|   15:07:40
דלג
מומחה ברפואת עור   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

טיפולים חדשניים בצלקות אקנה

באמצעות חימום העור ועידוד יצירה מחודשת של קולגן, מאפשרת טכנולוגיה חדישה המבוססת על גלי רדיו או לייזר, לוותר על הפילינג הכימי העמוק ולטפל בקלות ובמהירות בצלקות שקועות הנגרמות מפצעי אקנה
17/02/2013  |     |   כתבות   |   תגובות
אחרי טיפול [צילום: כללית אסתטיקה-ד"ר מיכאל שוחט]

לפני טיפול [צילום: כללית אסתטיקה-ד"ר מיכאל שוחט]

   רשימות קודמות
  לקבל את השנה החדשה בסבר פנים יפות
  הכל על נקודות חן ופיגמנטציה בעור
  זה זמן הפילינג
  הכל על מילוי שפתיים
  שיעור יתר בפנים

רוב בני הנוער סובלים לאורך גיל ההתבגרות מ"אקנה" - פצעונים ופצעי בגרות. פצעים אלה נוצרים כתוצאה מפעילות הורמונלית מוגברת, היוצרת הפרשת יתר של בלוטת החלב ובהמשך גם דלקת. האזורים המועדים לסבול מהתופעה הם אלה שעשירים בבלוטות החלב: המצח, האף, הלחיים והסנטר או מה שמכונה: אזור ה"T". לעיתים, יש מי שגם סובלים מהאקנה במפתח החזה (במחשוף) ובגב.

הבעיה, מסתבר, לא נעצרת רק בגיל ההתבגרות. בקרב 5%-10% מהאוכלוסיה, בעיקר בקרב נשים, נמשכת בעיית האקנה גם בגילאים מבוגרים יותר בשל שינויים הורמונליים ועשויה להגיע אף עד גיל 50, גיל הבלות. במקרים מעטים יותר, מתפרץ אקנה גם אצל נשים בהריון.

מקרים חמורים של אקנה שלא טופלו כראוי, עלולים להשאיר בפנים עקבות בצורת צלקות שקועות הנראות כחטטים. במקרים נדירים יותר, נוצרות גם צלקות בולטות, בעיקר באזורי החזה והגב. בגילאים מבוגרים, מתווספים לצלקות קמטוטים אשר עלולים להעמיק את הצלקת עוד יותר.

ברוב המקרים, צעירים וגם בוגרים הסובלים מאקנה, מתייחסים לבעיה עצמה רק לאחר שנים, לעיתים לאחר עשור ואף למעלה מכך, ומגיעים לטפל בתוצאות האקנה - חטטים, צלקות, עור במרקם לא אחיד ומראה כללי לא אסתטי.

כיצד מטפלים בצלקות הנותרות כתוצאה מאקנה?

עד לפני זמן לא רב, הפתרון העיקרי לטיפול בצלקות כתוצאה מאקנה היה פילינג כימי בדרגות שונות, בהתאם לחומרת המצב. מאחר שמדובר במקרים אלה בצלקות שקועות, הכוונה היא בדרך-כלל לפילינג עמוק, המצריך טיפול בחומצות חזקות. פרוצדורה זו נעשית בחדר ניתוח, עם הכנה מוקדמת מראש של מריחת משחות לאורך זמן. ההחלמה מפילינג בדרגות אלה ארוכה. בסוף התהליך, הצלקות אינן נעלמות לחלוטין, אולם ניכר שיפור במראה העור. לכהי עור לא תמיד מומלץ לעבור את הטיפול מחשש לפיגמנטציה.

לאחרונה, נכנסו לשימוש במרפאות כללית אסתטיקה שתי טכנולוגיות ייעודיות חדשניות המשמשות לשיפור צלקות האקנה, באמצעות חימום וקילוף. מדובר במכשיר הפועל על גלי רדיו ומכשיר הפועל על לייזר. שתי הדרכים קלות לתפעול ומבטיחות טיפול שאינו כואב והחלמה קצרה וקלה המשפרת את איכות החיים של המטופל.

גם כאן, יש לזכור כי הטיפול אינו מעלים את הצלקות לחלוטין והצלחתו תלויה בעומק הצלקות וברוחבן, אולם אפשר להגיע ל-60%-80% שיפור במראה הצלקות ובמרקם הכללי של העור.

טכנולוגיה לחימום העור

מדובר בטכנולוגיית NON ABLEATIV, כלומר: מחממת ולא מקלפת. ידית המכשיר חודרת את האפידרמיס (שכבת העור העליונה) בצורה ממוקדת באמצעות גלי רדיו או לייזר בדיוק באזור הצלקת, ומגיעה לדרמיס - שכבת העור האמצעית. הגלים מחממים את האזור שמתחת לצלקת מבלי להרוס או לפגום בפני העור. החימום נעשה בצורה מדויקת להפליא, ויוצר "קונוסים" - מעין עמודות זעירות של חום (הנמדדות במיקרונים), רק במקום הפגוע. החימום מעודד את תאי העור לייצר קולגן היוצר מילוי לצלקת, משטח אותה ומשפר את המראה ואת מרקם העור סביבה. בעת הטיפול המטופל חש חמימות באזור הצלקת, אולם אין המדובר בטיפול צורב או כואב.

הטיפול נפרש על-פני שלושה-שישה טיפולים, אחת לחודש, בהתאם למצב הצלקת. כיוון שמדובר בטיפול נקודתי לעומק העור, ההחלמה ממש כמו הטיפול, קלה יותר ואורכת מספר ימים עד שבוע. במקום נוצרת אדמומיות, ותו לא. אין פצע או עור חשוף ורגיש כמו בשימוש בפילינג, אין מניעה להיחשף לשמש למעט בימים שלאחר הטיפול (עד לחלוף האדמומיות) ואין צורך בהכנות או בטיפול מקדים.

טכנולוגיה לקילוף העור

הטכנולוגיה נקראת ABLEATIV - כשהכוונה היא לטכנולוגיה מקלפת. מדובר במכשיר השולח קרן לייזר אשר בדומה לפילינג, מקלפת בעדינות את האפידרמיס (השכבה העליונה של העור). טיפול זה מבוצע במקרים שבהם מרקם העור אינו אחיד והצלקות יותר עמוקות. בטכנולוגיה זו, אם כן, אין די בחימום העור ויצירת קולגן, אלא יש גם לקלף את השכבה העליונה ולהביא לחידושה.

שתי הפעולות, החימום והקילוף, נעשות בצורה משולבת: חימום מבפנים באזור השכבה האמצעית של העור (הדרמיס) וקילוף מבחוץ, על-פני העור (באפידרמיס). שתיהן יחד אופטימליות לשיפור מראה העור. הטיפול מתקיים אחת לחודש, לאורך שלושה מפגשים לערך. כיוון שהידית עוברת על-פני העור בצורה של פיקסלים או רשת (שתי וערב), ניתן לעבור נקודתית על המקומות הזקוקים לשיפור בלבד ואין צורך לעבור על כל חלקי הפנים. ההחלמה מהירה ואורכת מספר ימים בלבד. אין צורך בהכנה למעט מקרים בהם יש נטייה קשה להיפר פיגמנטציה.

היתרונות

לעומת הפילינג הכימי שמצריך טיפול בכל אזור הפנים, בטיפול באמצעות הטכנולוגיות החדישות, מדובר בטיפול ממוקד, יותר פשוט ופחות כואב. ההחלמה הארוכה לאחר פילינג כימי, האורכת לעיתים חודשים, עלולה לגרום לעור לייצר פיגמנטציה ולעיתים המטופל נותר עם עור בהיר יותר בהשוואה לצבע העור קודם לטיפול. לעומת זאת, בטכנולוגיית הלייזר, הקילוף המבוקר וההחלמה המהירה יוצרים סיכוי קטן בהרבה ליצירת פיגמנטציה - מה שמאפשר גם לכהי עור לעבור את הטיפול ללא סכנה.

בניגוד לפילינג הכימי העמוק אותו יש לעבור בחדר ניתוח, במקרה זה, אין צורך בחדר ניתוח, כמו גם בהכנה או בהמתנה לחורף. אפשר לעבור את הטיפול בקיץ, לצאת לשמש לאחר כמה ימים שבהם הנפיחות הראשונית יורדת ולחזור לחיים סדירים במהירות רבה בגיבוי קל של משחות אנטיביוטיות, בעת הצורך.

בנוסף, פילינג כימי עמוק גורם לעור לטראומה, והריפוי איטי. יש יותר סיכוי לזיהומים ופיגמנטציה, ועל כן הטיפול אינו מומלץ למי שעורם רגיש, לאנשים החולים במחלות כרוניות ולסוכרתיים - שסובלים מריפוי איטי של פצעים. בהשוואה לכך, יש למכשיר גלי הרדיו או הלייזר יתרון, שכן במהלך הטיפול לא נפגעת שלמות העור, הטיפול מתמקד בשכבת העור הפנימית בלבד (בדרמיס) בעת החימום והטראומה שעובר העור הינה קטנה, אינה חיצונית וחולפת במהרה.

עוד כמה דברים שכדאי לדעת על הטכנולוגיות החדשניות

  • מתי אפשר לעבור את הטיפול? מגיל 18 ואילך ומהרגע שבו חלפו הפצעים;

  • מתי לא מטפלים? כשהמטופל במהלך התקף של פצעים. על כן, מומלץ לטפל בפצעים באמצעות משחות ואנטיביוטיקה, ורק לאחר שהחלימו לחלוטין, לטפל בצלקות;

  • השיטה מצוינת גם לטיפול בצלקות שנוצרו כתוצאה מאבעבועות-רוח, תאונות וכדומה. במקרים של צלקות רחבות - משלבים בעניין טיפול כירורגי: מסירים בדרך כירורגית את הצלקת, תופרים מחדש את הצלקת ובהמשך מטפלים בשיטת החימום-קילוף;

  • פרט חשוב נוסף הוא, כי לאחר הטיפול בטכנולוגיית החימום-קילוף, העור הופך פחות שומני והנקבוביות שהיו פתוחות וגדולות - מתכווצות. אין בכך הבטחה כי הטיפול יימנע התפתחות פצעונים בעתיד, אולם בהחלט מורגשת הטבה באקנה הפעיל.

הכותב הוא מומחה ברפואת עור, מנהל תחום רפואת עור אסתטית ברשת מרפאות כללית אסתטיקה
תאריך:  17/02/2013   |   עודכן:  17/02/2013
ד"ר מיכאל שוחט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיפולים חדשניים בצלקות אקנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף בר יוסף, בנו של הסופר הדגול יהושע בר יוסף, מלא ביצירתו את אהבת הארץ, הקשר אליה והחיבור בין החום האנושי לאהבת האדמה, ממנה באנו ואליה נשוב. הסיפור שלו נסב על שני אחים ואחות המתגוררים אי שם בצמוד לפרדס שהורישו הוריהם לבן הבכור, מנשה, שהיה בעבר ראש המועצה בה גרו. נישואיו חסרי האושר לאשתו במשך 40 שנה, שממנה התאלמן, עשוהו זועף, חסר רגש וחסר אמונה בבני אדם, כולל אחיו. אחיו בועז, הוא הכבשה השחורה, מעולם לא התחתן, הולל, לא רציני ומגלם את ההפך מאחיו. רק האחות צביה, דואגת לשניהם גם יחד. היא מנסה לשדך למנשה אשה, כדי להוציאו מעצבונו, אך הוא דוחה אותה בתקיפות.
17/02/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בשעה שמדינת ישראל משוועת בנרות לתומכים בה מעבר לים, בוקעת בארצות-הברית קרן-אור מעודדת בדמותם של כ-80 מיליון אוונגליסטים ברחבי היבשת, שאינם מהססים לרגע להפגין בשעה קשה כל כך את אהבתם והערצתם למדינה היהודית ולעמה.
17/02/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
"באופן מסורתי חופש העיתונות וחופש העיתונאי ועצמאותו נמדדים בעיקר ביכולת של העיתונאי לעמוד מול הריבון, מול הממסד, מול המערכות החזקות במדינה. זה טוב ויפה אבל העולם השתנה. בשנים האחרונות, בוודאי בישראל, מרכז הכוח עבר למקומות אחרים והכוונה היא כמובן לעולם העסקים בכלל ולעולם הפיננסים בפרט. במקומות מסוימים רוב הכוח אם לא כולו נמצא בידי שחקנים אחרים שהם הרבה יותר מתוחכמים, הרבה יותר מורכבים הרבה יותר דינמיים מהממשלות", כך אמר ביום שלישי האחרון (12.2) גיא רולניק, העורך הראשי ומייסד "דה מרקר", במסגרת יום עיון בנושא "תנאי העסקת העיתונאים והשפעתם על חופש העיתונות", אשר התקיים באוניברסיטה הפתוחה.
17/02/2013  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
על-פי מקורות זרים ישראל תקפה, לפני כשבועיים, מטרות בשטח סוריה. לדברי מקורות אלה, נתקפה שיירה של טילי נ"מ מדגם SA-17 שהייתה בדרכה מסוריה ללבנון.1 מאמר זה בוחן שתי שאלות: האחת - בהנחה שאכן נתקפה שיירת נשק בדרכה מסוריה ללבנון - אילו עוד סוגי נשק יכולה סוריה להעביר ללבנון, ומה השלכות האפשריות של העברות אלו על ישראל. השאלה השנייה - מהן הסיבות האפשריות להעברת נשק זה ללבנון דווקא כעת.
17/02/2013  |  יפתח שפיר  |   כתבות
לפני שנעסוק בתמונה האזורית הכוללת בעקבות המלחמה עם סוריה, בואו נתרכז רגע בהשפעת המלחמה הזאת על ישראל. אין הכוונה למתיחות ברמת הגולן, גם לא לשיירת טילי ה-SA-17 שהותקפה, על-פי מקורות זרים, בידי ישראל. למלחמה בסוריה יש השפעה מסוג אחר. השר לשיתוף פעולה אזורי ולקידום הנגב והגליל סילבן שלום, חשף גם תוצאה אחרת של המלחמה בסוריה - רווח כלכלי לישראל.
16/02/2013  |  פזית רבינא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il