|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

"לא יודע איך נראית קופסת מרלבורו"

בדרך לראשות ועדת הכספים של הכנסת, ניסן סלומינסקי משאיר מאחוריו את הפרשיות שפורסמו על שחיתות בפריימריז לבית היהודי ("במשטרה אפילו לא פנו אלי ובוודאי שלא חקרו אותי") מספר שיישב גם את המשקעים בינו לבין נפתלי בנט בנושא ("הפרשה הזו מאחורינו") ומבטיח שלא יהיו מריבות בתוך הבית ("אנחנו עובדים יחד, מפרגנים אחד לשני, שומרים זה לזה על הגב")
25/03/2013  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   כנסת 19   |   תגובות
סלומינסקי. להגדיל את ההכנסות [צילום: דוברות אונ' בר-אילן]

על שולחנו של ניסן סלומינסקי בלשכתו בכנסת מונחות קופסת מצות שמורות ושתי אריזות קרטון מוארכות של בקבוקי יין. שעה קלה לפני שנכנסתי ללשכה הביא לו שליח מאחת החסידויות הקטנות מתנה אישית מהרבי. איזה יין יש באריזה, אני מתעניינת. אבל סלומינסקי עוד לא פותח. "אני צריך לברר אם מותר לי לקבל כאלה מתנות".

נפגשנו ביום שלישי. שעה קודם לכן התכנסה ועדת הכספים לדון בהארכת הדחייה שהכנסת מעניקה לממשלה לצורך אישור התקציב. ח"כים חדשים דיברו בלהט כשהם מקפידים להפגין ידע ועקשנות ומתנצחים על כל יום נוסף. משה גפני, עדיין בתפקידו כיו"ר הוועדה, ישב בראש השולחן. היה זה איש בא בימים עם עיניים חכמות ועייפות, שלא הזכיר ולו במקצת את נביא הזעם שרק יום אחד קודם עלה על דוכן הכנסת וקרע לעיני המתכנסים את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד-ביתנו לבית היהודי, הסכם שבין היתר מאלץ אותו לפנות את תפקיד יו"ר ועדת הכספים לטובת איש הבית היהודי ניסן סלומינסקי.

איך תיראה ועדת הכספים בהנהגתך?

"יש שתי מטרות לוועדה - להוציא לפועל את מדיניותה הכלכלית של הממשלה, ולהיות פֶּה לאוכלוסיות שנוחתות עליהן גזרות. נצטרך לאזן. בתפיסה הכלכלית שלי אני בעד תחרות חופשית במשק. צריך לעודד מפעלים, תעסוקה, לדאוג שלא תהיה אבטלה".

מה שנקרא קפיטליסט.

"כן, אבל עם איזון. לתת לחזקים להרוויח אבל לא לדרדר את החלשים. מהחזקים קשה לקחת אבל מהחלשים אין מה לקחת, אפשר רק להנחית עליהם גזרות".

רגע, חשבתי שסוף סוף קמה ממשלה שתדאג למעמד הביניים. מדבריך משתמע ששוב מעמד הביניים ישלם את המחיר.

"הבעיה היא שהמעמד הזה ספג במהלך השנים את רוב הגזרות, ואסור שזה ימשיך לקרות".

אבל אתה לא יכול לחלק לכולם ולהיטיב עם כולם כשדרוש קיצוץ של 40 מיליארד.

"צריך להגדיל את ההכנסות".

סלומינסקי מונה ארבע דרכים להעשיר את קופת המדינה: לייעל את גביית המסים, לטפל בשוק השחור שבו מתגלגלים מיליארדים, לטפל בתרגילי מס של חברות שלעתים עוברות את גבול הלגיטימיות, ולצמצם את הטבות המס שניתנו לחברות. 'טבע' למשל לא משלמת היום מס ומרוויחה הון עתק. גם אם תשלם 30 אחוז מס עדיין תרוויח מיליארדים.

צעדים אלה, אומר סלומינסקי, עשויים להוביל לחיסכון של כעשרה מיליארד שקלים. וזה עוד לא הכול. "למדינה מגיעים הרבה יותר תמלוגים מאוצרות הטבע. ועדת ששינסקי בדרך הנכונה אבל זה לא מספיק. אני לא רוצה שנמשיך לחלק אוצרות טבע כמעט חינם כפי שחולקו בעבר ליזמי ים המלח. למדינה מגיעים רווחים. הנה למשל, הדרך להוזיל את הדלק היא להעלות את תמלוגי המדינה מהגז הטבעי".

דיברת על הדברים האלה עם שר האוצר החדש?

"לא, אבל דיברתי עם נפתלי בנט ואני מכיר את עמדותיו".

לפיד ילמד

ניסן סלומינסקי הולך לעבוד עם יאיר לפיד יותר מאשר עם כל שר אחר. איך הוא יסתדר במשרד האוצר, אני תוהה, הרי אין לו רקע כלכלי.

"הוא באמת התלבט מאוד והעדיף את תיק החוץ", משיב סלומינסקי, "אבל גם לאובמה לא היה ניסיון ורייגן בכלל היה שחקן. אתה לא אדם יחיד כשאתה שר. יש מערכת שלמה שעובדת, אתה לא מגיע לחלל ריק. באוצר יש ראשי אגפים. אנחנו נוהגים לכנות אותם 'נערי האוצר' בבוז מסוים, אבל הם מקצוענים ויודעים את העבודה. לפיד יביא איתו מנכ"ל. אם יש לך אינטליגנציה, צניעות וענווה אתה יכול להצליח. הוא בחור חכם, לומד מהר וקולט דברים. ראיתי שהוא כבר מגבש סביבו אנשי מקצוע".

יצא לך כבר לדבר איתו בעניינים מקצועיים?

"כן, גם קבענו שניפגש בהקדם".

לפיד כבר הצהיר שבעתיד יתמודד על ראשות הממשלה. הוא נכנס למשרד שבו אין לו הבנה ורקע כשמולו ראש ממשלה שהוא איש כלכלה. איך הוא יצליח? למה שראש הממשלה לא ישים לו רגל כדי לחסום את המשך דרכו הפוליטית?

"ראש הממשלה רואה מולו את המדינה והצלחה של שר האוצר היא צורך לאומי. אני מקווה שהראייה הלאומית של ראש הממשלה תגבר על האינטרסים הפוליטיים שלו".

אתה תומך כמו בנט בחוק שיבלום ריכוזיות? גפני התנגד לכך.

"אני לא יודע כי לא הייתי חבר כנסת בקדנציה הקודמת. אני יודע שהחוק נתקע בוועדה ובכוונתי לקדם אותו. אנחנו צריכים לעשות את מה שכחלון עשה בתקשורת - להוריד את מחיר התיווך. החקלאי היום מקבל חצי שקל לקילו עגבניות ואנחנו משלמים תשעה שקלים בסופרמרקט.

"צריך גם לצמצם את הפער האדיר בין שכר הבכירים בחברות ממשלתיות לשכר העובדים מהשורה. הייתה לי בעבר הצעת חוק כזאת. צריך למצוא איזון בין עידוד עסקים לרווחה. אגב, זה מה שהייתי רוצה להגיד לאובמה - צריך למצוא איזונים נכונים. ארה"ב הקצינה עם הערך של תחרות חופשית ודרדרה אוכלוסיות שלמות לשפל. צריך למצוא איזון בין קפיטליזם טוטלי למדינת רווחה טוטלית".

הוא דווקא ניסה ללכת לכיוון הרווחה עם חוק הבריאות, לא?

"הוא ניסה, אבל לפי המסורת שנהוגה שם הוא מתעלם מהאדם שמולו. הם מתעסקים רק עם מספרים, עם הצלחה יבשה. הייתי רוצה להגיד לאובמה, צריך להיות אדם חם, לא אדם קר. יש ראשי ממשלה קרים שלא מעניין אותם כלום. הוא גמר להשתמש בך ואתה לא קיים עוד".

אולמרט לא היה כזה?

"לא, היה לו לב רחב".

ושרון?

"שרון לא ראה אף אחד ממטר. גם אובמה הוא כזה".

ונתניהו?

על נתניהו סלומינסקי לא רוצה לדבר. בשונה מאובמה נתניהו נמצא כאן ולא ממריא מחר לוושינגטון.

שס עוד תיכנס

ארון הספרים
"אצלי בארון הספרים תמצאי את החזון איש, השפת אמת, הרבי מצאנז והרב קנייבסקי. אצלם בארון לא תמצאי ספרים של הרבנים שלנו. בעיתונים שלהם הם קוראים לרב דרוקמן 'חיימק'ה דרוקמן'. אנחנו מקווים שיום אחד הם יכירו במציאות"

בכינוס האחרון של ועדת הכספים סלומינסקי ישב על אחד הכיסאות, כאחד מחברי הוועדה. אי-אפשר היה להרגיש מתח כלשהו בינו ובין היו"ר היוצא גפני. גפני זועם על בנט, לא על סלומינסקי.

לא כועסים עליך מפני שאתה מחליף את גפני?

"אני בכלל לא במישור הזה ואני גם לא חושב שגפני כועס עליי אישית. יש לנו קשר קבוע טוב מאוד. עוד כשהייתי ח"כ בפעם הקודמת הבטחתי להם שאשמור על עולם התורה שלהם אם יהיו באופוזיציה, כמו שאני מקווה שהם ישמרו על זה שלנו".

והם שמרו על המוסדות שלכם כשישבו בממשלת אולמרט ואתם הייתם באופוזיציה?

"הם בכלל לא מכירים בעולם התורה שלנו. אצלי בארון הספרים תמצאי את החזון איש, השפת אמת, הרבי מצאנז והרב קנייבסקי, ואני לומד את הספרים שלהם לצד ספריהם של הרב קוק, הרב הרצוג, הרב סולובייצ'יק. אצלם בארון לא תמצאי ספרים של הרבנים שלנו. בעיתונים שלהם הם קוראים לרב דרוקמן 'חיימק'ה דרוקמן'. אנחנו מקווים שיום אחד הם יכירו במציאות. הם הביאו את עולם התורה שלהם מהגלות. אנחנו לא היינו בגלות. במשך מאה שנה הקמנו עולם תורה אדיר והם לא קולטים את זה".

סלומינסקי מאשר שיעקב ליצמן, ששימש יו"ר ועדת הכספים בתחילת הקדנציה של אולמרט, לא דאג לציונות הדתית. מי שדאג לה היה אולמרט. סלומינסקי ישב איתו ושכנע אותו שהמוסדות של הציונות הדתית חשובים למדינה גם כשהמפד"ל באופוזיציה. "לזכותו של אולמרט ייאמר שהוא הסכים, אף שהצבענו אי אמון בממשלה והצבענו נגד התקציב".

אז ליצמן לא דאג לך.

"הוא לא שם רגל. יו"ר ועדת הכספים יכול לשים רגל".

הנייד של סלומינסקי מצלצל. על הקו הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע, מרבני תקומה ומהמשפיעים בציונות הדתית. סלומינסקי מקבל ברכות לרגל המינוי, מודה, מחייך. "אני אדאג גם לעולם התורה של החרדים", הוא מוסיף. עכשיו הוא הפטרון. הם עולים אליו לרגל.

החרמתם את החרדים?

"לא. אני מודיע קטגורית שהבית היהודי לא החרים חרדים. המושג הזה של החרמה לא קיים אצלנו. אני אשתדל לשמור על עולם התורה שלהם עד שהם יחזרו לקואליציה".

הזעם של הח"כים מופנה החרדים לא מופנה כלפיך? רק כלפי נפתלי בנט?

"עושה רושם שההליכה לאופוזיציה קשה עבורם יותר מהסוגיה של חוק השוויון בנטל, שם נפתלי בנט הגיע עם לפיד להבנות שטובות להם".

אמרת שתשמור להם על הישיבות עד שהם ייכנסו. הם ייכנסו לדעתך?

יש לי תחושה שלפחות שס תיכנס במהלך הקדנציה".

הציבור רצה פנים מאירות

מה ההבדל בינך לבין גפני? במה שונה האג'נדה שלך כיו"ר ועדת הכספים?

"קודם כול הוא היה יו"ר ועדת כספים טוב. אדם שמבין עניין. נכון שדאג למגזר שלו אבל הייתה לו גם הסתכלות רחבה ולא רק סקטוריאלית. זה לא כמו חברה שמחליפה מנכ"ל כי הקודם לא הצליח ומגיע מנכ"ל חדש עם אג'נדה שונה. כאן זה סיפור פוליטי.

"יש במדינה שיעור גדול של אנשים שלא עובדים. הציבור הזה גדֵל ברוך ה', אבל העובדה שיותר ויותר אנשים לא יהיו חלק מהעשייה הכלכלית עשויה למוטט את המדינה. בבחירות הציבור אמר: עד כאן.

"דבר נוסף שנאמר בבחירות הוא הנטל הביטחוני. אנשים הולכים לצבא, אימהות לא ישנות בלילות מרוב דאגה, ויש אוכלוסיה שאינה שותפה לזה. גם בעניין הזה הציבור אמר עד כאן. נכון שאי-אפשר לשנות את זה בבום אחד אבל הציבור רוצה ערבות הדדית, גם כלכלית וגם ביטחונית. ועוד: הציבור רוצה לראות את הפנים היפות של היהדות, לא פנים חמורות סבר".

וזה הבית היהודי?

"כן. פנים מאירות, הבנת צרכיו של הציבור. רבנים שלא מחפשים ליצור בעיות, שמחפשים דרכים לפתור אותן".

אז הברית שלכם עם לפיד מוצדקת.

"זאת לא ברית. יש הרבה הבנות, יש גם חילוקי דעות. התברר שחלק גדול מחילוקי הדעות הם דברים שלא ניתקל בהם בארבע שנים הקרובות. למשל, שתי מדינות לשני עמים. לפיד בעד, אנחנו נגד. אבל בקדנציה הקרובה זה לא רלוונטי".

והקפאת הבנייה ביו"ש למשל?

"גם זה לא רלוונטי. גם הליכוד לא רוצה הקפאה".

יש לכם עוד חילוקי דעות?

"יש. אני לא חושב שלפיד רואה את השבת כפי שאני רואה אותה, אבל גם זה לא רלוונטי. גם בין בעל לאישה יש מחלוקות, אבל ראינו שהמשותף רב על המפריד".

מקום ראשון ברשימה

ביום ראשון שעבר התכנס מרכז הבית היהודי באולם באוניברסיטת בר-אילן. יו"ר המפלגה בנט הציג את המינויים בממשלה החדשה. ההודעה על מינויו של ניסן סלומינסקי ליו"ר ועדת הכספים התקבלה במחיאות כפיים סוערות. אם היו לבנט ספקות קודם לכן, באותו רגע הוא קיבל אישור מחברי המרכז: ההחלטה שנפלה כמה שעות קודם לכן שלא ללכת על רוטציה בוועדת הכספים הייתה החלטה פוליטית נכונה.

בשונה מבנט ומלפיד, סלומינסקי אינו מטאור פוליטי. את דרכו לצמרת, דרך רווית עליות וירידות, עשה בצעדים מדודים מבלי לדלג על המדרגות. סלומינסקי, ששימש בעבר ראש המועצה אזורית אלקנה ומזכ"ל גוש אמונים, חוזר לכנסת אחרי הפוגה - אבל לרבים נדמה שהוא לא הלך לשום מקום.

על-פי המסורת הפוליטית של המפד"ל, הבא בתור ברשימת המפלגה לכנסת משתתף בישיבות הסיעה. סלומינסקי התמיד ונראה במסדרונות הכנסת בקדנציה הקודמת יותר מכפי שנראו שם חלק ניכר מהח"כים המכהנים.

נשמות טובות במפלגה הספידו אותו כבר כמה פעמים. כשנפתלי בנט כבש את המפלגה בפריימריז בהפרש גדול, היו במפלגה שהעריכו כי סלומינסקי שהלך עם זבולון אורלב ישלם את המחיר ויידחק לאחור ברשימת המפלגה לכנסת. אבל בפריימריז שנערכו שבוע לאחר מכן נבחר סלומינסקי למקום הראשון ברשימה - היחיד מהחמישייה הפותחת שלא נמנה עם מחנה בנט.

בנט ניסה לחסום את סלומינסקי עוד לפני שנבחר לראשות המפלגה. מקורביו העבירו לערוץ 2 ול'ידיעות אחרונות' הקלטה שבה נשמע קבלן הקולות אביחי אמרוסי מאשים את סלומינסקי בכך שערך מפקד ארגזים וקנה קולות בכסף. סלומינסקי מצדו הציג קלטת ובה נטענות טענות דומות כנגד בנט, והפרסומים נמנעו. בנט וסלומינסקי נפגשו על-מנת ליישר את ההדורים. בנט הכיר בכוחו של האיש וסלומינסקי מצדו הבהיר שהוא לא הולך עם הראש בקיר.

חלק מראשי הקבוצות שתמכו בו לרשימה לא בחרו באורלב לראשות המפלגה. סלומינסקי זכה לתמיכה רחבה ביותר בקרב ראשי המוסדות של הציונות הדתית. ראשי הישיבות בנו על יכולתו לדאוג לתקציבים לישיבות. התלמידים רצו יו"ר צעיר וחדש, אך באשר לרשימה לכנסת הם הקשיבו להמלצות הרבנים. חלק מראשי הקבוצות שתמכו בסלומינסקי כלל לא הביאו את המתפקדים להצבעה הראשונה, לבחירת היו"ר. האינטרסים שלהם התמקדו ברשימה. בסביבתו של אורלב עד היום שומרים טינה לסלומינסקי על כך שלא נלחם בחירוף נפש למען השותף והידיד הוותיק.

סגר עם נפתלי

פתאום יש קופצים
"בתחילה היה ברור לכולם שאני מקבל את הוועדה. מה שקרה הוא שברגע שמשיגים משהו פתאום יש קופצים. אבי וורצמן רצה את ראשות הוועדה או את התיק, איילת את ראשות הוועדה ברוטציה. היא אמרה - אם וורצמן שהוא מקום שמיני מתמודד, אני קודמת לו. בסופו של דבר זה נחתך"

אחרי הבחירות ניצבה לפני בנט בחירה פוליטית לא פשוטה. אורבך הלך איתו והביא לו תמיכה ציבורית. סלומינסקי לעומת זאת הביא עמו את מה שהיה חסר לבנט: את המפד"ל השורשית, הקלאסית. את המוסדות של הציונות הדתית ואת השטח המוניציפלי. את הפוליטיקה הישנה שגם אותה צריכים.

לבנט שיחק המזל. כשתיווך בין לפיד לנתניהו תבע את ראשות ועדת הכספים כשכר טירחה. כעת יכול היה לסגור את כל הפינות הפוליטיות בסיעה, אבל את ראשות ועדת הכספים תבעו עוד שניים: אבי וורצמן ואיילת שקד.

ביום ראשון שעבר נערכו במרכז להצבעה חשאית. ראשי קבוצות הריצו רשימות והחתימו חברי מרכז. פעילים וחברי סיעה העבירו לבנט מסר: עדיף שיוותר על הרוטציה. במרכז רוצים את סלומינסקי בכספים. בנט הסתגר בלשכתו עם שקד, הטונים עלו, אבל בסוף היא התמנתה ליו"ר הסיעה ואבי וורצמן לסגן שר החינוך.

על ראשות הוועדה התנהל מאבק בסיעה עד הרגע האחרון.

"היו לי הבנות עם נפתלי בנט. נבחרתי ראשון בפריימריז, שלישי ברשימה המשותפת. אמרתי שאני מוכן לוותר על המינוי לשר".

כי ידעת מראש שהתיק השלישי לא יהיה תיק ביצועי?

"אני מעדיף את ועדת הכספים, שם אני יכול לתרום ולפעול הרבה יותר מאשר בתור שר שלישי בממשלה".

לא רצית להיות שר הדתות?

"בפועל אין שר דתות. נפתלי נושא בתואר אבל בפועל יש רק סגן שר. זה היה התנאי של הליכוד, בגלל הדקויות של היחסים בין ראש הממשלה לחרדים. ראשות ועדת הכספים הייתה תנאי אולטימטיבי שהציב נפתלי כשגישר בין נתניהו ללפיד. כשקיבל, היה ברור שאני מקבל את הוועדה".

ברור למי?

"לכולם, כולל התקשורת. מה שקרה הוא שברגע שמשיגים משהו פתאום יש קופצים. אבי וורצמן רצה את ראשות הוועדה או את התיק, איילת את ראשות הוועדה ברוטציה. היא אמרה - אם וורצמן שהוא מקום שמיני מתמודד, אני קודמת לו. בסופו של דבר זה נחתך".

כי הייתה היערכות להצבעה חשאית?

"אני לא יודע. ראשי קבוצות צלצלו אליי, ואמרתי להם שאין צורך בעזרתם כי אני אסגור את העניין עם נפתלי. בשיחה איתו הזכרתי לו שהיה בינינו סיכום. אנחנו עובדים יחד, מפרגנים אחד לשני, שומרים זה לזה על הגב".

ממתי אתם עובדים יחד? היו שחשבו שתעמוד בראש האופוזיציה הפנים-מפלגתית, כמו שקורה במפלגות אחרות אצל מי שיש לו כוח במרכז.

"ברגע שבפריימריז הציבור בחר בו ליו"ר ובחר בי למקום הראשון, היו לי שתי אפשרויות. אחת, ללכת ראש בראש. אני מייצג זרם אחד, הוא מייצג זרם אחר. האפשרות השנייה היא לעשות מה שהציבור ביקש - שנלך יחד".

נאמנות ולא מסחר

הפרד ומשול
"כשהגענו למו"מ היה חשש שראש הממשלה, שהוא מומחה פוליטי גדול, ינהל מו"מ עם כל אחד מאיתנו וינסה לעשות הפרד ומשול. לכן קיבלנו החלטה שרק גוף אחד ינהל את המו"מ. רק נפתלי, אורי אריאל והמומחים. ובאמת פנו אלינו מלשכת רה"מ סביב הרבה מאוד נושאים ודיווחנו על הכול לצוות"

מדוע לא היית חלק מצות המו"מ? יש לך ניסיון עשיר.

"עוד לפני הבחירות נוצר מצב שבו רק מנהיגי המפלגות בלטו, לא רק אצלנו. כשהגענו למו"מ היה חשש שראש הממשלה, שהוא מומחה פוליטי גדול, ינהל מו"מ עם כל אחד מאיתנו וינסה לעשות הפרד ומשול. לכן החלטנו שרק גוף אחד ינהל את המו"מ. רק נפתלי, אורי אריאל והמומחים. ובאמת פנו אליי – ואני מניח שגם לאחרים - מלשכת רה"מ סביב הרבה מאוד נושאים ודיווחנו על הכול לצוות".

הפניות שהגיעו אליך עסקו בברית עם לפיד?

"אני לא רוצה לפרט, אבל לא הופתעתי מהברית עם לפיד כי לא הייתה ברירה. קראתי את תוצאות הבחירות. מכיוון שאני יודע מתמטיקה בסיסית וידעתי שלפיד שם לעצמו למטרה לא לשבת עם החרדים, הבנתי שאנחנו המפתח של כל המערכת. ומכיוון שהיה לנו חשש שנתניהו ירצה לזרוק אותנו – אמרנו שאם תהיה לנו ברית עם לפיד נתניהו לא יוכל להקים בלעדינו קואליציה אלא אם כן יביא את שלי".

בכיר בליכוד אמר לי בעיצומו של המו"מ שבנט עשה טעות. דווקא משום שגילה שאצלו המפתח, היה עליו לתמרן בין לפיד לחרדים ולקבל את המקסימום מכל אחד.

"זה נכון אם אתה מדבר כמו פוליטיקאי, אבל כאן הייתה התעלות על המסחר. ברגע שאתה הולך בנאמנות אתה מגיע להישגים שאני לא יודע אם היינו משיגים אותם במסחר הפוליטי הרגיל. יכול להיות שהסיבה היא שבאמת שניהם חדשים, גם נפתלי וגם יאיר, והם חששו מנתניהו ומהפוליטיקה הישנה. גם אצלנו וגם בצוות של לפיד הכירו את ראש הממשלה ואת השיטות שלו ובסוף זה עבד נכון. היה רגע שבו נתניהו רצה רק את לפיד ואז לפיד לא הפקיר אותנו. לאחר מכן נתניהו רצה רק אותנו ואת החרדים ולא רצה את לפיד ולא אפשרנו לו להשאיר את לפיד בחוץ. זה השתלם גם לנו וגם ללפיד".

תמשיכו בשיתוף הפעולה בין שתי הסיעות גם בתוך הקואליציה? בוועדת הכספים למשל?

"בוודאי. אני מתכוון ליצור חזית משותפת של כל סיעות הקואליציה בוועדה. גם בקואליציה יש בקיעים. למשל, כבר בוועדה הזמנית של הכנסת שקמה אחרי הבחירות עמיר פרץ הערים קשיים על שר האוצר. אבל הוא לא יהיה חבר בוועדה".

בחזרה ליש עתיד - תהיו סוג של סיעה משותפת בתוך הקואליציה? עם שיתוף פעולה יותר הדוק?

"אני עוד לא יודע. בוועדת הכספים ללפיד יהיו שלושה נציגים: עופר שלח, עדי קול וחברת סיעה נוספת".

אתה מכיר בכלל את כל ה-19 שלו?

"לאט-לאט... גם עם הסיעות האחרות עוד לא עשיתי סדר, ולפעמים אני מתבלבל. פוגש את מצנע ופתאום חושב, רגע, הוא כבר לא במפלגת העבודה, ואז אני רואה לידו את פרץ ואומר לעצמי, אם גם פרץ כאן זה בטח העבודה, וזה לא!"

אין חקירה

הפרשה של אמרוסי מאחוריך?

"מבחינתי הסיפור הזה נגמר. לא חקרו אותי במשטרה, לא פנו אליי, לא נשאלתי שום שאלה. האיש סותר את עצמו ומסרב להיבדק במכונת אמת. לפני הבחירות נמנעו בערוץ 2 מלפרסם את הקלטת. זאת הייתה הקלטה שעשה חוקר פרטי שהתחזה לתורם. אחרי שאמרוסי הבין שלא מדובר בתורם ושאלנו אותו מה אמר, הוא הכחיש הכול ומסר גרסה אחרת. לפני הפריימריז זה לא הלך, אז מישהו הוציא את זה עכשיו, זמן קצר לפני המינוי לשרים ולראשי ועדות".

לא הכנסת מזומנים לקופסאות סיגריות כפי שפורסם? אתה הרי הולך לנהל את ועדת הכספים.

"לא ראיתי בכלל קופסת סיגריות. אני לא מעשן. לפני שבועיים-שלושה קיבלתי מידיד, בעל מכולת, חבילה. היו שם כמה פריטים, וגם קופסה שלא הכרתי. חשבתי שיש בה עוגה, אבל היא הייתה ריקה. אשתי וכל מי שהיו בבית התגלגלו מצחוק. התברר שזו קופסת 'מרלבורו' שעליה כתבו בעיתון. חמש שנים לא יצאתי לחו"ל, לא הייתי בדיוטי פרי, ולא יודע איך נראית קופסת 'מרלבורו'".

אז למה לא הגשת נגד אמרוסי תביעת דיבה?

"האיש סותר את עצמו בקלטת השנייה, והמשטרה לא פתחה נגדי בחקירה. הכול סיפורי סרק. ניסו למנוע את המינוי שלי לתפקיד כמו שעשו לגדעון סער".

מי ניסה?

"אני לא יודע, אבל בטוח לא נפתלי. לנפתלי לא היה שום עניין לעורר עכשיו את המהומה כי גם הוא נפגע ממנה. יותר ממני".

ובכל זאת איך אתה עובד עכשיו מול נפתלי בנט, אחרי הפרשה הזאת של עם החוקר הפרטי?

"נפגשנו עוד לפני הפריימריז, אחרי סיפור הקלטות, ליישב את ההדורים, וסיכמנו שהפרשה מאחורינו. אני סמוך ובטוח שלא היה לו כל קשר לפרסום. בכל מקרה, בסיפור הזה לא היה שום דבר".

תאריך:  25/03/2013   |   עודכן:  25/03/2013
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון בן משה   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון אורלב   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיים קניבסקי   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עולם התורה / Olam HaTorah   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא יודע איך נראית קופסת מרלבורו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יצאה בחוץ
25/03/13 06:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ערוץ הכנסת - ערוץ 99 - הרגעים המצחיקים ממליאת הכנסת והוועדות. מתוך אייכלר יעקב, חמישי ב-21:30
23/03/2013  |  ערוץ הכנסת  |   חדשות
מפלגה פוליטית ולא רק אדם משולה לעץ. אם שורשיה עמוקים היא לא תקרוס ואילו אם השורשים לא נטועים חזק בקרקע, בדומה לעץ, ככול שהוא גבוה יותר כן יקרוס מהר יותר ברוחות ומשבים עזים. הייתי עד לכך בשנות ה-90 כאשר רבבות עצים בלונדון קרסו בסערה עזה. עצי לונדון משופעים במים.
22/03/2013  |  צבי גיל  |   מאמרים
נראה שהטונים בין המפלגות החרדיות למפלגות הבית היהודי ויש עתיד עלו לטונים שמזמן לא נשמעו, ואף ירדו לרמה האישית.
22/03/2013  |  עידן יוסף  |   כתבות
המועד האחרון לאישור תקציב המדינה ל-2013 יוארך עד ל-135 ימים מיום כינון הממשלה ה-33, כלומר עד ל-30 ביולי השנה.
19/03/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
יושב-ראש הכנסת ה-18, חבר הכנסת ראובן ריבלין, התייחס לאי-בחירתו לתפקיד יושב-ראש הכנסת, ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הציע לו תפקיד אחר משום שידע ש"אי-אפשר להעליב אדם ובד בבד לפתות אותו בהצעה לתפקיד אחר".
19/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il