חברת התעופה אל-על הודיעה היום (20.9.05) על השקת פרויקט CALL CENTER הכולל כ-200 עמדות ופועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ונועד לתת מענה כולל ללקוחות ויאפשר קשר בכל נקודת זמן, מכל מקום בעולם. העלות הכוללת של השקת הפרויקט - כ-1.5 מיליון דולר.
הפרויקט הינו חלק מאסטרטגיה חדשה עליה הכריזה החברה "אל-על 2010", אשר נועדה להזניק את החברה קדימה ולהעמידה בשורה אחת עם חברות התעופה המובילות בעולם, לא רק בארץ אלא גם בשוק הטיסות הבינלאומיות.
כחלק מיישום האסטרטגיה אישרה מועצת המנהלים של החברה אתמול רכישת שני מטוסים חדישים רחבי גוף ארוכי טווח נוספים, מתוצרת בואינג 777 או אירבוס 340, אשר ישמשו את החברה לתגבור טיסותיה לאסיה ולארה"ב. סך העסקה כ-270 מיליון דולר.
פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר מועצת המנהלים, אמר היום כי חברת אל על מחויבת להתאים עצמה למציאות המתפתחת והחדשה בעולם התעופה".
הוא הוסיף כי: "היום אנחנו מחויבים לפעול לחיזוק פעילותנו מבית ופעילותנו העסקית הגלובליות, להפוך את ישראל ל-HUB, ע"י ניצול נכון של טרמינל 3 המאפשר תחרות עם שדות תעופה אחרים באזור ולפתח את אל על כחברה גלובלית".
מנכ"ל אל-על חיים רומנו הוסיף: "אנו שואפים להגדיל את היקף המכירות של החברה בחמש שנים באופן משמעותי ולהעמיד את הרווח הנקי והתפעולי, בהשוואה לחברות התעופה המובילות הבינלאומיות".
כחלק מהאסטרטגיה החדשה מתכוונת החברה להשקיע 350 מיליון דולר בשירות, במוצר, במערכות מידע מתוחכמות, בשיפור במטוסים בתשתיות ובקליטת מטוסים חדשים.
המנכ"ל רומנו הוסיף כי אל-על בוחנת הוספה של יעדים ישירים, כבר בתקופה הקרובה, כגון שיקגו, מיאמי, ברזיל ועיבוי הפעילות ליעדים קיימים בדגש על התנועה למזרח הרחוק, בייג'ין, הונג קונג ובנגקוק.
לדבריו, תנועה זו גדלה בכ-30% בחמש השנים האחרונות והחברה צופה גידול משמעותי עד סוף העשור.
החברה תנסה גם להגדיל את נתח השוק ליעדים לא ישירים על-ידי "אל על קונקט" ועל-ידי שיתופי פעולה מסחריים עם חברות תעופה בינלאומיות. כמו כן, ציין רומנו, "נמשיך לטפל בייצוב לוח הטיסות, הוספת תדירויות והתאמת לוח הזמנים לצרכי הלקוח העיסקי".
במקביל, בוחנת החברה השקעה בפנים המטוס, בהתקנת מושבי מיטה במחלקת העסקים, באיחוד מחלקות הפרימיום ובטיפול בציוד במחלקת התיירים הכולל מושבים ומערכות הבידור והשמע בסך כולל של כ-30 מיליון דולר.
כמו כן, החלה החברה לאחרונה להתקין אינטרנט אלחוטי מהיר בכל מחלקות המטוס, בהשקעה של כ-3 מיליון דולר.
במישור התיירות הנכנסת והיוצאת עומדת החברה להעמיק את פעילותה וזאת לאור הצפי כי התיירות לישראל תגדל עד סוף העשור באופן משמעותי. "להערכתנו", ציין רומנו, "השוק כולו יגדל בכ-5% בשנה בממוצע".
כחלק ממאמץ זה, נחתמו לאחרונה הסכמים עם גורמי תיירות נוצרית בארה"ב אשר עתידה להגיע בהיקפים גדולים של אלפי תיירים עד מחצית 2006. בימים אלה נפגשים נציגי החברה עם גורמי תיירות בדרום אמריקה, במזרח ועוד.
החברה מתכוונת גם להשקיע כ-5 מיליון דולר בעידוד התיירות הנכנסת לישראל באירופה, ארה"ב ובדרום אמריקה, אשר יכלול פרסום, קד"מ והבאת מעודדי תיירות לישראל.
בתחום השירות שוקדת אל-על על גידול משמעותי בהיקף המכירות הישירות באמצעות האינטרנט, כמקובל בחברות התעופה המובילות בעולם. מרכז השירות החדש שהושק (CALL CENTER) לרווחת נוסעי החברה יתן מענה בכ-200 עמדות, 24 שעות ביממה ויאפשר קשר בכל נקודת זמן, מכל מקום בעולם.
סך כל ההשקעה הנבחנת בשיפור השירות והתפעול נאמדת בכ-30 מיליון דולר וכוללת השקעה של כ-20-25 מיליון דולר במערכות מידע מתוחכמות, וכ-1.5 מיליון דולר ב-CALL CENTER.
רומנו: "אנחנו מאמינים שבזכות כוח האדם המיומן והמקצועי בחברה, קשריה של החברה עם גורמי ההפצה השונים, עם הקהילות היהודיות והאחרות בעולם, ומיתוגה של החברה כחברה בעלת יתרונות יחסיים מובהקים מול מתחרותיה הרבות, ובעזרת השינויים שניישם בחברה, נגשים את היעדים ששמנו לעצמנו. אל-על תוכיח שעבורה אין מקום רחוק מדי".