|   15:07:40
דלג
חבר-כנסת   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שיטת תקצוב דיפרנציאלית

נאום הבכורה של חבר-כנסת מטעם יהדות התורה [ח' באדר תשע"ג, 18.02.2013]
18/02/2013  |     |   נאומים   |   כנסת 19   |   תגובות
יעקב אשר [צילום: פלאש 90]

אדוני היושב-ראש, ידידי חברי הכנסת,

אני עומד כאן בפניכם כחבר כנסת חדש בנאומי הראשון. לכהונתי זאת כחבר כנסת אני מגיע לאחר 24 שנים בהן הייתה לי הזכות לשרת את הציבור בתפקידים שונים בתחום המוניציפלי, ובשיאן ארבע השנים האחרונות, בהן כיהנתי כראש עיריית בני ברק.

אני מגיע מעולם של עשייה. אני מגיע ממקום שבו נדרש להציג קבלות של מעש ועשייה, הן ברמה היום-יומית והן בטווח הארוך. לא יעזרו לו לראש עיר יכולות נאום מרשימות וסוחפות ככל שיהיו, באם לא יעמדו מאחוריהן פעולות ומעשים לטובת העיר ולטובת תושביה; לא יעמדו לו לראש העיר תעודות כאלה ואחרות המעידות על מומחיותו בנושאים שונים, באם מומחיות זו לא תבוא לידי ביטוי בשפת המעשה. אדוני היושב-ראש, באותו עולם של עשייה שממנו אני מגיע ראיתי תמיד חובה לעצמי לשרת את כל מגוון האוכלוסיות בעירי באחדות ובהרמוניה וללא כפייה וריב. הקפדתי תמיד להעניק יחס שוויוני וזהה לכל המגזרים, ולהשקיע את המשאבים העירוניים לרווחת כלל התושבים ללא הבדל דעה או מגזר זה או אחר. כאלף עדים תעיד על כך תנופת הפיתוח ושיפור פני העיר וכן תוכניות חינוכיות ייחודיות שהתפרסו בכל השכונות, ולא פסחו על שכונות בעלות צביון אורח חיים שאינו דתי; גם שכונות אלה זכו לתשומת לב, השקעה ושדרוג. כך, בגישה זו של עשייה אמתית וכנה, ללא חיפוש כותרות או פופוליזם, בני ברק הפכה, ברוך השם, מעיר נכשלת ומקרטעת מבחינה תקציבית לעיר מתקדמת ועצמאית העומדת על רגליה, המתנהלת באופן אחראי מכל בחינה שהיא, ומעניקה לתושביה את השירות שלהם הם ראויים.

חברי הכנסת, אין חולק על כך כי גבולות הגזרה שבין השלטון המקומי לשלטון המרכזי אינן מוגדרות כיאות, וכתוצאה מכך נוצרים לא מעט עיוותים. השלטון המקומי ניצב בחזית האזרחית והחברתית אל מול התושב, וראשי הרשויות שיש להם מגע ישיר עם האזרח מבצעים את תפקידם באופן אשר לעיתים אינו זוכה לכבוד והערכה שלו הם ראויים.

לא-מעט פעמים נוצרים מצבים הדורשים פתרון עמוק ומקיף, אולם אז אנו מגלים כי בעוד שהאחריות מוטלת לפתחנו, לפתחם של ראשי הרשויות, הרי שהסמכות והיכולת מצויים בידי השלטון המרכזי.

יחד, בעבודה משותפת, עם עמיתי חברי הכנסת החדשים, יעל גרמן ומאיר כהן מיש עתיד, וגם הוותיקים שהיו ראשי רשויות וחברי מועצות שקיימים כאן - אבל יעל ומאיר הם מראשי הרשויות הטובים שידע השלטון המקומי, ויחד אתם נעשה כל מאמץ להוביל ולקדם חקיקה אשר תסדיר באופן ברור והגיוני את יחסי הגומלין בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי.

אגב, יעל ואני ישבנו ארבע שנים בוועדה המחוזית בתל אביב, גם על ענייני עירנו וגם על ענייני גוש-דן כולו, ואני חושב שעבדנו ביחד במקצועיות לטובת עם ישראל. ואולי, חבר הכנסת שלח, כשדיברת קודם על כישורים של ילד שיוצא אחרי שנות הלימוד, כישורים של ארבע כיתות בקושי - אני חושב ששיחה קצרה עם יעל תשנה לך גם את התזה הזאת.

חברי הכנסת, אנו חיים במדינה בה מדברים על שוויון בנטל, אבל אין שוויון בהזדמנויות. ילד שהתמזל מזלו להיוולד ולגדול בעיר חזקה ועשירה מקבל הרבה יותר חינוך פורמלי ושאינו פורמלי, הרבה יותר רווחה, הרבה יותר חוגים, הרבה יותר תרבות, הרבה יותר תמיכה. ילד זה מקבל הרבה יותר לעומת ילד הגדל בפריפריה, בה העירייה חלשה יותר תקציבית, ומשום כך אינה יכולה להוסיף תקציבים ממשאביה העצמיים מעבר לתקצוב הממשלתי על-מנת לתגבר פעילויות אלו.

באומרי "פריפריה", אדוני היושב-ראש, כוונתי גם לפריפריה חברתית וגם לפריפריה גיאוגרפית. בערים אלו, ההזדמנויות לחינוך ולתעסוקה הם פחותים מאשר בערים הגדולות והחזקות. בערים אלו, נקודת הפתיחה של נער או נערה הינם נמוכים משמעותית באם יתגוררו בערים חזקות ומבוססות.

כך נוצר מצב בו ישנם שני סוגים של אזרחים, שני סוגים של ילדים, כאלה עם הזדמנויות רבות יותר וכאלה שלא. עלינו לעשות רפורמה בתקצוב הרשויות המקומיות, ובמיוחד בחינוך וברווחה. עלינו לייצר שיטת תקצוב דיפרנציאלית בין סוגי הערים, ובכך ייעשה צדק חברתי והכרחי של שוויון הזדמנויות.

במסגרת תפקידי כראש עיר שימשתי כחבר בוועדות ציבוריות ובדירקטוריונים שונים. בין השאר כיהנתי כחבר דירקטוריון בפארק אריאל שרון, אשר הינו אחד מהפרויקטים הלאומיים הגדולים והחשובים אותם מקדמת מדינת ישראל. כמו-כן, כיהנתי בדירקטוריון מפעל הפיס, בוועדה הממשלתית לקידום הרכבת הקלה בגוש דן, וכן כחבר פעיל בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב, ובהנהלת מרכז השלטון המקומי.

שמחתי להיווכח כי בכל המסגרות הללו עבדתי כתף אל כתף עם עמיתי בשלטון המקומי, חובשי כיפה וכאלו שאינם, גברים ונשים. עסקנו יחדיו בעשייה ובקידום תוך שימת דגש למכנה המשותף של כולנו, השליחות הציבורית, העבודה המקצועית, ומעל הכול - רווחת התושב. עסקנו בזאת יחד בשותפות מתוך שליחות ואחריות.

אני נמצא ימים ספורים בזירה הציבורית החדשה, כאן בכנסת. הספקתי לשמוע וככל הנראה אף אשמע נאומים עם הרבה חזון והמון רצון טוב וכן לשנות. רוממות השלמות הנכספת באה לידי ביטוי בנאומים אלה. כאדם מעשי וריאלי אני מנסה לרדת מאולימפוס השלמות ולשאוף להתקרב לקרקע המציאות המעשית.

נכון שבנאום ראשון, אנו, חברי הכנסת החדשים, מרגישים ש"אני ואתה נשנה את העולם". אולם תרשו לי, כאיש פרגמטי, להאמין שלא נצליח לשנות הכול בארבע שנים, וגם לפי התגובות של היושב-ראש מקודם, ארבע שנים זה גם לא דבר כל-כך בטוח. לא נפתור את כל הבעיות היסודיות החוצות את עמנו, ולכן, בואו ונרחיק מחלוקות קשות ובלתי פתורות. בואו נתרכז באותם נושאים בוערים שכולנו יכולים לראות אותם עין בעין, ולשנותם. בואו נפעל לשפר את חייהם של האזרחים ולתקן עיוותים שיהפכו את חייהם לקלים יותר.

לא כדאי להתעקש ולהתחפר בנושאים שנויים במחלוקת אשר לכל היותר יביאו כותרות ויעמיקו את הקרע בעם, אולם בסופו של דבר לא יובילו לפתרון אמיתי ומעשי, ואני אסביר למה אני מתכוון.

במהלך התקופה האחרונה, ככל שהתקרבנו לבחירות, במהלכן, ואף עכשיו, מתנהל קמפיין מתוזמר היטב אשר כותרתו היא מילות הקסם: שוויון בנטל. בלהט אידאולוגי, כביכול, החל מסע של דה-לגיטימציה נגד הציבור החרדי. הרצון לצייר את הציבור הזה, היקר והגדול הזה, כסחטן, כמשתמט, הפך להיות כלי פוליטי לבריתות משונות בין מפלגות שונות, כטקטיקה בהרכבת ממשלה, וכאסטרטגיה בשיפור עמדות במשא-ומתן קואליציוני.

חברי, הקמפיין שאנו חווים בתקופה האחרונה עבר את גבול הטעם הטוב. נדמה לי שפתאום גם הדיבור האובססיבי על הדרת נשים חוזר. אני מתנגד לכל אלימות פיזית או מילולית, כמובן, אבל אני מתנגד גם להסתה תקשורתית נגד הציבור שלי. לא כל מקרה צריך להפוך לתופעה. הרי לא כל נפגע אלימות ברחוב הישראלי הופך לכותרת ראשית וזוכה לחיזוקים מחברי כנסת ומשרים. מעניין שרק במקרים מסוימים זה כך, מקרים מסוימים מאוד.

אני חושש מתוצאות כלפי הדור הבא. לצערי גדל כאן דור שעבורו חרדי הוא מסית, אלים, יורק וקיצוני. אני חושש, אני חושש באמת, שבדור הבא ילד ישראלי יחשוב שחרדי זה דמות מעוררת פחד.
הניסיון לפגוע בציבור לומדי התורה שתורתו אומנתו ותורתו היא אמונתו, הניסיון הזה הוא מיותר וחסר סיכוי. אך חמור מכך, להניח בצד את כל הבעיות הביטחוניות והמדיניות, הכלכליות והחברתיות, שאתן עלינו להתמודד, ולהשתמש במילת הקסם הזאת כאילו היא חזות הכול זה דבר לא אחראי.

האם על-ידי שוויון בנטל נעזור לאותה קשישה במסדרון ונפתור את בעיות הצפיפות בבתי-החולים? האם על-ידי שוויון בנטל ירדו מחירי המים המאמירים? האם על-ידי שוויון בנטל נדאג לפתרון דיור בר-השגה לזוגות הצעירים? וכשיגיע הנשיא אובמה לביקורו הקרוב בכדי לדון בנושא האירני ובחידוש המשא-ומתן המדיני, האם נגיד לו, רגע, אדוני הנשיא, עכשיו מטפלים בשוויון בנטל?

אדוני היושב-ראש, כאדם המעורה בחברה הישראלית, כאדם שעתיד החברה ודמותה חשובים לו, שתמיד מקשיב ומכבד כל דעה באשר היא, ככזה אני עומד היום מעל דוכן זה ואומר לכם - זכות התורה ולומדיה, זאת תמצית אמונתנו.

הציבור הזה, שלקח מהתנ"ך ומהתלמוד את החובות של תרי"ג מצוות ולא רק את הזכויות שהתנ"ך מקנה לנו, האם עליו אפשר לומר כי הוא ציבור שחי על-חשבון השני? האם מי שלומד תורה עושה זאת בגלל שיקולי נוחות? האם הציבור החרדי הוא נהנתן? האם הוא חי חיי פאר? האם הציבור הזה שיודע לצאת ולהפגין בהמוניו כשפוגעים בציפור נפשו או כשמנסים לפגוע בדמותה היהודית של המדינה, יצא ולו פעם אחת לכיכרות על נושאים שאינם נושאים עקרוניים שברוח?

הציבור החרדי ידוע בעזרה הדדית ובעזרה לכל אדם באשר הוא אדם. רוב עמותות החסד וארגוני הסיוע בארץ הוקמו ומופעלים על-ידי אנשים מקרב הציבור החרדי.

צאו לבתי החולים ותראו כמה מתנדבים, ומאיזה ציבור. נכון שלא כולם מאמינים שהתורה היא כיפת הברזל הכי חזקה שיש לעם ישראל, אבל אנחנו מאמינים בזה, ויודעים זאת ללא כל ספק. ומכאן האחריות שלנו להתעקש ולשמור על התורה ועל לומדיה מכל משמר. אין כאן שיקולי נוחות או כל שיקולים זרים אחרים. יש כאן אך ורק מחויבות ואחריות חברתית ולאומית. יש לנו תפקיד לשמר את עברנו ולשמור את התורה, שהיא בעצם זכות קיומנו כעם יהודי כאן, בארץ האבות. זהו נטל כבד, ואנחנו גאים לשמור עליו. לשאת בנטל.

"אם בחקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם - - - ונתתי שלום בארץ". זהו הפסוק אותו בחרת, אדוני היושב-ראש, לצטט בנאום הפתיחה שלך בכנסת זו; וזוהי ההבטחה ההיסטורית שבה אנו מאמינים, ועל-פיה אנו חיים, לא שנה ולא שנתיים, אלא אלפי שנים מאז נהיינו לעם.

בשבוע שעבר אמר עמיתי, חבר הכנסת יאיר לפיד, מעל דוכן זה כי לא תהיה מלחמת אחים כי 10% מהאוכלוסיה לא יכולים לאיים על 90%. יש כאן, לצערי, שתי טעויות. ראשית, יש כאן טעות קטנה במספרים, שגם אני, בצניעות ובענווה, כאדם שלא השלים לימודי ליבה, בכל זאת שמתי לב אליה. הציבור החרדי הוא יותר מ-10%, ואפשר לעשות את החשבון רק לפי תוצאות הבחירות. אולם הטעות השנייה הינה טעות חמורה יותר. אני אומנם מקווה שמדובר בטעות, שכן כאן, מעל דוכן זה, עמדת וקראת בעצם לאיזושהי מחיקה של מיעוט, ולאי התייחסות למיעוט. זוהי, אדוני, קריאה למלחמת אחים, לא משהו אחר.

אין זה משנה אם אנחנו 10%, 20% או 30%. אי-אפשר למחוק את אמונתנו, הנשענת על שורשים מוצקים של עברנו ההיסטורי. אנחנו לא יכולים להתכחש למחויבותנו בלימוד התורה כלפי העם היהודי כולו. מיעוט יכול - וזוהי גם חובתו - לדרוש הכירו בחשיבות העליונה שאנו מייחסים לתורה וללומדיה. האמירה שייחסו לך בתקשורת - אם אצטלם בבית הנשיא ליד שרים חרדים הקריירה שלי הסתיימה - מעליבה אותי. הנה, אני כאן, נעים מאוד. אני לא יודע אם נצטלם ביחד, אבל אני מציע לפעול ביחד, ולא אחד כנגד השני.

אדוני היושב-ראש, הדיון והמבחן שלנו, חברי הכנסת, האם נוכל לעזוב את יפייפות הנפש והרצון הגובר והולך בפופולריות, ואם נוכל להתמקד בנושאים האקוטיים והרי הגורל שבהם צריכים אנו לעסוק. האם נשכיל לחדול מנאומי כיכרות משולהבים ולתת את דעתנו לפתרון אמיתי למצוקות ולקשיים של החברה הישראלית. האם נוכל להתמקד במאחד, ולא במפלג. האם נעשה את הדבר הנכון, ולא את כותרת העיתון.

ידידי חברי הכנסת, מעמד היסוד של העם היהודי שבו נהיינו לעם היה מעמד מתן תורה. דווקא במעמד זה, שבו מבססת התורה את הנורמות המשפטיות והמורשת החוקתית של העם, כותבת התורה: "ויחן שם ישראל נגד ההר" - כאיש אחד, בלב אחד. ואם אכן נפעל כאיש אחד אשר אכפת לו ממשנהו ומהשונה ממנו, ובלב אחד, ואם נשמע לקול ליבנו ולקול מצפוננו, ונעשה את הנכון והראוי, אזי אין כל ספק כי נוכל לעמוד איתנים ומלוכדים אל מול האתגרים האמתיים והרציניים העומדים לפתחנו. אני מאחל לכולנו עבודה פורייה ומוצלחת. תודה רבה.

תאריך:  18/02/2013   |   עודכן:  07/03/2013
יעקב אשר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הדרת נשים   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיטת תקצוב דיפרנציאלית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מושיקו
19/02/13 13:10
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת,
18/02/2013  |  עפר שלח  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה,
18/02/2013  |  שמעון אוחיון  |   נאומים
כבוד היושב-ראש, כנסת נכבדה,
13/02/2013  |  אראל מרגלית  |   נאומים
כבוד היושב-ראש, חברי חברי הכנסת,
13/02/2013  |  משה פייגלין  |   נאומים
אדוני היושב-ראש, מורי ורבותי חברי הכנסת,
13/02/2013  |  עליזה לביא  |   נאומים
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
לחשוב על טובת הכלל  /  דב ליפמן
פילנתרופיה במקום מדינה  /  מאיר כהן
הממסד מפחד מזהות פלשתינית  /  עיסאווי פריג'
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il