|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

האביב האדום

השאיפה הרוסית לחזור להיות מעצמה בינלאומית גורמת לפוטין לחדש את הצי הימי של רוסיה. מנגד האמריקנים חוששים מחזרה לימי המלחמה הקרה ומנצלים את "האביב הערבי" להוצאת "הקבוצה הסובייטית" שהוכשרה במדינות הגוש המזרחי מהעולם המערבי
11/03/2013  |     |   מאמרים   |   תגובות
המורדים בסוריה. אמריקה עוברת לתמיכה גלויה [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  שרה עם תיק, בממשלה לא קיימת
  נשיא העם היהודי

כדי למצוא את השורשים של "האביב הערבי" , זה שכבר אביב שני ברציפות שופך דם תמימים ולא תמימים במזרח התיכון צריך לצלול עמוק לתוך המים הקפואים להחריד של ים ברינג הרוסי. זהו מקום שבו סיכוי קלוש שתפגשו באדם בעל לאום ערבי, ועל אביב בכלל אין על מה לדבר, אולי אפשר לפגוש בו בקייץ וגם לפרק זמן קצר ביותר.

וכך אי שם במצולות החשוכים של הים הקר נורתה ירייה ראשונה במאה ה-21, של אחת המלחמות הכי ישנות בתולדות העמים האירופים - המלחמה על הנתיבים הימיים או על הזכות לנהל את העולם תוך שימוש בדיפלומטיית "ספינת מלחמה”.

ב-12 בדצמבר שנת 2000 במזג אוויר הקר והטיפוסי כל כך לאזור זה ארך הצי הצפוני הרוסי את התרגיל הגדול הראשון שלו מעז סיומה של המלחמה הקרה. התרגיל הסתיים מאסון. הקורסק - הצוללת הגרעינית של הצי הצפוני הצטרפה לתרגיל באותו היום . בשעה 11:28 זמן מקומי, ערכה הצוללת אימון בירי טורפדו לעבר סיירת קרב מסדרת קירוב בים ברנץ, צפונית לחצי האי קולה. הטורפדו נורה בהצלחה, אך מספר רגעים לאחר מכן אירע פיצוץ על סיפון הצוללת והיא החלה לטבוע. שתי דקות ו-15 שניות לאחר הפיצוץ הראשון נרשם פיצוץ שני, חזק בהרבה, שעוצמתו נאמדה ב-3-7 טונות. TNT. למרות הפיצוצים העזים עדיין נותרו בצוללת מדורים שלא נפגעו, ובהם התרכזו הניצולים, אך מאמצי הצלה של צוותים רוסיים ונורבגיים לחלצם נכשלו.

הטרגדיה של "קורסק" החזירה את העולם לימי המלחמה הקרה, ימים שעבור רבים במערב לפחות היו כבר נחלת העבר. אך העבר זה בדיוק המקום שאליו הפנה ולדימיר פוטין את מבטו לאחר שהתמנה לנשיא של המעצמה לשעבר. כי המדינה שירש פוטין מבוריס ילצין הייתה במצב קטסטרופלי בכול המובנים. בהיסטוריה הרוסית ישנו רק מנהיג שממשיך להיות מכונה הגדול, גם לאחר יותר מ-300 שנה אחרי מותו. בימי שלטונו של הצאר פטר הראשון הפכה רוסיה בפעם הראשונה בהיסטוריה למעצמה בינלאומית מהשורה הראשונה. פטר הבין שללא שליטה בימים אין סיכוי לרוסיה להתמודד בהצלחה בזירה הבינלאומית. גם ולאדימיר פוטין הבין זאת.

התרגיל שהתקיים באותו היום, נועד קודם כול לאותת לעולם על כוונתו של הנשיאה החדש להוציא את הצי הרוסי מהבסיסים שלו לצורך הפגנת נוכחות במים בינלאומיים.

הרוסים חוזרים

נכון לשנת 2000 (10 שנים לאחר קריסת בריה"מ) מצבו של חיל הים הרוסי לא היה שונה בהרבה ממצבה של רוסיה כולה באותם השנים. ספינות המלחמה החלידו על הרציפים. קצינים רבים פרשו מהשרות לאחר ששכרם נשחק עד לאפס בימי האינפלציה המשתוללת של שנות ה-90 .לכן רבים במערב סברו (ובמיוחד לאחר אסון הצוללת) שפוטין לא מציאותי בכוונות שלו. אך האסון של קורסק וצוותה רק חיזק את התשוקה של הצמרת הרוסית להחזיר את המדינה לגדולתה.

בהתאם לתוכנית שאושרה ומתוכננת להסתיים בשנת 2015 צפוי חידוש של כ-45% מספינות הצי. ב-2008 - שבוע לפני השבעתו של דמיטרי מדבדב לנשיא - הצי הרוסי השיק צוללת חדשה, למעשה הצוללת הרוסית הראשונה מאז נפילת ברית המועצות. בשנת 2012 ולדימיר פוטין הכריז על תוכנית רחבה לחידוש הצי שכוללת בניית 51 אוניות מהם 24 צוללות עד לשנת 2020.. בשנת 2008 החל הקרמלין במגעים עם מספר מדינות (בעלות הברית של בריה"מ מימי המלחמה הקרה) לצורך חתימת הסכמים אשר יאפשרו שימוש בנמלים בעגן הים התיכון. באותה השנה כבר עגנה שייטת רוסית בראשה נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב", בנמל טרטוס הסורי.

מאוחר יותר פגש פוטין את קולונל קדאפי במוסקבה. תמורת ויתור על חבו של 80 מיליארד דולר הסכים שליט לוב לאפשר לצי הרוסי להפוך את מדינתו לנמל בית.

הפעילות הרוסית הדירה שינה של רבים בבירות הברית הצפון אטלנטית. בוושינגטון ולונדון העריכו שדימטרי מדבדב נשיאה של רוסיה באותה העת וולאדימיר פוטין ראש הממשלה ,מחזירים את מצב לימי המלחמה הקרה.

הנשיא אובמה תוצר של המלחמה הקרה.

המאבק הבין גושי של ימי המלחמה הקרה לא היה זר לברק אובמה נשיאה הנבחר של ארה"ב. המלחמה הקרה היוותה בעצם סיבה לקיומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה .את אביו הביולוגי של הנשיא אובמה פגשה גב אן דונהם אימו של הנשיא בשנת 1959 כששניהם למדו במרכז ללימוד השפה הרוסית של אוניברסיטת הוואי. המרכז הזה תיפקד כחלק מתוכנית הבלימה האנטי סובייטית של שהנהיגה ארה"ב לאחר מלחמת העולם השנייה. בספטמבר 1960, הרכבת האווירית אורגנה על-ידי סוכנות הביון המרכזית לצורך הכשרת מנהיגים בעלי השקפה פרו מערבית במדינות המזרח. אובמה האב היה הסטודנט האפריקני הראשון של אוניברסיטת הוואי וכבר נשוי לאישה שנשארה בקניה וציפתה לילד כשביקש את ידה של דונהם. ביום חתונתה שנערך ב-2 לפברואר 1961 בהוואי התייצבה דונהם בחודש שלישי להריונה עם הנשיא ברק אובמה בבטנה.

מקריאת תיקי סוכנות הביון המרכזית אפשר להבין שאמו של הנשיא אובמה הייתה סוכנת בעלת השפעה חשובה ביותר עבור סוכנות הביון המרכזית שהופעלה לא רק בקניה אלא בכל היבשת השחורה. המשך הקריירה הובילה את אמו של הנשיאה להיות שותפה לאחד המבצעים העקובים ביותר מדם שהנהיגו אנשי ה-CIA.

אמריקה בוגדת בעקרונותיה

הפעילות הראשונה של סוכנות הביון המרכזית לצורך החלפת שלטון במדינות זרות בוצעה באירן של שנות ה-50. מסדק ראש הממשלה האירני שנבחר (בבחירות חופשיות) העלים את שדות הנפט של אירן , ובכך סגר את העסק הכי מכניס שהיה לבריטניה באותם הימים. הבריטים פנו אל הארי טרומן נשיאה של ארה"ב בימים ההם, בבקשה לעזרה, אלא שטרומן רחש אהדה מעומק הלב לתנועות לאומיות כמו תנועתו של מוסדק. לאימפריאליסטיים מיושנים כמו אלה שניהלו את החברה "האנגלוֿ- אירנית”, הוא לא רחש אלא בוז. מלבד זאת, וה-CIA נכון לימים ההם, מעולם עסקה בהפלה של ממשלה זרה. הארי טרומן לא רצה להיות הנשיא האמריקני שייצור את התקדים בעניינים הללו.

הגישה האמריקנית כלפי הפיכה אפשרית באירן השתנתה מן הקצה אל הקצה לאחר שדווייט אייזנהאואר נבחר לנשיא בנובמבר 1952. כבר ימים אחדים לאחר בחירתו, בא לוושינגטון סוכן בכיר בשירות הביון החשאי הבריטי, כריסטופר מוֹנטַגיוּ ווּדהאוז. "מוסדק הוא אוהד הרעיון הקומוניסטי" דווח הסוכן הבריטי למארחיו בוושינגטון. לנו יש מידע אמין ביותר שתוך זמן קצר ביותר אירן של מוסדק תעבור לאזור השפעה של בריה"מ.

אירן הייתה עשירה להפליא בנפט, היו לה גבול ארוך עם ברית-המועצות, מפלגה קומוניסטית, וראש ממשלה לאומני. בממשל של איזנהאואר האמינו כי קיימת סכנה מוחשית כי בקרוב היא תידרדר לקומוניזם. כשהבריטים העלו בפניהם את ההצעה להפיל את מוסדק ולהחליפו בראש ממשלה פרוֿ מערבי מהימן, הם מיד גילו עניין.

חוץ מהשארות של המודיעין הבריטי לא היה לאמריקנים שום מידע על כוונות של מוסדק לקחת שמאלה חזק ולדחוף את מדינתו לזרועותיו של הדוב הרוסי. ההפך הוא הנכון. אך הפחדים של אייזנהאור מהסכנה האדומה גברו על הגיון בריא וגרמו לממשלת ארה"ב לבגוד בפעם הראשונה וממש לא אחרונה, בעקרונותיה של האומה שאותה יצגו. לאירן נשלח סוכן CIA בשם קרמיט רוזוולט, נכדו של הנשיא הנערץ.

וכך תוך מספר חודשים ארגן נכדו של הנשיא האמריקני המנצח של מלחמת העולם השנייה הפיכה נגד ראש ממשלה הכי דמוקרטי שיהיה לאירנים עד עצם היום הזה. השיח הפרסי "הומלך" למשרתם האמריקנים לתקופה של כמעט 30 שנים. תוצאות ההפיכה של רוזוולט ממשיכות לזעזע את מזרח התיכון ואת העולם כולו עד ליוםהזה.
שביל הדמים של מדיניות הבלימה.

ההפיכה נגד מסדק באירן בוצעה כמעת ללא שפיכות דמים, אך את המשך הפעילות של סוכנות הביון המרכזית במדינות העולם השלישי במסגרת פעולות הבלימה האנטי קומוניסטיות לוותה לא פעם בנהרות של דם.

כך היה באינדונזיה של שנות ה-60. במהלך ההפיכה הצבאית אנטי קומוניסטית שבוצה בניצוחה של סוכנות הביון המרכזית נהרגו יותר ממילון בני אדם. אמו של נשיאה ברק אובמה עבדה בשנים ההם בשגרירות ארה"ב בגקטה.

כמו במקרה של אירן גם במקרה של אינדונזיה, נאלץ משלם המסים האמריקני לממן ולהגן על שלטון שהיה רחוק מדמוקרטיה מרחק שנות אור. ושוב, לא בפעם האחרונה. במקרה של וייטנאם של שנות ה60-70 תמיכה במנהיג לא פופולרי ומושחת גררה את ארה"ב להתערבות צבאית ואימות הדמים שהתפתח בעקבות כך גווה מיליונים חיים של עשרות אלפים של אמריקנים ו שליותר משלוש
מיליונים של וייטנאמים.

ניתוח להוצאת הגרורות הסובייטיות ממזרח התיכון

הרוסים לאומת זאת תמכו כספית וצבאית בעשרות ארגוני טרור שפעלו בתוך מדינות העולם החופשי. בדיוק כמו אמריקנים והבריטים, הפעילו מדינות הגוש המזרחי תוכניות להכשרת מנהיגים מהעולם השלישי. קולונל קדאפי הוא קצין צבא יוגוסלביה, אסעד האב למד בבריה"מ כטייס צבאי. כך עשה גם חוסני מובראק, שליט מצרים שהודך לפני כשנה בהפיכת תחריר. גם אבו-מזן הוא דובר רוסית מתקופת הכשרתו בבריה"מ.

בתכנון האמריקני נועד האביב הערבי להיפטר קודם כול מהקבוצה "הסובייטית" בעולם הערבי. בימים האחרונים עוברים האמריקנים לתמיכה גלויה במורדים בסוריה. אך כפי שכבר ראינו בלוב ובמצרים ,למורדים הללו אין אינטרס ממשי כמו גם לא יכולת להוביל את מדינותיהם לעבר הדמוקרטיה. מלחמת האזרחים בסוריה תמשיך לגזול חיים מאזרחיה האומללים של המדינה הזו עוד ימים רבים.

גם עם המרודים החמושים בנשק אמריקני יכרעו בסופו של דבר את אסעד ונאמנו יש יותר מסיכוי סביר שהנשק הזה יופנה כנגד אזרחי ארה"ב בדיוק כפי שזה קרה בסוף מלחמת בריה"מ אפגניסטן .

נכון להיום עגן הים התיכון נקי מבסיסים ימיים של הצי הרוסי. ונראה שהניתוח שמבצעים לאחרונה אנשי הCIA- במזרח התיכון אכן מצליח מבחינתם, רק שהחולה נשאר חולה ואומלל יותר מתמיד.

תאריך:  11/03/2013   |   עודכן:  11/03/2013
מיכאל שמידט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האביב האדום
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המורה ללשון
11/03/13 23:31
2
יואל קורנבלום
12/03/13 22:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במצעה של מפלגת יש עתיד מצביעה המפלגה על המגרעת המרכזית שבניפוח כמות התפקידים בממשלה (נאמר בקשר לשרים בלי תיק), "שכן מדובר בתופעה מגונה ובלתי מוסרית. כשהאזרח רואה את ממשלתו מבזבזת מאות מיליוני שקלים על כיבודים ותפקידים שאינם נחוצים, הדבר פוגם באופן מהותי בתחושות הסולידריות והאחריות שהן בסיס הקשר בין אזרח למדינה". ועכשיו אנו רואים בכותרות, שרוצים להחליף למפלגת התנועה שר אחד בשני סגני שרים, בגלל החובה לצמצם.
10/03/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
הרצח הפוליטי הראשון במדינת הציונים היה רצח יעקב דה-האן הי"ד, דוברם ונציגם של החרדים לתורתו בפני הבריטים בתקופת המנדט ובדרישתם לאוטונומיה דתית. המניע לרצח: ניסיונו של דה-האן להגיע להסכם שלום על-רקע דתי וצדק חברתי עם הסבא-רבא של עבדאללה העכשווי, עבדאללה מירדן שנענה ברצון - למורת רוחם של ביריוני 'בר-גיורא', 'השומר',ו'ההגנה' שהשתלטו בכוח הזרוע, באלימות ורצח על הישוב העברי וראו בדה-האן אבן-נגף להשתלטותם של 'אדוני הארץ' - המונופוליסטים הבלעדיים על המדינה וסכנה קיומית לרעיון הציוני: מדינה נקייה מיהדות ויהודים ישנים. מכתבי איום בשם 'היד השחורה' נשלחו לדה-האן ומומשו בהירצחו ביום ה-24.10.24 ע"י מפקד 'ההגנה' בירושלים,אברהם תהומי, באישורו של יצחק בן-צבי ככל הנראה וכפי שהתבטא תהומי:"דה-האן כבר היה מת כמה חדשים,אך מסיבות טכניות הוא לא הוצא להורג עד אז".בספרם של נקדימון ומייזליש מצוטט:"..העניין הזה הוצא לפועל ע"י 'ההגנה', ושהעניין הזה נעשה באישורו של יצחק בן-צבי".
10/03/2013  |  נאוה קורן  |   מאמרים
זעקות השבר הבוקעות מלבם של אנשי שס, החל במרן דרך שרי הממשלה שלהם ועבור לח"כים החדשים (בעיקר אריה דרעי) והישנים, מעוררות רחמים. אך עוד יותר מעוררות זעקות אלה שאלה, האם אין גבול לצביעות, לזריית חול בעיניים ולהעמדות פנים?
10/03/2013  |  צבי פרידמן  |   מאמרים
יש דברים שאני מצליח לעשות רק במילואים. יש חיילי מילואים שהמפגש שלהם מידי שנה או יותר, הוא גם המקום והזמן להשלמת מכסות "על האש" השנתית של הישראלי הממוצע. אני ושכמותי במילואים, לא חלק מחגיגות הבשר הלאומיות, ואנו מסתפקים בעוד כמה גרמים של במבה קולה ועוגיות, שרק חיילים במשבר יכולים לאכול. מילואים זה המקום שבו אני יכול להשלים את הפערים שלי בתחום הרדיו והטלוויזיה. שם יש זמן, אין הפרעות והכי חשוב - אין לאן ללכת. וכקהל שבוי (אם מותר לומר זאת על חיילים) אני שומע ורואה הכול. פרסומות, תוכניות בידור ואת כל החדשות. מהפתיחה הדרמטית של יונית לוי ועד לתחזית מזג האוויר.
10/03/2013  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
אם לא רבים, לא אחים. כנראה נכון אותו פתגם נפוץ. והנה נפתלי בנט והחרדים עומדים על סף מלחמה. מצד החרדים כמובן. בנט הרי כל הזמן הוא אחיהם של החרדים. של כולנו בעצם. אבל החרדים מתנכרים לקשר המשפחתי הזה ומאיימים בסנקציות נגד מאחזים ויישובים שהקימו ומקימים אחינו המתנחלים בארץ של כולנו – גם של החרדים – בעוד הם שמחים לספר בכל מקום על קשריהם הטובים עם שלי יחימוביץ'. שלי שלהם. לא שלנו.
10/03/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il