוש 20 או 30 אנשים שצריך להפגש איתם? שלושים יום? שישים יום? הרי גם אם מקדישים שבוע שלם לכל עד ומעורב, אז אחרי 5 חודשים החקירה מוצתה. כשזה לוקח 10 שנים, זה אומר שמישהו פשוט נעל את הקלסר במגירה בארון ואז המתין שהזמן יעבור.

ובמדינה שהנשיא שלה עזר ויצמן היה כל שנותיו (כאלוף בצה"ל וכשר) על רשימת מקבלי המשכורת ושוחד קבוע ממליונר שויצרי, שראש הממשלה שלה שרון קבל מליוני דולרים מחו"ל שהוזרמו דרך בניו, שראש הממשלה שהחליף אותו, אהוד אולמרט, קיבל מאות אלפי דולרים במעטפות מזומנים, מדינה ששר הביטחון שלה מתגורר בדירה שעולה עשרות מליוני שקלים, ושהבת של שר החוץ הרויחה בה בגיל 21 בתוך שנה אחת יותר מה ש"הרויח" הבן המוכשר של שרון, במדינה כזו אתם עדין מאמינים שהפרקליטות פשוט לא הספיקה?

אנחנו כנראה אוהבים להשלות את עצמנו שמה שאנו רואים מול העיניים הוא משהו אחר. כאילו שלא ידענו שמשפחת שרון היא למעשה משפחת פשע כלכלית חסרת מעצורים מוסריים. כאילו שלא ידענו שאי-אפשר שנבחר ציבור החי כל ימיו ממשכורת ציבורית יהפוך בתוך 6 שנים למליונר וזה יתרחש בדרכים כשרות. ולא רק אחד, אלא חלק גדול מהם מתעשרים לפתע. הם יוצאים לשנה שנתיים ל"חופשה" מהשירות הציבורי (לפעמים כחופשה לצרכי צינון וקלון) ומייד הופכים למליונרים. כאילו שלא ידענו שחלק מבכירי מערכת הביטחון שלנו הקימו ומקימים עוד במהלך תפקידם חברות ועסקים פרטיים, גם עם בכירי יריבנו בצד הערבי, ושחלק מהפולטיקאים שלנו נמצאים בקביעות על רשימת מקבלי התשלומים מהעסקים האלה. והכספים משולמים מעל השולחן, מתחתיו, או דרך חשבונות הילדים המוכשרים שלהם.

ואנו רואים זאת ומפחדים להודות בפני עצמנו שמה שאנו רואים זה מה שמתרחש באמת, ושאין לזה שום הסבר אחר.

ואל נשלה את עצמנו שזה פוחת ונחלש. זה לא נחלש. להפך. זה מתגבר וחודר לכל המערכות. ומי שמוכן להאמין שהילדים של הפוליטיקאים הפכו בגיל 21 להיות אנשי עסקים מוכשרים שמביאים מליוני דולרים כ"רווחים" ממדינות אפריקניות מרוחקות וסובייטיות נסתרות, שיאמין גם שצמרת המשטרה והפרקליטות נקיים פתאום מהטיות, מהשפעות וקשרי ידידות ואינטרסים. כמו שהוא יכול להאמין גם שבני השופטים והפרקליטים הבכירים רק במקרה מונו כל השנים לתפקידי שיפוט ותפקידי מפתח בפרקליטות המדינה, ומונו כידוע רק בזכות הכישרון הבולט שלהם. אותו כישרון שנתגלה אצל הבן של שרון ואצל הבת של ליברמן.

אנחנו לא בבעית הון ושלטון. אנו בבעיה של שחיתות מבנית, עמוקה וממוסדת, כזו שתאכל את יסודות המדינה. ואם אתם חושבים שאנשים כמו נחמן שי, האיש ששירת 3 שנים כמפקד תחנת גלי צה"ל ואז סידר לעצמו על חשבוננו פנסיה צבאית מלאה החל מגיל 50 עבור שנים שלא שירת בהן בכלל בצה"ל, ח"כ שהיה בקדימה ועם קריסתה עבר לרשימת העבודה ומככב בה כיום כמועמד לצידה של שלי יחימוביץ, יחד עם אנשים כמו אריה דרעי, שכבר הורשע על קבלת שוחד בתפקידיו הציבורים הקודמים, שהם יחד יעשו סדר במתרחש, אז לכו להצביע עבורם ביום שלישי. אגב, נחמן שי הוא מקום 14 ברשימת העבודה הצדקנית, ככה שבהצבעתכם אתם יכולים עוד להכניס אותו לכנסת. (דרעי יבחר גם בלעדיכם).

יש לכם זכות מלאה לבחור במי שאתם רוצים, ולהצביע בעד מי שנראה לכם. אבל יש לכם חובה להסתכל עליהם תחילה ולשאול את עצמכם האם אתם באמת מאמינים להם. האם אתם חשים שאתם מצביעים בעד אנשים ישרים והגונים? האם שדרן הטלוויזיה של ראיונות ימי שישי מסוגל ורוצה להלחם על משהו אמיתי, חוץ מריפוד הישבן והאגו שלו? הוא לדעתכם יהיה מוכן לותר על כסא בממשלה תמורת עיקרון כלשהו?

כי אם לא – אז לכו והצביעו לנידונים לאופוזיציה. ולא חשוב לאיזו אופוזיציה. גם לא חשוב מה עמדותיה. כי אנשי מפלגות האופוזיציה פשוט יעשו לכם פחות בושות, פחות תחושה שאתם שותפים לגועל, ואולי הם גם יצליחו לנשוך מפעם לפעם את חתולי השמנת המפוטמים של השלטון והשחיתות.

לכו להצביע עבורם. ובחודשים הבאים, כשתראו איך כולם צוחקים עליכם, מוכרים אותכם, שודדים אותכם וגונבים אותכם מכל הכיוונים, הדבר היחיד שעוד יתן לכם תיקווה יהיו הח"כים מהאופוזיציה. לכו להצביע, כי אנו זקוקים להם, לח"כים לוחמים עם אמונה ותקווה בעיניים. כי לנו כבר אין כזו.

תאריך:  18/01/2013   |   עודכן:  18/01/2013
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
19/01/13 08:29
2
קורןנאוה טבריה
19/01/13 08:39
 
היסטוריון
19/01/13 11:33
 
LME
20/01/13 05:25
 
קורןנאוה טבריה
21/01/13 07:45
3
שבתאי עזריאל
19/01/13 12:34
 
כלבא צבוע
19/01/13 14:11
 
יוסף המשלם
19/01/13 17:58
 
מצביע אצבע משולשת
19/01/13 18:19
4
אבישג פ
19/01/13 22:34
5
מזכיר_המדינה
20/01/13 11:01
6
זבל ישראלי
17/04/14 01:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע הבא ב-20 לינואר, יעמוד הנשיא אובמה ברחבת בית הנבחרים האמריקני (אם מזג האוויר יהיה נסבל) ויושבע לכהונה שנייה על-ידי נשיא בית המשפט העליון כנשיא ה- 44 של ארה"ב.
18/01/2013  |  צבי גיל  |   מאמרים
דומה שמאז שירו של צביקה פיק המתחיל בשורה "מת אב ומת אלול" לא היה שיר כה ישראלי, כה יפה וכה חודר ללב כמו השיר "זהו יום הבוחר" של להקת "זקני צפת". כה מתאים לשידורים הרבים שלו בימים שלפני הבחירות, כאילו הומצא עבורם ועבורנו.
18/01/2013  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
"לעיתים השימוש בכוח מתברר כחיוני", כתב שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו, במאמר שהתפרסם בישראל היום (17.1.13). את המאמר כתב במטרה לנמק משלוח אלפי חיילים צרפתים להילחם נגד ארגוני טרור איסלאמי הפועלים במאלי. הוא הוסיף: "האיחוד האפריקני וארה"ב בירכו על הפעולה הצבאית, כמה מדינות אירופיות מסייעות למהלך".
18/01/2013  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בפרשת השבוע אנחנו לומדים על אודות המהלכים האחרונים שנעשו לקראת יציאת מצרים וליציאה עצמה. לכאורה, מכיוון שמדובר בשיחרור המוני של עבדים, טבעי שתהיה התפרצות של שמחה גדולה אשר תתבטא בחגיגות שיימשכו עד אבדן חושים, אבל לא זה מה שהתורה מציעה, רחוק מאוד מזה. ולענייננו, מה שהכי נוגע אלה ההוראות שהקב"ה נותן להמשך, לדורות העתידיים; זה מתחיל בהוראה למשתחררים מהעבדות [שמות י"ב]: [יד] וְהָיָה הַיּוֹם הַזֶּה לָכֶם לְזִכָּרוֹן, וְחַגֹּתֶם אֹתוֹ חַג לַה': לְדֹרֹתֵיכֶם, חֻקַּת עוֹלָם תְּחָגֻּהוּ. אתם עומדים לצאת ממצרים; עליכם לבצע בדיקנות את ההכנות המפורטות לקראת היציאה ואת אותו תהליך תבצעו בכל שנה, לְדֹרֹתֵיכֶם, חֻקַּת עוֹלָם. כדי שלא תחשבו שמדובר במהלך או באירוע חד-פעמי, כבר כעת מוטלת עליכם משימה, לוודא כי האירוע הזה ילווה אתכם מכאן ואילך, לנצח: [כד] וּשְׁמַרְתֶּם, אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה, לְחָק-לְךָ וּלְבָנֶיךָ, עַד-עוֹלָם.
18/01/2013  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
אין לך דבר נחוץ יותר מאשר מעבדה לזיהוי. אין לך דבר מסוכן יותר מאשר מעבדה לזהות. פרצופיהם של בני אדם שונים. הם ניכרים בבבות עיניהם, בטביעת אצבעותיהם, בקולם, בעידן הזה שלנו בעיקר בדנ"א המיוחד להם, וככלל אם רוצים להפריד אדם אחד משאר כל בני האדם בחלד, הולכים אצל המומחים הבקיאים במלאכה והם תולים לוחיות זיהוי על צווארי החיים ועל צווארי המתים, ועל מה שהינו או על מה שהיה רק שלהם, וכל איש ואישה לבד ישכונו ולבד יירשמו וייזכרו, ומה שעשו - רק אחד עשה, ומה שאירע בהם, באיש אחד או באישה אחת - רק בו או רק בה, מתוך הרבה מאוד ריבוא רבבות אירע. כשם שפרצופיהם שונים כן דעותיהם שונות, ולאמת אין לך אפילו שניים מתוך עולם ומלואו שדעותיהם שוות בכל.
18/01/2013  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il