|   15:07:40
דלג
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

קרב שקרנים במנזר השתקנים

שני שקרנים יצאו לדרך, ביברמן בים, בם, בום. וכמו החלילן מהמלין, כל העכברושים נאספים ובאים. ואז החל המו"מ, ושני הפטפטנים הגדולים הפכו לשני שתקנים. על הספינים השקריים של נתניהו, לפיד לא עונה. הוא מעדיף לשתוק, ולא לומר את האמת מאשר לשקר. בימים כאלה, גם הימנעות מאמירת שקר בדמות הסתרת האמת היא נחמה. נחמה פורתא, אבל נחמה
12/03/2013  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
נתניהו. פטפטן [צילום: פלאש 90]

"הצלחות" שלא נבראו
נתניהו, "הראשון לשקר", מאביס את העוקבים אחריו בפייסבוק בשאריות תעמולת בחירות, עם "הצלחות" שלא היו, של הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל. כאילו לא נפל דבר במציאות, וכאילו הוא ניצח את הבחירות, וכאילו שקרי ההצלחות הללו לא התפוגגו כבר מזמן לידי המפלגות שבלעו את המנדטים שהוא איבד

המו"מ להקמת הממשלה הבאה התנהל בדיוק כפי שהיה מצופה שיתנהל. הביברמן, שהפסידו בבחירות, הקימו ממשלה בעזרת כל מי שהתמודדו מולם על יסוד הקריאה הנואשת להחלפתם. רק יחימוביץ' שהבינה את הפוטנציאל הגלום באופוזיציה, נטשה את המרוץ, והפליגה על כסא המפלט שלה אל מכונית האאודי 6 של ראשת האופוזיציה. שבועיים קודם לכן, היא עדיין התעקשה, ואז, נפל האסימון. עדיף מאוחר.

ראשונה קפצה בראש, תפקיד השמור בדרך כלל להולכי-על-ארבע שאינם מפורסמים בזכות חוכמתם, ציפי לבני. אם יש לקח מפרשת האופוזיציה של קדימה ז"ל, הרי הוא שאדם צריך למלא את חובתו לבוחר, ולקיים את הבטחותיו. ציפי לבני הבינה את המסר הפוך, ובמקום להוות חלק מן האופוזיציה, היא רצה אל הקואליציה. הפוך, ציפי, הפוך. הבטחת לבוחרים שלך בסיבוב הזה שביברמן הוא סכנה, ואז רצת לזרועותיו כמוצאת שלל רב. שלל שרב.

שני שקרנים יצאו לדרך, ביברמן בים, בם, בום. וכמו החלילן מהמלין, כל העכברושים נאספים ובאים.

מנזר השתקנים

שני הפטפטנים הגדולים ביותר ברשת החברתית, הפכו בן-לילה לנציגיו הבולטים של מנזר השתקנים. נתניהו, "הראשון לשקר", מאביס את העוקבים אחריו בפייסבוק בשאריות תעמולת בחירות, עם "הצלחות" שלא היו, של הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל. כאילו לא נפל דבר במציאות, וכאילו הוא ניצח את הבחירות, וכאילו שקרי ההצלחות הללו לא התפוגגו כבר מזמן לידי המפלגות שבלעו את המנדטים שהוא איבד. אבל אף מילה על מה שמתרחש באמת. רק שקרי "הצלחות", וספינים שקופים עטופים במלמלה שחורה מבזה. ראש וראשון לשתקנים.

יאיר לפיד דאג לצמצם לאפס את הפעילות בדף הפייסבוק שלו. רק מנטרה אחת חוזרת שם באופן קבוע: "בזמן הקרוב תשמעו הרבה דברים, אבל אל תאמינו לכלום, אלה רק ספינים". אמר ולא יסף. את הציבור, שממנו הוא אסף קולות באמצעות הפייסבוק, הוא לא מעדכן. זהו המשך ישיר לקו השתיקה בעניין מקורות המימון של מפלגתו. 33 מיליון שקל הושקעו במיזם הזה, והוא מסרב למסור דין-וחשבון על מקורות המימון. ליברמן התחמק מתיק "חברות הקש", ולפיד מתחמק מהדיון בשאלת המימון. "איפה הכסף?", הוא שואל, ומסווה את השאלה האמיתית המתבקשת: "מאיפה הכסף?"

שני הפטפטנים הגדולים הפכו לשני שתקנים. על הספינים השקריים של נתניהו, לפיד לא עונה. הוא מעדיף לשתוק, ולא לומר את האמת מאשר לשקר.

באמת, "מדברים על מהות"

מהות, כמו פורנוגרפיה, היא בעיקר עניין של גיאוגרפיה. בנקודה הגיאוגרפית שבה נמצאים האנשים המובילים את המדינה הזו, המהות מקבלת אופי אחר.

  • מהות מספר 1: "שוויון בנטל"
רק מעטים ישימו לב לעובדה שלא מדובר על שוויון בנטל, אלא על תחליף לחוק טל. פטור גורף למשך עשור, מתן הטבות למי שיסכימו להצטרף למעגל העבודה, קיבוע מודל הפטורים למתגייסים וכיו"ב. נתניהו ובנט לא יתנו יד לשום פגיעה משמעותית בחופש של החרדים לנצל את הדת כמקלט. החלק המהותי באמת של "שוויון בנטל", החלק הכלכלי של הרחבת בסיסי הגבייה של מיסים מהמעמדות העליונים - לפיד, בנט, נתניהו וליברמן, הם אותה אסכולה. ממשלת העשירים הזו תמשיך את מדיניות קודמתה: סכסוך בין העניים (חרדים ומעמד הביניים), שיאפשר את המשך שלטון העשירים.

  • מהות מספר 2: "צמצום גודל הממשלה"
צמצום גודל הממשלה הוא השקר הגס ביותר של הממשלה הזו, ועדיין הוא הזול ביותר. מבצעים הצרחה של כמה שחקנים שלא יזכו לשבת על שולחן הממשלה, ומתגמלים אותם במשרות נחשקות, ועדיין הם ישבו על הקופה הציבורית. מינויים כשגרירים, מינויים כמנכ"לים של חברות ממשלתיות, מפעל הפיס, הקרן הקיימת, ההסתדרות הציונית, הסוכנות היהודית... חסרים ג'ובים? כולם יהיו מסודרים, ואפילו יטיבו את מצבם, אבל התמונה שיבקש לפיד למכור היא תמונת הממשלה בפורום מצומצם. הפורום אולי מצומצם, אבל הציבור לא מטומטם.

  • מהות מספר 3: "ממשלה בלי..."
"ממשלה בלי חרדים" הוא משפט שלפיד לא יאמר לעולם. אבל זו המהות של כל המהלך. זה מה שיקנה לו את האהדה הציבורית. כמו בימים הטובים של מפא"י. "בלי חרות ומק"י". גם הממשלה הזו השלימה את המהלך המלא, והפכה לא רק לממשלה של סיאוב ושחיתות נתניהו דור 3.5, אלא גם לממשלת ניכור לחלקים מאוד מסוימים בציבור. בלי זועבי'ז (שם כולל לערבים), ובלי חרדים. אומנם גם בלי חברתיים, ובלי שמאל, ובלי אנשי שלום, ובלי מעמד ביניים. לפיד יודע ששתיקה שווה זהב. איילת שקד אולי יודעת אבל מתקשה ליישם. וכך בערך כתבה: 'לראשונה, ממשלת ימין לאומי וכלכלי...'. את המשפט הזה לא מצאתי שוב אצלה. האם מישהו לימד אותה על ערכה של השתיקה?

  • מהות מספר 4: "שינוי השיטה"
לפיד ליקט להנאתו כמה פנינים שאהב מתוך עבודה מקיפה שנעשתה בנוגע לשינוי שיטת הממשל, והציג אותן כתוכניתו. העובדה שהאינטרס שלו מתמזג עם האינטרס של גדול הפוטיניסטים של ישראל, אינה מטרידה אותו כפי הנראה. גם ליברמן רוצה לשנות את השיטה. "משילות" הם קוראים לזה. שמו האמיתי של המהלך הזה הוא החרבת הדמוקרטיה הישראלית וריכוז סמכויות השלטון בידי הדיקטטור, במודל של משטר נשיאותי, אבל יעקר את מודל הפרדת הרשויות וימוטט את עליונות המשפט וריבונות האזרח. אין במודל שלהם את הרכיב החשוב ביותר: "חוקה אזרחית", ומכאן שיישומו הוא ריסוק הדמוקרטיה. יהירות היא אויבתו הגדולה של הצודק, ולא כל שכן - של הטועה, של חסר הידע, של נטול הניסיון. אחוות היהירים מסוכנת שבעתיים.

שקרנים, מלאכתם נעשית בידי עורכי-דין

תהייה בשולי המאמר הזה. מי משלם את שכרו של עורך הדין דוד שמרון, פרקליטה של משפחת נתניהו (אחד מני רבים), המנהל עבור נתניהו את המו"מ להרכבת ממשלת ישראל הבאה? מקורות המימון הם כפי הנראה מכספי הציבור. האם רק בכסף עסקינן, או שמא ישנם לצד התשלום גם טובות הנאה במה שקרוי "שווה כסף?"

עו"ד אחר של המשפחה, זה המייצג על-פי רוב את שרה נתניהו, ושמו בישראל יוסי כהן, תוגמל על-ידי הזמנתו לקבלת פנים בבניין האו"ם. פרקליט אחר של המשפחה, היה כבר פעמיים שר בממשלות ישראל. כמה עורכי-דין צריך אדם סביבו, והאם אדם הזקוק לכל-כך הרבה עורכי-דין, בלא קשר למקורות המימון שלהם, ראוי לו להנהיג מדינה?

תאריך:  12/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   שאול מופז   שרה נתניהו / Sara Netanyahu 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קרב שקרנים במנזר השתקנים
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חן45
13/03/13 02:22
2
אלוני חיפה
13/03/13 07:14
3
יוב77אע
13/03/13 22:49
4
י.ש
14/03/13 07:53
5
ב_שמואל
15/03/13 09:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגשו (יום ו', 8.3.13) במעונו של ראש הממשלה בירושלים. הפגישה הוגדרה טובה והושגה בה התקדמות משמעותית, אך עדיין נותרו פערים משמעותיים, במיוחד בנושא הרכב הממשלה ובנושא השוויון בנטל.
08/03/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
במבט אישי, מזווית של מי שאינו נהנה מקשרים עם "מקורות יודעי דבר" הרושם הכללי הוא שבמו"מ המתקיים בשבועות האחרונים להקמת ממשלה חדשה, רב הנסתר על הגלוי. הודעות סותרות מצדדים שונים הפכו לשיגרה וקשה לדעת מי דובר אמת ומי משמיע את מה שהיה רוצה שתהיה האמת. לכן, באופן אישי, הפסקתי לעקוב אחר הדיווחים השונים וההערכות הסותרות; אני מניח שכאשר תקום ממשלה, אדע על כך כמו כולם ודי לי בכך. כזכור, הבחירות התקיימו ביום ג' בתאריך 22.1.13, תאריך חסר משמעות ליהודי. אבל באותו יום, הלוח העברי הורה על תאריך משמעותי מאוד, היום האחד עשר (יא) בחודש האחד עשר (שבט). וגם, פרשת השבוע הייתה "בשלח", סיפור יציאת מצרים וקריעת ים סוף. ומכיוון שתהליך המו"מ להקמת ממשלה מתמשך אל תוך הזמן שבין פורים לפסח, חשבתי כי מן הראוי שנתבונן מעט במה שקורה אצלנו, מהזווית הזאת.
08/03/2013  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
להנפקה ולבחירות יש מכנה אחד משותף מרכזי - הן "סחורה" שאנו רוצים למכור, ולכן אנו חייבים לשווק אותה עם כל כלי השיווק המקובלים בשוק, וזאת במטרה לקבל עבורה את המחיר הכי טוב, והכל בכפוף לחוק.
08/03/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
כבר בימי הבחירות שמתי לב לדאגתה הגדולה של שלי יחימוביץ' לעם ישראל. כל נאום שלה נפתח איפשהו במילה נתניהו. נתניהו שהורס לנו את החיים, את הכלכלה, את הביטחון, את הטוב, את הכל בעצם. והיא, שלי הטובה, החכמה, הצדיקה והכל כך רגישה, תציל אותנו ממנו.
08/03/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
החברה הישראלית הבינה מזה שנים רבות שפוליטיקה ואמת הן שני צדי המתרס. עקרונות נועדו לעטר את חוברות מצעיהם של המפלגות. מערכת בחירות והבטחות הן הפכים למציאות. קוראים לזאת פרגמטיזם. עמידה על עקרונות מאוסה בקרב הפוליטיקאים. התגמשות היא מילת הקסם האהובה כי בשמה ניתן לכסות את ערוותם של הציניקנים המטילים את מימיהם מהמקפצה בתום הבחירות והציבור חסר כל יכולת ממשית לשנות. אלה פרדיגמות המנציחות שחיתות מוסרית, זלזול בבוחרים, קידום אינטרסים אישיים , ומה לא?
07/03/2013  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי  
"עמיר פרץ מעורב בפרשת קניית הקולות"  /  מירב ארד
נתניהו הציע לבנט תיק כלכלי בכיר   /  לילך ויסמן
הוועדה המסדרת תחלק ח"כים לוועדות  /  עידן יוסף
בחירות עכשיו ומיד  /  נסים גבאי
לעשות פריימריז נקי  /  עמיר סגל
לשנות את שיטת הפריימריז  /  דניאל גיגי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il