רוב הישראלים תומכים בהוספת טיסות סדירות בקו לניו-יורק. הלחץ בקו זה גדול, וחברות התעופה מדווחות על ביקושים העולים על ההיצע, ועל מחירים גבוהים מגיעים עד 1,300 דולר לכרטיס.
חברת 'ישראייר' מפעילה טיסות שכר בלבד בקו לניו-יורק. לפני מספר חודשים הגישה החברה לרשות התעופה האזרחית בקשה להפעלת טיסות סדירות. בתשובה הודיעה רשות שדות התעופה האזרחית כי תמליץ לשר לאשר את הבקשה.
בשבוע הבא ביום שני ייערך שימוע אצל שר התיירות, אברהם הרישזון לקראת הפעלת 'ישראייר' קו סדיר לניו-יורק. השר הירשזון הוא שיחליט בעניין, ולא שר התחבורה, מאיר שטרית מחשש לניגוד אינטרסים הנובע מהעובדה שרעייתו, רות שטרית, משמשת אשת יחסי הציבור של אחת החברות בקבוצת גנדן, בראשות נוחי דנקנר ואבי פישר - שהם גם הבעלים של 'ישראייר'.
השר הירשזון כבר הביע את תמיכתו במדיניות "השמיים הפתוחים" על-מנת לעודד את התחברות בין חברות התעופה ולהגביר את מספר התיירים המגיעים לארץ.
מסקר שערכה החברה לקראת השימוע עולה כי רוב הציבור (52.8%), סבור שטיסות 'ישראייר' לניו-יורק תורמות במידה רבה לתחרות על הקו ולהגברת התיירות לישראל וממנה.
על-פי הערכות, יוצאים מישראל מדי שנה לוושינגטון כ-150 אלף נוסעים, רובם מגיעים לבירה בטיסה מניו-יורק.
כחלק מהיערכותה, החלה 'ישראייר' להכשיר 10 טייסים חדשים.
הטייסים נבחרו מקרב כ-60 מועמדים, רובם בוגרי חיל האוויר, שהחלו בימים אלה בהכשרה מיוחדת.
סבינה בירן, מנכ"ל 'ישראייר': "אני שבעת רצון מתוצאות הסקר, שמוכיחות שהצרכן הישראלי רוצה קו סדיר נוסף לניו-יורק, שיאפשר תחרות חופשית ומוצר אטרקטיבי".