|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שלל פרויקטים זכו בתחרות IT Awards 2005

במהלך השנה הוגשו לתחרות מאות פרויקטים, מתוכם נבחרו כ-60 עיקריים, ולאחר סינון נוסף נבחרו 40 הפרויקטים שעלו לגמר "היום אנחנו כבר יודעים בודאות. ה-IT חיוני בכל אספקט של חיינו"
11/10/2005  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ענבל אביב  |  

תחרות IT Awards, ביוזמת "אנשים ומחשבים" נערכה אמש (ב', 10.10.05), זו השנה השלישית ברציפות. התחרות מאפשרת לכל הארגונים במשק, ללא מגבלה, להגיש פרויקטים מצטיינים לדעתם, לשיפוט חבר השופטים.

במהלך השנה הוגשו לתחרות מאות פרויקטים, מתוכם נבחרו כ-60 עיקריים, ולאחר סינון נוסף נבחרו 40 הפרויקטים שעלו לגמר.

חבר השופטים כלל את נציגי התעשיה, עיתונאים בעיתון המקצועי Information week, מנכ"לים של חברות מתמחות במשק, חברות ייעוץ ומחקר ואף אישים בכירים דוגמת - סמנכ"ל בריאות כללית ומבכירי השב"כ לשעבר, חזי כאלו; ראש החוג למדעי המחשב במרכז
הבין-תחומי הרצליה, פרופסור שמעון שוקן; סמנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון; ראש אגף המחשוב בחברת החשמל, צבי חרפק; ורבים אחרים.

בין האישים שלקחו חלק באירוע - החשב הכללי ד"ר ירון זליכה; ראש אגף תכנון וארגון במשטרה, ניצב אריק יקואל; מפקד אגף תקשוב בצה"ל, האלוף אודי שני; מנכ"ל מיקרוסופט, דני ימין; מנכ"ל קבוצת נס, רביב צולר; מנכ"ל אורקל, משה חורב; ומנכ"ל
קבוצת מלם, גלעד רבינוביץ.

בנוסף, השתתפו נציגים בכירים של החברות המתמודדות: פלאפון, סלקום, רשות שדות התעופה, בית החולים הדסה, בית החולים תל השומר, בזק, בנק לאומי, בנק דיסקונט, הפניקס הישראלי, הראל המשמר, המוסד לביטוח לאומי, חברת חשמל, יד ושם, משטרת
ישראל, חיל הים, תנובה, תעשיה אוירית, אוניברסיטת ת"א, פלאפון, שירותי בריאות כללית, חברת השמירה ורבות נוספות.

באירוע נכח בהופעה פומבית ראשונה, ראש השב"כ יובל דיסקין, שקיבל עבור ארגונו את פרס המצוינות. בפרס אלוף האלופים זכה בנק לאומי, שצבר את מס' הזכיות הרב ביותר (4).

נשיא קבוצת אנשים ומחשבים, פלי הנמר: "היום אנחנו כבר יודעים בודאות. ה-IT חיוני בכל אספקט של חיינו. הוא מציל חיי אדם בשירות צה"ל, המשטרה, השב"כ והמוסד, מאפשר חסכון מהותי בהוצאות השוטפות דוגמת הפרויקטים השונים המנוהלים
במסגרת ממשל זמין, במשרד האוצר ומאפשר להגדיל ולבקר באופן מהותי את המהלכים הפיננסיים בארגונים עסקיים ופיננסיים".

מטרת תחרות IT Awards לעודד את המצוינות בקרב הארגונים במשק במגזר העסקי, הפרטי, והממשלתי, ולהדגיש ולהבליט את הקשר הישיר בין פרויקטי מיחשוב לבין ההצלחה העסקית.

הפרויקטים הזוכים בתחרות IT Awards 2005:

יד ושם - העלאת מאגר שמות קורבנות השואה לאינטרנט: מדובר בפרויקט הקמת אתר אינטרנט, המכיל את כל שמות קורבנות השואה הידועים ברשומות יד ושם ומקורות אחרים ומאפשר לכלל תושבי העולם לחפש בו את שמות יקיריהם שנרצחו. בדף הכניסה של אתר האינטרנט לאיתור שמות הנספים מופיע ציטוט של קורבן שואה האומר: "אם יקרה משהו, הייתי רוצה שיהיה אדם שיזכור כי חי מישהו בשם דוד ברגר - על החתום, דוד ברגר, במכתבו האחרון, וילנה 1941".

"אין חזקה מקריאתו זו של דוד ברגר בשם כל הקורבנות, הקוראת לנו לממש את המצווה "לזכור ולא לשכוח" ובזכות שמימשו את המצווה מוענק להם הפרס", קבעו השופטים.

יד ושם - הקמת מרכז דיגיטציה: מדובר בפרויקט להעברת כל המידע השמור ביד ושם - מסמכים היסטוריים, תמונות, עדויות קוליות ועדויות וידאו - לאמצעי אחסון ממוחשב. "אחד האתגרים במימוש המצווה "לזכור ולא לשכוח" הוא בגיבוי מאגר העדויות ההיסטוריות לשואת העם היהודי, הן כגיבוי מפני בלאי טבעי, והן כגיבוי בפני נזק כלשהו", קבעו השופטים, "שמירה על עדויות אלו מקבלת משנה תוקף, נוכח תופעת הכחשת השואה, שאינה פוחתת ואף גוברת עם השנים". לדבריהם, ההישג יוצא הדופן בפרויקט זה, בלט במימושו המלא תוך שימוש במשאבים צנועים מאוד ומיקוד במטרה.

בנק לאומי - "בנקאי נייד": הפרויקט כלל הקמת עמדת בנקאי ניידת סלולרית, עמה יכול הבנקאי להגיע ללקוח ולספק לו, כמעט, את כל השירותים הקיימים בסניף רגיל, דוגמת: פתיחת חשבון, ייעוץ השקעות וכל הפעילויות שאינן פעילויות קופה. "כפי שהעידו מנהלי הפרויקט, אין ב'בבנקאי נייד' הישג יוצא דופן בטכנולוגיה, בלוחות הזמנים או בתרומה הכספית לארגון", קבעו השופטים, "ואולם, אנחנו השופטים, בהחלט התרשמנו כי בעידן בו הבנקאות לעיתים מזדרזת להסב אותנו הלקוחות לשירותים הוירטואליים שלהם, אנחנו מוצאים את הפרויקט פורץ דרך, ייחודי ומעל לכל לטובת הלקוח".

משרד הביטחון - "מענה למכרזים חתומים דיגיטלית": זהו פרויקט שממכן את כל שלבי המכרזים של משרד הביטחון באמצעות אתר אינטרנט. האתר מאפשר לבצע את כל הפעילויות, החל משלב הצגת המפרט הכתוב והתרשימים, עבור בתשלום ומענה מאובטח, וכלה בפתיחת הכספת הוירטואלית, על-ידי חברי וועדת המכרזים, המחליטה על הזוכה.

"אין ספק, שקרוב ל-10,000 ספקים מוכרים הרשומים באתר, כ-500 מכרזים פעילים המפורסמים בו מדי יום, ומעל ל- 4,000 מענים מקוונים עד היום, הם הישג מרשים מאוד, שעומד בפני עצמו כעדות ליכולת ארגונית וטכנולוגית יוצאים מהכלל", אמרו השופטים. עוד הוסיפו חברי ועדת השיפוט כי ההישג יוצא הדופן בפרויקט זה "הוא התרומה שלו לרווחתם של עשרות אלפי הספקים של משרד הביטחון, שהאתר מאפשר להם כעת להתמקד בתהליך העסקי של המכרז והרבה פחות בחלק הבירוקרטי שלו".

משרד האוצר, ממשל זמין - "מערכת מכרזים מקוונת": מדובר בפרויקט הקמה של מערכת לניהול מכרזים מקוונים, על גבי האינטרנט, עבור פעילותם של משרדי הממשלה השונים. "בשנים האחרונות, עם פרוץ פרויקטי "ממשל זמין" של משרד האוצר, מתרחשת מהפכה, שלחלקה הציבור הרחב נחשף בקשרי היום יום שלו מול משרדי הממשלה השונים ולחלקה האחר הוא חשוף פחות", קבעו השופטים, "מערכת המכרזים המקוונת היא מסוג השירותים שהאזרח הקטן אינו חשוף לה במישרין, אולם את השפעת החיסכון הכספי המושג בעזרתה לאוצר המדינה ולו עצמו, הוא בהחלט יכול לכמת. מדובר בחיסכון כספי יוצא דופן בפרויקט".

המוסד לביטוח לאומי - "קשרים עסקיים": בפרויקט הוקמה מערכת אינטרנטית, המשמשת לדיווחים, תשלומים ומכרזים בין ארגונים, מוסדות ומעסיקים, לבין המוסד לביטוח לאומי. "פרויקט זה מתמודד בהצלחה מול שני אתגרים מרכזיים", אמרו השופטים, "האתגר הראשון, טכנולוגי: ריבוי לקוחות הטרוגניים ממגזרים ומסוגים שונים, עם ריבוי מבני תשלום ודיווח. האתגר השני - ניהול שינוי בארגון. המעבר מקליטת תשלומים ודיווחים, מבוסס גורם אנושי, אל קליטה ותשלומים מבוססים טכנולוגיות B2B ואינטרנט, הוא קודם כל שינוי ארגוני פנימי שמחייב ניהול מושכל של הגורם האנושי. אנחנו מוצאים שההישג יוצא הדופן בפרויקט זה, בעיקרו בהתמודדות עם האתגר השני - ניהול שינוי בארגון. חבר השופטים מעריך מאוד את מידת המורכבות שבניהול תהליכי פרויקט בארגון ממשלתי".

סלקום - "בית סלקום ומעבר העובדים": פרויקט שכלל הקמת חדר מחשב בבית סלקום החדש שבנתניה, והעברת מעל ל-2,000 עובדי סלקום, על מחשובם, למשכן החדש, כל זאת במקביל להקמתו של אתר DRP בקריית גת. "כולנו בענף חווינו על בשרינו הקמת חדרי מחשב והעברת עובדים לאתרים חדשים", קבעה ועדת השיפוט, "מעטים מאתנו יכולים להתגאות בהקמת חדר מחשב, העתקת כל מערכותיה של חברת הסלולר הגדולה בארץ, כל זאת בעשירית, מהתקציב המקובל בעולם". בנוסף, ציינו השופטים, "מצאנו שההישג יוצא הדופן של הפרויקט הוא בתרומה שלו לארגון, משמע, אפס תקלות פרודקשיין והמשכיות מלאה של העבודה והשירות לעובדי החברה וללקוחות סלקום".

תעשיה אוירית - "הדרכת והטמעת ERP": הפרויקט כלל הדרכה והטמעה של כחמישה עשר מודולים של מערכת SAP בכלל מפעלי התעשיה האווירית הפזורים ברחבי הארץ. "פרויקטי ERP נופלים, או ממריאים, על תהליכי ההטמעה בארגון", קבע צוות השופטים, "אין ספק שתהליך הטמעה של כ-11,000 משתמשים באחד מהארגונים הגדולים והרב-גוניים בארץ המריא גם המריא, ובזכות כך מוענק להם הפרס".

בנק לאומי - Best Invest" לייעוץ בהשקעות": במסגרת הפרויקט הוקמה מערכת אינטרא-נט, המשמשת את יועצי ההשקעות בבנק לאומי בבואם לבנות תיק השקעות ללקוחות הבנק. "אין זאת המערכת הראשונה שאנו בוחנים לייעוץ השקעות בגופים פיננסיים", אמרו השופטים, "ואולם מערכת זו בהחלט יוצאת דופן ופורצת דרך בבהירותה ובהיקף המידע המוצג, לא רק ליועץ ההשקעות של הבנק, אלא גם, ובעיקר, ללקוח הניצב מולו".

מגזר צבא וביטחון

אגף תקשוב - חיל הים "מאמן פריסקופ" הפרויקט הוא מערכת לאימון והכשרת לוחמי חיל הים, בתפעול מערכות לחימה, ניהול מוצב ועבודה בכוח לחימה. המערכת מכילה סימולטורים להגנה ולתקיפה, בהיבטי הלחימה השונים, והיא מהווה בסיס להרחבות עתידיות, ולפרויקטים עתידיים. הפרויקט בוצע בלוח זמנים קצר, בעלויות נמוכות, ונבנה כתשתית אחת לכלל המאמנים בחיל הים.

יחידת לוט"ם, בית התוכנה של אגף התיקשוב. "משואה 20": המערכת היא מערכת שו"ב לרמה הטקטית, מהכלי הבודד ועד לרמת מפקד החטיבה. המערכת מאפשרת קבלת תמונת מצב אודות "כוחותינו", בחדרי המלחמה ואצל המפקדים בשטח, בכל זמן נתון. המערכת משמשת לניהול הפעילות המבצעית בשגרה באירועים בשטחים. בשל השימוש במערכת, מנוצלים הכוחות בשטח בצורה יעילה וטובה יותר, כיוון שניתן לחלק הודעות ופקודות בעזרתה בצורה מהירה יותר. המערכת מסייעת להתמצאות של הכוחות בשטח, ומהווה שינוי תפיסתי ותרבותי בקרב הכוחות והמפקדים.

המטה הכללי - "טירת האגם": מערכת תמונת מצב ושו"ב, המיועדת לדרג הפיקוד הבכיר, מספקת תמונת מצב משותפת, בזמן אמת, עבור המפקדים. נתוני המערכת מגיעים מכל הרמות, מהשדה ומרמות הפיקוד הזוטרות, ומשם מועברים לדרג הבכיר, לשם יצירת תמונת מצב אחידה. המערכת כבר עובדת, והיא מהווה חלק מתפיסת "צה"ל ברשת".

יחידת לוט"ם - "תיק אישי" יוצר גישה אחידה, אינטגרטיבית ומאובטחת, למגוון מקורות המידע אודות הפרט, הקיימים בארגון. המערכת מעמידה מקורות מידע אלו כשירות סטנדרטי לטובת המשתמשים ומערכות המידע. המערכת מהווה ממשק לפלטפורמות השונות במערך המחשוב הצה"לי, ומאפשרת חשיפת מידע ממאגרים שונים. המערכת משמשת ככלי לטיוב המידע הקיים במערכת אודות הפרט, ומונעת פיתוח כפול במערכות המידע.

משטרת ישראל - מערכת לטיפול בראיות החקירתיות: המערכת מנהלת, על-פי חוק, את החזקת הראיות, הטיפול בהן, שמירתן מעת שהתקבלו, שינוען, סילוקן וכן את העבודה עמן מול בתי המשפט. המערכת יצרה דפוסי עבודה אחידים בטיפול בראיות, וסייעה לצמצום אובדן ראיות, או לגרימת נזק להן. בעזרת המערכת, ניהול הראיה מהווה את הבסיס העיקרי שעליו מושתת כתב האישום.

משטרת ישראל - "תמונת נוף": המערכת מספקת תמונת מצב לכלל הניידות בשטח, ומבוססת על מערכות GIS, מערכות מידע גיאוגרפי, הנמצאות בניידות, כמו גם למערכות תקשורת נוספות. כך, מתקבלת תמונת מצב מדויקת אודות ניוד כוחות המשטרה בשטח בזמן אמת, תוך עדכון מצב הכוחות, גם הוא בזמן אמת. המערכת יושמה במבצע ההינתקות מעזה ומצפון השומרון.

בקטגורית ניהול ידע, KM:

בנק דיסקונט: הצוות החל לפני כשנה וחצי בפעילות ניהול ידע, שכוללת כיום עשרות קהילות מקצועיות - קהילת יועצי השקעות, קהילה משפטית, קהילה פיננסית ועוד. הפרויקט כלל ביצוע ניהול ידע והכשרה, כמו גם פרויקט מדידה. "שירות הוא בראש וראשונה מצוינות מקצועית", קבעה ועדת השיפוט, "ומצוינות מקצועית ניתן לייצר ומהר בזכות מערך הכשרות ומערך ניהול ידע מעולים. פרויקט ניהול הידע בבנק דיסקונט משמש ככלי להעצמת עובדים, העלאת שביעות רצון לקוחות חיצוניים ושיפור בביצועים העסקיים".

עיריית ת"א: פורטל חברתי במנהל השירותים החברתיים בעיריה. "ניתן לבצע פרויקט מצוין של ניהול ידע, ולשלב בתוכו היבטי תרבות, תהליך, תוכן ומחשוב, כל זאת באמצעים דלים", קבעה הוועדה. "העמדתם תשתית של ידע לרשותו של כל עובד ועובדת סוציאלית בסניפים השונים". עוד ציינה הוועדה כי "הפורטל החברתי הוקם בעיקרו כדי לסייע לעובד הסוציאלי להתמודד עם המצוקות הקשות בהן הוא נדרש לטפל, בעזרת מתן פתרונות רחבים יותר ללקוחות תוך שיתוף כלל העובדים במידע וידע מקצועי עדכני, מהימן ומגוון". המערכת מאפשרת לבצע אפיון מעמיק של הידע המקצועי של העובד הסוציאלי בתחומי הפעילות השונים ומאפשרת את תיעודו של ידע מקצועי זה. אמרו השופטים: "זו המערכת היחידה במדינה לניהול ידע כולל בשירותים החברתיים - רשויות מקומיות".

בקטגורית האחסון-DRP

התעשיה הצבאית: "פרויקט אחסון מוצלח חייב לכלול התאמה מלאה לדרישות הארגון, חדשנות טכנולוגית ורצוי גם התייחסות מיוחדת לנושא ה-DRP", קבעה ועדת השיפוט, "הפרויקט שבוצע בתעשיה הצבאית כולל ממדים אלו ואחרים. מדובר בסיטואציה מורכבת של פרויקט - מערכות מסווגות שלא ניתנות להשבתה, סיטואציה ארגונית מורכבת ועוד". בתעשיה הצבאית יושם הפרויקט בשלושה חודשים, תוך שימוש בפתרונות חומרה ותוכנה של EMC.

מגזר ה-SMB

עיריית פתח תקווה: במסגרת הפרויקט הוחלף השרת המרכזי ממיינפריים ליוניקס, והוסבו מערכות המידע לסביבת יוניקס. כמו כן, בוצעה הסבת כ-250 תחנות קצה לסביבת יוניקס והחלפת 24 תחנות קצה, כמו גם הטמעת עשרה שרתי להבים חדשים, יחד עם הקמת רשת תקשורת לחיבור אתרי חוץ וחיבור תחנות קצה לשרתים החדשים.

קונסולידציה

רשות הדואר: במסגרת הפרויקט נבנתה תשתית חדשה ומתקדמת של שרתי Blade&Storage. "סביבה זו שיפרה את זמני התגובה במערכות השונות, העלתה את רמת הזמינות והשרידות ומיצבה את רשות הדואר במקום מכובד", קבעו השופטים, "ישנם פרויקטים רבים של קונסולידציה בשוק המקומי, אולם אין פרויקטים רבים שמצליחים להשפיע על הארגון בצורה כל כך משמעותית ובעיקר לתרום לביצועים, לזמינות ולפשטות התפעול של תחום התשתיות. הפרויקט מהווה מהפכה רבתי בארגון שמשנה את פניו. בפרויקט יש תרומה עסקית משמעותית למעמד התחרותי ולהצלחה העסקית של רשות הדואר".

EAI:

חברת החשמל: על ביצוע פרויקט בתחום האינטגרציה ו-EAI. החברה ערכה פרויקט איחוד של כל תשתיות המחשוב שלה, לתשתית מאוחדת, שתאפשר שילוב בין כל יחידות המחשוב של הארגון בצורה מסודרת ואוטומטית יותר. היקף הפרויקט עמד על שני מיליון דולרים, והוא כלל בחירת תשתית אינטגרציה בסביבת יבמ, מימוש רכיבי EAI , הקמת תשתית כוללת לארגונים, לרבות עבור יישומים עתידייים. מטרת הפרויקט היא לממש את היעד, לפיו כולם ידברו באותה שפה - מעבר לניהול פרויקטלי, רכש פרויקטלי, פורטל ארגוני, ניהול ידע, תמיכה בדרישת הרשויות ועוד. "החדשנות היא בהקמת מערכת תשתית אחידה", קבעו השופטים, "שתאפשר קליטת כל יישום חדש במהירות רבה יותר".

קטגורית BI

שירותי בריאות כללית: פרויקט נוע"ם. מטרת הפרויקט היתה לגרום לצוותי המחלקות בבתי החולים לנהל את המחלקות לפי תוכנית עבודה - שנתית, מוגדרת, הכוללת יעדים למימוש. אלו נקבעים בדיאלוג בין הנהלת המחלקה להנהלת בתי החולים. המערכת מבוססת על מערכת BPM של גילון, ומספקת אמצעים למדידת ביצועים, בהשוואה ליעדים הארגוניים שנקבעו, באמצעות לוח מחוונים גרפי. "בבסיס הפרויקט", קבעו השופטים, "בניית סט כלים ומדדים לצורך ניהול עצמי של מחלקות בתי החולים.

הפרויקט מהווה פריצת דרך בהגדרת תפיסת ניהול מתקדמת, המבוססת על ההנחה שצוות המנהל את ביצועיו ופעילויותיו באופן עצמי - יעמוד ביעדיו, יפתח את יכולותיו וישפרן משנה לשנה. בתרבות זו מקבלת המחלקה אחריות רבה יותר על המשאבים הנחוצים לה ועל השימוש בהם, לשם מילוי ייעודיה. מדדי האיכות הקליניים היוו אתגר מיוחד וקשה, ובעבודת צוות מרשימה הופקו עשרות מדדים קליניים, אשר הם הראשונים בארץ המופקים למחלקות קליניות בבתי חולים בצורה זו. גם ברמה העולמית מדובר בהישגים ראויים לציון"

משרד האוצר - סימולטור למערכת השכר. סימולטור השכר מאפשר ניתוח תלושי השכר ומרכיבי השכר לפי פרמטרים שונים כמו: בעלי מקצוע מסוימים, משרד ספציפי, תלוש בודד. השופטים קבעו כי הישגי המערכת הם ביצירת מאגר ידע לשימוש כלל העובדים בתחום השכר; בניתוח נתונים בזמן אמת; בתיעוד חוקת שכר עובדי המגזר הציבורי; בלמידת חוקת השכר באמצעות מערכת זמינה; בשמירת סימולציות וניתוחים מהעבר; ובבדיקה אמיתית, מדויקת ומבוססת של הסכם שכר. "המערכת מאפשרת בקרה מדויקת של עלות השכר מול התקציב, ייעול בקבלת החלטות הנוגעות לתקציב ושכר, ומהווה חיסכון כספי רב בהוצאות הממשלה".

CRM

בנק לאומי - "שער לבנקאי": בפרויקט הוקם שולחן עבודה ידידותי ואפקטיבי לבנקאי בסניף, שבאמצעותו יכול הפקיד לקבל תמונה רחבה על הלקוח. התמונה נבנית תוך איסוף והצגה של נתונים ממערכות תפעוליות רבות. כך, הפקיד והבנק יכולים לספק שירות טוב יותר, אמין יותר, תוך התבססות על נתוני זמן אמת וכל זאת בעבודה נוחה, ידידותית, ואפקטיבית.

"המערכת מהווה מהפך ביעילות העבודה של הבנק הן ברמת הסניף והן ברמת הבנקאי", קבעו השופטים, "מדובר בהגברת יעילות העבודה של הבנקאי - יכולת שליפת נתונים בצורה אינטואיטיבית מדף שער אחד, יכולת גישה מהירה למערכות תומכות תהליכי עבודה, כמו גם שיפור היכולת הניהולית של מנהל הסניף בחלוקת עבודה ובמעקב אחר פעילות הבנקאים בסניף. כמו כן יש יכולת הפצת מידע בנקאי כגון חוזרים ונהלים, לינקים רלוונטיים מ"ניהול הידע" של הבנק בצורה ממודרת - לפי חטיבות ומגזרים". עוד צוין כי "כל זאת תוך התבססות על מגוון טכנולוגיות חדשניות ומורכבות לצורך יצירת זרימה רציפה ואיחוד תהליכי העבודה של הבנקאי".

תמי4: הפרויקט מבוסס על תוכנת Siebel, ומהווה את הלב של הארגון - מערכת שלמה של תהליכי עבודה, מבוססים על כלל המודולים של ה CRM. המערכת תומכת בתהליכי שירות ומכירה מורכבים ביותר עם ממשקים למערכת מסופונים ולמערכת ה-ERP. "הפרויקט עמד ביעדים : לו"ז ומשאבים, עלה לאויר בהצלחה וללא צורך בחזרה לאחור", קבעו השופטים. "החלפת מערכת CRM חלקית למערכת כוללת, עם תהליכי שירות מתקדמים ומורכבים ופיתוח תהליכי מכירה שהיו עד עתה במערכת ה-ERP. המערכת הועלתה בלילה אחד, ולה מאה משתמשים".

HelpDesk

תעשיה אוירית Dashboard: הפרויקט פותח בשירות לקוח ממן, ומציג התפלגות פניות פתוחות בסביבתSAP לפי חתכים שונים. הכלי מאפשר קבלת מידע עדכני דרך קישור URLבכל רגע נתון ומאפשר למפעלים המחוברים למערכת לצפות בדוחות הקשורים למפעלם. הצפייה בדוחות נעשית לאחר קבלת הרשאה מתאימה. "המערכת מאופיינת בגמישות וניתנת להתאמות ולשינויים ברמה גבוהה ומאפשרת ניהול ומעקב אחר פניות בצורה נוחה, בתוך המפעל ובין המפעלים השונים. המערכת ידידותית למשתמש, כאשר הדוחות המופקים ממנה, מספקים תמונת מצב רוחבית ועמוקה לפי החתכים השונים".

ERP + GIS

כימיקלים לישראל: "זהו פרויקט בעל מורכבות רבה של חברה בין-לאומית, הכוללת כ-150 חברות ב-30 מדינות", קבעו השופטים, "הפרויקט כלל את איחוד הדוחות הכספיים והניהוליים, יצר שפה אחידה בחברות השונות ובמדינות השונות - הן בדוחות הפנימיים והן בדוחות המאוחדים". עוד צוין כי הפרויקט הגדיל את השקיפות, רמת הדיוק ומהימנות הנתונים, וכן קיצר את לוחות הזמנים לסגירת הדיווחים של חברה ציבורית.

תעשיה אוירית - פרויקט תנופה: זהו פרויקט עם 10,000 משתמשי ERP, במפעלים הרבים של התעשיה האווירית הפזורים בערים השונות. "הפרויקט נותן מענה לתהליכים העסקיים הרבים והמורכבים המאפיינים חברה כל כך גדולה", נקבע, "ומהווה פלטפורמה להתפתחות פונקציונלית וטכנולוגית, כמו גם תשתית ליישום תהליכים אחידים בין מפעלי החברה. הפרויקט מאפשר מידע זמין ומקוון למנהלים, ונותן תמונה מהירה וכוללת של סטטוס התקלות במפעלים השונים של התעשיה האווירית".

GIS

בזק: על מערכת גיאוגרפית ארגונית לסיוע בקבלת החלטות עסקיות.

קטגוריות מנהלי מערכות מידע - CTO

תומר דור - יחידת האיסוף המרכזית בחיל המודיעין: בשל "איכות נדירה, שילוב של מצוינות טכנולוגית וציונות, ניהול הישגי בעל מורכבות, ופיתוח חשיבה מקורית. דור ממשיך לשרת בצבא, למרות הפיתויים המוצעים לו באזרחות".

חזי בן ארצי, ECI-טלקום: "שהפגין מנהיגות בשטח, לקח סיכונים בעלי משמעויות כלכליות, תוך נטילת אחריות אישית וניהול מעשי והגיוני".

ד"ר יורם גנט - יבמ ישראל: עליו נאמר "יש בו יותר מניצוץ של גאונות. הוא פורץ מסגרות תוך תנועה מתמדת, מקוריות ויכולת גישור ותיאום רב-מערכתית".

אבטחת מידע

משרד הביטחון - פרויקט מסלקת דואר מרכזית המסלקה מאפשרת לכל גורמי הביטחון להתכתב ביניהם, באמצעות דואר אלקטרוני, תוך שמירה על כללי הביטחון, מניעת דלף מידע ועבודה מאובטחת.

הפרויקט מאופיין בפתרון טכנולוגי איכותי, לסביבה רגישה ורבת משתמשים. התרשמנו מהיכולת לממש בסביבה רגישה וסגורה כמשרד הביטחון, הצבא ונציגויות בחו"ל, מערכת המאפשרת חופש בהעברת דואר בין משתמשים, תוך מענה לכללי ביטחון וסיווג ביטחוני".

יד ושם, במשותף עם נטוויז'ן "כחלק מהחזון למילניום השלישי, קיבל יד ושם החלטה אסטרטגית להנגיש באמצעות האינטרנט את מקורות המידע הקיימים ברשותו. מאגר קורבנות השואה נבחר להיות השלב הראשון בדרך למימוש החזון. במסגרת האפיון הראשוני של הפרויקט, הוגדר צורך לאבטחת מידע ושרידות ברמות גבוהות. הצורך התבסס על ההערכה, כי האתר צפוי להיות חשוף למגוון מתקפות הנובעות מהיותו אתר בעל פרופיל גבוה, ישראלי, יהודי ועוסק בנושא השואה". עוד ציינו השופטים כי חלק נכבד ממערכות האבטחה הוא פרי פיתוח ישראלי, והוסיפו כי "מורכבות האתר דרשה פתרונות הקשחה בסביבות אפליקטיביות הטרוגניות, הדורשת מיומנויות רבות מצד מיישם המערכות".

בנק לאומי - חנניה כפרי: "התלבטנו בין היחסי למוחלט", אמרו השופטים, "כלומר, בין אדם שקידם סביבה ללא מודעות לאבטחת מידע כברת דרך ארוכה קדימה, לבין אדם שהגיע לסביבה עם תשתית נאותה, אך שיפר אותה באופן מהותי ואיכותי". השופטים קבעו כי בחרו באפשרות השניה, וכי כפרי "הפך את אבטחת המידע בבנק, לחלק אינטגרלי של העסק, התורם קונסטרוקטיבית לקידומו. טביעת האצבע של אבטחת המידע, הורגשה גם בפרויקטים רבים אחרים, שהגיש הבנק לתחרות".

שו"ב - שליטה ובקרה

משטרת ישראל - "מגדל אור": הפרויקט מספק מענה לצורך בשליטה במערכות הטקטיות של המשטרה. מטרתו היא לתת למשתמשים יכולת לקבל מידע מהימן, איכותי וזמין על איכות וזמינות השירותים השונים שמנהל טכנולוגיות במשטרה מספק. זאת, ללא תלות בנותן השירות ובטכנולוגיה המעורבת. לשם כך, קושרו כל המערכות המדווחות, למערכת שו"ב מרכזית אחת, ובוצעה התאמה בין האירועים המדווחים במערכות השונות. כך, מקבלים המנהלים מבט על השירותים המסופקים, בזמן אמת, תוך שהמבט מבוסס על אירועים חוצי מערכות. הפרויקט נועד לנהל בזמן אמת את תשתיות המחשוב במשטרה, ולאפשר ניטור, זיהוי ומניעה של תקלות, עוד בטרם השפעתן על המשתמשים בשטח.

תאריך:  11/10/2005   |   עודכן:  11/10/2005
ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל (9.10.05) את ערעורו של ניר סויסה, מפעיל אתר המכיל תכנים למבוגרים, אשר הורשע בבית המשפט לתביעות קטנות כי הפעיל תוכנה אוטומטית לאיתור כתובות דואר אלקטרוני בפורום אתר ההיכרויות "ספידי-נט" אותו מפעיל אורי בן חיים.
11/10/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
זוכה פרס נובל לכימיה, פרופ' אהרון צ'חנובר, יפתח את הכנס הרפואי השני לחקר מחלת ניוון השרירים איי.אל.אס בישראל. בכנס, המאורגן על-ידי עמותת ישראלס, ישאו דברים מומחים למחלת האיי.אל.אס בארץ ובעולם וישתתפו בו ניאורולוגים, חוקרים וחולים.
11/10/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
שיתוף פעולה בין חוקרים מישראל ומצרים הוביל לגילוי טביעת האצבע של הפרוטון בעוברו דרך מים בזמן ריאקציה סתירה בין חומצה ובסיס. לפרוטון מעמד ייחודי מאחר שהוא מהווה את גרעין אטום המימן והוא נושא את המטען החיובי בטבע.
11/10/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת מישור הולדינג, בבעלות חמשת האחים שיטרית מארה"ב, תרכוש את השליטה בחברת נצבא נדל"ן, כך החליטה אמש (10.10.05), כצפוי, האסיפה הכללית של חברי נצבא.
11/10/2005  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חברת מי עדן, המובילה את שוק המים המינרליים בישראל, עולה בקמפיין חדש בהשקעה של כ-2 מיליון שקל, באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. הקמפיין יעלה במהלך החודשים הקרובים בטלוויזיה, עיתונות, אינטרנט ושלטי חוצות.
11/10/2005  |  יפעתגדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il