|   15:07:40
דלג
  globes globes  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

יו"ר ערוץ 10:

"פנטזיות להעביר טאלנטים מערוץ 2 אלינו"

אבי בלשניקוב: "80% מעובדי ערוץ 10 מקבלים שכר ממוצע של כ-10,000 שקל בחודש" על השותפה מיכל גרייבסקי: "אנחנו חולי נפש שלא מפסיקים לעבוד"
13/03/2013  |   globes globes   |   כתבות   |   תגובות
בשלניקוב. יהיו הפתעות

   רשימות קודמות
  ומה הג'יהאד שלך? דיאטה או טבח ביהודים?
  תאונת דרכים או תאונת עבודה? מתי לתבוע
  הרכב השכור נפגע? זה יעלה יותר משחשבתם
  "שמישהו ייצג אותי? הייתי מייצג את עצמי"
  מה תעשה ציפי לבני כשרת משפטים?

זו הייתה אמורה להיות ארוחת צהריים אינטימית במלון "ארבע העונות" בניו-יורק. אני, יונית רעייתי ובתי דנה, עם מיכל גרייבסקי וילדיה, נעה ושי. כמה דקות קודם סימסה לי מיכל: "גם אבי בלשניקוב יצטרף". הימים היו ימי סערה בעולם התקשורת הישראלית. ערוץ 10 נלחם על חייו, כשלמרבית עובדיו כבר נשלחו מכתבי פיטורים. דומה היה, שהניסיונות לייצב את הספינה הטובעת ולהשיטה לחוף מבטחים, נתקלים בקרחוני ביורוקרטיה וחיסול חשבונות אישיים מתוך נקמנות פוליטית. עולם התקשורת שט לעבר מונופול של ערוץ מסחרי גדול אחד, משהו שמזכיר דיקטטורה של תכנים להמונים, האופיינית למשטרים אפלים.

ציפינו לארוחת צהריים קלילה ופחדנו שלטריטוריה האינטימית יפלוש גורם זר, הנמצא בימי מצור עסקיים, ויהפוך אותה לצהריים פורמלית-עסקית כמתחייב מהפרוטוקול. בלשניקוב התגלה כשילוב מנצח של איש עסקים בחליפה של מותג על, דעתן וקשוח מחד, עם אישיות כריזמתית-כובשת, חברותית ונעימה מאידך. הוא השתלב להפליא בעולם העסקים הניו-יורקי, אך הצליח לשמור על אותנטיות ישראלית, שעיקרה כנות נדירה, דיסקרטיות ונאמנות. התבהר לי מדוע העולם העסקי מחבק אותו ומדוע הוא צמוד לרון לאודר, העומד בראש אימפריה אדירה.

פגישתנו "על הספה" נערכה בלובי של מלון ירושלמי יוקרתי. ימי סערה וגשם בירושלים, בלשניקוב, 47, נשוי לרויטל ואב לארבעה, מסיר את מעילו ומתגלה בטריינינג ובכפכפי קרוקס.

- למה סירבת להיפגש בבית?

"מעולם לא הכנסתי עבודה לתוך הבית. כשאני מגיע הביתה אני נכנס לנוהל בית ועובר למצב דובי: טריינינג הכי ישן, נעלי בית חמות, חלוק כמו של הזקנים מהסדרות האנגליות, ואם אני רוצה לעצבן את אשתי, כובע צמר מפליז".

- לא בדיוק מתיישב עם דימוי האיש החזק, מהאנשים המשפיעים ביותר בתקשורת.

"20 שנה שירתי בתפקידים בכירים בשירות הציבורי: מנכ"ל משרד התקשורת, מנכ"ל הכנסת, מנכ"ל בית הנשיא, מנכ"ל משרד מבקר המדינה. אני וורקוהוליק, ולכן שומר בקנאות על כך שהבית שלי יהיה המבצר הפרטי שלי. ככה אני מרגיש הכי חופשי בעולם".

- אתה מרגיש שאנשים מחפשים את קרבתך בגלל התפקידים הבכירים?

"אני נמצא בעולם של עסקים ומנסים להגיע אליי. בחצי שנה שאני יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אני פוגש אנשים חדשים וזה הכי טבעי שיש. גם כמנכ"ל משרד התקשורת ניסו להתקרב אליי".

שעות יחד במטוס הפרטי

- איך הכרת את רון לאודר?

"ב-15 השנים האחרונות, יצא לי להיפגש עמו באירועי ממשלה וכנסת. לא הרבה, אגב. נפגשתי איתו גם בניו-יורק במסגרת תפקידו כנשיא קרן קיימת ארה"ב. כשעזבתי את תפקיד מנכ"ל משרד מבקר המדינה, ידעתי שהוא מחפש נציג בישראל שינהל את עסקיו כאן, ומי שחיברה בינינו הייתה מיכל גרייבסקי".

- מי זה רון לאודר, הנחשב לאחד היהודים העשירים בעולם?

"נער הייתי וגם התקרחתי. ראיתי במהלך חיי נשיאים, מלכים, שרי ממשלות בארץ ובעולם. יצא לי לפגוש אנשי עסקים, בכירי משק ויהודים טובים ועשירים. רון לאודר מקדיש את חייו למדינת ישראל ולעם היהודי מאז שמונה על-ידי רונלד רייגן לשגריר ארה"ב באוסטריה, שם גילה את יהדותו. הוא מעורב בכל מה שנעשה כאן בארץ. אחד התורמים האנונימיים הגדולים שהכרתי בימי חיי".

- למה הוא צריך את "כאב הראש" בדמות ערוץ 10? הוא מזרים כספים ללא הפסקה כשרווח לא נראה באופק.

"הוא איש של הצלחות ולא של כישלונות. הוא מאמין שיום יבוא וערוץ 10 יהיה הצלחה כלכלית ועסקית. כואבת לו המחשבה שהוא יצטרך לסגור ערוץ שהוא שותף בו (יש לו 24.5% מניות) ומאות משפחות, 600 איש, ילכו הביתה. הוא מאמין במדינת ישראל דמוקרטית, פלורליסטית, ולא מצליח להבין התנגדות ורוע מצד השלטון כלפי הערוץ. זה מאוד כואב וחורה לו. הוא נקשר לערוץ, וכשרונלד נקשר למשהו לא יעזור בית דין, הוא לא מוותר! גם אם הוא יודע שצריך לזרוק מכיסו 80 מיליון שקל כל שנה".

- אני מבין ששותפיו לבעלות על הערוץ, מילצ'ן ומימן, לא שמים כסף יותר. מדוע החזקותיו נשארות בעינן?

"ב-3 השנים האחרונות לאודר מחזיק את הערוץ לבדו. אנחנו פועלים בימים אלה להעלות את אחוזי הבעלות שלו בערוץ".

- לאודר שימש עד אישי של נתניהו בטקס נישואיו. אפרופו החברות האינטימית ביניהם, מה הוא חושב על הקשיים שהערים השלטון, שהובילו את הערוץ לסף סגירה?

"ראש הממשלה נתניהו כועס על הערוץ מאז התחקיר של רביב דרוקר בפרשת ביבי טורס. הוא נפגע מאוד מהתחקיר. צר לי מאוד שהוא התנהג כפי שהתנהג. אין ללאודר יד ורגל בתחקיר, ובטח אף אחד לא יכול לצפות ממנו שכבעל מניות הוא ירים טלפון ויבקש לעצור תחקירים אלה ואחרים בערוץ, גם אם הם מתעסקים בחבריו הקרובים. זה לא קורה בערוץ 10.

"ראש הממשלה הגיש תביעה אישית נגד הערוץ. לקחנו מגשר והגענו לפשרה. ראש הממשלה משך את התביעה והייתי מאוד רוצה לראות את הפרשה מאחורינו".

- מה כולל נוסח הפשרה?

"ערוץ 10 פנה לראש הממשלה, לאור מצבו הכלכלי הקשה, וביקש ממנו למשוך את התביעה. רה"מ נענה לבקשה".

- ובמישור האישי, מה גורל היחסים בין לאודר לזוג נתניהו?

"לאודר אומר כל הזמן ובכל מקום: 'הייתי חבר של ביבי ב-30 שנה האחרונות ואני אמשיך להיות חברו עוד 30 שנה'. הוא ביקר בשבעה על מות אביה של שרה ועל מות אביו של ביבי. בגלל שלאחרונה נושא הארכת זיכיון ערוץ 10 ופריסת החובות היו על הפרק, לאודר נמנע מלשוחח ולבקר את ביבי כדי לשמור על מראית עין, בצדק רב".

- נתניהו החליף את לאודר בשלדון אדלסון?

"קשה למצוא ממשקים בין לאודר לאדלסון. הרקורד והרזומה שלהם שונה. מהיכרותי את לאודר ונתניהו הם ימשיכו להיות חברים עוד שנים רבות".

- מדברים רבות על שרה נתניהו ומעורבותה בנושא הערוץ.

"אני מכיר הרבה שנים באופן אישי את הגברת נתניהו, והיו אף תקופות שהיינו מאוד מקורבים. אני מאמין שפרשת ביבי טורס מאחורינו, ורוצה לקוות שהכעסים והעוינות עברו מהעולם".

עצבים, סבלנות, אורך רוח

- ספר על החיבור בינך למיכל גרייבסקי, האחראית על הכספים בערוץ ויו"ר נענע 10.

"סכום השלם עולה על חלקיו. מיכל ואני ילידי אותו מזל, אותו החודש, והורינו מאותה עיירה נידחת ביוגוסלביה. לפי סיפורי הסבתות, המשפחות היו מיודדות עוד לפני הקמת המדינה. לא הכרנו היכרות כה קרובה עד שהתחלתי לעבוד עם לאודר. מצאנו את עצמנו פעמים רבות משדרים אחד לשני באותו הגל, מאותה הרשת. מספיק מבט קטן בעיניים כדי לקרוא אחד את השני. אנחנו משלימים אחד את השני בהרבה מובנים. אני מגיע מרקע של פוליטיקה והתמחות בניהול. מיכל מגיעה עם רקע של אשת תקשורת מהשורה הראשונה, ובעצם קיבלת תפריט מושלם לאיך לעשות עסקים בישראל, לשרוד ולהצליח.

"אנחנו מסוגלים לסיים ישיבת דירקטוריון בחמש דקות. בדרך כלל דורכים אחד על השני בחשיבה ובאוצר המילים. אנשים לא עומדים בקצב שלנו. מספיק מבט אחד קטן בינינו ויש הצעת החלטה. אנחנו צוות לעניין, מפרגנים אחד לשני ולא נותנים לחולדות ועכברים לנסות לעבור דרכנו".

- מיכל נחשבת לאחת העיתונאיות המוערכות בתחום התחקירים, למה היא לא עושה תוכנית משלה?

"אני לוחץ עליה מזה זמן רב להגיש תוכנית תחקירים משלה. היא קיבלה החלטה אישית שהיא לוקחת פסק זמן מעולם העיתונות ומתמסרת כל כולה לעולם העסקים. אני מעריך את ההחלטה וגם פוחד שאם תחזור לעיתונות, עולם העסקים יפסיד אישה מוכשרת, חרוצה ומבריקה".

- דומה ששניכם לא מפסיקים לרגע לעבוד. וורקוהוליזם ברמה גבוהה. פתולוגיה?

"מדובר בשני חולי נפש שלא מפסיקים לעבוד, לא בלילות, לא בחגים. עושים הפסקה רק כשאחד מתמוטט נפשית. אנחנו מנהלים אימפריה לא פשוטה בארץ ובעולם, וצריך לזה עצבים, סבלנות ואורך-רוח. הבעיה עם שנינו שאנחנו מאוד רגשיים ועדיין לא למדנו איך לא לקחת ללב. אני מקווה שעם הזמן והניסיון שנצבור, נתחספס יותר".

- הערוץ משלם סכומי-עתק בסך מיליוני שקלים בשנה לחברות ההפקה של רפי רשף ואמנון לוי. האם הדבר ראוי בעיניך לאור מצבו הכלכלי של ערוץ 10?

"מאז כניסתי לתפקיד היו"ר וכניסתה של מיכל לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, עשינו עבודת חריש עמוקה בהסכמי השכר של הטאלנטים וההפקות. עשינו קיצוצים כואבים ולא פשוטים שהגיעו עד כדי 20% ו-30% מגובה השכר שהיה מקובל.

"חשוב שהציבור ידע ש-80% מעובדי ערוץ 10 מקבלים שכר ממוצע של כ-10,000 שקל בחודש, ונכון שקיימת שכבה מצומצמת של אנשים מוכשרים וראויים, שזכאים למשכורות גבוהות. זו לא בושה להרוויח משכורת גבוהה, במיוחד אם אתה שווה אותה וראוי לה. אני לא מתבייש לשלם לחלק מהטאלנטים שכר גבוה. מגיע להם. הם מקצוענים ולא צריך להתבייש".

- היית רוצה להעביר טאלנטים מערוצים מתחרים לערוץ שלך?

"בוודאי. יש לי פנטזיות להעביר טאלנטים כאלה ואחרים מערוץ 2 אלינו. אני חושב שהיום, עם כניסת רפי גינת, יהיו הפתעות בנושא!".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  13/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
ד"ר אילן רבינוביץ'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פנטזיות להעביר טאלנטים מערוץ 2 אלינו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איזו היתממות
15/03/13 15:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביום בו ד"ר ליבנה, גיבור הספר, אמור היה לקבל כמיליון דולר מקדמה על פטנט שפיתח, הוא מוצא עצמו בחדר מיון של בית החולים איכילוב, שם מתברר לו שהגיע לחדר המיון ללא הכרה.
13/03/2013  |  שרית פרידמן-ברזניאק  |   כתבות
שמה של מחלת העיניים גלאוקומה הולך לפניה כגנב הסמוי של הראייה התקינה, באשר תסמיניה אינם גלויים לעין החולה ואינם יוצרים אצלו מודעות כלשהי לקיומה. בעולם הרחב סובלים מתסמיניה כ-70 מיליון איש וגם ישראל איננה נפקדת מהם, כש-2% מאוכלוסייתה לוקים במחלה במידה זו או אחרת.
13/03/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
השבועות האחרונים לא היו קלים לחיזבאללה. ב-27 בפברואר 2013, הופיע המזכ"ל, חסן נסראללה, בתחנת הטלוויזיה בכבלים של הארגון, אל-מנאר, כדי להפריך טענות בנוגע למחלתו החמורה כביכול ולאשפוזו לצורך קבלת טיפול דחוף באירן. דיווחים מהאופוזיציה הסורית טענו שסגנו של נסראללה, השייח נעים קאסם, נפצע בסוריה באורח קשה (ולפי דיווחים אחרים אף נהרג). הדיווחים התגלו לבסוף כבלתי בדוקים, אולם עיתוי פרסומם מזיק לארגון, ולצד אוסף של "הסתבכויות" מקומיות, אזוריות ובינלאומיות, רק הוסיפו לפגיעה בתדמיתו.
מספר היוצאים לחופשות סקי נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות. עקב שינויים ברמת החיים, הנגישות הקלה והעלות הכספית הסבירה באתרי סקי במזרח אירופה, מתאפשר גם לשכבות הביניים ליהנות מחופשת סקי.
12/03/2013  |  א. יעקובי, ד. הורנפלד  |   כתבות
מדי שנה מגיעים לבתי-חולים ילדים שנפגעו ממגע עם חומרי ניקוי שנשארו ללא השגחה במהלך ניקיונות פסח. לפיכך, מומלץ לאחסן במקום גבוה ונעול את חומרי הניקוי, בכדי להרחיקם מהישג ידם של הילדים. רצוי לזכור, כי סודה קאוסטית או חומצות חזקות, עלולות ליצור כוויות קשות על העור והריריות. כמו-כן:
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il