|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ההינתקות מאחדת את העם

מסמך: נאומו המלא של ראש הממשלה אריאל שרון בכנס הרצליה (16.12.04)
16/12/2004  |     |   מקורות   |   כנס הרצליה   |   תגובות
   רשימות קודמות
  לא רימיתי
  מתכונת עבודת ההכנה לתוכנית ההינתקות
  תוכנית ההינתקות המדורגת - עקרונות מרכזיים
  נאום שרון בכנס הרצליה [18.12.03]
  פעולות התגמול: כאלה היינו וכך ביצענו

ערב טוב לכולכם,

שמעתי את הדברים שביקשתם ממני כאן, אולי אני אצליח לעשות את הדברים האלו, אבל קודם אני אצטרך להתגבר על "הקרב על התיק" ועל "המאבק על השדרוג". זה נכון שיש דברים מאוד רציניים שצריך לעשות בכל התחומים. בדרכי הארוכה הצלחתי לעשות כמה דברים, אבל בנושא הטירוף של התיק או התיק ורבע, והשיגעון של השדרוג, אני מודה שעל זה טרם הצלחתי להתגבר, אבל אני מקווה שאני אצליח להתגבר גם על זה.

בשנה שעברה הצגתי כאן את הקווים המנחים של תוכנית ההינתקות. לפני כן מניתי את נקודות המוצא, את היעדים הלאומיים אליהם אנו צריכים לחתור. השגת היעדים הללו עומדת מול עינינו בכל פעולה שאנו נוקטים. תוכנית ההינתקות נועדה, בין השאר, להשגת יעדים אלה.

שרטטתי את האופן שבו אני רואה את מדינת ישראל העתידית, מדינה יהודית ודמוקרטית בעלת רוב יהודי מוצק, המקיימת שיוויון זכויות וחובות בין כל אזרחיה. מדינה שהיא ליבו הפועם של העם היהודי ומהווה אבן שואבת ליהדות התפוצות. מדינה שתקלוט בחמש עשרה השנים הקרובות למעלה ממיליון עולים ושבה יחיו רוב יהודי העולם.

מדינת ישראל החיה בשלום עם שכניה והמעניקה ביטחון אישי לתושביה. מערכת חינוך שתכשיר את דור העתיד שלנו להתמודד עם האתגרים הטכנולוגים של המחר, ותחשוף אותו לאוצרות הנצח של מורשת ישראל. מדינה שיש בה תשתיות המתאימות למאה העשרים ואחת: מערכת של רכבות וכבישים המחברת את כל המדינה, מערכת של התפלת וטיהור מים, חשמל המיוצר בגז טבעי. כל אלה ישפרו את איכות חיינו וגם יתרמו לשימור הסביבה בה אנו חיים.

משק ישראלי משגשג המשולב בכלכלה העולמית, הצומח בקצב של ארבעה עד חמישה אחוזים לשנה ומגיע לרמת התוצר של המדינות המפותחות ביותר. חברה הפותחת בפני כולם את האפשרות לחיים בכבוד ולרווחה כלכלית, שאין בה יותר הפרדה פיזית או פערים כלכליים בין מרכז לפריפריה.

בשנה שחלפה, מאז הצבתי את היעדים הללו, צעדה המדינה צעד גדול בכיוון הנכון, צעד גדול להגשמת החזון והתקווה.

כולם יודעים, שבארבע השנים האחרונות נאלצנו להתמודד עם שני משברים חריפים ומקבילים: מתקפת הטרור והמיתון הכלכלי. התמודדנו עם בידוד בינלאומי ועם התגברות האנטישמיות והאנטי - ישראליות ברחבי העולם. עם תחושה של אובדן תקווה בקרב רבים בישראל. היינו צריכים קודם כל לשקם את האמון בעצמנו וביכולותינו, למצוא פתרונות מיידיים, למנוע קריסה ביטחונית או כלכלית, וכך עשינו.

בזכות פעולתם האמיצה והבלתי מתפשרת של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הצלחנו לבלום את ארגוני הטרור בסידרה של פעולות, ובראשן מבצע חומת מגן והפעילות הנחושה נגד מטרות ממוקדות. במקביל ביצענו פעולות ייצוב כלכליות קשות, כולל קיצוצים כבדים ביותר בפעולות הממשלה, ומנענו קריסה פיננסית.

הרפורמות שביצענו ונמשיך לבצע הציבו את כלכלת ישראל בעמדת זינוק חדשה. אנו יכולים להגביר כעת עוד יותר את המאמץ למשוך השקעות חדשות, להפריט חברות ממשלתיות, ולהשתלב טוב יותר בכלכלה הגלובלית.

כדי שנוכל לבצע את הרפורמות הכלכליות החיוניות הללו יש להרחיב את ההסכמה הלאומית לכל תחומי העשייה. אני מאמין גדול בפעולה מתוך הסכמה והוכחנו בשבועות האחרונים, בהסכם בין הממשלה להסתדרות, שהדבר הזה בהחלט ניתן לביצוע.

ככל שהצמיחה והיציבות הכלכלית יימשכו ויעמיקו, בצד השיפור במצב הביטחון, נוכל להשקיע משאבים רבים יותר בתיקון עוולות חברתיות ובסיוע לשכבות החלשות. אנו עם אחד וחברה אחת, וערכי הסולידריות החברתית שאפיינו את עם ישראל מאז ומעולם ימשיכו להדריך את פעולותינו.

אנחנו משקיעים היום הרבה יותר בחינוך, במאמץ לשקם את המערכת ולהציב במרכזה כוח הוראה מעולה ואיכותי. הקצבנו השנה אחד נקודה שבעה מיליארד שקל ליישום דוח דוברת ואנו נתחיל ליישם אותו כבר השנה.

השבוע התבשרנו על היפוך המגמה ועליית הישגי התלמידים הישראליים. אבל אסור לנו להסתפק במקום טוב באמצע. מדינת ישראל אינה יכולה להשלים עם בינוניות, אלא צריכה לשאוף אל המקום הראשון בחינוך, בהישגיות ובמצוינות. זה המפתח לעתידה של מדינת ישראל. לכן, יישומו של דוח דוברת היה וימשיך להיות חלק מרכזי ביותר בסדר היום שלי ושל הממשלה בראשותי.

אני משתתף בכנסי הרצליה כבר חמש שנים ומשתדל לעקוב אחרי הדברים החשובים שנאמרים כל שנה ע"י הדוברים השונים. אני רוצה לומר לכם כי, בניגוד לשנים הקודמות, השנה הרגשתי בקרב רוב הנואמים אופטימיות רבה. התחושה הזו לא הגיעה משום מקום וגם היא תוצאה של המעשים שאותם ביצענו, בכל התחומים.

בשנת אלפיים וחמש אנו עומדים בפני הזדמנות היסטורית, לשנות מן היסוד את מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל ולעשות צעדים גדולים למימוש תקוותינו.מדינת ישראל משגשגת, בעלת שוק חופשי ופתוח לעולם, שבה מתנהלת מערכת חינוך מעולה ושוררים בה צדק חברתי ואחדות פנימית, תהיה כוח משמעותי בעולם החדש שמתפתח מול עינינו, מוקד משיכה לרבבות יהודים שיבואו לכאן, ומקור גאווה לכל אזרחיה.

העובדה שהצלחתנו להתמודד עם המשברים החיצוניים והפנימיים פותחת בפני מדינת ישראל, לראשונה מזה שנים, הזדמנויות אסטרטגיות חשובות, שאותן אנו חייבים לממש.

שנת אלפיים וחמש היא שנת ההזדמנות הגדולה:

בשנת אלפיים וחמש יש לנו הזדמנות להיחלץ מביצת המיתון ולהתחיל צמיחה אמיתית ובת-קיימא, כזו שתביא לירידה באבטלה ולצמצום הפערים בישראל.

בשנת אלפיים וחמש יש לנו הזדמנות לבסס שותפות חדשה עם הקהילייה הבינלאומית, במאבק נגד הטרור ואי-היציבות האזורית והעולמית.
העולם ובמיוחד אירופה למדו להבין בפני מה אנו עומדים זה שנים רבות.

ויש לנו בשנת אלפיים וחמש הזדמנות לפריצת דרך היסטורית ביחסים בינינו לבין הפלשתינים.
פריצת הדרך לה אנו מחכים שנים ארוכות.

כדי לממש הזדמנות צריך לנקוט יוזמה. וזו השעה, זה הזמן. פה המבחן הלאומי.

היוזמה החשובה ביותר של ישראל היא תכנית ההינתקות, עזיבת עזה, שאותה נבצע השנה, עפ"י לוח הזמנים שנקבע לה, בנחישות וללא היסוס. יוזמה זו היא היסוד ואבן הפינה להזדמנויות הגדולות שבפנינו ואולי מהחשובות שקיבלנו בשנים האחרונות.

ההינתקות מכירה במפורש, באומץ לב ובכנות, במציאות הדמוגרפית שהתהוותה בשטח.
הרי לכל אחד ברור שבהסדר קבע לא נהיה ברצועת עזה.
ההכרה הזו, שלא נהיה בעזה ושאין לנו כבר עכשיו מה לחפש שם, לא מפלגת את העם ולא קורעת אותו, כמו שטוען המיעוט שמתנגד, אלא ההפך הגמור. ההינתקות מעזה מאחדת את העם. היא מאחדת אותנו באבחנה בין מטרות שראוי להילחם עליהן, כי הן בנפשנו ממש, כמו ירושלים, גושי ההתיישבות הגדולים, אזורי הביטחון ושמירת אופייה של ישראל כמדינה יהודית, לעומת מטרות שברור לכולנו שלא יוגשמו ושמרבית הציבור אינו מוכן, ובצדק, להקריב כל-כך הרבה למענן.

אחת ממטרות הטרור הערבי הייתה לפלג את העם ולשבור את רוחו. בלימת הטרור מחד ותכנית ההינתקות מאידך, תכנית שרוב גדול של הציבור תומך בה, מחזקים את האחדות הלאומית ויוצרים הסכמה לאומית רחבה על צדקת המאבק שלנו לביטחון, לשקט ולשלום.

יוזמת ההינתקות הביאה שורה ארוכה של פירות מדיניים. בזכותה אין לפלשתינים כל תירוץ להשתמט מזניחת הטרור. בזכותה אין ביקורת על פעילותה הנחושה של ישראל נגד הטרור.
כעת ברור לכולם שכאשר ישראל מכריזה על נכונותה לעשות וויתורים כואבים היא אכן מתכוונת לוויתורים אמיתיים וכואבים. כואבים עד מאוד.

מעמדה הבינלאומי של ישראל השתפר לאין ערוך. ההישג החשוב ביותר הוא ההבנות ביני לבין נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שמציבות בסיס חדש ומוצק יותר מאי-פעם להבנה האסטרטגית בין ישראל לארה"ב. שמענו השבוע את הנשיא בוש חוזר ומביע את תמיכתו בהבנות אלו.

ההבנות ביני לבין נשיא ארצות הברית מגינות על האינטרסים החיוניים ביותר של ישראל, ובראשן שלא תדרש נסיגה לגבולות 67, גושי היישובים הגדולים, שבהם קיימים ריכוזי האוכלוסייה הישראלית ישארו לנצח בידי ישראל ושלילה גמורה של כניסת פליטים פלשתינים לישראל.

בנוסף, סיכמנו, שבהתאם למפת הדרכים - כל צעד למימוש האופק המדיני שמוצע לפלשתינים מחייב קודם כל פעולה אמיתית שלהם נגד הטרור עד הדברתו ומיגורו, קידום רפורמות אמיתיות והפסקת החינוך לשנאה נגד ישראל הקיימת אצלם. ארצות הברית גם הכירה בזכותה של ישראל לפעול בכל דרך להגן על עצמה נגד כל אויב ונגד כל איום והבטיחה למנוע כל ניסיון לכפות על ישראל הסדר אחר וסדר דברים אחר שאינו מפת הדרכים. וגם ביצועה נעשה וייעשה בהסכמה מלאה.

יש לנו ערוצי תקשורת פתוחים ודיאלוג מתמשך עם ממשלת מצרים. אנו מצפים לשיתוף פעולה ותיאום ביטחוני אפקטיבי לפני, במהלך ואחרי ההינתקות הצפויה שלנו מעזה. מצרים עשויה למלא תפקיד חשוב, ותוך שיתוף פעולה אתנו, לתרום ליציבות בעזה אחרי יציאת ישראל.
לפני מספר ימים נקטה מצרים צעד חשוב לבניית האמון בינינו ע"י שחרורו של עזאם עזאם -
ואני מברך על חזרתו הביתה ורוצה להביע תודתי לנשיא מצרים על כך.

פעולה נחרצת מצד המצרים למניעת הברחת נשק מסיני, בייחוד דרך המנהרות בציר פילדלפי, עשויה להבטיח פינוי חלק ושקט יותר מעזה. הפסקת ההתחמשות הפלשתינית בעזה, תוך פעילות מצרית אמיתית ורחבה למניעת הברחות הנשק, תאפשר לישראל יציאה גם מציר פילדלפי ותקטין את התלות הפלשתינית בישראל.

ההזדמנות האמיתית והגדולה ביותר לבניית מערכת יחסים חדשה ושונה עם הפלשתינים נוצרה עם פטירתו של יאסר ערפאת, שהיה המכשול העיקרי לשלום. כעת יש סיכוי אמיתי שיקומו מנהיגים פלשתינים חדשים, כאלה שייבחרו בבחירות, יזנחו באמת את דרך הטרור ויקדמו אסטרטגיה של פיוס ומשא ומתן ללא אלימות, טרור ושנאה.

אנו מקווים שהפלשתינים ישכילו לקיים מערכת בחירות דמוקרטית חופשית ושקטה.
אנחנו מצידנו ננקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת לסייע. נאפשר תנועה חופשית, צה"ל ייערך בצורה שונה, כדי לאפשר קיום תקין של מהלך הבחירות. אנו נוקטים צעדים לתיאום ביטחוני ומנהלי עם הרשות הפלשתינית כדי להבטיח בחירות חופשיות תוך שמירה על הביטחון והסדר ומניעת טרור.

לאור ההזדמנויות החדשות והפוטנציאל למנהיגות פלשתינית חדשה, ישראל תהיה מוכנה לתאם סוגיות שונות הנוגעות לתוכנית ההינתקות שלנו עם ממשלה פלשתינית עתידית - ממשלה שמוכנה ויכולה ליטול אחריות על האזורים שאותם נפנה.

אם כך יקרה יש לנו סיכוי אמיתי להגיע להסדר ובעתיד אולי גם לשלום אמיתי. אנו יכולים להגיע למצב שבו הטרור יפסיק להיות איום כה מוחשי על שלומם של אזרחי ישראל. לראשונה מאז הקמת המדינה נוכל לחיות חיים שלווים, לפתח ולבנות את המשק ללא הפרעה או איום, ולהשקיע יותר בחינוך, בבריאות וברווחה.

הפלשתינים מצידם יוכלו אז לחיות גם הם בכבוד ובחופש במדינה עצמאית. וליהנות יחד אתנו מיחסי שכנות טובים, תוך שיתוף פעולה לרווחת שני העמים.

חזון שתי המדינות מגלם וויתור עצום של כל אחד מהצדדים. אנחנו קיבלנו החלטה היסטורית שאנחנו מוכנים לוויתור הזה. אני מדגיש - הזה, לא לויתור בשום פנים ואופן על כל נושא הקשור בביטחון אזרחי ישראל ובביטחונה של מדינת ישראל, כאן, בתחומים האלה לא יהיה כל ויתור - לא עכשיו ולא בעתיד. כי האלטרנטיבה של מדינה אחת, שבה עם אחד שולט על האחר, תהיה אסון נורא לשני העמים. רק כך נוכל להעניק תקווה אמיתית לעמינו.

שנת אלפיים וחמש היא שנת ההזדמנות הגדולה. זו יכולה להיות שנת מיגור הטרור - והפסקת היותו איום משמעותי על ישראל ועל ביטחונה, הפסקת היותו איום על השלום. זו יכולה להיות השנה שבה נקים את היסודות להסדר ישראלי פלסטיני לשנים רבות.

אנחנו נפעל בכל כוחנו כדי ששנת ההזדמנות הזו לא תהפוך לשנת ההחמצה.

צריך לזכור שיש גורמים שונים באזור שפועלים לסכל הסדר עם הפלשתינים ולהמשיך עם איומיו של הטרור. האיומים על מדינת ישראל טרם נעלמו. איראן קוראת בפומבי להשמדתה של מדינת ישראל וממשיכה במאמציה להתחמש בנשק להשמדה המונית. יחד עם סוריה היא תומכת בארגוני טרור מסוכנים כמו החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלמי ופועלת לסכל את מאמצי ארה"ב להביא לדמוקרטיזציה ולרפורמות אמיתיות במזרח התיכון.

לישראל, למדינות ערב המתונות ולעולם כולו יש אינטרס משותף לתמוך ביציבות האזורית, למגר את הטרור ולהכניע את הקיצוניות שמאיימת על שלום העולם כולו. ההיסטוריה מלמדת אותנו שרק נחישות ולא השלמה עם המצב, תהיה המעצור האמיתי בפני הסכנות ליציבות האזורית.

ערב ההצבעה על אישור תוכנית ההינתקות, פניתי מעל בימת הכנסת לשכנינו הערבים.
דברים רבים קרו מאז ואני רוצה לחזור היום על קריאתי: אנחנו ניצבים היום בפני חלון הזדמנויות יחיד במינו. מי יודע מתי נוכל לחזור למצב כזה בעתיד. אסור לנו להחמיץ את ההזדמנות להגיע להסדר.

מפני המתקפה אנו נאלצים להתגונן ואנו יודעים לעשות זאת בהצלחה, אך מול השקט והושטת יד לשלום נדע להגיב בשקט ובהושטת יד כנה ואמיצה חזרה. רצוננו בחיים זה לצד זה, בהבנה ובשלום. אין לנו רצון לשלוט בכם, אין לנו רצון לנהל את ענייניכם.

לאחרונה קיבלנו את ההחלטה ההיסטורית, שזה רצוננו. שילמתי על הובלת ההחלטה הזו מחיר אישי ופוליטי כבד. גם אתם יודעים זאת.

אני מקווה ומייחל כי בזמן הקרוב תקבלו גם אתם החלטה היסטורית לעצור את הגורמים התומכים בטרור להפסיק את פעולות הטרור, ולמצוא יחד אתנו את הדרך בה יוכלו שני העמים לחיות כאן, על פיסת הארץ הזו, בביטחון ובשלום.

אני מאמין שזה נמצא בהישג ידנו.

תודה רבה לכם.

תאריך:  16/12/2004   |   עודכן:  16/12/2004
אריאל שרון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדוני היו"ר, חברי הכנסת,
הפיוט, " אשְׁאַל אַדוֹן עוֹלָם " ֶחִיבֶּר הַדַיָין, רֹאשׁ בֵּית דִּין שֶׁל מְחוֹז שַׁרְעַב, הַמְשׁוֹרֵר, הַמְקוּבָל, מוֹרִי דָּוִד בֶּן מוֹרִי יוֹסֵף בֶּן מוֹרִי חַיִים צַאִירִי זצ"ל, אָבִיו שֶׁל יִשְׂרָאֵל וְסָבוֹ שֶׁל דָּוִד וְנִינָיו דָּוִד וְיוֹסֵף צַאִירִי זצ"ל, בְּכַוְוָנַת הַתְקִיעוֹת בְּרֹאשׁ הַשָׁנָה עַל דֶּרֶך הַסוֹד; הקורא מוזהר שלא לבטא בשפתיו את כל הכוונות המובאות בפיוט אלא יעבירם במחשבתו אך את מילות הפיוט יקרא בקול ובהטעמה ובניגון ככתבן;
14/09/2004  |    |   מקורות
1.כללי:
25/08/2004  |  אוריאל לין  |   מקורות
בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

23/07/2004  |    |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il