|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

השדכן

נפתלי בנט, שלאחר הבחירות חשש להישאר מחוץ לקואליציה, הוא שהכתיב בסופו של דבר לראש הממשלה המיועד את הרכב הקואליציה והוא זה שגישר בין נתניהו ללפיד
16/03/2013  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   ממשלה 33   |   תגובות
בנט. מבחינה מדינית הבחירה בלפיד שקוה לבחירה בחרדים [צילום: פלאש 90]

בג'ינס וטריקו
שניים עמדו זה מול זה על סף תהום כשהתהום היא הליכה לבחירות חוזרות. בנימין נתניהו ויאיר לפיד. כל אחד מעמיד פנים שלא אכפת לו לקפוץ. אז בנט הרים טלפון ללפיד ובג'ינס וטריקו יצא לביתו ברמת-אביב ג'. שם נסגר העניין

ביום רביעי בצהריים ישב בנט עם אנשי צוות המו"מ שלו בביתו ברעננה. בוותיקן המתינו בקוצר רוח לעשן לבן ובירושלים עלו אדים מהבִּיצה שבה נתקעה העגלה הקואליציונית. במשך יומיים שום דבר לא זז.

בסיעות החרדיות החלו לטפח תקוות. לאחר שיחה ידידותית ביותר שניהל ביום שלישי בלילה נתניהו עם אלי ישי פיללו שם וביהדות התורה לנס של הרגע האחרון. בצהריים הציב נתניהו אולטימטום ללפיד: או שאתה חותם או שאפתח במו"מ עם החרדים. אנשי יהדות התורה התקשרו לחברי סיעת הבית היהודי לבדוק מה יהיה אם. מה יקרה אם לפיד לא יחתום. האם בנט יוותר על הברית ויכנס לקואליציה או שמא ילך עם ראש בקיר בגלל המלחמה בין לפיד לנתניהו על תיק החינוך? הכול נראה תקוע.

ואז בנט אמר, יאללה, נוסעים. הרים טלפון ללפיד ובג'ינס וטריקו יצא לביתו ברמת-אביב ג'. שם נסגר העניין.

שניים עמדו זה מול זה על סף תהום, כשהתהום היא הליכה לבחירות חוזרות. בנימין נתניהו ויאיר לפיד. כל אחד מעמיד פנים שלא אכפת לו לקפוץ. כל אחד מאיים לדחוף את האחר. זה היה משחק סכום אפס כשכל המדינה בוהה בשניים בציפייה דרוכה לדעת מי ימצמץ ראשון.

נתניהו לא יכול היה להרשות לעצמו ללכת לבחירות חוזרות. לא אם היה בשיא כוחו, ודאי שלא במצבו הנוכחי. בחירות חוזרות הן חור שחור ששום ראש ממשלה לא צלל לתוכו ונתניהו לא יכול היה לדעת אם יצא ממנו חי.

גם לפיד לא יכול היה להרשות לעצמו בחירות חוזרות. הבוחר היה מבין אילו פוצץ את העסקה בגלל שאלה עקרונית, ערכית, למשל אם היה מתעקש להוביל לבחירות חוזרות בגלל שוויון בנטל. בשום אופן לא בגלל תיק זה או אחר. מה עשית, היו אומרים לו, השגת את מבוקשך, קואליציה בלי חרדים, צמצום מספר השרים והנה אתה מוותר על הכול בגלל ויכוח מטופש מי יהיה שר החינוך, שי פירון או גדעון סער?

לפיד רוצה לכופף את נתניהו עד הסוף, אמרו בליכוד. לצאת מהמו"מ כשבידיו תמונת ניצחון כוללת. גם שוויון בנטל, גם ממשלה שצומצמה, גם תיק החינוך. הוא שכח לרגע שקיבל 19 מנדטים. לא 119.

נתניהו לא יכול היה להרשות לעצמו לצאת מהמו"מ מושפל עוד יותר. לאבד כושר הרתעה. משרד החינוך הפך לדגל ולאו-דווקא בגלל נאמנותו של נתניהו לגדעון סער אלא משום שזה היה כמעט המעוז האחרון.

בסוף היה זה בנט שחיבר בין שניהם. אמר ללפיד שאם לא יסכים לנוסחת הפשרה שהוא מציע, ילך לקואליציה עם החרדים. העביר מסר לנתניהו שאם לא יסכים לנוסחת הפשרה, לא ילך לקואליציה ללא לפיד ועם החרדים. ובתור שכר טירחה על התיווך לקח לעצמו את העצם שעליה רבו הליכוד-ביתנו ויש עתיד - את ראשות ועדת הכספים. ליתר דיוק לא עצם אלא ליטרת בשר.

בנט, שלאחר הבחירות חיכה וחיכה לטלפון מנתניהו, רל"ש של נתניהו לשעבר שחשש להישאר מחוץ לקואליציה בעקבות סכסוך עבודה קודם עם הבוס, הוא שהכתיב בסופו של דבר לראש הממשלה המיועד את הרכב הקואליציה והוא זה שגישר בין נתניהו ללפיד. נפלאות דרכי הפוליטיקה.

מי צריך אופוזיציה

נתניהו פותח את הקדנציה השלישית שלו כשהוא מוחלש. הוא הכניס לכנסת סיעה של 20 מנדטים שמקבלת שבעה תיקים. המשמעותיים שביניהם הם רק הביטחון, הפנים והתחבורה. נכון שתיק החוץ נמצא בפיקדון אצל ראש הממשלה אבל בסך הכול זהו הישג דל עבור מפלגת השלטון. ולא זו בלבד. לראשונה בתולדות המדינה הכתיבו שותפות קואליציוניות לראש ממשלה את הרכב הקואליציה. דבר חסר תקדים.

נתניהו פותח את הקדנציה השלישית שלו כשגבו חשוף. הברית בין לפיד ובנט אולי תעבור גלגולים במהלך הקדנציה, אבל בינתיים ניצבים מול נתניהו בתוך הקואליציה שהקים שניים שחולמים לרשת אותו. יאיר לפיד כבר בבחירות הבאות, ונפתלי בנט ביום מהימים.

בקואליציה נתניהו ניצב מול חזית של לפיד ובנט, גם אם יפעלו בסוף בנפרד, וגם בסיעתו שלו אין לו עורף. מלבד יעלון, סער וישראל כץ, לכל השרים והח"כים האחרים סיבות טובות להיות ממורמרים. לסילבן שלום וגלעד ארדן שציפו לשווא לשדרוג. לאלקין, דנון, חוטובלי ויריב לוין שציפו להתמנות לשרים. וגם לצחי הנגבי. בקיצור, למי לא.

היחידה שלא מאיימת עליו ואינה ממורמרת היא ציפי לבני. נתניהו דאג לה יותר מכפי שדאג לחברי סיעתו כשהפשרה של בנט כללה בין היתר תיק שלא נלקח מעמיר פרץ.

על פניו, קואליציה מקרטעת כשברקע קרע עם הסיעות החרדיות היא סימן בטוח לפירוק הקואליציה תוך שנתיים לכל היותר והליכה לבחירות תוך שלוש שנים. אלא שהדברים אינם פשוטים כשלנתניהו כמה סימני אור בקצה המנהרה.

הוא הצליח לשמור על הקשר עם הסיעות החרדיות. הוא ידע לנהל את המגעים כך שבסיומם הוא נראה כמי שכפו עליו הר כגיגית. כבעל שהכריחו אותו בכוח להיפרד מרעייתו האהובה ולשאת אחרת, אבל הוא מבקש ממנה שתחכה לו. שבהזדמנות הראשונה יחזור ויישא אותה מחדש לאישה ובינתיים ינסה לשמור על החדר שלה ועל החפצים שהשאירה בבית. בשס וביהדות התורה לא מטילים עליו אשמה.

נקודה נוספת היא תוצאה אולי בלתי צפויה למינויו של יאיר לפיד לשר האוצר. נכון, נתניהו יפעל להכשיל את לפיד וישים לו רגל בכל הזדמנות, אבל לא כאן טמון הרווח העיקרי שלו. המינוי עשוי באופן מפתיע להבטיח את יציבות הקואליציה. ליש עתיד 19 ח"כים, מרביתם לא ישמשו כמובן בתפקידי שרים. סיעה של טירונים פוליטיים שחשופים ללחץ אדיר שיופעל עליהם מכיוון התקשורת ומכיוון האופוזיציה. ח"כים שהיו יכולים להיות מכרה זהב עבור האופוזיציה כשעל הפרק הצבעות במליאה ובוועדות בנושאים כלכליים - סוגיות שהן אבן היסוד של הקואליציה.

כשלפיד משמש שר האוצר חברי סיעתו יהיו מרותקים לקואליציה בשרשראות ברזל. כל הצבעת מחאה שלהם בסוגיות כלכליות עלולה להכשיל את הבוס. היחידים שעשויים לאיים בעתיד הנראה לעין על תפקודה התקין של הקואליציה הם הח"כים הממורמרים של הליכוד, מי מסיבות אישיות ומי ממניעים מדיניים-אידיאולוגיים בהתאם להתפתחויות.

מה זה תמ"ת?

נפתלי בנט הוא מהמנצחים הגדולים של המערכה. סיעה שבממשלה הקודמת החזיקה בתיק המדע בלבד מקבלת בממשלה החדשה שני תיקים בכירים: תמ"ת מורחב ושיכון מורחב אף הוא (מנהל מקרקעי ישראל נשאר בסופו של דבר בידיו של אורי אריאל), ראשות ועדת כספים שנתפסת כחשובה יותר מתיק זוטר ואולי אפילו בינוני, תפקיד סגן שר הדתות ללא שר מעליו ותיק הגמלאים. גם מבלי לקחת בחשבון תפקידי סגני שרים, זהו הישג נאה ביותר.

מדוע התפשר בנט על סגן שר הדתות במקום שר? הופעל כאן לחץ משני הכיוונים שהוביל בסופו של דבר לנוסחה המוזרה שהתקבלה. הליכוד ביקש לא להעניק לבית היהודי את תיק הדתות על-מנת לא להלחיץ את הסיעות החרדיות. ואילו תקומה שבתוך הבית היהודי לחצה שלא לתת את תיק הדתות למועמד המסתמן מטעם הבית היהודי - אורי אורבך - אלא להפקיד אותי בידי הרב אלי בן-דהן שהצטייר כמועמד טבעי לתפקיד. אבל בן-דהן על-פי ההסכם הוא רביעי בתור ועל כן לא היה יכול להתמנות לשר שלישי מטעם המפלגה.

שלא כמו נתניהו, בנט הביא הסכם שפותר את מרבית הבעיות הפוליטיות שהיו עשויות לצוץ בסיעה. תקומה תקבל בפועל את תיק הדתות, ניסן סלומיאנסקי, מספר שתיים בבית היהודי, ישמש יו"ר ועדת הכספים וגם אורי אורבך יתמנה לשר, אם כי אורבך שיזם בזמנו את המהפך מקבל ככל הנראה תיק זוטר. לא ידע ללחוץ.

אגב, נא להתחיל להתרגל: התיק שמקבל בנט נקרא מעתה "תיק הכלכלה והמסחר". בשבת גילה בנט שרוב עם ישראל, כולל בני משפחתו, לא יודעים מהו תיק התמ"ת ומיהו השר שהחזיק בו עד עכשיו. היו שחשבו שזה תיק האנגריה או התקשורת.

מרוויח נוסף בסיפור הוא אביגדור ליברמן. ליברמן כופף את לפיד במאבק על תיק החוץ וסיעתו מקבלת ארבעה תיקים כשהמפתח טוב יותר מזה של ציפי לבני. לבני עצמה גזרה קופון נאה כשנתניהו שילם מחיר מופרז לסיעה שהייתה נכנסת לקואליציה בכל מקרה. מחיר על היותה הראשונה. והעיקר שכחתי: שוב מישהו דרך על שאול מופז.

עונת הציד של שס

אריה דרעי יצא ביום רביעי בערב בהאשמות שאותן השמיע קודם רק בחדרי חדרים. אלי ישי הכשיל את המערכה, הסביר, הוא זה שהוביל רשמית את המפלגה. דרעי השיב לטענות מחנה ישי שלפיהן הוא לא סיפק את הסחורה ("מנעתי זליגה לאמסלם ולאמנון יצחק שהייתה עולה לנו בהרבה יותר") והבהיר כי לו עמד בראש המפלגה התוצאה הייתה שונה.

בשונה מהאופטימיים ביהדות התורה ואולי גם בשס, דרעי לא טיפח תקוות בעיצומו של המשבר בין נתניהו ללפיד. "הכול אבוד", אמר למקורביו כבר ביום רביעי בבוקר, "נתניהו סתם משתמש באלי ישי".

מקורבי ישי מסבירים שדרעי "מקנא בקרבתו של אלי ישי אל הרב עובדיה. עובדה שלא סר חִנו של ישי מהרב. גם המו"מ הקואליציוני היה נראה אחרת לו ניהל אותו אך ורק אלי ישי. אולי יש היה מביא את יחימוביץ' שנרתעה מדרעי, אולי היה מצליח למצוא גשר ללפיד שנרתע מדרעי". אולי. אולי. אולי.

יריב לוין, מחברי הליכוד המקורבים ביותר לסיעות החרדיות, אמר השבוע כששאלתי מה היה אילו, שבנט ולפיד כפו על נתניהו את הקואליציה ללא חרדים אבל "ייתכן שעם אלי ישי כל מערכת הבחירות הייתה נראית אחרת והיינו מגיעים לתוצאות קצת שונות. הקמפיין שהוביל דרעי הזיק לגוש כולו. עם דרעי לא היינו מגיעים לכלום. הוא מוביל קו עדתי מתלהם ולא ראוי. אין לי ספק ששס בהנהגת ישי הייתה שותפה טובה יותר".

קשה לדעת מה היה אילו, אבל דבריו של לוין מעוררים מחדש את השאלה האם יש משמעות מרחיקת לכת לשינוי הגבולות בין הגושים. האם לברית בין לפיד לבנט השלכות מדיניות.

בליכוד יגידו לכם שכן. השבוע התפרסמו המכתב של הרב טאו והרב עמיאל שטרנברג, ראש ישיבת הר המור, בגנות הברית בנט-לפיד (מבלי שקראו לילד בשמו), וכן קריאתם של הרבנים שמואל אליהו ואליקים לבנון לבנט להיפרד מלפיד ולחבור לסיעות החרדיות. למה עכשיו, שאלתי. הרבנים, הסבירו לי, לא עוקבים מדי יום אחרי הלו"ז הפוליטי, וסברו שעדיין לא מאוחר. נתניהו המתין בקוצר רוח למכתבים מסוג זה. הם איחרו את המועד.

גם לו היו מגיעים בזמן, גורמים יודעי דבר בבית היהודי מעריכים שהמכתבים לא היו משפיעים. לבנט לא הייתה מטרה אסטרטגית לריב עם הסיעות החרדיות. החיבור שלו ללפיד הוא חיבור טקטי. נכון, הוא עורר זעם רב ברחוב החרדי, אבל האיומים שמשמיעים היום יעקב מרגי וח"כים מיהדות התורה לנקום במתנחלים כדי לפגוע בבנט הם איומי סרק.

אריה דרעי אישר ברעיון שהעניק ל'מקור ראשון' לפני הבחירות כי שס לא תעמוד בדרכו של נתניהו אם יחליט לבצע שינויים מדיניים. גם אלי ישי לא היה נוהג אחרת.

התנהלותם הצפויה של יש עתיד ושל הסיעות החרדיות במקרה שנתניהו יחליט לפתוח בתהליך מדיני או לבצע ויתורים חד-צדדיים, היא התנהלות זהה. 19 ח"כים של יש עתיד לא יעמדו בדרכו של נתניהו כפי שלא היו עומדים בדרכו 18 חברי כנסת של הסיעות החרדיות.

לבחירה הפוליטית של בנט אין השלכות מדיניות. ההחלטה הייתה ונשארה בידי ראש הממשלה, ובני בריתו של בנט למקרה של מאבק מדיני לא נמצאים ביש עתיד, בשס או ביהדות התורה. הכתובת היחידה היא בסיעת הליכוד.

תאריך:  16/03/2013   |   עודכן:  16/03/2013
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צבי ישראל טאו   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   שאול מופז 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השדכן
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נירון קיסר
17/03/13 09:06
2
מבשרת
17/03/13 09:41
3
אחד שמתעניין
18/03/13 13:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 33
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש הערב (מוצ"ש, 16.3.12) בבית הנשיא בירושלים עם נשיא המדינה שמעון פרס והודיע לו כי עלה בידו להרכיב הממשלה. בהתאם לס' 13(ב) לחוק יסוד הממשלה, על ראש הממשלה להודיע לנשיא המדינה כי הרכיב ממשלה.
16/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
מה שמעטים יודעים הוא, כי למרות שבנימין נתניהו מקים הקואליציה עם החילונים והבית היהודי, הוא לא התייאש מהחרדים וחותר לשותפות עימם מבחוץ. הוא הבטיח לחרדים, כי הוא אישית ידאג לצרכיהם, אבל בו-זמנית גם ניהל מו"מ על אפשרות של הצטרפות החרדים בשלב הבא של הקואליציה, לאחר שיאיר לפיד ונפתלי בנט יתמקמו בעמדותיהם בממשלה וייפתח הפתח לצירוף החרדים.
16/03/2013  |  חיים שאולזון  |   מאמרים
הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו יוצאת לדרך כשהיא נכה, מוגבלת וגזעית. כן-כן, גזענית. לא לממשלה הזו פילל נתניהו עצמו וסביר להניח כי לא לממשלה הזו ייחל הציבור. נתניהו ידע היטב להבטיח ומראש את מעמדו האישי כראש ממשלה - בלי משנים לראש ממשלה ובלי סגנים, אך את האינטרס הציבורי הוא הפקיר. יאיר לפיד ונפתלי בנט דיברו על פוליטיקה חדשה, אך הם דוחפים לפוליטיקה מופקרת שעלולה לגרום נזקים עצומים לציבור.
16/03/2013  |  יואב יצחק  |   מאמרים
תארו לכם מה היו אומרים עלינו, השמאלנים, אם היינו אומרים דברים כאלה: "הייתי השבוע בהתנחלות קרני שומרון ואתה רואה את הכוחות האדירים של הצבא שם. על כל מתנחל כמעט יש לך חייל... ובנט בא ובוכה על זה שיש אימהות שלא ישנות בלילה. אפשר לשאול אותו באיזו זכות הוא לא מאפשר לאם התל אביבית, ועכשיו הוא לא רוצה לאפשר גם לאם החרדית, לישון בלילה, רק כדי להגן על איזשהו מאחז... לכן נרכוש מוצרים רק מהקו הירוק, ונחשוב פעמיים אם לפרנס את אלו שיושבים מעבר לקו הזה. הגיע הזמן שנפגע להם בכיס, שנפסיק להיות פראיירים..."
16/03/2013  |  ניצן הורוביץ  |   מאמרים
לתפקיד, כל תפקיד, יש למנות אדם בהתאם לכישוריו, השכלתו והתאמתו. אבל, כאשר בוחרים אדם לתפקיד, לרוב יש גם פרמטרים נוספים: כריזמה, אישיות נעימה ונוחה, רקורד מוכח, מהימנותן של התחייבויותיו/הבטחותיו, ועוד. וכשהבחירה היא במסגרת פוליטית, מן הסתם למאזני הכוח יש השפעה די נכבדה על הבחירה/המינוי.
16/03/2013  |  עמוס שריג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il