|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מכה קשה לעולם התחתון

144 חשודים בסחר בסמים הופללו בדרום ובשפלה <br>

מחצית מן העצורים מוגדרים כיעדים מודיעיניים בכירים של המשטרה בתחום הסמים בין העצורים - ילד בן 12 ששימש בלדר בעסק המשפחתי למכירת סמים
26/09/2005  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: שלומי דיאז  |  

משטרת המחוז הדרומי עצרה הבוקר (יום ב', 26.9.05) 112 חשודים בעבירות של סחר בסמים באזורים לכיש, נגב ואילת. במקביל פעלו גם בלשי משטרת מרחב השפלה באזור לוד ורמלה ועצרו 22 חשודים, בהם שבעה נערים בגילאי 12 עד 17, חלקם תלמידי בתי ספר, בחשד לסחר ובלדרות של סמים. עוד תשעה לא אותרו והם מוגדרים מבוקשים.

במסגרת המבצע פעלו מספר סוכנים סמויים שתיעדו עסקות סמים ורכשו סמים מהחשודים. הפעילות נמשכה מספר חודשים בעקבות הנחיה של מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר לב, ומפקד מרחב השפלה, נצ"מ יפרח דוכובני.

במשטרה העריכו כי סוחרי הסמים יחזקו את פעילותם בעיקר בתקופת ההינתקות, בעת שאלפי השוטרים היו עסוקים בפעילות פינוי הישובים. החשש מהתגברות הסחר הובילה את המשטרה להפעיל מספר סוכנים דווקא בתקופה זו.

אגפי המודיעין במחוז הדרומי ובמרחב השפלה איתרו והכשירו מספר שוטרים ועבריינים שהסכימו לשתף פעולה עם המשטרה ולעבוד כסוכנים סמויים.

הסוכנים הסמויים החלו לעבוד בקרב החשודים בחודש מאי, לפני ההינתקות, תוך שהם רוכשים כמויות גדולות של סמים מכל הסוגים ומתעדים את הפגישות והעסקות כדי לבנות תשתית ראייתית.

בתוכנית, שזכתה לכינוי "עוף החול", הופעלו באזור הדרום 14 סוכנים סמויים. הם ביצעו קרוב ל-180 עסקות של קניית סמים מסוכנים. בסך-הכל הופללו על-ידם 112 חשודים בעבירות של סמים, סחר ואחזקת אמצעי לחימה ואלימות. 55 מהחשודים הוגדרו יעדים מודיעינים בכירים האחראים על מירב הספקת והפצת הסמים בדרום וברחבי הארץ.

מדובר בעבריינים שנהגו באלימות קשה והשליטו טרור ואימה ברחובות הדרום. כנופיית עבריינים אחת התמוטטה בעקבות הפעילות המשטרתית ופעילותן של כנופיות רבות נוספות נפגעה באורח קשה.

הסוכנים בדרום רכשו מעל קילוגרם של סמים מסוג הרואין וקוקאין, מאות טבליות L.S.D, ועשרות ק"ג של סמים מסוג מריחואנה וחשיש. שווי הסמים שנרכשו הינו מאות אלפי שקלים, בתצורתם הגולמית.

מסוחרי האמל"ח הצליחו הסוכנים הסמויים לרכוש ארבעה אקדחים, שיועדו לשימוש העבריינים למאבקי השליטה.


מפקד המחוז הדרומי, ניצב בר לב: "מדובר במבצע חסר תקדים, מכל הבחינות. הן מבחינת תפיסה מבצעית והן מבחינת יכולת הפעלה ומידור. זוהי הפעם הראשונה בה מצליחה המשטרה לאתר, לתדרך, להפעיל ולאסוף ראיות מוצקות בזמן קצר ובמקביל, נגד כמות כה גדולה של סוחרי סמים ואמל"ח, בכירים ומשפיעים".

במהלך היום יובאו כל החשודים להארכות מעצר ובמשטרה מקווים שבתוך ימים יוגשו נגדם כתבי אישום. המבצע לווה על-ידי פרקליטות מחוז הדרום.

לכיש

באיזור לכיש נעצרו הבוקר 50 חשודים תושבי אשדוד ואשקלון. לדברי המשטרה, חלקם עבריינים בכירים. כל החשודים עסקו בסחר מכל סוגי הסמים: קריסטל, הירואין, קוקאין, אקסטזי, חשיש ועוד.

באזור פעלו במקביל ארבעה סוכנים, אחד מהם שוטר מג"ב שאותר על-ידי מחלק הסוכנים בלכיש והביע נכונות לפעול במסווה של נרקומן. שלושת האחרים הם עבריינים שפעלו כסוכנים, לאחר שהחליטו "לחצות את הקווים" ולפעול מהצד הטוב של המתרס.

הבוקר פשטו הכוחות, בפיקוד מפקד המרחב נצ"מ אפי מור, על בתיהם של 50 החשודים ועצרו אותם. במהלך היום יובאו להארכת מעצר בבתי המשפט באשדוד ובאשקלון, ובכוונת המשטרה להגיש נגדם כתבי אישום תוך תקופת מעצרם.

לדברי המשטרה, עיקר המאמץ במבצע "עוף החול" רוכז בערים אשדוד ואשקלון. כאשר באשדוד הופללו 27 סוחרים על-ידי שני סוכנים עבריינים ובאשקלון הופללו 23 סוחרים על-ידי השוטר-סוכן ועל-ידי סוכן-עבריין.

הסוכן השוטר הסמוי הצליח להיטמע כל כך טוב בקרב סוחרי הסמים ולרכוש אמונם, עד שהם ביקשו למכור לו סמים בקצב הולך וגדל. בסך-הכל ביצע השוטר 13 עסקות, בהן רכש סמים מסוג הירואין, קריסטל ואקסטזי, תוך איסוף ראיות מוצקות.

בשני מיקרים הצליחו הסוכנים להפליל שני חשודים שכבר נעצרו בעבר עקב מכירת סם לסוכנים סמויים. האחד שילב את "עבודות השירות שנגזרו עליו יחד עם הסחר בסמים, והשני ניצל את חופשותיו מהכלא כדי לספק סמים לסוכן הסמוי.

באחד המקרים תושב אשקלון, יעד מוכר למשטרה, נהג להפעיל את "עסקיו" מהבית ובהעדרו הטיבה אשתו למלא את מקומו ולהוציא לפועל את עסקות הסמים. שניהם נעצרו.

במקרה אחר הפגין אחד העבריינים מאשדוד ניהול עסק יעיל ביותר ופעל בשיטת "קו חלוקה": הסוחר נהג לקבוע עם לקוחותיו מפגשים במספר מוקדים שונים, על רצף של שעה, וכך תועד כשהוא יוצא ל"עסקיו", עובר רגלית ממקום למקום, מספק את הסם, מקבל סחורה חדשה ונפרד לשלום אל היעד הבא.

אחד הסוחרים מאשדוד תועד כשנהג לסגור עסקות באמצעות הסלולרי, כשהוא משתמש ב"קוד". די היה בכך שהלקוח שאל לשלומו כדי שיידע מה מצב המלאי.

בין המופללים שלושה תושבי המרכז, אחד מהם נהג לבצע את עסקותיו בתחנת דלק קבועה באשדוד. הסמים הוטמנו במסתור סמוך ונלקחו על-ידי הלקוח בתום העסקה. תושב לוד הגדיל לעשות כשביקש לרכוש M-16 מהשוטר-סוכן תמורת הירואין.

מפקד המרחב ציין כי גם אם נדמה היה שהמשטרה עסקה בחודשים האחרונים רק במשימת ההינתקות, הרי שבפועל פעילות שכזו ומעצר חסר תקדים של 50 סוחרי סמים בתחום המרחב מעידים על "טיפול שורש" הולם. "פעילותינו", הדגיש מפקד המרחב, "הגלויה והסמויה כאחד, מזכירה לכל אותם גורמים עבריינים כי משטרת מרחב לכיש, ממשיכה במלחמתה בפשיעה החמורה בכלל וכלפי נגע הסמים בפרט, מתוך מטרה לצמצם למינימום האפשרי תופעה מסוכנת זו, להגביר את ביטחון התושבים ולמנוע פגיעה באיכות חייהם".

יש לציין כי במהלך שנת 2005 פעל אגף מודיעין לכיש גם בערים קריית גת וקריית מלאכי והביא למעצרם של 10 סוחרי סמים, המרצים כיום מאסר.

נגב

מפקד המרחב, תנ"צ ניסו שחם, אישר לאגף המודיעין והסוכנים להפעיל באזור שישה סוכנים שנבחרו למשימה, מרביתם עבריינים שביקשו לחזור למוטב. הסוכנים הונחו לפעול בקרב בכירי העבריינים בבאר שבע, אופקים, גזרת עיירות וגזרת דימונה.

ארבעה חודשים פעלו הסוכנים במקביל, באזורי המרחב בערים ובפזורות הבדואיות. הסוכנים ביצעו עסקות סמים בכמויות מסחריות, שתועדו והביאו להפללתם של 36 עבריינים מראשי הפשע בתחום הברחות וסחר בסמים ועבירות אלימות.

מפקד המרחב, תנ"צ ניסו שחם: "העמל מנצח. אנחנו יודעים איך לעשות זאת, ונעשה זאת כל הזמן ובכל מקום".

סוחרי הסמים פעלו בתחושת ביטחון שלאזורי הפעילות שלהם ידה של המשטרה לא מגיעה. מדובר בישובי הפזורה, אזור רמת חובב, ירוחם ודימונה. אלא שגם בלב המדבר הצליחו השוטרים לתעד את העסקות ולהביא להפללתם.

במהלך המבצע נחשף כי העבריינים פעלו באין מפריע וסחרו בכמויות גדולות של סם במרכזי קניות ובפיצוציות, בתוך השכונות, לאור יום, לעיני עוברים ושבים. כך לדוגמה אחד הסוחרים הגדולים פעל בחסות בעלי הפיצוציה במרכז המסחרי באופקים. בין המצופים והסיגריות הוחזקו בפיצוציה שקיות סם במשקל 100 גרם. הלקוח, במקרה זה הסוכן הסמוי, הגיע לפיצוציה, הזמין את מנת הסם. הסוחר נטל את הכסף ונכנס פנימה לחנות משם הוציא את "הסחורה". לאור יום.


סוחר אחר קבע מושבו בבית הקפה, וסביב שולחן רעוע ניהל את עסקיו, כאשר הקונה מתיישב לידיו, מעביר לו את הכסף ולאחר שהכסף נבדק ואושר, הועברה אליו שקית הסם. גם נהגי מוניות ידעו כי הם מסיעים סוחרי סמים.

בין העצורים גם מספר יעדים "כבדים", להם מיוחסות עבירות של הברחות סם וסחר בו בכמויות מסחריות. במקרה אחד המתין הסוכן הסמוי באמצע המדבר ומדרך לא דרך הגיח טרקטורון, עליו רכוב הסוחר באמתחתו כמות סם מכובדת, 50 גרם הירואין טהור, שערכו אלפי שקלים. הסוכן שילם עבור הסחורה ועזב את המקום.

בשיטה דומה הצליח להפליל שבעה סוחרים "רכובים" מהפזורה הבדואית.
בסך-הכל נרכשו כ-1 ק"ג הרואין טהור בשווי עשרות אלפי שקלים, עשרות כדורי אקסטזי שנמכרים בעיקר לבני נוער, חשיש ומריחואנה.

בבאר שבע הופללו 14 עבריינים, מתוכם חמישה חברי כנופיית עבריינים אלימה המעורבת באופן פעיל במלחמת הכנופיות המתנהלת בעיר ופועלת בתחום הסמים והסחיטה באיומים. כן הופללו 15 עבריינים נוספים מגזרת אופקים המתמחה בעברות סחר בסמים ורכוש.

אילת

בעיר נעצרו שבעה חשודים בסחר בסמים, בהם שתי נשים. כל העצורים חשודים בסחר בהרואין.
הסוכן שהפליל את החשודים בסחר בסמים באילת הינו עבריין שתמורת עבודתו כסוכן, סגרה לו המשטרה תיקים.

שפלה
250 שוטרים פשטו היום על בתיהם של 22 חשודים בהם שבעה בני נוער בגילאיי 12 עד 17 שפעלו בתחום הסחר בסמים בערים רמלה ולוד. חלק מהקטינים הינם תלמידי בית ספר והם חשודים הן בסחר והן בבלדרות סמים. כל החשודים הופללו על-ידי סוכן סמוי, שוטר מג"ב, אשר פעל בקרבם וביצע עשרות רכישות של סמים מסוג הרואין במבצע שזכה לכינוי "איש הקרח". עיקר פעילות הסחר בסמים התבצעה באמצעות שיטת ההזמנה הטלפונית.

הסוכן הסמוי, כאמור שוטר מג"ב, יוצא חבר העמים, הזדהה כנרקומן המגיע רכוב על האופניים שלו לכל פגישה. בדרך זו הצליח במשך חודשים לבצע כארבע עסקות רכישה מדי יום.

באחד המיקרים שלח החשוד בסחר ל"נרקומן-סוכן" את שלושת ילדיו בני 12 עד 15 שהעבירו לו את הסמים בתמורה לתשלום.
מהמשטרה נמסר כי תשעה חשודים נוספים לא אותרו בבתיהם, זהותם ידועה, הם ייעצרו במהלך היום.

תאריך:  26/09/2005   |   עודכן:  26/09/2005
שלומי דיאז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ירדן קוראת לישראל להפסיק לאלתר את הפעילות הצבאית בעזה ולחזור למשא-ומתן עם הרשות הפלשתינית. בדברים לעיתון 'אל-קודס' היוצא במזרח-ירושלים אומר (26.9.05) סגן ראש ממשלת ירדן ושר החוץ לשעבר מרוואן מועשר, כי "ישראל נקראת לחדול מתוקפנותה נגד העם הפלשתיני".
26/09/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
רשת האופנה H&O יוצאת בקמפיין חורף 2006 בכיכובה של השחקנית הישראלית ההוליוודית מילי אביטל, כשבמרכזו החיבור בין האישה למראה.
26/09/2005  |  עומר שיקלר  |   חדשות
הנשיא הסיני, הו ג'ינטאו, הודיע (א', 25.9.05) על תוכנית חדשה במסגרתה אוסרת המדינה על "הפצת כל סוג של חדשות בעלות תוכן אשר עומד נגד הביטחון הלאומי ועניין הציבור", כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית, Xinhua. ההודעה החדשה פנתה לכל בעלי הבלוגים והאתרים האישיים "להיות ישירים כשהם מגישים את השירות לציבור ולסוציאליזם ולעמוד על הדרכה נכונה של דעת הציבור תוך שמירה על האינטרס הלאומי והציבורי".
26/09/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
כ-40,000 צנתורים נערכים מידי שנה בישראל ולמעלה מ-30% מהמגיעים לבית החולים עם תעוקת לב עוברים צנתור - בין אם למטרות אבחון בלבד, ובין אם למטרה טיפולית של פתיחת עורקים סתומים.
26/09/2005  |  גלית יצחק  |   חדשות
ניתוח נתונים של מחקר שנערך לאורך 40 שנה מספק ראיות נוספות לכך שחיסונים נגד שפעת אינם יעילים בקרב קשישים כפי שחשבו בתחילה. למרות זאת, גורמים בריאותיים טוענים כי אנשים מבוגרים עדיין צריכים להתחסן.
26/09/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il