|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

"גונבים סוסים" במסווה של "רוחניות"

למרות שכולם יודעים כי זהו תפקיד פקידותי בכיר ולאוו דווקא "הילת קודש" הרי שהרב עמאר מנסה לשוות לתפקיד הרב הראשי מימד "קדוש" וכתוצאה מכך גם לקצור "פירות" פוליטיים (ואולי גם "מסחריים") שרבנים אמיתיים וקדושים באמת, לפניו, לא ניסו לקצור
11/02/2013  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
הרב שלמה עמאר. מנסה להחזיק בתפקיד עוד עשור

עוד לא זז המו"מ הקואליציוני ממקומו וכבר יש מי שמנסה להזיז מו"מ "קל" יותר עם משמעות פוליטית - אך גם עסקית לא קטנה. הרב שלמה משה עמאר - ה"הרב הראשי", עדיין לא נואש מלהאריך את כהונתו בעשור נוסף, כתקדים היסטורי. למרות שכולם יודעים כי זהו תפקיד פקידותי בכיר ולאוו דווקא "הילת קודש" הרי שהרב עמאר מנסה לשוות לתפקיד הזה מימד "קדוש" וכתוצאה מכך גם לקצור "פירות" פוליטיים (ואולי גם "מסחריים") שרבנים אמיתיים וקדושים באמת, לפניו, לא ניסו לקצור.

הסיבה הרשמית העיקרית שהרב עמר מנסה לשוות להמשך כהונתו הוא המשך הטיפול ב"ענייני הגיור" למען "אחדות העם". הרב דוד סתיו - שלא מכבר הכריז על מועמדותו לתפקיד ה"רב האשכנזי הראשי", פתח ברגל שמאל. סתיו מנסה ליצור רושם כי הוא מתמודד על יצירת "רבנות אחרת" אבל בפועל - אם יסכים ל"דיל" שהוא יבחר בתמורה להמשך כהונתו של הרב עמר, הרי שה"רבנות" שהוא ייצר תהיה אף מכוערת מזו שהתקיימה עד היום. אני יודע כי הדעות של הרב סתיו על הקלות לחילוניים גם בנושאי "גיור" הן אומנם דעותיו הרעיוניות ועם כל הויכוח שלי עימו בנושא הזה אני מכבד את זכותו להרים קו עקרוני ועצמאי מאחר שמדובר באדם ישר שעד כה פיו וליבו הוכחו כשווים. אבל הרב סתיו אינו מבין עם מי הוא מתחבר ועל מה ואיזה עקרונות זכים הוא דורך ב"דיל" המכוער הזה.

כדי להבין את כל מה שקורה - מבחינת שינוי "חוק הרבנות הראשית" ביחס להנצחת הרב עמאר לעוד עשור, צריך להבין שאין כאן עניין עקרוני, אלא עניין אישי ויתכן גם "מסחרי". כשהרב יוסף חיים זוננפלדד זצ"ל, ה"סבא קדישא - הרב שלמה אלפנדרי זצ"ל וה"כף החיים" זי"ע התנגדו למוסד ה"רבנות הראשית" שהרב קוק הועמד בראשו הרי שהתנגדותם לא הייתה כנגד הרב קוק אלא הרבנים הללו הבינו שבמשך השנים ישחק כוחו של המוסד הזה וקדושתו תהפוך לטומאה, רחמנא לצלן. מי שמבין כי רק מה שיונק מהקדושה סופו להתקיים כקדושה מבין גם כיום את ההיגיון התורתי של אותם גדולי ישראל שיצאו ביד רמה נגד הקמת ה"רבנות הראשית". ואמנם אותה "רבנות ראשית" הושתתה מלכתחילה על העברת כוח הבחירה והדעה ליישום "רבנות" זו לידי חילוניים ולימים אף לידי אנטי דתיים.

מספר קדנציות אומנם נבחרו רבנים מורמים מעם, אך אט אט החלה הפוליטיקה להיכנס למוסד הזה והבוחרים החלו לאבד את ציויונם הרוחני הטרי. מבחירתו של הגר"י יוסף - במקומו של הרב יצחק ניסים, החלו ענייני הפוליטיקה להחליף את ה"בחירה לשמה". זמנם של הנבחרים קוצץ ולבסוף אף תוחם לעשור בלבד, כ"פקידים בכירים". ככל שדמות הרב עומעמה כך ירד הערך ה"רוחני" של ה"רבנות" עצמה עד שזו הפכה לחוחא והטלולה עם מינויים ירודים ותו-לא. למרות כהונתם בעבר של רבנים שהיו באמת מורמים מעם (כהגר"ע יוסף, הרב גורן, הגר"מ אליהו והרב יצחק ניסים וקודמיהם) הרי שאיש לא העלה אז את הרעיון שכהונתם תימשך. והנה כיום, כשה"רבנים הראשיים" נאשמים בעבירות, מבקשים להאריך את כהונתם! בקיצור, תרתי דסתרי.

בשנת 1993 ראה הרב שלמה גורן המנוח את הכתובת על הקיר בבחירתם של הרב לאו והרב בקשי דורון. הרב גורן צווח ככרוכיא כי "יש לפרק את הרבנות הראשית משום שראשייה הנבחרים אינם תלמידי חכמים". הרב גורן הציג את עמדתו בעיתונות ללא פחד והביא הוכחות כי ה"רבנים" החדשים הם בעלי פלילים בשוחד ובניאוף. אך דווקא אז - כאשר כל הציבור הבין כי "המלך הוא עירום". החלה הדרישה של שני ה"רבנים הראשיים" להאריך את כהונתם. מעין מהדורה "מודרנית" של פרשת משל יותם על העצים והאטד. הם - כקטני קומה, הבינו היטב מיהם ומהם ובתמורה להארכת כהונתם היו מוכנים להמשיך ו"לחזק" את "מעמדם" כעושי דבריהם של ההנהגה הממלכתית בנוגע ל"הקלות" ביהדות הצרופה.

הרבנים לאו ובקשי-דורון ניסו לפני יותר מעשור להאריך את כהונתם - מעבר לעשור, אך כהונתם לבסוף לא הוארכה. תארו לכם מה היה קורה אילו כהונתם הייתה מוארכת ולפתע הרב בקשי- דורון היה על כס הנאשם בפרשת הענקת "תעודות הרבנות" לאנשי הצבא, בעודו "רב ראשי" מכהן.

והנה הפרשה הנ"ל לא הסתיימה ושוב מועלית ההצעה להאריך קדנציה ל"רב ראשי", והפעם לרב עמאר. על שום מה ולמה באה בקשה זו ומדוע היא איננה כוללת הארכת כהונתו של יונה מצגר? ונתחיל מהסיפא. לאור הביזיונות שנחל המוסד ה"ממלכתי" הזה עם מצגר - משחיתות ועד תועבות, הרי שברור לכולנו כי השחיתות כאן כבר נתגלתה - באי הרחקתו של מצגר מתפקידו עוד לפני שעברה מחצית קדנציה. ואז נותר הרב עמאר לבדו. למרות כוחו הפוליטי - בגיבויה של שס, ולמרות היותו דיין בתואר ממש הרי שקשה לרב עמר להסתיר כי אין שום סיבה "רוחנית" כדי להאריך את כהונתו שלו לעומת רבנים גדולים ממנו שלא זכו לכך. ואז בא סיפור ה"גיורים".

הרב עמאר מנצל את סלע המחלוקת הזה כדי לתת נימוק "עקרוני" ולא אישי להמשך כהונתו אך מאחורי הרצון ה"קונצנזואליסטי" הזה עומדות סיבות אחרות. חלומו הגדול של הרב עמר הוא לרשת את הרב עובדיה כ"פוסק הדור" וזו תיתכן רק לאחר 120 לרב עובדיה ולכן הרב עמר רוצה להמשיך לשלוט ב"מקפצה" הרשמית של ה"רב ראשי", שממנה יהיה לו קל יותר לקפוץ - אחרי "120" כמובן (לגר"ע יוסף...) לנעלי "פוסק הדור" של הספרדים.

אבל ישנה סיבה נוספת לרצון להאריך את כהונתו. אני זוכר היטב כיצד ה"רבנים הראשיים" הקודמים לא העזו לאשר "בתי דין לגיורים" בחו"ל - במדינות שהיה לכולם ברור כי שמירת מצוות ו"גרים" הם בבחינת דבר והיפוכו. באותם ימים עמדו על המשמר הרבנים המנוחים חיים קרויסוויטה (מאנטוורפן) וקולי'ץ (מי"ם) וגם עיתון חרדי עצמאי באמת - בשם "יום השישי", עבד עימם בנושא ועבדכם הנאמן עמד בראש המחסום. מדינות מזרח אירופה וחלק ממדינות מערב אירופה היו ב"רשימה השחורה" של "פסולי גיור". פרשיות של "גיורים" תמורת שלמונים ונכסים נחשפו בשנות ה-90 על ידינו ואפילו הטלוויזיה הישראלית הייתה בסוד הדברים ובחשיפתם.

בארץ הוסרט "רב" שקיבל שלמונים תמורת "גיור" ואילו בגרמניה נחשף "רב" אחר (שבשל תפיסתו "נדד" מעירו...) שקיבל שליש מירושות של זקנים יהודים שבנותת זוגם הנוכריות והצעירות "גויירו" עבורם. וזה היה רק קצה הקרחון. אך בנתיים הלכו לעולמם הרבנים קריזוויטה וקולי'ץ ואילו עיתון "יום השישי" נסגר ושאר העיתונים ה"חרדים" למדו ל"יישר קו" עד כדי "גדול המחטיאו" ולפתע ה"רבנות הראשית" החלה להוציא "בתי דין לגיור" עם דיינים מפוקפקים לפולין, רומניה וגרמניה.

וכאן אני מגיע לנקודה החשובה שברצוני להעביר לרב סתיו. אם כבודו - הרב דוד סתיו, אולי באמת הוא רוצה לתקן את המערכת ולהיות רחום וחנון לחילוניים, אזי, שיחל זאת דווקא ב"חקר יהדות" שעוברים כאלה שיהדותם כבר הוצהרה עשרות שנים קודם לכן ולפתע היא נבדקת שוב, ולא פעם נשללת וללא סיבה. גם תמוה הוא ש"רבנים חרדים" כיואל טוביאס מבני ברק פוסלים יהודים שהיו בחזקת יהודים ושולחים אותם ל"התגייר" ביודעם שלא ישמרו מצוות.

אי לכך ומוזריות המתלווה לכך הרי שצריך לבדוק שוב את מהות ה"גיורים" והאם מאחוריהם לא עומדים גם מניעים פיננסים אדירים. לכן כבוד הרב סתיו, ממה שכותב שורות אלה יודע , שמע ויש בידיו הוכחות הרי שלא במקרה יוצאים "בתי דין לגיור" לכל רחבי העולם היהודי שהרי מדובר בתעשיית כסף לא קטנה שגם ראשי ערים בישראל, דיינים ורבנים מעורבים בה ואף בית דין חרדי מבני ברק הפך ל"בלדר" "גיורים" , שלעומתו בתי הדין של ה"רבנות הראשית" הם בגדר צדיקים.

מאחר שכל התהליך הזה פשע בימיו של הרב עמר וארצות נידחות כפולין, גרמניה ורומניה הפכו לפתע פתאום לקרקע פורייה ל"גיור" בעוד שהתנאים לשמירת היהדות לא השתנו שם לטובה, הרי שאם הרב עמאר ימשיך בכהונתו זו תהיה יותר מאיוולת לצדק ולמוסר. ולכן כבוד הרב סתיו, אל תיתן ידך ל"דיל" שאריה דרעי ונפתלי בנט רוקמים - כהונתך העתידית תמורת המשך כהונתו של הרב עמאר, כי בבוא היום תכה על חזך "פשעתי", "חטאתי" , "עויתי" וכו'.

מעניין גם למה אריה דרעי מוכן להקריב את מועמדותו של אחיו ושאר בשרו - הרב יהודה דרעי מבאר שבע, לטובתו של הרב עמאר. אולי בגלל שבבחירות האחרונות טענו רבים בשס כי הרב עמאר לא עזר מספיק לשס בגלל האחים דרעי...

תאריך:  11/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גונבים סוסים" במסווה של "רוחניות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן ק.
12/02/13 08:11
 
אליהו קאופמן
12/02/13 16:03
 
אליהו קאופמן
12/02/13 16:12
 
ידעיה
17/02/13 00:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר מדברים על פינוי ובינוי חשוב מאוד לתת את הדעת על הנושא המשפטי. חשוב שעו"ד יבדוק את החוזה ויאשר שהחוזה כולל בתוכו את כל הסעיפים החשובים שמבטיחים לדייר את מה שמגיע לו, כגון: ערבות לשכ"ד, ערבות בנקאית לפי חוק המכר ולפי ערך הדירה החדשה, גודל הדירה והקומה שתתקבל ומפרט טכני בסיסי שיכלול את הפרטים שחשובים לדייר.
11/02/2013  |  אמיליו פלוס  |   מאמרים
הלאומיות כתופעה מודרנית יצרה את מדינת הלאום (NATION STATEׂ) הטריטוריאלית. המדינה המודרנית מהווה מסגרת הן של הלאום והן המסגרת הפוליטית של כלל האזרחים האמורים להוות את הלאום המדינה. מבחינה זו הדמוקרטיה והלאומיות הן צדדים שונים של אותו מטבע. צד אחד הוא הלאום כריבון על עצמו. הצד השני היות האזרח בעל זכויות פוליטיות. התרחבות זכות ההצבעה והפיכת כלל האוכלוסיה לאזרחים בעלי אזרחות מלאה, מבטאת ההתאמה בין הריבונות לאזרחות.
11/02/2013  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
שריפת מועדון בית"ר היא עליית מדרגה, במאבק שבין קבוצת אוהדים פרועים ובורים במועדון שעיקר עיסוקו בספורט, אבל לגבי רבים מייצג יותר מקבוצת כדורגל. המועדון מייצג, אולי לא לכולם באופן שווה, אולי לגבי רבים מהם גם תפישת עולם או תפישה פוליטית או הזדהות גושית - אבל לרובם המכריע המועדון מייצג קבוצת ספורט גאה.
11/02/2013  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
למומחה יש מחויבות למקצועו, ועליו לומר אמת בחוות דעתו בכל מקרה וללא כל תלות בגורם שמינהו ושמשלם שכרו.
11/02/2013  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בעתיד הרחוק - כך מקווים מדענים - מחשבים זעירים יסתובבו בתוך גופנו, כשהם מצוידים בידע רפואי, יזהו מחלות בשלביהן הראשוניים ויטפלו בהן בו במקום על-ידי שחרור תרופה מתאימה - ללא התערבות חיצונית. כדי שהחזון הזה יקרום עור וגידים, המחשבים צריכים להיות די קטנים כדי להיכנס לתוך תאי הגוף.
11/02/2013  |  מכון ויצמן למדע  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il